Miksi feminismiä ymmärretään tahallaan niin väärin?
Olen feministi ja en ymmärrä miksi se on niin halveksuttavaa monen mielestä. Onko taustalla puhdas naisviha? Ja miksi jokainen ei ole feministi, etenkin nainen? https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… tässä on hyvin tiivistetty miten itse koen feminismin. Mutta miksi feminismiin yhdistetään niin paljon negatiivista ajattelua? Itse koen että miesten asiat ovat yhtä tärkeitä ja kuinka typerä täytyy olla että luulee feminismin tavoitteen olevan se, että naiset nousisivat jotenkin miesten "yläpuolelle"?
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin minulla on suomalaisena miehenä velvollisuus tarvittaessa tappaa ja tulla tapetuksi feministin vapauden säilyttämiseksi, mutta hän ei ota kantaakseen samaa velvollisuutta minua kohtaan, niin en kuuntele mitään ininää. Asepalveluksen suorittaneiden naisten kanssa keskustelen mielelläni. Ne teot, ne teot.
En tiedä mitä pitäisi tehdä asian eteen että asevelvollisuus poistettaisiin? jos se joskus tulisi vaikka kansanäänestykseen niin äänestäisin tasa-arvon puolesta.
ApJoo ettehän te feministit tosiaan voi sille asialle yhtään mitään :( tosi ikävää, kun ei ole valtaa vaikuttaa juuri tuohon asiaan. Täytyy vaan vierestä seurata näin ikäviä asioita.. Sehän tulee suurimmasta osasta feministien viestejä ilmi. Ikävä juttu, mutta minkäs teet :(
Niin voi vitsi. :( mutta joo, mun käytännön teot on aika ruohonjuuritasolla, esim. koitan kasvattaa lapseni siten että he ajattelevat omilla aivoillaan, kunnioittavat itseään ja muita, pukeudun niinkuin itsestä hyvältä tuntuu, ajelen karvat jos haluan, en lukittaudu liian tiukkoihin sukupuolirooleihin, annan tai oikeastaan vaadin mieheltä vastuuta lasten kasvatuksessa jne jne. En ole poliittisesti aktiivinen enkä usko että se on joku vaatimus ollakseen feministi?
Telaketjulesbofeministit parhaita. Niihin piireihin miehillä ei asiaa. Akanvaltaa!
Ok, en hakkaa päätäni enempää seinään vapaailtanani. Hyvää jatkoa teillekin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin minulla on suomalaisena miehenä velvollisuus tarvittaessa tappaa ja tulla tapetuksi feministin vapauden säilyttämiseksi, mutta hän ei ota kantaakseen samaa velvollisuutta minua kohtaan, niin en kuuntele mitään ininää. Asepalveluksen suorittaneiden naisten kanssa keskustelen mielelläni. Ne teot, ne teot.
En tiedä mitä pitäisi tehdä asian eteen että asevelvollisuus poistettaisiin? jos se joskus tulisi vaikka kansanäänestykseen niin äänestäisin tasa-arvon puolesta.
ApSuoritit kuitenkin asepalveluksen?
Niin no en, harkitsin kyllä mutta en mitenän tähän syyhyn liittyen. En tiedä kuinka suorittamani asepalvelus olisi auttanut sitä, että mielestäni velvollisuus tulisi lopettaa kokonaan.
Feministi joka ei ole suorittanut asepalvelusta. Arvaa yllättääkö..
Mun mies on feministi ja on suorittanut asepalveluksen.
Oho, mies ja suorittanut asevelvollisuuden, mutta sinä et! Oltaisiinko nyt asian ytimessä? Nyt asiaa kysyttiin kyllä sinun kohdalta, eikä miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJoo ettehän te feministit tosiaan voi sille asialle yhtään mitään :( tosi ikävää, kun ei ole valtaa vaikuttaa juuri tuohon asiaan. Täytyy vaan vierestä seurata näin ikäviä asioita.. Sehän tulee suurimmasta osasta feministien viestejä ilmi. Ikävä juttu, mutta minkäs teet :(
Niin voi vitsi. :( mutta joo, mun käytännön teot on aika ruohonjuuritasolla, esim. koitan kasvattaa lapseni siten että he ajattelevat omilla aivoillaan, kunnioittavat itseään ja muita, pukeudun niinkuin itsestä hyvältä tuntuu, ajelen karvat jos haluan, en lukittaudu liian tiukkoihin sukupuolirooleihin, annan tai oikeastaan vaadin mieheltä vastuuta lasten kasvatuksessa jne jne. En ole poliittisesti aktiivinen enkä usko että se on joku vaatimus ollakseen feministi?
