Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille tullut ahdistusta ja pahaa oloa tämän palstan vuoksi?

Vierailija
20.07.2017 |

Minä olen käynyt palstalla välillä hyvin aktiivisesti ja olen huomannut, että palstan lukemisen johdosta minulle on tullut usein ahdistusta, pahaa mieltä, surua ihmisten ilkeydestä ja epäluuloja ihmisiä kohtaan. Yleensä olen asenteeltani myönteinen ja haluan uskoa ihmisten hyvyyteen, mutta tätä palstaa lukiessa tulee esiin ihmisten negatiivisuus ja tahallinen ilkeys, joten ei sille mitään voi että se vaikuttaa käsitykseen ihmisistä. Toki tiedän, että palstalle kirjoittavat yleensä ne kaikista ongelmaisimmat ihmiset ja he purkavat palstalla katkeruuttaan.
Onko palstalla ollut teille negatiivisia vaikutuksia?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan epävarmat naiset tuntevat ahdistusta ikärasismin ja painokeskustelujen myötä. Olen jo sen ikäinen, että näen asiat oikeassa perspektiivissä enkä näe naisia mollaavissa keskusteluissa mitään järkeä.Läskit vuoraavat miehiä eikä ikäkään komistuta. Mitä noita jahkaamaan päivästä toiseen.

Vierailija
42/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut ahdistusta. Lisäksi olen joskus pelännyt, että ei kai kukaan tuttu luule minun kirjoittavan täällä jotain noloa, jos vaikka jollain kirjoittajalla on jotain vastaavuutta tilanteessaan minun tilanteeseeni verrattuna.

Mitä sitä tuollaista pelkäämään tai ahdistumaan. En minä ainakaan. Täällä on jopa ollut joskus jokunen aloitus joka sopisi vähän liiankin hyvin omaan tilanteeseeni ja on väkisinkin käynyt mielessä onko joku hullu esiintymässä minuna ja kertomassa asioita niin että joku luulee että itse olen kertomassa itsestäni. Ja oikeastaanhan uskon että tuon hekilön tarkoitus on juuri se että lukisin jutun, tunnistaisin itseni ja pahoittaisin mieleni. (jota en tee) Voi olla että olen väärässä mutta ainakin yksi aloitus sisälsi niin paljon samankaltaisuuksia ja sellaista yksityiskohtaista tietoa mitä ei voi olla kuin joillakin jotka tietävät jotain tilanteestani, että olen melkein 98% varma että joku esiintyi siinä aloituksessa minuna. Jos olen väärässä tai oikeassa, ei haittaa enkä uhraa asialle mielenrauhaani. Kutkuttaisi vaan todella tietää oliko aloituksen takia se ketä luulen....

Onhan täällä paljon sellaisia kirjoituksia jotka sopivat aika monenkin ihmisen elämäntarinaan ja nehän onkin yleensä tarkoitettu mollaamaan kyseisiä ihmisiä esim. työttömille, erityislasten vanhemmille ja monelle muulle ryhmälle on aina omat mollaavat aloituksensa. Täytyy olla vaan sen verran fiksu että pitää omat mielipiteensä ja pitää mielessä että kyseessä on todellakin sen kyseisen ap:n oma mielipide ja täytyy pitää mielessä että tarkotius on nimenomaan ilkeillä ja yleensä ap itsekin tietää kirjoittavansa sontaa mutta koska on pakko ilkeillä (saa jotain sairasta sisältöä elämäänsä) niin kirjoittaa sontaa mihin ei pohjimmiltaan edes itse usko.

Tämähän on raukkamaisten ihmisten palsta. Tänne tullaan vittuilemaan koska päin naamaa ei uskalleta sanoa samoja asioita koska pään aukoja tietää että hänen mielipiteitään pidettäisiin hulluina tai asiattomina. Tämä palsta on myös mitä oivin valehtelijoiden klubi. Kiinni ei välttämättä jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan se aika vaikeata ottaa mitään henkilökohtaisesti täällä.Onneksi anonyymiteetti suojaa täällä palstalla henkilöitä ja vaikeuttaa noiden kiusaajien ja trollien kohteeksi joutumista.

Vierailija
44/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistiset jutut ahdistaa tosissaan, muusta paskasta täällä en välitä. Omaan perheeseen/sukuun kuuluu tummaihoisia ihmisiä jotka ovat aivan ihania, rehellisiä ja kunnollisia ihmisiä sekä ahkeria työntekijöitä ja sitten jotkut idiootit kehtaaat leimata kaikki "vääränväriset" vähä-älyisiksi yhteiskunnan loisiksi yms.

Vierailija
45/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn harvoin palstalla, koska lähes aina tunnen henkistä pahoinvointia näistä keskusteluista, jotka koskevat muita ihmisiä. Pahansuopaa haukkumista ja perättömiä huhuja lauotaan sen kummemmin ajattelematta. Uskon kuitenkin että karma osuu näidenkin ihmisten omaan nilkkaan.

Vierailija
46/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan vieraillut liian tiheästi tällä palstalla. Aina toisinaan minua ahdistaa ajatus, että ehkäpä ne suloiset nörttimiehet, ne insinöörintaimet, joihin olen ollut ihastunut ja joita olen tavoitellut, ovat todellisuudessa halveksineet ja inhonneet minua kaiken aikaa - olenhan monen palstailevan sellaisen mielestä lähinnä vain reiänkannatin, esine vailla persoonallisuutta. Ajatus hiipii mieleen aina toisinaan, kun olen jutellut mukavanoloisen nörtähtävän miehen kanssa, jospa se mukavuus on vain teatteria. En romanttisessa mielessä pidä kovin ulospäinsuuntautuneista miehistä, mutta he lienevät ainoa mahdollinen vaihtoehto parisuhdemielessä.

Vierailija
47/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kyllä, palsta ei mielialaani vaikuta. Ulkomaailma muistuttaa, että ihmiset ovat mukavia, vaikka tällä palstalla tuntuu toiselta. Sen sijaan tunnistaa ihmiset, jotka käyttävät ylilautaa/av:ta niin paljon, että se näkyy selvästi heidän ajatusmaailmassaan ja puheissaan. Pyrin pysymään kaukana heistä, sillä ajatusmaailma, jota nämä sivustot tarjoavat, ei ole terve. Huomaan palstan myös vaikuttavan omaan ajatusmaailmaani, mutta seurassa yleensä unohdan koko palstan olemassaolon. Yksinään on pahempaa, sillä asioita jää miettimään. 

Miten? Voitko antaa jonkun esimerkin oikeasta elämästä kun olet törmännyt ihmiseen joka selkeästi käy yliksellä tai täällä?

Oltiin iltaa istumassa kaveriporukalla, enkä tuntenut kaikkia paikalla olevia. Tämän miehen kuitenkin tunsin entuudestaan, sillä olin tavannut hänet muutaman kerran aikaisemminkin samanlaisessa tilanteessa. Äijästä oikein huokui, että hänen täytyi käydä ylilaudalla. Sillä oli samoja jankutuksia, termejä ja sanontoja kuin laudalla (nää perus rotta, hikky, mamut vie naiset, siiderivalaat, naiset on huoria yms.). 

Vierailija
48/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänpäiväiset aloitukset on provoja suoraan hanurista. Eikö lapset keksi lomallaan muuta tekemistä? Tauon paikka nyt, ei noita typeriä aloituksia viitsi avata! Except this.

Vierailija
49/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä tää palsta on kaikesta viihdyttävyydestään huolimatta vaikuttanut mun ajatusmaailmaan jotenkin negatiivisesti, hiljalleen. En ehkä ole täysin muuttanut käsityksiä mistään, mutta palstan takia epäilen aiempaa useammin, että oikeassakin elämässä täsmää täällä esiin tulevat ajatukset, mutta jotenkin salaa pinnan alla.

Jos on vaikka joku läpällä kirjoitettu "nainen on 30-vuotiaana vanha eikä kelpaa enää kellekään" (mikä on siis tietenkin valhetta), niin kun tuohon samaan ajatukseen törmää läpällä tarpeeksi monta kertaa, niin alkaa ajatella, että onkohan vitsistä puolet totta, eli pitääkö tässä kuitenkin jollain tavalla olla ankeana siitä, että tuo ikä lähenee (kun ei ole siis tähänkään mennessä kelvannut kellekään, niin mitenkäs sitten 3-kymppisenä sen paremmin kelpaisi). Tuohan on siis vain esimerkki siitä, millä tavalla provoilut voi vaikuttaa. Ei heti voimakkaasti, vaan ajan kanssa tavallaan huomaamattomasti.

