Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli kai taas liikaa pyydetty, että saataisiin mökkeillä oman perheen kesken :(

Vierailija
24.07.2017 |

Sovittiin jo hyvissä ajoin, että tämä on meidän perheen mökkiviikko ja saadaan olla rauhassa keskeämme. No eikös miehen sisko ilmestynyt lapsineen paikalle, ei kuulemma jaksa olla yksin kotona kun miehensä on työreissussa. Nyt sisko järjestelee tuossa toisen siskon perhettä kylään, että pidetään lapsille grillijuhlat ja paistetaan lättyjä ja saunotaan. Ihan kiva tavallaan, mutta v*ttu nyt piti olla meidän perheen oma lomaviikko!

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimus on sopimus, ja jos kaikille osakkaille on sovittu omat viikot perheen kesken mökkeilylle, kyllä niitä silloin noudatetaan. Siskohan on ihan idiootti.

Vierailija
122/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pellehän tää ap on, luulottelee omistavansa täysin ventovieraiden ihmisten (miehen vanhempien) kiinteisöjä ja maita. hahahahah. On se yllätys kiva sitten kun he testamenttaa mökin tyttärelleen tai  kenties myyvät. Hittooko se sulle kuuluu, lokki??

Isin prinsessa löysi ketjun? Tuitui.

Sivistykseen kuuluu pitää sopimuksista kiinni. Jos mökkiaikatauluista on sovittu, sopimuksista pidetään kiinni. Vaikka hotellin omistaja kuinka omistaisi hotellin, ei tälläkään silti ole mitään menemistä hotellin asiakkaiden huoneisiin silloin kun huoneet ovat asiakkaiden käytössä.

Perheenäidillä tuskin on mahdollisuuksia pitää lomiaan erossa miehestään ja lapsistaan, joten vaikka mökin omistaisi kuka niin äidillä on täysi syy vaatia sovittujen pelisääntöjen noudattamista, jotta saa levätä omalla lomallaan. Selväksi tuli myös, että koko perhe kärsi kutsumattomista vieraista eikä vain ap.

Hotellivieraat maksavat käyvän hinnan huoneistaan.

Sori, ei ole mitään vaatimuksia kun ei ole itse ostanut, Johan se tehtiin selväksi iltasanomien jutussa missä vaimo ei edes omista miehen omistamaa ja allekirjoittamaa omakotitaloa eikä yhteistä tiliä. Ei menny perille? Jos ei ole itse maksanut, niin on VIERAS. Rouva on hyvä ja nöyrtyy. Voitte hakea lomatukea sosiaalitoimiston puolelta itsellenne.

kyllä jos tuollainen tungettelisi meidän maille ja alkaisi heti jakamaan sääntöjä niin tulisi äkkilähtö koko sakille!

Omistukset ja sopimukset mökin käytöstä viestissä 19, jos nyt sattuu kiinnostamaan. Omistajat eli ap:n appi poikansa ja tyttäriensä kanssa on sopinut. Eiköhän tähän liity sama kuin muihinkin yhteiskäytössä oleviin mökkeihin: kaikki osakkaat maksavat osaltaan mökin ylläpidosta koituvat kulut. Siitä osasta sopimusta tuskin kukaan voi luistella.

Kun maksaa, mielellään hyödyntää oikeutensa sovittuun lomaviikkoon, joka tarkoittaa, että kukin osakas perheineen saa yhden oman viikon kesässä ihan yksityiseen käyttöön. On sopimuksen rikkomista, jos tunkee toiselle osakkaalle varatulla viikolla mökille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, mies heitti ihan pokkana, että laitetaas sauna lämpiämään niin pitkämatkaiset pääsee ajoissa kotimatkalle. :D Minä siihen heti, että pidetään ne grilli- ja lättyjuhlat sitten, kun vaarikin on paikalla.

ap

Täysin oikein. Ei siihen suurempaa draamaa tai ylikuohumisia tarvita. Toivottavasti tilanne selvisi tällä. Ihan kohteliaasti ja asiallisesti hoidettu.

Vierailija
124/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sisaruksieni kanssa yhteinen mökki ja tarkka varaussysteemi. Tehtiin silloin aikoinaan selkeät säännöt. Ollaan sovittu, että vain nämä sisarusten perheet käy, ei kavereita kutsuta. Moni kaveri aina yrittää "piipahtaa", mutta aina voidaan vedota yhteisiin sääntöihin. Jotka kuulemma ovat ihan idioottimaiset, sanoi mieheni veli. ;)

Meillä on varauslistassa pari erillistä aikaa, että ollaan siellä kaikki, että ne serkut saa sitä yhteistäaikaa. ja sitten kullekin perheelle muutamia viikko pitkin kesää. Silloin ei tule muita, vaikka säät omilla viikoilla olisikin kuinka perseestä.

Toiminut ilman riitoja nyt 11 vuotta.

Onpa kiva lukea että jossain tämmöinen kuvio on saatu fiksusti hoidettua! :) Itse olen myös sukuun naituna mukana sukumökkihärdellissä ja joo, oihan se kiva jos joskus tietäisi etukäteen että on vaikka pari päivää oman perheen keskeistä aikaa (se ois ihanaa!) tai että serkku tulee pikkulapsiperheineen viikonloppuna ja viipyy kolme päivää tms. Mökin muilla "osakkailla" on siinä mielessä parempi tilanne että asuvat suht lähellä / on toinen majapaikka lähistöllä > helppo tulla ja mennä ja lähteä vaikka kotiin jos omaa rauhaa kaipaa. Me asutaan satojen kilometrien päässä ts. aikataulutus vaatii enemmän suunnittelua. Ja mökkivuorot käydään kyllä läpi ennen "kauden" alkua mut ei niillä näytä meidän perheen vuorolla olevan merkitystä. xD Ja ei,ei osteta omaa mökkiä koska ei ole varaa. Mökkireissu on myös meidän ainoa kesälomareissu (miehelle rakas paikka) ja siksikin siihen tulee ladattua aika paljon odotuksia. Mutta ei siinä mitään, yritän olla zeninä vaan. 

tää kuulostaa varsinaiselta höyrypäältä. Me ja meidän "aikataulut" voi voi kun on tärkeä rouva ja hänen tärkeät aikataulut, nehän  on muitten aikatauluja niiin paljon paljon tärkeämmät ja kiireellisemmät että! En ihmettele että...

Olet ilmeisesti se muutaman kilometrin päässä mökiltä asuva osakas, joka käyt toukokuusta lokakuuhun mökillä uimassa ja saunomassa vaikka päivittäin. Sinua ei liikuta mitenkään se satojen kilometrien päässä asuva, mutta yhtä paljon mökistä maksava osakas, jolla on kesäloma tiettynä aikana ja silloin periaatteessa mahdollisuus mökkeillä se viikko. Se loma määrittelee hänen aikataulunsa - sinuahan ei työaika estä nauttimasta mökkielämästä niin usein kuin tahdot. Ja muiden lomathan eivät sinun nautintaoikeuttasi rajoita.

Vierailija
125/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no jos on joku suvun yhteinen mökki niin ei se aina kuulosta reilulta jakaa ne viikot etukäten "vain meille" tai "vain teille". Aatteleppa että säät menisi siten että aika osuisi kaunis sää just sille toiselle porukalle, ja aina sataisi vettä tai rakeita sen toisen mökkiviikon aikana. Säät vaihtelee, niin mun mielestä ei ole oikein jakaa noin tiukasti aikoja. Yksi on kipeenä eikä voi käyttää sitä lomaviikkoa, tai muuta yllättävää tulee.Mun mielestä sulla ei ole asiaa vaatia yksityisyyttä muiden mökistä. Kesä on lyhyt täällä. Koko perhe saa oleskella jos se on vanhempiesi mökki.

Voihan mielensäpahoittaja sentään, vai että kelit voi vaihdella ja toisille osua sadetta ja toisille paistettaa. So what, aina ei mee nallekarkit tasan tässä maailmassa. Ihan hyvin mökin viikot voidaan jakaa ja koittaa löytää kompromissi sen mukaan miten lomien ajaksi päiviä saa käyttöönsä. Pakko ei ole kuitenkaan käyttää jos kelit ei miellytä, mutta änkeäminen kutsumatta on edelleen idioottimaista. 

Oma ratkaisuni oli ostaa kesäkämppä ulkomailta. Siellä on aina lämmin ja ei uskalla kukaan tulla vierailulle kysymättä. Silloin kun itse en tarvii sitä voi YSTÄVÄT ja se osa sukua jonka ihan itse valitsen käyttää sen mukaan mitä sovitaan.

mikähän sinäkin luulet oikein olevasi?Vai että sinulla olisi suurempi etuoieus olla jonkun muun vanhempien mökillä yksin ainoastaan, eikä ne toiset saisi tulla omien vanhemoiensa mökille! NO NIIN!! Aivan naurettavaa. He ovat sentään  tulevia peillisiä, sin et kunhan ukkosi jättää sut. Oisit kiitolinen että nyt saat vähän aikaa oleskella heidän nurkissaan. He ovat omistajia, sinä et. Jos oisit minun vanhempien mökillä loisimassa, et edes tulisi enää sinne , lähettäisin sut omien vanhempiesi kotiin lomailemaan.