Niinpä niin. Otat ne rusinat pullasta ja kehtaat vielä uhriutua. Ja vielä ihmettelet miten "väärin" feminismi on ymmärretty?
Olen sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi miten yllättävää! Feministi itse aloittaa ketjun, ei pysty perustelemaan valintojaan/mielipiteitään ja luovuttaa. :D Hävettääkö yhtään? Minkä koet erityisesti pään hakkaamiseksi seinään? Sen että väität kannattavasi tasa-arvoa, mutta olet aktiivisesti vältellyt solidaarisuuden osoittamista miehille asepalveluksen suorittamatta jättämisellä? Puuhailetko mieluummin suurempien epätasa-arvoisuuksien kuten neuvolakorttien värien parissa? Oletko sen ikäinen, että voit vielä armeijaan mennä? Aiotko seuraavaksi poistattaa ketjun joka ei puoltanutkaan ajatusmaailmaasi, ettet joudu tarkastelemaan käsityksiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asevelvollisuus onkin kinkkinen juttu. Kaikesta muusta pystyvät feministit räkyttämään, mutta ei siitä. En myöskään ole havainnut feministien joukolla punkevan armeijaan, koska miehetkin sen käyvät. Voisi jopa luulla, ettei jostain syystä huvittaisi suorittaa asepalvelusta. Tämähän ei kuitenkaan voi olla totta, koska feministi pyrkii tasa-arvoon ja kiistää jyrkästi "rusinat pullasta"-syytökset. Parhaimmat kertovat miten asevelvollisuusasiat tulee vain miesten hoitaa. Ihme kyllä, että monissa naisiin liittyvissä epätasa-arvoisuuksien hoidossa edellytetään miestenkin panosta.
No palasin sittenkin. Miksi pitää mennä henkilökohtaisuuksiin? En hyökännyt kenenkään kimppuun mielestäni, ilmaisin aloitusviestissä sen millaiseksi itse koen feminismin olevan, en varsinaisesti tullut väittelemään. https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… mikä tuossa listassa on sitten niin pahaa että feminismi on mielestäsi tuomittavaa (lukuun.ottamatta ehkä kohtaa 17)?
Tiedoksesi että saitte pahan mielen hyökkäykselläni, ehkä koette jotain mielihyvää ja pääsitte tavoitteeseenne.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä hakkaa jatkossakaan ja jätä feminismiketjujen puuhastelu, kun et kestä totuuksia, eikä ajatusmaailmasi lähempää tarkastelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no en, harkitsin kyllä mutta en mitenän tähän syyhyn liittyen. En tiedä kuinka suorittamani asepalvelus olisi auttanut sitä, että mielestäni velvollisuus tulisi lopettaa kokonaan.
Olisi auttanut tasa-arvon toteutumista ihan käytännön tasolla. Mukavampihan se tietysti on puhua lämpimikseen, kuin joutua jotain oikeasti tekemäänkin. Tulisi asevelvollisuus lopettaa minunkin mielestä, mutta minulla ei ollut etuoikeutta tähän vedoten jättää asevelvollisuutta suorittamatta. Mitä muuta olet tehnyt käytännön tasolla asevelvollisuuden lakkauttamiseksi, kuin jättänyt armeijan käymättä? Minkä seikkojen vuoksi harkintasi päätyi tulokseen, ettet asepalvelusta aio suorittaa?
No hei, ole armollinen, olihan hän sentään harkinnut asiaa ja mieskin oli mokoman suorittanut!
Se taitaa olla enemmän kuin keskivertofeministillä, joka julistaa "tasa-arvon" ilosanomaa
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvää jatkoa myös sinulle ja tuleville kommenteillesi ilman "ap"-merkintöjä. Ei pidä myöskään unohtaa omien viestien peukutusta ja viestien poistattamista. Eikö yhtään mietitytä oma aatteesi, kun sen ylläpitäminen vaatii tuollaista tekohengitystä?
Vierailija kirjoitti:
Feministit vihaa musliminaisia. Haluavat pakottaa säkkiin, siivottavaksi ja että eivät pariudu valkoisten kanssa. Johtuukohan siitä, että feministeissä on niin plaljon rekkalesboja?
Autocorrect, silvottavalsi
Pistä youtubehen hakusanoiksi vaikka feminist logic fail, feminism mens rights, Ben Shapiro About equality feminism islam rolling stone, computing forever feminism, hate feminist and rape epidemic niin saat tietää syyn miksi suurin osa ihmisistä vihaa feminismiä.
Vierailija kirjoitti:
No palasin sittenkin. Miksi pitää mennä henkilökohtaisuuksiin? En hyökännyt kenenkään kimppuun mielestäni, ilmaisin aloitusviestissä sen millaiseksi itse koen feminismin olevan, en varsinaisesti tullut väittelemään. https://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/tasta-tiedat-olevasi-fem… mikä tuossa listassa on sitten niin pahaa että feminismi on mielestäsi tuomittavaa (lukuun.ottamatta ehkä kohtaa 17)?
Tiedoksesi että saitte pahan mielen hyökkäykselläni, ehkä koette jotain mielihyvää ja pääsitte tavoitteeseenne.
Mitä sinä uhriudut siellä? Normaali, rationaalinen ihminen pystyy tarkastelemaan näkemyksiään, jos huomaa niissä epäjohdonmukaisuuksia. Totuushan on, että sinä (kuten todennäköisesti suurin osa feministiksi julistautuvista naisista) näet tasa-arvon edistämisessä vain sinulle mieluisia ja tärkeitä asioita. Onko se todellista pyrkimystä tasa-arvoon? Eihän se ole, ei oikeasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun sitä feministiä on tuhannen sorttia erilaista. Heti kun tulee yksi täysin selvä määritelmä feminisimille, niin asiat selkiytyvät. Mutta niin pitkään kuin esim. TERF:ejä on olemassa, niin kaikki feministit saavat siinä sivussa keppiä.
Kaikki ovat joko feministejä (tasa-arvon kannattajia) tai sovinisteja (niitä jotka ajattelee naisen olevan miestä huononpi ja vähempiarvoisempi). Minä olen tottakai feministi, enkä tunne muutenkaan ketään joka ei olisi feministi eli olisi sovinisti. En ole koskaan kuullut mistään terffistä.
Kuulostaa aivan presidentti Bushin retoriikalta: joko olet meidän puolella tai meitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Maikkarin linkki feminismin määrittelyyn ja kaupan päälle marttyyriksi heittäytyminen. XD Hyvää illan jatkoa, mutta muista kunnioittaa ja kiittää elämäsi jokaisena päivänä suomalaisia miehiä, jotka ovat uhranneet henkensä ja uhraavat tulevaisuudessakin sen vuoksi, että sinä voit vapaasti ajatella ja ilmaista feministisiä ajatuksiasi.
Täällä on taas perjantai-iltana ketju täynnä miehiä, jotka eivät ole oikeaa naista nähneetkään. En kyennyt lukemaan koko ketjua, nousi niin pahasti verenpaine ihmisten tyhmyydestä.
Älä ap mieltäsi pahoita, tämä palsta ei ole mikään järjen jättiläisten kohtauspaikka, ja täällä torpataan miesten toimesta kaikki muu kuin uskonto, sauna, isänmaa ja isot tissit.
En ole ap, mutta ilmoitin ketjun asiattomaksi kiusaamisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asevelvollusuus on välttämätön paha. Aivan kuten verojenmaksukin. Minusta voitaisiin lopettaa myös verojen maksu (vitsi).
Jos Suomi lakkauttaa puolustusvoimat (Suomi ei voi hankkia itselleen uskottavaa puolustusta pitämällä palkka-armeijaa, koska rahat eivät riitä moiseen), niin millä lupaat minulle, ettei Suomen koskemattomuutta loukata seuraavan 50 vuoden aikana?
Olisi auttanut tasa-arvon toteutumista ihan käytännön tasolla. Mukavampihan se tietysti on puhua lämpimikseen, kuin joutua jotain oikeasti tekemäänkin. Tulisi asevelvollisuus lopettaa minunkin mielestä, mutta minulla ei ollut etuoikeutta tähän vedoten jättää asevelvollisuutta suorittamatta. Mitä muuta olet tehnyt käytännön tasolla asevelvollisuuden lakkauttamiseksi, kuin jättänyt armeijan käymättä? Minkä seikkojen vuoksi harkintasi päätyi tulokseen, ettet asepalvelusta aio suorittaa?