Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua ottaa lasta syliin, halailla enkä varsinkaan pussailla. Miten olette pitäneet yllä rajojanne pienen lapsen kanssa?

Vierailija
29.07.2017 |

Asiasta voisi kirjoittaa pidemminkin, mutta oleellinen mahtui otsikkoon. Olen aina ollut ihminen, jolle fyysinen läheisyys on kausittain hyvin vaikeaa. Puoliso ymmärtää kyllä tarpeeni ja rajani, mutta miten hoidan asian lapsen kanssa? Lapsi on nelivuotias.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikkuli kirjoitti:

Miten ruokit vauvaa? Pidit tuttipulloa kepin  nokassa ja olit itse viiden metrin päässä? 

Sääliksi käy miestäsikin kun vaimo vihaa kosketusta ja seksiä. Varmaan hänellä on jo sivusuhde normaalin naisen kanssa.

Eihän se sitä tarkoita, että vihaisi seksiä jos ei tykkää muuten kosketella ja halailla.

Jotkuhan naiset taas on sellaisia, että vain halailevat mieluummin seksin sijasta.

Vierailija
102/143 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti oli tuollainen. Me siskokset muutimme kotoa pois 15 vuotiaina ja veli sijoitettiin hyvään perheeseen. Terapiassa ollaan istuttu, ensin dokattukin ja oltu todella huonoissa parisuhteissa. Ja siis kukaan meistä lapsista ei pitänyt yhteyttä äitiin teini-iän jälkeen. Mihin äitiin, voisi jopa kysyä.

Nyt meillä on hyvin, mutta mun siskolla oli vähä samaa ku äitillä. Karmeeta ollu ja kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisyyden puutteessa kasvaa rikkinäisiä ihmisiä. Ammattiapua kyllä tarvitsee ihminen, joka ei siedä oman lapsensa kosketusta.

Vierailija
104/143 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan äiti ei koskaan ottanut syliin tai lohduttanut. Istutti pöydälle ja yritti puhua järkeä viisivuotiaalle, kun pelästyin jotain kuollakseni ja huusin kuin palosireeni. Vieläkin sattuu, kun ajattelen lapsuutta. En ole äitini kanssa tekemisissä. Sama kohtalo lienee sullakin ap. Olet ehkä kirjolla tai on joku muu ongelma. Etsi apua, jos haluat lapseesi välit säilyttää.

Vierailija
105/143 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumatisoitunut vanhempi, joka haluaa ettemme syyllistä häntä siitä, että laittaa vammansa eteenpäin...

Vierailija
106/143 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Ei ole tarve pitää rajojani kun olen lapsen kanssa.

Vierailija
107/143 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että nyt vaan väkisin halaat, silität ja pussaat sitä lasta sekä annat lapsen näyttää tunteitaan fyysisesti +hakeudut terapiaan.

Toi on erittäin traimatisoivaa, jos tulee kaltoin kohdelluksi lapsena ja altistaa todella huonolle seuralle myöhemmin. Ihminen ei siis osaa hakeutua "hyvien" ihmisten seuraan, vaan hakee kaltoin kohtelua "normaalina" käytösmallina.

Vierailija
108/143 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stripparia mä pidän mieluiten sylissä.

Vierailija
109/143 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teit lapsen?

Tiesin, että pystyn olemaan hyvä vanhempi omalla tavallani. Kaikki eivät ole fyysisiä tai helliä, mutta minulla on muita vahvuuksia. Ap

Sille lapselle on aivan älyttömän tärkeää saada fyysistä läheisyyttä äidiltään. Hakeudu terapiaan, koska muuten se on se sun lapsesi, joka joutuu aikuisena hakeutumaan terapiaan näiden asioiden vuoksi.

Vierailija
110/143 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tuskin on paikalla ikivanhassa ketjussa, ja se lapsikin on jo teini-ikäinen.

Mutta en kyllä tajua, miksi ihmiset tekevät lapsia, kun tietävät, etteivät kykene huolehtimaan niistä. Millaisesta ihmisvihasta sellainen halu oikein kumpuaa?

Vierailija
111/143 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hoitoon.

Vierailija
112/143 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluaisin. Mutta sitten aina tulee niiden äidit tai isit paikalle ja pilaa tunnelman.

Vierailija
113/143 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiraukka.

Vierailija
114/143 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä jaellaan neuvoja ikivanhaan ketjuun...

Vierailija
115/143 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ota muita ihmisiä syliin kun yhden stripparin. 

Vierailija
116/143 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Pidä ainakin ehkäisystä huolta jatkossa.

Mutta nelivuotias on jo niin iso, että voit jutellakin hänen kanssaan ja kertoa ystävällisesti, mistä et pidä. Keksi teille yhteistä kivaa tekemistä joka ei edellytä koskettelua. Ja nielet vastenmielisyyden ja kestät satunnaiset kosketukset lapselta.

Kiitos rationaalisesta vinkistä. Jotakin tällaista olen jo tehnytkin. Minusta on tärkeä opettaa lapsellekin, että hän saa itse päättää, kuka häneen koskea ja millä tavalla. Ap

Mutta jos ja kun lapsi haluaa kosketusta, etkä sitä anna, niin sehän tarkoittaa että et anna lapselle päätösvaltaa tässä asiassa. Haluat opettaa siis hänetkin estyneeksi, joka pelkää kosketusta?

Vierailija
117/143 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin mä stripparia pidän sylissä kun vauvaa. 

Vierailija
118/143 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko känsälä on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia. 

Vierailija
119/143 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko känsälä on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia. 

Vierailija
120/143 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mieluummin itse istu vauvan syliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi