Mies avautui naapurin naiselle meidän avioliiton ongelmista :(
Mulle aina vaan sanoo, että kaikki on hyvin. Nyt kuulin salaa keskustelun.
Kommentit (105)
Etsi mies jolle avaudut seksielämästänne ja parisuhteenne ongelmista.
Ehkä naapurin lady sattui olemaan sillä hetkellä ainut, jolle avautua.
En jaksaisi noin teennäistä meininkiä, että jatkaisin normaalisti vaikka tietäisin kuulemani perusteella asioiden olevan huonosti. Sanoisin miehelle suoraan, että kuulin keskustelun naapurin kanssa ja huolestuin. Ei mitään tarkkkaa sepittämistä mitä he puhuivatkaan, vaan pointtina se, että sinua todella huolettaa etkä olisi arvannut minkään olevan niin huonosti.
Jos on oikeasti ongelmia parisuhteessa tai seksissä niin veikkaan että todella harva mies menisi avaautumaan naapurin akalle tai random työkaverille. Joku muu motiivi taustalla.
ap. kirjoitti:
Aionkin kertoa mutta nyt lapset tässä lähellä. En viitsi aiheuttaa mahdollista riitaa.
Riitely ei mielestäni ole asioista keskustelua tai asian kertomista. Miksi riitelisitte asiasta?
Mulla oli aikoinaan tuttavapiirissä mies, joka aina kännissä alkoi avautumaan kuinka vaimo sitä ja vaimo tätä ja kaikki on p*rseestä ja seksikin on huonoa ja pitäisköhän ottaa vaan ero jne jne.... Kuitenkin sitten selvinpäin oli niiiiin rakastunut ja avioelämä oikein kukoisti ja vaimolle oltiin koko ajan ihan mielinkielin. En tosiaan tiedä, johtuiko jostain laskuhumalasta vai oliko mies oikeasti niin tyytymätön avioliittoonsa ja uskalsi puhua asiasta vain kännissä. No, ei me kyllä kovin kauaa samoissa piireissä pyörittykään kun alkoi ärsyttää se ainainen kännikitinä. :D
Tuli riitaa tai ei niin en halua jutella lasten kuullen aikuisten asioista.
ap. kirjoitti:
Tuli riitaa tai ei niin en halua jutella lasten kuullen aikuisten asioista.
Se kai se suuri ongelma lapsiperheissä onkin kun ei osata ja haluta keskustella asioita silloin kun lapset on paikalla ja lapset ei juuri koskaan ole pois niin asioista ei ole koskaan mahdollista keskustella. Eihän se ihme ole että silloin avautuu asioista silloin kun siihen on mahdollisuus ja joku kuuntelee.
Itse olen ollut se ns. "toinen nainen" jolle mies avautuu vaimostaan. En siis lähtenyt mukaan mihinkään kaveria syvempään suhteeseen, mutta tuntui että mies haki avautumisellaan muutakin kuin vain tunteiden purkua.
AP, sulla ei soi hälytyskellot päässä turhaan. Mies on tavallaan pettänyt luottamuksesi kun sanoo yhtä päin naamaa mutta toista selän takana. Suosittelen pariterapiaa jos suinkin mahdollista.
Siis juttelen kyllä illalla kun lapset ovat nukkumassa. Tuskin muutamassa tunnissa mitään kauheaa tapahtuu.
ap. kirjoitti:
Siis juttelen kyllä illalla kun lapset ovat nukkumassa. Tuskin muutamassa tunnissa mitään kauheaa tapahtuu.
Väsyneenä asiasta kuin asiasta helposti syntyy riitaa. Riidat enemmän erottaa kuin yhdistää. Jos asisoista on mahdollista keskustella vain jonkun tietyn aikataulun mukaisesti ei olenkaan harvinaista ole että vapautunut tilanne jossa aikatauluja ei ole saa avautumaan asioista joista on ehkä halunnut jo puhua pitkään tai joista puhuminen aina on johtanut riitelyyn.
Mä ainakin traumatisoiduin kun vanhemmat tosiaan keskusteli eli riiteli kyllä kaikista ongelmistaan heti kun tuli mieleen, minullekin avauduttiin kahden kesken välillä humalassa välillä selvinpäin, että parempi se kulissisuhdekin tuohon verrattuna. Mutta ei ainakaan isoja riitoja lasten kuullen.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin traumatisoiduin kun vanhemmat tosiaan keskusteli eli riiteli kyllä kaikista ongelmistaan heti kun tuli mieleen, minullekin avauduttiin kahden kesken välillä humalassa välillä selvinpäin, että parempi se kulissisuhdekin tuohon verrattuna. Mutta ei ainakaan isoja riitoja lasten kuullen.
Miten siitä aiheesta saa riidan jos kerron miehelle että kuulin ja hänen ja naapurin rouvan keskustelun ja kerrot miehelle että ainakin seuraavalla kerralla voisi keskustella vähän hiljempaa jos on pakko naapurin rouvalla avautua meidän suhteesta? Enkä kyllä vielä ole keskisnyt sitäkään miksi en tuota voisi puolisolle lasten aikana sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan tuttavapiirissä mies, joka aina kännissä alkoi avautumaan kuinka vaimo sitä ja vaimo tätä ja kaikki on p*rseestä ja seksikin on huonoa ja pitäisköhän ottaa vaan ero jne jne.... Kuitenkin sitten selvinpäin oli niiiiin rakastunut ja avioelämä oikein kukoisti ja vaimolle oltiin koko ajan ihan mielinkielin. En tosiaan tiedä, johtuiko jostain laskuhumalasta vai oliko mies oikeasti niin tyytymätön avioliittoonsa ja uskalsi puhua asiasta vain kännissä. No, ei me kyllä kovin kauaa samoissa piireissä pyörittykään kun alkoi ärsyttää se ainainen kännikitinä. :D
Tämä ja apn kertomus yhdistettynä. Istutaan toisinaan tuossa rivaripihalla ja nautitaan hieman alkoholia oman miehen kanssa. Meillä on kivaa ja lepposaa. Aika usein eräs naapurimies tulee kyselemään saako tulla seuraan. Okei. Hän on yleensä ihan kivaa seuraa, mutta tosiaan jossain vaiheessa se kitinä vaimosta alkaa. Se puhuu mulle ja miehelle kummallekin. Haluaa saada mielipiteitä, mutta me mitään leelian lepotuolia edusteta, kunhan ajateltiin muutama drinksu ottaa ja höpötellä. Sitten seuraavana päivänä taas kulissit ylös ja vaimolle niin lirkun lirkun, että.
Meillä myös kuuluu hyvin sisälle, kun ikkunat on auki. Ihan kuin viereisessä huoneessa tavalliseen ääneen juttelis.. ulkoa ehkä kantautuu vielä selkeämmin äänet. Monet illat joutunut kuulemaan toisten naapureiden seksielämän selvittelyä..
Meillä on hyvät naapurit selvinpäin, ollaan hyvissä väleissä, saadaan asioita hoitumaan, mutta sitten on tuo rivarin miinuspuoli: kaikki kuuluu.
En tosiaan tykkäis, jos mies tuollai avautuisi naapurissa oli nainen tai mies. Ollaan miehen kanssa molemmat puhuttu, että jos on sydämellä parisuhdejuttuja, niin ei niitä ainakaan naapurissa pureta. Jos ei saa heti ulos, niin juttelee kaverin kanssa, jos haluaa jotain perspektiiviä.
Aplle voimia keskusteluun ja kaikkea hyvää. Toivottavasti asiat suttaantuu parhainpäin.
ap. kirjoitti:
Ja olen yrittänyt jutella miehen kanssa, ollaan käyty jopa pariterapiassa joskus aikaisemmin, mutta ei avaudu minulle. Toki huomaan jos jokin vaivaa.
Miksi mies ei halua avautua sinulle?
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Ja olen yrittänyt jutella miehen kanssa, ollaan käyty jopa pariterapiassa joskus aikaisemmin, mutta ei avaudu minulle. Toki huomaan jos jokin vaivaa.
Miksi mies ei halua avautua sinulle?
No sen kun tietäisi. Luulin ettei pysty avautumaan kenellekään, mutta ehkä olen sitten vain väärä ihminen hänelle :(.
Hulluja nuo akat, sano obelix, eikä ollut juurikaan väärässä. Naisilla on oikeus käsitellä kaikki mailman asiat, erityisesti oman parisuhteensa , toisten naisten kanssa. Mutta jos mies tekee sen, niin tuomio on selvä , syyllinen lynkataan. Miksi kaikki naisen tekemä on oikein ja sitten sama asia äärimäisen paha jos mies tekee ?
Ja ap. tämän ketjun perusteella en minäkään sulle olis mitään alkanu puhumaan, asenne tuntuu olevan kohillaan mutta asiat eivät takuulla paranisi. Kukapa mieskään haluaisi ensin laskiämpärin niskaansa ja olla loppuelämän kusitolppana. Se naapurin akka ei jaksa muistella mokomaa asiaa kovinkaan moneen kertaan, toisin kuin oma muija joka ei unohda koskaan , vaan kaivaa joka käsähdykseen vanhat kaunat pintaan. Kyllä se sika on oppivainen elukka, vaikka et uskokaan.
Jätä se sika. Mikään muu vaihtoehto ei tuo mitään hyvää.
Kyllä minä selvitän asiat mieheni kanssa. Mutta puhun myös yhdelle luottokaverille mun parisuhteesta. Koska haluan saada toisen naisen mielipiteen asioihin. Eli ei se vääärin ole puhua jonkun muun kanssa,mutta kännikeskustelu on kyllä ihan turhaa kakanjauhantaa.
Sano miehelle, että kerrot teidän henkilökohtaiset asianne naapurin miehelle. Toki varmaan tietääkin kun rouva on tietysti kertonut eteenpäin asianne......
Ensimmäinen asia on meidän avioliitossa että omia asioita ei kerrota kenellekään. Ja se on selkärangassa, ei sitä tarvitse sopia erikseen.