Jollain on lukemisen ymmärtämisen kanssa vakavia haasteita. Lainatun jutun kirjoittaja, mies jolla varaa ostaa oma mökki.

Vierailija
126/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminäminä ja minun oikeudet. Hanki oma mäkki jos noin ahdistaa.

Vierailija
127/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

busted kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt siskon mies soitti minun miehelleni, että mitä oikein on tapahtunut, kun kuulemma vaimo vaan itkee puhelimessa eikä saa sanottua muuta kuin että isä on kieltänyt mökille menon. Käsittämätön sotku. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa.

ap

No jooooooooo, olisit lopettanut tämän(kin) provomaatti tarinasi jo tuonne aiempaan kommenttiin, niin olisi juoni säilynyt uskottavamapana. ;)

Joo, ihan kiva iltasatu. "Iik, miehen sisko tuppautui mökille, kirjoitanpa saman tien Vauva-keskusteluun." Joku vakisatuilijahan kertoi ylepänä, että on saanut satoja peukutuksia parhaimmilla satuiluillaan.

Vierailija
128/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no jos on joku suvun yhteinen mökki niin ei se aina kuulosta reilulta jakaa ne viikot etukäten "vain meille" tai "vain teille". Aatteleppa että säät menisi siten että aika osuisi kaunis sää just sille toiselle porukalle, ja aina sataisi vettä tai rakeita sen toisen mökkiviikon aikana. Säät vaihtelee, niin mun mielestä ei ole oikein jakaa noin tiukasti aikoja. Yksi on kipeenä eikä voi käyttää sitä lomaviikkoa, tai muuta yllättävää tulee.Mun mielestä sulla ei ole asiaa vaatia yksityisyyttä muiden mökistä. Kesä on lyhyt täällä. Koko perhe saa oleskella jos se on vanhempiesi mökki.

Voihan mielensäpahoittaja sentään, vai että kelit voi vaihdella ja toisille osua sadetta ja toisille paistettaa. So what, aina ei mee nallekarkit tasan tässä maailmassa. Ihan hyvin mökin viikot voidaan jakaa ja koittaa löytää kompromissi sen mukaan miten lomien ajaksi päiviä saa käyttöönsä. Pakko ei ole kuitenkaan käyttää jos kelit ei miellytä, mutta änkeäminen kutsumatta on edelleen idioottimaista. 

Oma ratkaisuni oli ostaa kesäkämppä ulkomailta. Siellä on aina lämmin ja ei uskalla kukaan tulla vierailulle kysymättä. Silloin kun itse en tarvii sitä voi YSTÄVÄT ja se osa sukua jonka ihan itse valitsen käyttää sen mukaan mitä sovitaan.

mikähän sinäkin luulet oikein olevasi?Vai että sinulla olisi suurempi etuoieus olla jonkun muun vanhempien mökillä yksin ainoastaan, eikä ne toiset saisi tulla omien vanhemoiensa mökille! NO NIIN!! Aivan naurettavaa. He ovat sentään  tulevia peillisiä, sin et kunhan ukkosi jättää sut. Oisit kiitolinen että nyt saat vähän aikaa oleskella heidän nurkissaan. He ovat omistajia, sinä et. Jos oisit minun vanhempien mökillä loisimassa, et edes tulisi enää sinne , lähettäisin sut omien vanhempiesi kotiin lomailemaan.

Et sinä vanhempiesi mökiltä ketään pois aja, jos elossa ovat niin et ole vielä omistaja.

Lokki taidat olla sinäkin.

Vierailija
129/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin se mökki ei ollut vanhempien vaan, miehen isän, miehen ja siskon yhdessä omistama. Joten eiköhän se mies silloin saa tulla omalle mökilleen vaimonsa kanssa jos haluaa. Hänhän omistaa mökistä tasan yhtä paljon kuin siskonsa ja isänsä. Ja omistajan oikeudellä hän silloin saa häätää siskonsa omalla mökkiviikollaan.

Ja miksi sinä muuten kuvittelet omistavasi vanhempiesi mökin ja voivasi häätää sieltä kenet haluat? Ei se mökki vielä ole sinun. Älä nyt sentään elävältä peri vanhempiasi.  Jos vanhempasi päästävät veljesi (jolla on samat oikeudet mökkiin kuin sinullakin, onhan hänkin vanhempiesi lapsi) vaimoineen mökille, niin sulla ei ole siihen mitään sanomista, etkä sä häädä ketään mökiltä. Et edes sitä veljesi vaimoa. Hänellä kun on mökin omistajilta lupa olla mökillä. Ihan samoin kuin ap:lla on mökin omistajalta saatu lupa olla mökillä. Ei siihen ulkopuoliset tule kukkoilemaan ja häätämään ketään.

Vierailija
130/138 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun miehes vähän tossu, ap?

T. Oma isäni maksoi siskonsa vittuun tontilta aikoinaan. Eipä oo paljon näkyny eikä kuulunu, ja hyvä niin.

Vierailija
131/138 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko niin että on AP:n miehen suvun mökki? Eli ap:lla ei silloin ole mitään sanavaltaa siihen miten sitä mökkiä hyödynnetään. AP voi ostaa oman mökin ja tehdä sille ihan omat sääntönsä.

Ja ap:n mies ei ilmeisesti halua lomailla oman perheensä kanssa? Niinkö?

Haluaa tai ei, mutta se ei ole AP:n käsissä laatia niitä pelisääntöjä tai komennella niitä mökin toisia omistajia. Omistajat itse keskenään voi tapella niin paljon kuin haluavat ja tehdä ne pelisäännöt, mutta AP:lla ei ole mitään sanomista mökin muille omistajille, miten sinne mennään tai ei mennä.

Tämän takia minä olen pysynyt sukumökeistä mahdollisimman kaukana ja ilolla myynyt osuuteni halvalla muille.

Jutussahan Ap:n mies ajoi siskonsa yöksi kotiin, joten mikä tässä nyt pitää tehdä A'p:n osalta noin monimutkaiseksi?

Vierailija
132/138 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tämänkin ketjun kaappasi joku mt-potilas.

Vierailija
133/138 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin pyydettiin, että saataisiko olla pari päivä rauhassa vanhempieni mökillä silloin kun he ovat töissä. Saatiin ja vietiin kaikenlaista kuluvaa (kahvia, viiniä, erikoisoluita, suklaata) maksuna ja mies pilkkoi paljon puita yms. Äitini sitten soittaa että voiko tulla mökille kun otti pari vapaapäivää. Mitäs tuohon sitten sanomaan, kun hänen mökkinsähän se on.

Vierailija
134/138 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei jaksa käydä enää, mutta minkäs teet silloin kun perheenjäsenillä ei ole varaa ostaa ulos? Silti joka vuosi mökkimaksut juoksee..

Vierailija
135/138 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti toimittu APlla ja miehellä.

En ymmärrä näitä kommentoijia, joiden mielestä AP:lla ei ole sananvaltaa, koska ei omista mökkiä. Ensinnäkin AP:n mies omistaa osan mökistä ja AP kuuluu siihen miehen perheeseen, jolle se mökkiviikko kuului. Toiseksi ja se tärkein. Kyseessä on  AP:n loma ja kun on sovittu mökkiviikko perheen kesken, se tarkoittaa omaa perhettä, ei miehen siskon perhettä. 

Nauttikaa kesästä. :) 

Vierailija
136/138 |
26.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei jaksa käydä enää, mutta minkäs teet silloin kun perheenjäsenillä ei ole varaa ostaa ulos? Silti joka vuosi mökkimaksut juoksee..

Käsittääkseni käräjäoikeus voi määrätä mökin myytäväksi, jos ei muuten onnistu.

Vierailija
137/138 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.Jos mökki on yhteisomistuksessa voidaan käräjäoikedelta pyytää yhteisomistuksen purkua. Tämän jälkeen mökki menee myyntiin ja rahat jakoon. Tässä ketjussa ei oteta huomioon mitä suomen laki sanoo yhteisomistamisesta. Se on hyvin selkeä ja yksiseliteinen. Mutta omistajat voivat sopia asiat toisinkin joskin vain yksimielisesti. Yksimielisyys on kaikkien asioiden perusta niin puiden kaadosta kun terasien rakentamiseen.

Vierailija
138/138 |
29.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni voisi tehdä juuri samoin, kuin ap.n miehen sisko. Jopa nuo vanhoille vanhemmilleen soittelut :D

On itkenyt ja märissyt jopa sitä, mitä veljeni tekee omilla maillaan. Äiti rukka on välikädessä ja ei jaksaisi enää. 

Lapseni oli kerran äitini luona yötä (teini-ikäisiä, joten heistä ei ollut vaivaa, kun hoisivat omat jälkensä ja jopa siivosivat äidilleni). Eikös siskoni hyökännyt äitini luo kylään ja toi lapsenlapsensa hoitoon. Kun on niin kiva, kun suku saa tutustua toisiinsa. Teinejä harmitti, kun eivät saaneet mummin kanssa vaihtaa kuulumisia rauhassa, kun koko kolmikon aika meni niiden siskon lapsenlapsien hoitoon. Sisko painui lepäämään rannalle.

Kun äitini pää kaatuu, en aio mitään pitää siskoni kanssa yhteisomistuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä