Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te imettävät ravintolassa kävijät ette pysty ajoittamaan vauvan imettämistä mitenkään järkevästi?

Vierailija
25.07.2017 |

Perustelette pakkoimetystä sillä, että vauvalla on nälkä tasan silloin, kun se ruoka tulee eteen. Miksette sano pöytäseurueellenne, mitä haluatte tilata ja poistu sitten odottamaan ruoan valmistumista sinne minne tahansa, jossa imettäminen on toivottavaa (inva-WC, imetystila, lastenhoitohuone, erillinen nurkkaus..) ja imetä vauvaanne tuossa välissä? Ehditte aivan hyvin imettää vauvan rauhassa ja se on sen jälkeen tyytyväinen sen ajan, kun syöt sitä ruokaasi.

Minä olen kolmen lapsen kaupunkilaisäiti, olen imettänyt jokaista lastani pitkään ja koska olemme suhteellisen hyvätuloisia, käymme usein ravintolassa. Kävimme ravintoloissa myös silloin, kun meillä oli pieni vauva. Isommat lapset jätimme hoitoon, sillä on aivan naurettavaa tunkea 2-vuotiaan kanssa ravintolaan, jossa pääruoat maksavat yli 20€. Ne eivät ole taaperoravintoloita!

Ymmärrän, että vauvaa pitää imettää. Maailmassa ei ole kuitenkaan ainuttakaan vauvaa, jota ei pysty imettämään 10-15 minuuttia "etuajassa", jotta voisi syödä ruokansa rauhassa.

En kyllä ymmärrä sitäkään, että väen väkisin pitää änkeä itsensä pieneen, aikuisille suunnattuun ravintolaan imettämään, kun isompia, lapsille ja perheille sopivampia ravintoloita on pilvin pimein joka kylässä.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää imetä, mutta tuntuu ihan käsittämättömältä millaisia vihan tunteita lapsen ruokkiminen voi toisissa aiheuttaa. En vaan ymmärrä mikä ihmiskunnassa on vikana. En ole ikinä nähnyt että kukaan imettäisi julkisesti tissit tiskiin -metodilla, toki sitä voi tapahtua en sitä kiellä. Oma kuopus ei huolinut tuttia ja pulloa ja kyllä julki-imetys oli se mikä auttoi pysymään järjissään, muuten olisi pitänyt pysyä kotona tyyliin ensimmäinen vuosi. Ja ylikin. Veikkaan että moni ei edes huomannut kun imetin mm. Ikean kassajonossa, ravintolapöydässä, uima-altaalla lomamatkalla jne.

Nii-in, mutta sinä et ollutkaan sellainen performanssi-imettäjä, joista täällä on nyt puhuttu. Osa imettäjistä osaa hoitaa homman huomaamattomasti. Osa ei. Ja osa vielä tieten tahtoen provosoi, koska  "se on niin luonnollista"

Vierailija
62/123 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla ei ole ensimmäistäkään lasta. Vaikka imettäisi ennen ravintolaan menoa, niin vauvalle saattaa silti tulla nälkä. Tai vauvalle ei maistu juuri ennen ravintolaan lähtemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti yritti kuulemma imettää mua ennen kauppaan lähtöä, ei onnistunut, vein päätä pois ja irvistin. Mutta kun pääs kauppaan ja oltiin siellä jonkun aikaa, aloin rääkyä nälkääni. Ilmeisesti kaikkia vauvoja ei voi imettää "etuajassa" mulla oli kuulemma muutenkin outo ruokailurytmi.

Vierailija
64/123 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi ottaa maitoa pullossa mukaan? Ymmärrän sen, että lapsen vieminen Wc-tilaan syömään on aika kamala ajatus (ja hygienia mietityttää myös), mutta pulloruokinta varmasti hiljentää vauvan nopeasti eikä rintaa tarvitse kaivaa esiin.

Oikeasti taas en ymmärrä miksi imetettävän kanssa pitää lähteä ravintolaan. Eiköhän sitä pysty hetken sieltä pysymään pois tai jättämään lapsen hoitoon.

Vierailija
65/123 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tainnut imettää lastani kertaakaan julkisesti. Repikää siitä. Syynä ei tosin ollut häveliäisyys.

En minäkään imettänyt julkisesti.

Vierailija
66/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi ottaa maitoa pullossa mukaan? Ymmärrän sen, että lapsen vieminen Wc-tilaan syömään on aika kamala ajatus (ja hygienia mietityttää myös), mutta pulloruokinta varmasti hiljentää vauvan nopeasti eikä rintaa tarvitse kaivaa esiin.

Oikeasti taas en ymmärrä miksi imetettävän kanssa pitää lähteä ravintolaan. Eiköhän sitä pysty hetken sieltä pysymään pois tai jättämään lapsen hoitoon.

Kaikki vauvat eivät hyväksy pulloa.

Ja kaikilla ei ole mahdollisuutta jättää hoitoon.

Ja äideilläkin on oikeus mennä ulos, vaikka lapsen joutuisi ottamaan mukaan, kaikille ei sovi 24/7 sisällä möllötys.

Ja ei, mulla ei ole lapsia enkä niitä haluakaan, mutten valita jos joku imettää. Ei ole pakko katsoa.

67/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysytään miksi pitää katsoa ja mikä siinä on niin ällöttävää... itse todella toivoisin, että kyseinen tapahtuma ei olisi niin helvetin vastenmielinen että karvat nousee pystyyn, ihan aidosti toivoisin sillä elämä helpottuisi kummasti.

Verratakseni tuntemuksia, äiti voisi yhtälailla harrastaa seksiä siinä viereisessä pöydässä, yhtä etova tuo tilanne on. Ei siinäkään näy juuri mitään osia jos akti on päällä, lätinä ja tuhina kuuluu vain ja liikkeestä huomaa että nyt tapahtuu. Vaikka kuinka sanottaisiin että "älä katso, miksi häiritsee", niin kyllä se ajatuskin vain vieressä sekstailevista häiritsee. Tämä tuntemus on täysin sama imetyksen lähellä, aivan kamala unohtua, eikä sitä voi kukaan lähteä kritisoimaan jos asia todella etoo.

Yritä siinä sitten itse syödä 30e pihvisi kun mieli tekisi oksentaa :( eivät nämä kuulu ravintolaan ja on käsittämätöntä miten suuren numeron imettäjät itsestään saavat tehtyä..... maailmassa on muitakin kuin he ja heidän supertärkeä vauvansa. Nenän kaivaminenkin on luonnollista, mutta en silti halu katsoa sitä syödessäni.

68/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtua = inhotus....

Vierailija
69/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa syötetään kun sillä on nälkä. Ei sitä tissiä voi väkisin tyrkyttää, vauva ei ota jos ei halua, mutta 10 minuutin päästä voi jo halutakkin :D Kotona ennen lähtöä imettäminen ei välttämättä auta, koska pieni vauva voi parhaillaan/pahillaan syödä muutamastikkin tunnissa. Tottakai kaikki varmaan tarjoaa sitä rintaa ennen lähtöä, mutta jos vauvalla ei ole nälkä niin eihän se sitä välttämättä kelpuuta ja vaikka kelpuuttais niin siellä ravintolassa/ kahvilassa/ missä tahansa se nälkä voi olla jo uusiks.

Imetän itse tällä hetkellä 1,5v taaperoa, jonka kanssa toki voi jo ennakoida, koska harvemmin se edes muistaa pyydellä rintaa jos ollaan jossain muualla kuin kotona.

Vierailija
70/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle naisista on pakkomielle tuoda omaa äitiyttään ja lastaan esille ja korostaa omaa "paremmuuttaan". Tissi tissi minä minä minä...

Vierailija
71/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle puolivuotiaan vauvan imettämisen ymmärrän julkisesti ymmärrän. Ison lapsen en missään nimessä. Se on muutenkin ällöttävää. Taapero tissillä, yök. Se ei ole enää normaalia vaan äidin pakkomielle.

Vierailija
72/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että moni haluaisi eristää lapset ja äidit muusta yhteiskunnasta.

Syöttäminen ravintolassa johtuu melko varmasti siitä että halutaan pitää vauva tyytyväisenä, jolloin siitä on vähemmän häiriötä kuin pää punaisena huutaessa.

Ja kyllä se on näin päin että imettämisestä pahastuvat ovat niitä itsekkäitä minä minä ihmisiä. Aika monikin on korostanut että haluaa olla ravintolassa rauhassa koska on maksanut ruuastaan, mitäpä luulette, onko se imettävä äiti maksanut ruuastaan?

Vierailija
73/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua, mutta näimpä pari päivää sitten erään naisen halpa-hallissa käydessäni. Jos mulla ei olis kahta täysimetettyä lasta, en olis edes tajunnut että imetti samalla kun teki ostoksia :)

Itsekkin olen ravintolassa (ja aika monessa muussakin paikassa) imettänyt, mies yritti ajaa vessaan vaan käytin ihan tasan tarkkaan kymmeniä euroja kunnollisiin imetysvaatteisiin että pystyn lapsen syöttämään huomaamattomasti.

Ja mulla onneksi lapset söi hiljaa, ainakin julkisilla paikoilla :D

En ymmärrä itsekkään sellaisia tapauksia jotka tyyliin tempaisee paidan pois ja tissit pöydälle, sen homman voi hoitaa huomaamattomasti kunnon kamppeilla.

Vierailija
74/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä nyt kyse hienoista ravintoloista vai ravintoloista ylipäätään ? Moni täällä puhuu, että no pitääkö tulla sinne hienoon ravintolaan lapsen kanssa ja kyllä MINÄ haluan siellä hienossa ravintolassa syödä rauhassa.

Jos lähtisin johonkin 5tähden ravintolaan, niin kyllä varmasti jäis lapsi hoitoon. Mutta itse olen aina pitänyt mm. Amarillosta sekä pancho villasta, hyvää ruokaa sopivaan hintaan ja niissä on myös ihan lasten listat.

Jos siihen auneen nyt puututaan, niin minkä ihmeen takia heillä on "imetystuoli" tai äitienpäivälounaita, jos lapset eivät ole sallittuja ? Kyllä, äitienpäivänä myös aikuinen lapseton mies voi viedä sen äidin syömään, mutta yhtälailla se on jokaisen äidin päivä, myös niiden joilla on pieniä lapsia.

Mielestäni myös pienten lasten äideillä on täysin samat oikeudet kuin muilla, enkä todellakaan rajoita omia menojani miettimällä 'mitä jo joku nyt pahastuu', ei sitä tarvitse muidenkaan miettiä, päinvastoin, esim rohkeasti pukeutuva nainen koetaan upeaksi ja itsevarmaksi.

P.s. Mikä ihmeen 'eltaantuneen maidon haju' ? Itse ainakin vaihdan vaatteet puhtaisiin ennen ulos lähtöä, näin ollen vaatteissa ei ole puklua tai kuivunutta maitoa, miksi siis haisisin ? Meinaatteko että se maito mun rintojen sisältä tai vauvan suusta haisee metrien päähän :D

Vierailija
75/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole imettänyt yhtään pientä vauvaa, jos olisi tietäisi että vauvat ovat hyvin erilaisia.

Ennakoida voi yrittää, mutta harvoin onnistuu.

Vierailija
76/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle puolivuotiaan vauvan imettämisen ymmärrän julkisesti ymmärrän. Ison lapsen en missään nimessä. Se on muutenkin ällöttävää. Taapero tissillä, yök. Se ei ole enää normaalia vaan äidin pakkomielle.

Kannattaa tutustua aiheeseen ennenkuin alkaa jauhaa ton kaltasta soopaa. Maito on alle vuotiaan pääravinto, onko siis mielestäsi parempi vaihtaa korvikkeeseen vauvan täytettyä puoli vuotta ? Maailman terveysjärjestö suosittelee imetystä vähintään 2-vuoden ikään, sillä on paljon terveyshyötyjä niin äidille kuin lapselle. Pitkä imetys vähentää mm. rintasyöpäriskiä. Ihmislapsen luonnollinen vieroittumisikä on tutkitusti n.2-7vuotta ja lapsen imuote katoaa viimeistään rautahampaiden puhjettua. Myös isomman lapsen imetys on täysin normaalia ja sallittua, vaikka se sinua ällöttäisikin.

Vierailija
77/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisessa, pienessä, ruoalle omistautuneessa ravintolassa ei kaivata mitään ylimääräistä touhua ja askaretta. Ei kovaäänistä keskustelua, läppäreiden kanssa työasioiden puimista, imetystä, ei mitään touhua ja heilumista. Jonkun mielestä tunnelma muistuttaa kirkkohartautta. Joten miksei voisi odottaa paria kuukautta ja tulla sitten, kun vauva on vähän isompi? Minkä ihmeen ahdistuksen vauva aiheuttaa? Sellaisenko, ettei ainuttakaan asiaa voi siirtää lähitulevaisuuteen, vaan kaikki on koettava symbioosissa heti ja nyt?

Vierailija
78/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista että moni haluaisi eristää lapset ja äidit muusta yhteiskunnasta.

