Aikuinen mies lukee harry potter kirjoja?
Olin tinder treffeillä miehen kanssa joka kertoi lukevansa niitä. Aika noloa minun mielestä lapsille tarkotettuja kirjoja. En usko tapaavani tätä miestä enää uudelleen.
Kommentit (28)
Hyvä, ette sovi toisillenne. Oma puoliso on lukenut Potterit sekä suomeksi että osin englanniksi. Samoin Taru sormusten herrasta ja muu fantasiakirjallisuus on kahlattu läpi.
Millä perusteella Potterit ovat lastenkirjoja? Minusta ne ovat ennemminkin fantasiakirjoja.
En ole ikinä ajatellut, että Potterit ihan pienille sopisivatkaan. Eikös niissä elokuvissakin ole ikäraja K11?
Entäs sitten? Luen minäkin vielä Anni Polvan Tiina-kirjoja. Luen silti myös aikuisten kirjoja. Kysyitkö mieheltä mitä muuta hän lukee, vai lukeeko pelkästään Pottereita?
Jos ap et kerran ole lukenut itse Pottereita, niin miten voit väittää niitä lastenkirjoiksi, kun et tiedä mistä puhut? Se menee kirja kirjalta synkempään suuntaan. Tiedän monia aikuisia miehiä jotka on ne kirjat lukeneet.
Harry Potter -kirjat on kirjoitettu ja suomennettu taitavasti. Suosittelen kirjoja sinullekin, koska kirjallisuuden lukeminen lisää yleissivistystä ja oikeinkirjoitusta.
Meillä on kaikki Harry Potterit dvd:nä ja katsotaan miehen kanssa niitä yhdessä ,pidetään usein kunnon leffamaratooneja. Katsotaan myös muita fantasialeffoja, taru sormusten herrasta on myös hyvä jota katsotaan usein vaikka ne ollaan nähty useasti. Ollaa parikymppisiä molemmat.
Mä olen lukenu Potterit läpi varmaan viis kertaa. Luin ne aikoinaan silloin, kun ne ilmestyivät, ku olin noin 25-vuotias ja taas uudelleen ja uudelleen luen niitä. Olen 40-vuotias nainen.
Pääasia, että lukee. Siitä se maku vähitellen kehittyy jopa klassikoihin asti. Tiedätkö, miten monet tytöt ovat aloittaneet lukuharrastuksena todellisilla kioskikirjoilla tyyliin Harlekiinit ja kun lukutaito on kehittynyt, niin kriittinen suhtautuminenkin on kehittynyt ja nyt uppoavat monenlaiset muut opukset. Ettet vain itsekin kuuluisi tuohon joukkoon?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lukenu Potterit läpi varmaan viis kertaa. Luin ne aikoinaan silloin, kun ne ilmestyivät, ku olin noin 25-vuotias ja taas uudelleen ja uudelleen luen niitä. Olen 40-vuotias nainen.
Lisäys: ja luen paljon muitakin kirjoja. Milteipä laidasta laitaan.
En ole koskaan ajatellut, että Harry Pottereissa on jokin yläikäraja. Olen 45 v nainen ja lukenut Harry Potterit ja katson myös Game of Thrones -sarjaa.
Kolme ensimmäistä Potteria voidaan ehkä laskea lastenkirjoiksi. Loput ovat kyllä ihan aitoa fantasiaa.
Taidan omistaa kaikki muut Potterit paitsi kaksi ensimmäistä kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella Potterit ovat lastenkirjoja? Minusta ne ovat ennemminkin fantasiakirjoja.
Tässä sosialistisen (inho)realismin läpikyllästämässä maassa kaikki Pohjantaähteä ja Varesta fantastisempi on lapsille ja herrojen kermapersekakaroille, jotka eivät kovasta elämäm koulusta ymmärrä mitään.
Sivistävää tutustua myös lastenkulttuuriin.