Sitten täällä on haukuttu naisia lompakkoloisiksi, jos antavat miehen tarjota baarissa. Minä sitten oikeassa elämässä (harvoin baarissa käyvänä) ajattelin, että varmaan sama halveksunta pätee sielläkin ja kieltäydyin jyrkästi tarjotusta juomasta. :D

Vertaa palstan läppiä provoja rasistisiin vitseihin. Ne tavallaan tuovat esille sen mukamas "tosiasian", että jotkin kansalaisuudet ovat "huonompia". Vaikka ne ovatkin vain vitsejä. Mutta eihän vitsiin valita niitä oletuksia sattumalta, vaan siinä on taustalla jotain, tai esitetään niin kuin taustalla olisi jotain, eikä vitsin kuulija voi olla sitä huomaamatta. Siksi myös ilkeät ilmiselvästi provot ja vitsit ovat jollain tavalla vahingollisia, jos ne toistuvat samanlaisina useasti. Ei siis ole kyse mistään, että kuulija alkaa saman tien ahdistua tai joku alkaisi itseä jostain loukkauksista. Toki niitäkin voi käydä, mutta enemmän ne vaikutukset on sellaisia "pikkuhiljaa syövyttäviä".

Ennen olin uteliaampi avaamaan kohahduttavia provoja, nyt katson otsikon ja päätän, etten anna tuon kirjoittajan kasvattaa tuollaisia ajatuksia, uskomuksia tai epäilyjä pääni sisällä enkä avaa keskustelua ollenkaan.

Yksittäisten ihmisten epätoivoiset loukkausyritykset ei aiheuta pahaa (korkeintaan hetkittäisesti voi vähän mennä tunteisin, mutta vaikutusta ei ole maailmankuvaan tai itsetuntoon). Pahinta on se jos syntyy epäily, että ajatuksen jakaa moni. Esim. jos joku ilkeä kommentti saa paljon kannatusta, tulee aika turhauttava olo: oikeastiko enemmistö ihmisistä ajattelee noin? Vai peukuttaako nää ihmiset jotenkin monta kertaa, että vaikuttaisi että heillä olisi kannatusta. Jos joku todella näkisi tuollaisen vaivan aiheuttakseen muissa valheellisia uskomuksia siitä miten ihmisten mielipiteet jakautuvat, niin se ei olisi enää pelkkää viatonta provoilua. Se olisi liian harkittua.

Onneksi olen kiinnittänyt huomiota palstan vaikutuksiin. Täällä on toisaalta kiva päästä ihmisten pään sisään ja pysyä "kuvioissa mukana", koska olen oikeassa elämässä ihmisistä vähän etääntynyt, mutta toisaalta pitää kyllä varoa antamasta negatiivisuudelle valtaa. Koen joskus vaikeaksi tajuta ihmisten motiiveja provojen, haukkumisten ym. negatiiviten juttujen takana: onko tarkoitus tuoda jokin todellinen ajatus todella paljon kärjistettynä esiin vai puhtaasti heittää läppää vai loukata ihmisiä vai vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin (miksi?)... vai jokin muu? Oli miten oli, nuo saavat vähemmän valtaa, kun en lue niitä juttuja alistuen millekään mille en halua, enkä kommentoi vahingollista keskustelua nostaen sitä etusivulle muidenkin vaivaksi. Ilmiannan toki, jos aihetta selkeästi on.

(Anteeksi etten tiivistänyt ajatuksiani, olen kauhea jaarittelija.)

Vierailija
50/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä tää palsta on kaikesta viihdyttävyydestään huolimatta vaikuttanut mun ajatusmaailmaan jotenkin negatiivisesti, hiljalleen. En ehkä ole täysin muuttanut käsityksiä mistään, mutta palstan takia epäilen aiempaa useammin, että oikeassakin elämässä täsmää täällä esiin tulevat ajatukset, mutta jotenkin salaa pinnan alla.

Jos on vaikka joku läpällä kirjoitettu "nainen on 30-vuotiaana vanha eikä kelpaa enää kellekään" (mikä on siis tietenkin valhetta), niin kun tuohon samaan ajatukseen törmää läpällä tarpeeksi monta kertaa, niin alkaa ajatella, että onkohan vitsistä puolet totta, eli pitääkö tässä kuitenkin jollain tavalla olla ankeana siitä, että tuo ikä lähenee (kun ei ole siis tähänkään mennessä kelvannut kellekään, niin mitenkäs sitten 3-kymppisenä sen paremmin kelpaisi). Tuohan on siis vain esimerkki siitä, millä tavalla provoilut voi vaikuttaa. Ei heti voimakkaasti, vaan ajan kanssa tavallaan huomaamattomasti.

Sitten täällä on haukuttu naisia lompakkoloisiksi, jos antavat miehen tarjota baarissa. Minä sitten oikeassa elämässä (harvoin baarissa käyvänä) ajattelin, että varmaan sama halveksunta pätee sielläkin ja kieltäydyin jyrkästi tarjotusta juomasta. :D

Vertaa palstan läppiä provoja rasistisiin vitseihin. Ne tavallaan tuovat esille sen mukamas "tosiasian", että jotkin kansalaisuudet ovat "huonompia". Vaikka ne ovatkin vain vitsejä. Mutta eihän vitsiin valita niitä oletuksia sattumalta, vaan siinä on taustalla jotain, tai esitetään niin kuin taustalla olisi jotain, eikä vitsin kuulija voi olla sitä huomaamatta. Siksi myös ilkeät ilmiselvästi provot ja vitsit ovat jollain tavalla vahingollisia, jos ne toistuvat samanlaisina useasti. Ei siis ole kyse mistään, että kuulija alkaa saman tien ahdistua tai joku alkaisi itseä jostain loukkauksista. Toki niitäkin voi käydä, mutta enemmän ne vaikutukset on sellaisia "pikkuhiljaa syövyttäviä".

Ennen olin uteliaampi avaamaan kohahduttavia provoja, nyt katson otsikon ja päätän, etten anna tuon kirjoittajan kasvattaa tuollaisia ajatuksia, uskomuksia tai epäilyjä pääni sisällä enkä avaa keskustelua ollenkaan.

Yksittäisten ihmisten epätoivoiset loukkausyritykset ei aiheuta pahaa (korkeintaan hetkittäisesti voi vähän mennä tunteisin, mutta vaikutusta ei ole maailmankuvaan tai itsetuntoon). Pahinta on se jos syntyy epäily, että ajatuksen jakaa moni. Esim. jos joku ilkeä kommentti saa paljon kannatusta, tulee aika turhauttava olo: oikeastiko enemmistö ihmisistä ajattelee noin? Vai peukuttaako nää ihmiset jotenkin monta kertaa, että vaikuttaisi että heillä olisi kannatusta. Jos joku todella näkisi tuollaisen vaivan aiheuttakseen muissa valheellisia uskomuksia siitä miten ihmisten mielipiteet jakautuvat, niin se ei olisi enää pelkkää viatonta provoilua. Se olisi liian harkittua.

Onneksi olen kiinnittänyt huomiota palstan vaikutuksiin. Täällä on toisaalta kiva päästä ihmisten pään sisään ja pysyä "kuvioissa mukana", koska olen oikeassa elämässä ihmisistä vähän etääntynyt, mutta toisaalta pitää kyllä varoa antamasta negatiivisuudelle valtaa. Koen joskus vaikeaksi tajuta ihmisten motiiveja provojen, haukkumisten ym. negatiiviten juttujen takana: onko tarkoitus tuoda jokin todellinen ajatus todella paljon kärjistettynä esiin vai puhtaasti heittää läppää vai loukata ihmisiä vai vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin (miksi?)... vai jokin muu? Oli miten oli, nuo saavat vähemmän valtaa, kun en lue niitä juttuja alistuen millekään mille en halua, enkä kommentoi vahingollista keskustelua nostaen sitä etusivulle muidenkin vaivaksi. Ilmiannan toki, jos aihetta selkeästi on.

(Anteeksi etten tiivistänyt ajatuksiani, olen kauhea jaarittelija.)

*itkeä

Vierailija
51/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä palsta laittaa miettimään, että ovatko ihmiset sisimmässään salaa niin pahantahtoisia ja ilkeitä, vaikka toisten edessä eivät sitä näytä.

Vierailija
52/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalta opittua:

Mun pituus on väärä.

Mun sukuelimet on väärän muotoiset.

Mun tissit on väärän kokoiset.

Mun pukeutumistyylissä on paljon väärää.

Mun luonne on vääränlainen.

Mun ruokavalio tekee musta demonin.

Olen läheisriippuvainen, narsistinen huomioh*ora.

Kaikki mitä sanon, on provoa.

Olen tyhmä.

Ansaitsen tulla seksuaalisesti pahoinpidellyksi.

Gotta love it <3

Vierailija
53/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt palstalla välillä hyvin aktiivisesti ja olen huomannut, että palstan lukemisen johdosta minulle on tullut usein ahdistusta, pahaa mieltä, surua ihmisten ilkeydestä ja epäluuloja ihmisiä kohtaan. Yleensä olen asenteeltani myönteinen ja haluan uskoa ihmisten hyvyyteen, mutta tätä palstaa lukiessa tulee esiin ihmisten negatiivisuus ja tahallinen ilkeys, joten ei sille mitään voi että se vaikuttaa käsitykseen ihmisistä. Toki tiedän, että palstalle kirjoittavat yleensä ne kaikista ongelmaisimmat ihmiset ja he purkavat palstalla katkeruuttaan.

Onko palstalla ollut teille negatiivisia vaikutuksia?

Ei ole sillä elän oikeassa maailmassa en vaaleanpunaisessa pumpuli maailmassa jossa jonkin palstan kirjoituksesta ahdistuisin.

Vierailija
54/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan vieraillut liian tiheästi tällä palstalla. Aina toisinaan minua ahdistaa ajatus, että ehkäpä ne suloiset nörttimiehet, ne insinöörintaimet, joihin olen ollut ihastunut ja joita olen tavoitellut, ovat todellisuudessa halveksineet ja inhonneet minua kaiken aikaa - olenhan monen palstailevan sellaisen mielestä lähinnä vain reiänkannatin, esine vailla persoonallisuutta. Ajatus hiipii mieleen aina toisinaan, kun olen jutellut mukavanoloisen nörtähtävän miehen kanssa, jospa se mukavuus on vain teatteria. En romanttisessa mielessä pidä kovin ulospäinsuuntautuneista miehistä, mutta he lienevät ainoa mahdollinen vaihtoehto parisuhdemielessä.

Niinpä... Olen ujo nainen ja pariuduin nörtin kanssa, mutta jos olisin nyt parisuhdemarkkinoilla en luultavasti uskaltaisi pariutua ollenkaan. Koska ne ulospäinsuuntautuneet ei ole mua varten. Ja tämä ei oo vitsi.

Vierailija
55/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon 10kg ylipainoinen 26vuotias nainen. Tämän saastasen palstan takia, en kehtaa enään juuri liikkua missään! Täällä haukutaan tosi paljon lihavia, vähän väliä tulee uusia ketjuja, jonka otsikko on tyyliin "Läski, miksi et laihduta?". Parjataan sitä, miten ihmeessä te läskit kehtaatteki käydä ulkona, pysykää sisällä, ei teitä kehtaa katsella !!!!!!!!!!

Oon yrittäny ajatella, että monet niistä on varmasti jotain provoja, mutta tuskimpa. Oon oikeasti todella kauhistunut siitä, miten julmia ihmiset näköjään voivatkaan olla. Vaikka kaikkea ei tällä palstalla kannattaisi tosissaan ottaakaan, niin väkisinkin tuollasia otsikkoja nähdessä tulee mieleen, että mikä tätä hullua maailmaa vaivaa.

Vierailija
56/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tätä palstaa en edes tiennyt, että naiset pystyvät olemaan miehille niin ilkeitä. Kieltämättä vetää mieltä mustaksi.

Vierailija
57/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tätä palstaa en edes tiennyt, että naiset pystyvät olemaan miehille niin ilkeitä. Kieltämättä vetää mieltä mustaksi.

Tiesitkö ennestään, miten ilkeitä miehet ovat naisille ja harmittiko se sinua, jos tiesit?

Vierailija
58/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ilkeilyjen määrä naisia kohtaan tällä palstalla on murto-osa verrattuna naisten ilkeilyihin miehiä kohtaan.

Vierailija
59/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tule. Tämä törky jota itsekin tänne suollan ei vaikuta hyvinvointiini. Minun tekee päinvastoin hyvää purkaa pahaa oloani. Eikä minua yhtään haittaa jonkun ilkeät vastaukset minulle, koska siitä näen, että hänelläkin on paha olla, eikä niin, että kaikilla muilla vain on hyvä olla, ja itsellä paha.

Ihmiset, joilla on hyvä olla saattvat tuomita minua yhtälailla kuin ihmiset, joilla on paha olla, joten mieluummin näen tuomitsijallani olevan paha olla kuin hyvä olla. Harva sellainen, jolla on hyvä olla on elämässään puolustanut minua, tai käyttänyt aikaansa ja energiaansa minun puolustamiseeni tai ymmärtämiseeni. He ovat siis minun näkökulmastani yhtä pahoja, kuin ns. ilkeät ja pahat ihmiset.

Vierailija
60/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ilkeilyjen määrä naisia kohtaan tällä palstalla on murto-osa verrattuna naisten ilkeilyihin miehiä kohtaan.

Tämä oli siis tarkoitettu numerolle 57