Mies avautui naapurin naiselle meidän avioliiton ongelmista :(
Mulle aina vaan sanoo, että kaikki on hyvin. Nyt kuulin salaa keskustelun.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
No just, näitä miehiä löytyy. Omani jäi kiinni samaisesta kun oli tilittänyt suhdettamme naispuoliselle työkaverilleen. Joka ei edes tunne minua. Kun sain selville niin mies joutui kuulemaan mitä mieltä olen aiheesta että miksi ei puhu minulle, miksi valittaa jollekin tuntemattomalle akalle, että jos haluaa jollekin tilittää niin itkisi miespuolisille kavereilleen (jotka myös tunnen/tiedän). Ja kun kysyin miksi tuolla (tai kenelle tahansa vastaavalle naiselle) niin ei osannut vastata, joten kysyin suoraan että jotain säälip***ko se sieltä vinkui vai mitä? Että ensinnäkin mies joka itkee toiselle naiselle omaa liittoaan on vitun säälittävä. Ja toisekseen jos on jotain vialla niin ei ne korjaannu sen toisen akan välityksellä.
En tiedä onko sen jälkeen keskustellut aiheesta ko. naisen kanssa. Mutta ainakin nyt tietää että kukaan täysjärkinen ei tunne mitään muuta kuin sääliä ukkoa kohtaan joka tilittää hirviöliittoaan toiselle naiselle juhlissa, töissä, baarissa. Että jos ei muulla tavoin saa kuin säälistä niin be my guest vaan. Ja naisena, lämpiäisitkö itse jollekin ukolle baarissa, joka vaan vinkuu miten huonosti menee nykyisessä liitossa? Itse käskisin mennä kotiinsa itkemään. En ajattelisikaan jatkavani juttelua sellaisen miehen kanssa. Ja vitut nyt oma ukko paljastui yhtä ressukaksi.
Juuri tuon takia suominaiseen ei kannata koskea pitkällä tikullakaan, kaikki miehet eivät sitä kuitenkaan ole suostuneet uskomaan, vaikka kuinka naiset sen pystyvät todistamaan. Pikkuhiljaa kuitenkin miehet alkaa havaitsemaan tekemänsä tyhmyyden, omia mokia on vaikea tunnustaa. Yrittää tietenkin pelastaa sen mitä pelastettavissa on, ja olla puhumatta sille hullulle akalle joka asuu samassa osoitteessa. Pikkuhiljaa aletaan myös puolustautua, sehän tietenkin aiheuttaa isompaa huutoa, mutta samaan laskuun sekin menee.
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Ja olen yrittänyt jutella miehen kanssa, ollaan käyty jopa pariterapiassa joskus aikaisemmin, mutta ei avaudu minulle. Toki huomaan jos jokin vaivaa.
Miksi mies ei halua avautua sinulle?
No sen kun tietäisi. Luulin ettei pysty avautumaan kenellekään, mutta ehkä olen sitten vain väärä ihminen hänelle :(.
Jos olet huomannut että häntä painaa joku mutta hän ei halua siitä puhua mitä hän kertoo syyksi miksi hänen on vaikea aiheesta sinulle avautua?
Ei sano syytä. On aivan hiljaa kunnes vaihdan puheenaihetta. Ei kuulemma tykkää jauhaa asioista. Yleensäkin keskusteleminen on hänelle vaikeaa tai niin luulin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle aina vaan sanoo, että kaikki on hyvin. Nyt kuulin salaa keskustelun.
Toimi ihan samalla tavalla kuin naisetkin toimivat. Nyt tiedät, miltä miehistä tuntuu.
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Ja olen yrittänyt jutella miehen kanssa, ollaan käyty jopa pariterapiassa joskus aikaisemmin, mutta ei avaudu minulle. Toki huomaan jos jokin vaivaa.
No sen kun tietäisi. Luulin ettei pysty avautumaan kenellekään, mutta ehkä olen sitten vain väärä ihminen hänelle :(.
Jos olet huomannut että häntä painaa joku mutta hän ei halua siitä puhua mitä hän kertoo syyksi miksi hänen on vaikea aiheesta sinulle avautua?
Ei sano syytä. On aivan hiljaa kunnes vaihdan puheenaihetta. Ei kuulemma tykkää jauhaa asioista. Yleensäkin keskusteleminen on hänelle vaikeaa tai niin luulin.
Joteenkin viesteissä koko ajan tulee esille se että luulet asioita. Suosittelisin luulemaan vähemmän ja kuuntelemaan mitä miehesi vastaa. Ehkä hän vähitellen oppii avautumaan myös sinulle paremmin kun huomaa sinun kuuntelevan eikä luulevan mitä hän ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Aikatyhmä mies, kun ei anna aseita siihen että sen voisi lopullisesti lannistaa. Hyvällä tuurilla se menisi kaulakiikkuun, niinkuin muutkin kunnolliset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Aikatyhmä mies, kun ei anna aseita siihen että sen voisi lopullisesti lannistaa. Hyvällä tuurilla se menisi kaulakiikkuun, niinkuin muutkin kunnolliset miehet.
Antaisiko "kunnolinen mies" ne aseet sitten mieluummin naapurin rouvalle kuin omalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Sitähän ap. täällä hakee, vinkkejä sekä aseita miestään vastaan.
On oikein että av lla itketään omia parisuhdeongelmia, mutta ei ole sallittua puhua naapurin kanssa. Toinen on oman pahan olon purkua ja toinen ihan rehellistä vinkin hakua siihen miten syyllisyys saadaan paremin osoitettua todeksi.
On eri asia jutella kaverinsa kanssa kuin tilittää vastakkaiselle sukupuolelle. Minun mieheni puolestaan kertoo parisuhdeongelmamme äidilleen, muttei minulle. Siitä tulee älyttömän paha mieli. Tunnen itseni joksikin justiinaksi kun minulle rakkain ja läheisin ei uskalla luottaa minuun ja rakkauteeni, se satuttaa. Niin ja arvatkaas ollaanko anopin kanssa enää väleissä.
Mitä siellä tarkalleen ottaen puhuttiin? Yleisellä tasolla mainiten, että ongelmia on vai yksityiskohtia myöten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Antaisiko "kunnolinen mies" ne aseet sitten mieluummin naapurin rouvalle kuin omalleen.
Syyllinen tietenkin se mies. Miksiköhän se naapuri tuntuu olevan luotettavampi kuin oma puoliso? Olisko joku möhlinyt oman luotettavuutensa? Eihän kukaan alunperin sellaisen kanssa ala, joka ei ole luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan kissa pöydälle ja juttelemaan kahden kesken miehen kanssa niistä asioista, jotka hän kokee suhteessanne ongelmalliseksi. Voitte saadan paremman parisuhteen.
"Kissa pöydälle", heh heh nyt tuli ihan erilainen mielikuva tuosta kuin mitä varmaan tarkoitit. T: kaksimielinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Sitähän ap. täällä hakee, vinkkejä sekä aseita miestään vastaan.
On oikein että av lla itketään omia parisuhdeongelmia, mutta ei ole sallittua puhua naapurin kanssa. Toinen on oman pahan olon purkua ja toinen ihan rehellistä vinkin hakua siihen miten syyllisyys saadaan paremin osoitettua todeksi.
Ongelmana on mm. se, ettei naapurin rouvaa sido minkäänlaiset vaitiolovelvollisuudet. Jos ei omalle puolisolle kykene parisuhteen ongelmista kertomaan on erittäin suotavaa kipittää ammatti-ihmisten puheille. Heillä on osaamista ja vaitiolovelvollisuus.
Harva ihminen haluaa olla juorutätien iltapäiväkahvien puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Syyllinen tietenkin se mies. Miksiköhän se naapuri tuntuu olevan luotettavampi kuin oma puoliso? Olisko joku möhlinyt oman luotettavuutensa? Eihän kukaan alunperin sellaisen kanssa ala, joka ei ole luotettava.
Känninen mies avautuu vaikka baaritiskillä.
Vierailija kirjoitti:
On eri asia jutella kaverinsa kanssa kuin tilittää vastakkaiselle sukupuolelle. Minun mieheni puolestaan kertoo parisuhdeongelmamme äidilleen, muttei minulle. Siitä tulee älyttömän paha mieli. Tunnen itseni joksikin justiinaksi kun minulle rakkain ja läheisin ei uskalla luottaa minuun ja rakkauteeni, se satuttaa. Niin ja arvatkaas ollaanko anopin kanssa enää väleissä.
En olisi tuon jälkeen kyllä miehenkään kanssa väleissä. Anoppi voisi miettiä, että miltä tuntuu kun oma puoliso hiihtelisi äitinsä luo avautumaan... omasta näkökulmastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Tässä "kunnollinen mies" on erotteluna sellaiseen, joka juo itsensä kaikkien nähtäväksi syylliseksi. Mutta tuskin ne jutut ovatkaan aseita siellä naapurin rouvalla, tai siis ei tehdä aseiksi.
Yleensähän nainen ottaa esiin sen vuonna 2003 tapahtuneen jutun, joka on neljästi sovittu mutta syyllinen tunnustanut joten se on aina hyvä kaivaa esiin. Ja jos mies sanoo että nyt on polvi kipeä, niin nainen hymähtää , ei voi olla ja siirtää puheen siihen kuinka hän pahoitti mielensä kun siskon pojan kaveri on ihan rasisti.
Mies siis kertoi ongelmista joita meillä viime aikoina ollut ja nainen puhui ongelmista omassa suhteessaan. Nainen sanoi miehelleni että ei kannata olla liian pitkään huonossa suhteessa tms ettei ala kaduttaa. Meidän lapset ovat ystäviä, muuten ollaan moikkaustuttuja.
Älä ap välitä. Tähän ketjuun on pesiytynyt empatiakyvytön ja ei-niin-älykäs naisvihaaja, joka vääntelee kaikki sanomasi ja nekin mitä et ole sanonut. Jätä hänen juttunsa omaan arvonsa.
Olen iloinen että mies pystyy puhumaan edes jonkun kanssa, mutta toki toivoisin että se joku olisin minä. Kuitenkin ilmeisesti haluaa olla minun kanssani ja olisin valmis mihin vain millä parantaa suhdetta jos mies vain kertoisi minulle.