Syöttäminen ravintolassa johtuu melko varmasti siitä että halutaan pitää vauva tyytyväisenä, jolloin siitä on vähemmän häiriötä kuin pää punaisena huutaessa.

Ja kyllä se on näin päin että imettämisestä pahastuvat ovat niitä itsekkäitä minä minä ihmisiä. Aika monikin on korostanut että haluaa olla ravintolassa rauhassa koska on maksanut ruuastaan, mitäpä luulette, onko se imettävä äiti maksanut ruuastaan?

Niinpä, milloin on lapsen aika astua yhteiskuntaan, vauvaa ei saa imettää, vuoden vanha ei pysy paikoillaan vaan juoksentelee päättömästi, leikki-ikäinen kiljuu uhmaansa, kouluikäinen voi jopa kysyä jotain näsäviisasta, murkku pukeutuu omituisesti ja kiroilee ja syljeksii.

18v ihmetellään mikä meni pieleen kun heitetään se mörkö kellarin piilosta yhteiskuntaan aikuisena.

Vierailija
79/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustelette pakkoimetystä sillä, että vauvalla on nälkä tasan silloin, kun se ruoka tulee eteen. Miksette sano pöytäseurueellenne, mitä haluatte tilata ja poistu sitten odottamaan ruoan valmistumista sinne minne tahansa, jossa imettäminen on toivottavaa (inva-WC, imetystila, lastenhoitohuone, erillinen nurkkaus..) ja imetä vauvaanne tuossa välissä? Ehditte aivan hyvin imettää vauvan rauhassa ja se on sen jälkeen tyytyväinen sen ajan, kun syöt sitä ruokaasi.

Minä olen kolmen lapsen kaupunkilaisäiti, olen imettänyt jokaista lastani pitkään ja koska olemme suhteellisen hyvätuloisia, käymme usein ravintolassa. Kävimme ravintoloissa myös silloin, kun meillä oli pieni vauva. Isommat lapset jätimme hoitoon, sillä on aivan naurettavaa tunkea 2-vuotiaan kanssa ravintolaan, jossa pääruoat maksavat yli 20€. Ne eivät ole taaperoravintoloita!

Ymmärrän, että vauvaa pitää imettää. Maailmassa ei ole kuitenkaan ainuttakaan vauvaa, jota ei pysty imettämään 10-15 minuuttia "etuajassa", jotta voisi syödä ruokansa rauhassa.

En kyllä ymmärrä sitäkään, että väen väkisin pitää änkeä itsensä pieneen, aikuisille suunnattuun ravintolaan imettämään, kun isompia, lapsille ja perheille sopivampia ravintoloita on pilvin pimein joka kylässä.

Hyi helvetti, menisitkö itse syömään vessaan? Miksi kuvittelet että kukaan haluaa tehdä jossain vessassa mitään muuta kuin pakolliset vessakäynnit tai vaipanvaihdot? Mä en todellakaan haluaisi imettää siellä paskabakteerien keskellä.

Mikä siinä imettämisessä niin ällöttää? En voi edes näin lapsettomana ymmärtää mikä tekee imettämisestä jotain ällöä joka pitää piilottaa. Suurin osa naisista kenet olen nähnyt julkisella paikalla imettämässä eivät tosiaan lyö tissiä paljaaksi vaan osaavat asian diskreetisti.

Vierailija
80/123 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijotteletteko paljonkin naisten rintoja syödessänne ja varsinkin oikein kyttäätte heitä joilla on vauva mukana, odotatte milloin se kamala imetys alkaa, jotta voitte siitä metelin nostaa ja pahoittaa mielenne?

Ettekä siten itse keskity siihen omaan ruokailuunne ja iltaanne kun pitää kytätä naapuripöytään mitä siellä mahdollisesti tapahtuu?

Onneksi en ikinä käy kaltaistenne kyttääjien kanssa missään. Teillä ei niitä käytöstapoja tunnu olevan ollenkaan kun tuolla tavoin ihmisiä tuijotatte täysin estoitta. Itse ainakin vaivaannun jos joku tuijottaa lakkaamatta tissejäni tai persettäni. Todella epäkohteliasta, mautonta ja moukkamaista käyttäytymistä tuollainen.

Jospa nyt jokainen korjaisi vain sitä omaa minäminäminäeikäkukaanmuu- asennettaan ja lopetatte ihmisten kyttäämisen ja naapurin vahtimisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi