Mies avautui naapurin naiselle meidän avioliiton ongelmista :(
Mulle aina vaan sanoo, että kaikki on hyvin. Nyt kuulin salaa keskustelun.
Kommentit (105)
Mun mies hankki kanssa tällaisen naiskaverin, joka oli tukena hänelle ja jota vastaavasti itse tuki. Hälle kun oli niin helppo puhua. Nainen oli siis yhteinen puolituttumme.
Ja kas kummaa kohta olikin päällä tulinen suhde. Molemmat ymmärsivät niin kovin toisiaan, lämpöä ja läheisyyttä riitti. Suhde ei kestänyt kauaa, eikä myöskään meidän avioliitto.
Myöhmmin kies on kertonut, ettei oikeastaan ollut edes kovin tyytymätön ennen tämän naisen tapaamista, mutta sitten alkoi tulla kaikkia tyytymättömyyden aiheita kovasti mieleen. Katui raukka jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Ja olen yrittänyt jutella miehen kanssa, ollaan käyty jopa pariterapiassa joskus aikaisemmin, mutta ei avaudu minulle. Toki huomaan jos jokin vaivaa.
Miksi mies ei halua avautua sinulle?
No sen kun tietäisi. Luulin ettei pysty avautumaan kenellekään, mutta ehkä olen sitten vain väärä ihminen hänelle :(.
Jos olet huomannut että häntä painaa joku mutta hän ei halua siitä puhua mitä hän kertoo syyksi miksi hänen on vaikea aiheesta sinulle avautua?
Aikatyhmä mies, kun ei anna aseita siihen että sen voisi lopullisesti lannistaa. Hyvällä tuurilla se menisi kaulakiikkuun, niinkuin muutkin kunnolliset miehet.
Antaisiko "kunnolinen mies" ne aseet sitten mieluummin naapurin rouvalle kuin omalleen.
Tässä "kunnollinen mies" on erotteluna sellaiseen, joka juo itsensä kaikkien nähtäväksi syylliseksi. Mutta tuskin ne jutut ovatkaan aseita siellä naapurin rouvalla, tai siis ei tehdä aseiksi.
Yleensähän nainen ottaa esiin sen vuonna 2003 tapahtuneen jutun, joka on neljästi sovittu mutta syyllinen tunnustanut joten se on aina hyvä kaivaa esiin. Ja jos mies sanoo että nyt on polvi kipeä, niin nainen hymähtää , ei voi olla ja siirtää puheen siihen kuinka hän pahoitti mielensä kun siskon pojan kaveri on ihan rasisti.
Jos naiset kerran yleensä tekee niin miksi naapurin rouva ei tekisi samoin. Mikä hänet erottaa muista naisista?
Ihan en ymmärrä sitäkään jos naiselle ei voi avautua mistään jotta tämä ei saisi aseita myöhempää käyttöä varen, miten suhde on ylipäätään alkanut jos mies ei koskaan ole puhunut tai avautunut mistään omista asioistaan tai tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Ja olen yrittänyt jutella miehen kanssa, ollaan käyty jopa pariterapiassa joskus aikaisemmin, mutta ei avaudu minulle. Toki huomaan jos jokin vaivaa.
No sen kun tietäisi. Luulin ettei pysty avautumaan kenellekään, mutta ehkä olen sitten vain väärä ihminen hänelle :(.
Jos olet huomannut että häntä painaa joku mutta hän ei halua siitä puhua mitä hän kertoo syyksi miksi hänen on vaikea aiheesta sinulle avautua?
Aikatyhmä mies, kun ei anna aseita siihen että sen voisi lopullisesti lannistaa. Hyvällä tuurilla se menisi kaulakiikkuun, niinkuin muutkin kunnolliset miehet.
Sitähän ap. täällä hakee, vinkkejä sekä aseita miestään vastaan.
On oikein että av lla itketään omia parisuhdeongelmia, mutta ei ole sallittua puhua naapurin kanssa. Toinen on oman pahan olon purkua ja toinen ihan rehellistä vinkin hakua siihen miten syyllisyys saadaan paremin osoitettua todeksi.
Ongelmana on mm. se, ettei naapurin rouvaa sido minkäänlaiset vaitiolovelvollisuudet. Jos ei omalle puolisolle kykene parisuhteen ongelmista kertomaan on erittäin suotavaa kipittää ammatti-ihmisten puheille. Heillä on osaamista ja vaitiolovelvollisuus.
Harva ihminen haluaa olla juorutätien iltapäiväkahvien puheenaihe.
Yksi sana paljasti, että olet oman sudenpen- eiku nais asianaisten sääntökirjan lukenut tarkoin. Suhteellisen monet ammattilaiset osaa myös sen ja kertovat taitavammin miten se mies on syyllinen.
Täh? Menet yksin puhumaan ammattilaiselle ja hän kertoo sinun olevan syyllinen? Nyt en puhunut oikeudenkäynnistä.
ap. kirjoitti:
Olen iloinen että mies pystyy puhumaan edes jonkun kanssa, mutta toki toivoisin että se joku olisin minä. Kuitenkin ilmeisesti haluaa olla minun kanssani ja olisin valmis mihin vain millä parantaa suhdetta jos mies vain kertoisi minulle.
Vaikuttaa haasteelliselta, kun pitäisi luottamus rakentaa. Luottamuksen voi menettää muutamalla sanalla, mutta palauttaminen on äärimäisen työlästä. Voin sanoa miten se ei onnistu. Tivaamalla sitä, mikä sinussa on vikana kun et puhu. Tai yleensäkin millään pakottamisella, jota täällä tuputetaan keinoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
On oikein että av lla itketään omia parisuhdeongelmia, mutta ei ole sallittua puhua naapurin kanssa. Toinen on oman pahan olon purkua ja toinen ihan rehellistä vinkin hakua siihen miten syyllisyys saadaan paremin osoitettua todeksi.
Ongelmana on mm. se, ettei naapurin rouvaa sido minkäänlaiset vaitiolovelvollisuudet. Jos ei omalle puolisolle kykene parisuhteen ongelmista kertomaan on erittäin suotavaa kipittää ammatti-ihmisten puheille. Heillä on osaamista ja vaitiolovelvollisuus.
Yksi sana paljasti, että olet oman sudenpen- eiku nais asianaisten sääntökirjan lukenut tarkoin. Suhteellisen monet ammattilaiset osaa myös sen ja kertovat taitavammin miten se mies on syyllinen.
Täh? Menet yksin puhumaan ammattilaiselle ja hän kertoo sinun olevan syyllinen? Nyt en puhunut oikeudenkäynnistä.
Naiset osaa märehtiä näitä juttuja kuukausia ja vuosia, joten on helppo lähteä varaamaan aika, jonka saa joskus puolen- vuoden kuluttua. Eikä sitä aikaa saa, jos ei tunnusta ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Naiset osaa märehtiä näitä juttuja kuukausia ja vuosia, joten on helppo lähteä varaamaan aika, jonka saa joskus puolen- vuoden kuluttua. Eikä sitä aikaa saa, jos ei tunnusta ensin.
Mitä pitää tunnustaa? Että tarvitsee apua?
Ap: kenelle mies saisi avautua? Mitä hän saisi kertoa tälle ja mitä pitäisi sinun mielestäsi jättää kertomatta? Mitä kaikkea sinä kerrot ystävällesi, kerrotko ihan kaiken ja taivastelette sitten yhdessä kuinka kamala miehesi on? Oletko kertonut jo tämän tarinan hänelle? Tietääkö miehesi, että kerrot tälle ystävälle teidän parisuhteenne asiat ja vatvotte niitä perinpohjin?
Miten olet meinannut asian nyt ottaa esiin ja minkälaisen lopputuloksen haluaisit?
Kun 'vahinko' on nyt kuitenkin jo tapahtunut, niin tuskinpa sitä enää kannattaa vatvoa, vaan miettiä miten tästä eteenpäin, miten tulette toimimaan ja mitä muutoksia teette. Laittaisin ihan mustaa valkoiselle, eli kaikki ylös.
Joka tapauksessa en ymmärrä miksi ihmeessä ap ei voinut jo eilen puhua miehen kanssa asiasta! Miksi ihmeessä hän jätti hyvän illan ja yön käyttämättä ja märisi vain yksinään? Ja tänään hän on ollut sitten marttyyrinä mukamas suojellen lapsia riidalta. Ei ymmärrä ei...
Minulla on ystävänä sekä naisia, että miehiä. En näe mitään väärää siinä, että joskus kysyn miespuoliselta ystävältäni neuvoa miten toimin mieheni kanssa. Yhdeltä mieheltä olen saanut erittäin hyvän miesnäkökulman asiaan ja tämä erilainen ajatus sai minut tajuamaan paljon paremmin mitä oma mieheni saattaisi kenties ajatella. Naisten kanssa saatan myös pyöritellä erinäisiä asioita ja usein niistäkin keskusteluista tulee hyviä ajatuksia, joita ei ongelman henkilökohtaisuuden takia ole itse huomannut.
Ap:n miehen avautuminen naapurin rouvalle oli miehelle varmasti ihan fiksu veto saada asiaan naisnäkökulma. Se, että nainen avautui myös omista ongelmistaan, on kuitenkin jo hieman hälyttävämpi merkki ja voi olla, että nämä kaksi väärin ymmärrettyä raukkaa ovat löytämässä toisistaan sielunkumppanit ainakin kännissä ollessaan.
En vaan ymmärrä mitä hyötyä meidän suhteelle on siitä että kertoo ongelmista jollekin muulle ja minulle sanoo että kaikki on hyvin.
Mun mies jutteli tutulleen(nainen) henkilökohtaisia asioitamme ja parisuhteemme ongelmia. Pidin outona, kun on ystäviäkin joille puhua. Selitys oli ettei miehet osaa lohduttaa niin hyvin ja eivät osaa puhua sellaisista asioista. No myöhemmin selvisi, että yrittikin iskeä tätä naista ja sitten mies petti minua.
ap. kirjoitti:
En vaan ymmärrä mitä hyötyä meidän suhteelle on siitä että kertoo ongelmista jollekin muulle ja minulle sanoo että kaikki on hyvin.
Eli et ole yhä vieläkään saanut suutasi auki ja jutellut miehellesi?!? Kakarat ovat nyt varmasti jo nukkumassa, mutta mitäpä sinä teet? Istut ja selaat nettiä. Näinkö korjaat tilanteenne? Näinkö olet ongelmanne tähänkin saakka hoitanut, eli vain miestä syyttelemällä ja valehtelemalla, että sinä olet kyllä yrittänyt puhua...? Nyt näyttää juuri siltä, että et ole tehnyt mitään suhteenne eteen ja olet vain omassa pienessä päässäsi miehellesi puhunut. Näinhän ne ongelmat ratkaistaan ja suhteesta hyvä tehdään, jättämällä ongelmat käsittelemättä tuoreena ja itkeä niistä sitten kaverille unohtaen sanoa, että et ole edes yrittänyt tehdä mitään. Ja nyt siirrät tämän taidon vielä lapsillekin, samoin marttyyrinroolin. Valinta on sinun, älä mokaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ystävänä sekä naisia, että miehiä. En näe mitään väärää siinä, että joskus kysyn miespuoliselta ystävältäni neuvoa miten toimin mieheni kanssa. Yhdeltä mieheltä olen saanut erittäin hyvän miesnäkökulman asiaan ja tämä erilainen ajatus sai minut tajuamaan paljon paremmin mitä oma mieheni saattaisi kenties ajatella. Naisten kanssa saatan myös pyöritellä erinäisiä asioita ja usein niistäkin keskusteluista tulee hyviä ajatuksia, joita ei ongelman henkilökohtaisuuden takia ole itse huomannut.
Ap:n miehen avautuminen naapurin rouvalle oli miehelle varmasti ihan fiksu veto saada asiaan naisnäkökulma. Se, että nainen avautui myös omista ongelmistaan, on kuitenkin jo hieman hälyttävämpi merkki ja voi olla, että nämä kaksi väärin ymmärrettyä raukkaa ovat löytämässä toisistaan sielunkumppanit ainakin kännissä ollessaan.
Minä olisin huolissani siitä kun kuulit että naapurin rouva sanoi miehellesi ettei huonoon suhteeseen kannata jäädä. Vaikkakin kännissä mutta silti. Mikä puolituttu (lapsenne kavereuta, te moikkaustuttuja) suosittelee ensimmäiseksi eroa kun normaaliälykäs ja välittävä suosittelisi ensin keskustelemaan yhdessä tai terapiassa. Ei yhden känniavautumisen myötä sanota kuin hakatulle uhrille että jätä se sika.
Kysy suoraan mieheltäsi että vonkaako naapurin rouvalta??
ap. kirjoitti:
Olen iloinen että mies pystyy puhumaan edes jonkun kanssa, mutta toki toivoisin että se joku olisin minä. Kuitenkin ilmeisesti haluaa olla minun kanssani ja olisin valmis mihin vain millä parantaa suhdetta jos mies vain kertoisi minulle.
0/5
😂
Väsynyt provo, 0/5. Mies sitä ja mies tätä. Satuit lukemaan tai kuulemaan, mutta et tietenkään ota asiaa miehen kanssa puheeksi, vaan päätit kirjoittaa asiasta jollekin random nettipalstalle. Plääh. Keksi jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
ap. kirjoitti:
Eli et ole yhä vieläkään saanut suutasi auki ja jutellut miehellesi?!? Kakarat ovat nyt varmasti jo nukkumassa, mutta mitäpä sinä teet? Istut ja selaat nettiä. Näinkö korjaat tilanteenne? Näinkö olet ongelmanne tähänkin saakka hoitanut, eli vain miestä syyttelemällä ja valehtelemalla, että sinä olet kyllä yrittänyt puhua...? Nyt näyttää juuri siltä, että et ole tehnyt mitään suhteenne eteen ja olet vain omassa pienessä päässäsi miehellesi puhunut. Näinhän ne ongelmat ratkaistaan ja suhteesta hyvä tehdään, jättämällä ongelmat käsittelemättä tuoreena ja itkeä niistä sitten kaverille unohtaen sanoa, että et ole edes yrittänyt tehdä mitään. Ja nyt siirrät tämän taidon vielä lapsillekin, samoin marttyyrinroolin. Valinta on sinun, älä mokaa sitä.
En ymmärrä miksi olet noin ilkeä täysin vieraalle ihmiselle.Toivottavasti et siirrä tuota ominaisuutta lapsillesi. Meillä oli miehen kanssa hyvä keskustelu ja sen jälkeen mieletöntä seksiä. Yksi syy miksi en halua jutella lasten läsnäollessa on juuri se, että ne harvat syvälliset keskusteluhetket johtavat meillä usein seksiin. Ehkä vähän liioittelin, mies pystyy kyllä puhumaan minulle tunteista ym, mutta harvemmin haluaa, koska ei pidä asioista jauhamisesta. Kuulemma keskustelu oli lähtenyt naapurin aloitteesta (en kuullut ihan alusta) ja mies oli sitten kännissä avautunut joistain meidänkin vastaavista jutuista. Sovittiin että tästä lähtien jutellaan asiat ensin yhdessä ennenkuin haetaan vertaistukea muualta.
Koko päivän eilen puit tätä asiaa ja kahdella lauseella (Avauduin parisuhteesta,koska naapuri aloitti.En tee enää niin.) ja seksillä asia on kuitattu. On teillä hieno parisuhde tosiaan...
Vierailija kirjoitti:
Ei miehellä sitten ole ketään muuta kenelle puhua? Aika kiusallista jos naapuri tietää intiimitkin asiat!
Et sitten ole kysynyt mieheltä miksi piti teidän seksielämää naapurille tilittää? Joku raja.
Vai oliko mies vailla helppoa säälipillua naapurista. Kun oma vaimo ei ymmärrä....
Miten tuo eroaa siitä kun naiset tilittää ongelmiaan ja seksielämäänsä yksityiskohtaisesti ystävilleen? Ainakin minä näen vaimon kavereita varmaan jopa enemmän kuin naapureita. Ollaan molemmat sen verran liikkuvia perheitä, että harvoin satutaan samaan aikaan pihalle.