Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli kai taas liikaa pyydetty, että saataisiin mökkeillä oman perheen kesken :(

Vierailija
24.07.2017 |

Sovittiin jo hyvissä ajoin, että tämä on meidän perheen mökkiviikko ja saadaan olla rauhassa keskeämme. No eikös miehen sisko ilmestynyt lapsineen paikalle, ei kuulemma jaksa olla yksin kotona kun miehensä on työreissussa. Nyt sisko järjestelee tuossa toisen siskon perhettä kylään, että pidetään lapsille grillijuhlat ja paistetaan lättyjä ja saunotaan. Ihan kiva tavallaan, mutta v*ttu nyt piti olla meidän perheen oma lomaviikko!

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtekää pois ruokinenne ja pyyäkää sisaria heitä ilmoittamaan, kun mökki on taas tyhjä.

Vierailija
62/138 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis ihanaa jos joku joskus "tuppautuis" kylään tms. Ongelmat on meillä kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hoiditte asian ihan sievästi, mitä muuta tuossa olisi voinut tehdä? Sisarta muistutettiin sievästi että on teidän viikko, ja olisi silti hänelle saunakin lämmitetty. Ja sinä viisaasti ehdotit yhteisiä lättykestejä kun vaari on paikalla. Ei mitään syytä vetää hernettä keuhkoon.  

64/138 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka omistaa mökin? Jos kyse on ap:n vanhempien tai appivanhempien mökistä, ap:n on turha valittaa.

Meillä on mökki, jonne miehen aikuiset lapset tunkevat kuin omalle mökilleen. Meidät häätävät pois, jotta saavat olla keskenään. Heille ei kelpaa pienempi vierasmökki vaan haluavat asua päärakennuksessa.

Puita polttavat mielettömät määrät, jälkiään eivät siivoa, kukkia eivät edes pyynnöstä kastele, kiitoksen sanaa eivät lausu.

Mökki ei ole heidän mökkinsä, se on mieheni ja minun kesäkoti. Silti tunkevat sinne kuin hunnilauma. Hankkisivat oman mökkinsä! Emme taatusti tulisi sinne loisimaan.

Annat neuvoja Ap:lle, että turha valittaa, kun ei hänen mökkinsä. Voisitko antaa neuvot miehesi lapsille: turha valittaa kun mökki on sinun ja miehesi ?  

65/138 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, mies heitti ihan pokkana, että laitetaas sauna lämpiämään niin pitkämatkaiset pääsee ajoissa kotimatkalle. :D Minä siihen heti, että pidetään ne grilli- ja lättyjuhlat sitten, kun vaarikin on paikalla.

ap

Loistavaa! : D Mitäs sisko siihen, ymmärsikö yskän?

Oli kuulemma ajatellut jäädä yöksi, mutta mies sanoi että nythän oli meidän viikko. Taisi loukkaantua, koska lähti saunomatta. En minä tätä nyt ihan näinkään olisi halunnut, mutta ei mahda mitään.

ap

Siististi meni. Miehestäsihän löytyi särmää . Parempi kerta rutina kuin ainainen kitinä. Ensi vuonna siskot ehkä ymmärtävät mitä teidän perheen viikko tarkoittaa ja merkkaavat sen kalenteriin.

66/138 |
24.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka omistaa mökin? Jos kyse on ap:n vanhempien tai appivanhempien mökistä, ap:n on turha valittaa.

Meillä on mökki, jonne miehen aikuiset lapset tunkevat kuin omalle mökilleen. Meidät häätävät pois, jotta saavat olla keskenään. Heille ei kelpaa pienempi vierasmökki vaan haluavat asua päärakennuksessa.

Puita polttavat mielettömät määrät, jälkiään eivät siivoa, kukkia eivät edes pyynnöstä kastele, kiitoksen sanaa eivät lausu.

Mökki ei ole heidän mökkinsä, se on mieheni ja minun kesäkoti. Silti tunkevat sinne kuin hunnilauma. Hankkisivat oman mökkinsä! Emme taatusti tulisi sinne loisimaan.

"Meillä on mökki, jonne miehen lapset tunkevat".

Siis että mitä?

Olet siis ostanut miehesi kanssa puoliksi teidän avioliittonne aikana mökin, jota ei ollut vielä,

kun miehen lapset olivat pieniä ja kasvoivat isänsä kanssa?

Miten kummassa he vieraalle mökille tunkevat?

Luin kyllä rivien välistä, että se mökki onkin miehen ja lasten kesämökki, lasten, jotka sen aikanaan perivät,

kesäkoti, on ollut sitä jo vuosikymmeniä. Lapset viettivät siellä kaikki kesälomansa koko elämänsä ajan.

Isä erosi ja edelleen he käyvät isänsä mökillä kesäisin, nyt kun heillä on perhettäkin.

Heille on varmasti tylyä ja hankalaa, kun isä onkin mennyt uusiin naimisiin jonkun vieraan naisen kanssa, joka ei siedä heidän näkemistään,

ja jonka mielestä koko mökki on vain Sinun ja lasten isän yksityiskäytössä. Lapset pysykööt vastedes poissa.

Saavatko sinun lapsesi sitten tulla lainkaan sinne kesämökille, vai oletko sinä lapseton?

Vierailija
67/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6331 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että mitä?

Olet siis ostanut miehesi kanssa puoliksi teidän avioliittonne aikana mökin, jota ei ollut vielä,

Luin kyllä rivien välistä, että se mökki onkin miehen ja lasten kesämökki, lasten, jotka sen aikanaan perivät,

kesäkoti, on ollut sitä jo vuosikymmeniä. Lapset viettivät siellä kaikki kesälomansa koko elämänsä ajan.

Isä erosi ja edelleen he käyvät isänsä mökillä kesäisin, nyt kun heillä on perhettäkin.

Heille on varmasti tylyä ja hankalaa, kun isä onkin mennyt uusiin naimisiin jonkun vieraan naisen kanssa, joka ei siedä heidän näkemistään,

ja jonka mielestä koko mökki on vain Sinun ja lasten isän yksityiskäytössä. Lapset pysykööt vastedes poissa.

Saavatko sinun lapsesi sitten tulla lainkaan sinne kesämökille, vai oletko sinä lapseton?

Taidat olla joku katkera exä?

Minulla oli elämässäni vastaava tilanne - eli miehen mökki ja miehen lapset = ongelma. Rakastuin eronneeseen mieheen, jolla oli vuokra-asunto kaupungissa ja kesämökki meren rannalla. Sekä aikuisia lapsia. Aikaa myöten muutettiin yhteen eli hän muutti asuntooni (minun ja lasteni) ja minä kävin hänen mökillään (joskus lapseni oli mukana, yleensä ei - teinejä ei juuri saa lähtemään mökille). Puunattiin mökkiä ja huollettiin sitä, mutta kuinka ollakaan miehen lapset pitivät mökkiä vahvasti omanaan ja tulla tupsahtivat sinne passattavaksi milloin tahansa - mitään eivät tuoneet, mitään eivät siivonneet, edes jälkiään, mihinkään tekemiseen eivät osallistuneet. Päinvastoin kun tulivat, oletus oli että me vahdimme myös heidän taaperoitaan kun he keskittyvät uimiseen ja auringonottoon.

Kolmantena yhteisenä kesänä ilmoitin miehelle lopettavani mökillä käymisen. Kas ei miestäkään se sitten enää huvittanut. 

Hän myi sen mökkerön. Lapset siitä ei alkuun tykännyt ja eksältäänkin tuli jotain kälätysviestejä. Mutta parempi näin.

Vierailija
68/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä kannattaa olla aina tasan yksi omistaja tai pariskunta, joka kertoo muille painokkain sanoin, että ilman kutsua sinne ei ole asiaa. Koskaan, ikinä, milloinkaan ilman kutsua.

Vierailija
69/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6331 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että mitä?

a) mökki on jäänyt osituksessa miehelle b) leskimies c) 50/50 ??? d ) joku muu viritys?

Vierailija
70/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut toisen tuttavan puolesta katsomaan, miten suku kutsuu itse itseään toisen omalle mökille. On todella kova sanomaan vastaan, mutta kun niitä puheluita kuuntelee. Ajattelevaisempi ihminen tajuaisi, että seuraansa ei kaivata koko sen kesän aikana, kun kutsua ei kuulu. Vaan kun ei kuulu, aletaan soittamaan ja ehdottelemaan sopivia päivämääriä.

En itse kehtaisi olla kylässä, missä tietäisin jo valmiiksi olevani persona non grata. Niin kivaa se hyttyskonsertti maalla ei ole. Vuokraisin oman mökin, mutta kun juomiin pitää kyllä saada rahat säästettyä ja ryypätä sen kuuluisan pohjanmaan kautta. Todella "mukavaa" seuraa.

Vierailija
71/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurankipee kirjoitti:

Kyllä olis ihanaa jos joku joskus "tuppautuis" kylään tms. Ongelmat on meillä kaikilla.

Siellä joku lompakkoloinen ulisee, kun ei päässyt toisten omalle ilmaislomalle kahvipaketin hinnalla.

Vierailija
72/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen yksi syy, miksei pidä aloittaa suhdetta lapsellisten kanssa. Aikuisena ne vasta niskakarvat pystyssä ovatkin ja räknäävät perintöä etukäteen.

Vierailija
73/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkästään sukulaiset ja tuttavat. Sitten on mökkinaapuruston talkooporukat. Yleensä tekemistä enemmän innostaa työkalujen lainaus omiin projekteihin. Välineet eivät ole sieltä kevyemmästä ja halvimmasta päästä, saati sitten ilmaisia. Käytöstä maksetaan tosiaan joku aivan naurettava muodollinen korvaus, kun omat välineet kuluvat. Me tarvitsemme niitä ihan omaan käyttöön kiitos. Älä pummi, vaan hanki omasi.

Vierailija
74/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku prinsessan isukin olisi siis teille pitänyt varmaan teidän viikolla sanoa, että hus pois, nuppuseni haluaa mökkeillä. Aika huvittavaa.

Kiusallista ainakin hetken aikaa, mutta joskus on kasvettava aikuiseksi. Ap:n siskolle se tapahtui nyt ja korkea aika olikin, koska on jo perheellinen itsekin :D

Vierailija
75/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niinvoisin kuvitella että tuo tapahtuisi meidän suvussakin. Paitsi että olemme niin lapasia vuodesta toiseen, että kukaan ei saa suutaan kunnolla auki. Niinpä "nautimme" miehen siskon ja hänen lastensa seurasta vuodesta toiseen (ei yleensä mökillä, mutta meillä ja mummolassa).

Siitä olemme kyllä puhuneet että nautimme ydinperheenä olosta, miehen siskon perheessä taas ajatellaan että enempi on parempi. Serkut itkevät ja kiljuvat kun on lähdön hetki, että eikö vielä yksi yö kävisi. Meidän lapset taas hiljaa puhisevat mielessään että lähtekää pliis nopeasti että päästään omiin hommiimme. Mökki on pieni, joten siellä ollaan harvoin yhtä aikaa yötä. Nyt tosin keksivät, että osa porukasta voisi telttailla. Tuo idea onneksi saatiin ammuttua rankkasateessa alas.

Vierailija
76/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sanoa, että onneksi minulla on järkevä isä ja veli. Meillä mökin käyttö sujuu sopuisasti. Ollaan monenlaisilla kokoonpanoilla mökillä, eikä riidellä.

Vierailija
77/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi parikin sukumökkiä käytössä, mutta haluamme olla omalla. Noiden sukumökkienkin suhteen on tarkka kuvio, että vain yksi ydinperhe kerrallaan, mikäli haluavat käydä. Ei muita. Kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
78/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5500 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, mies heitti ihan pokkana, että laitetaas sauna lämpiämään niin pitkämatkaiset pääsee ajoissa kotimatkalle. :D Minä siihen heti, että pidetään ne grilli- ja lättyjuhlat sitten, kun vaarikin on paikalla.

ap

Loistavaa! : D Mitäs sisko siihen, ymmärsikö yskän?

Oli kuulemma ajatellut jäädä yöksi, mutta mies sanoi että nythän oli meidän viikko. Taisi loukkaantua, koska lähti saunomatta. En minä tätä nyt ihan näinkään olisi halunnut, mutta ei mahda mitään.

ap

Siististi meni. Miehestäsihän löytyi särmää . Parempi kerta rutina kuin ainainen kitinä. Ensi vuonna siskot ehkä ymmärtävät mitä teidän perheen viikko tarkoittaa ja merkkaavat sen kalenteriin.

Olen samaa mieltä. Mies hoiti hienosti asian, mutta sitä en ymmärrä että Ap kehtaa vielä rutista, kun mies kerran hoiti homman. Suus kiinni ap se mies HOITI homman, sinä olisit vastaavassa tilanteessa vain kitissyt.

Jos mies ei olisi hoitanut asiaa, minä itse olisin kylmän viileästi pakannut kimpsuni ja kampsuni ja sanonut heipat. Mökkejä löytyy maailmasta, niitä vapaitakin, semmoiseen olisin nokkani suunnistanut =D

Vierailija
79/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko niin että on AP:n miehen suvun mökki? Eli ap:lla ei silloin ole mitään sanavaltaa siihen miten sitä mökkiä hyödynnetään. AP voi ostaa oman mökin ja tehdä sille ihan omat sääntönsä.

Ja ap:n mies ei ilmeisesti halua lomailla oman perheensä kanssa? Niinkö?

Eikö se tälläkin hetkellä mökkeile perheensä kanssa?

Vierailija
80/138 |
25.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa paikalle kylän ryyppyporukka ja reilusti juotavaa. Eiköhän sisko ymmärrä häipyä kun on pari päivää ollut kunnon ryyppybileet päällä. ;)

Tällä konstilla olen saanut vastaavan ongelman kuriin. Sanonut tietyille janoisille kamuilleni että meluta saa ja pitääkin, nyt pidetään kunnolla hauskaa ja viina virtaa ja poppi soi. Ja nukkumaan ei mennä pikku kakkosen jälkeen!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi