Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille tullut ahdistusta ja pahaa oloa tämän palstan vuoksi?

Vierailija
20.07.2017 |

Minä olen käynyt palstalla välillä hyvin aktiivisesti ja olen huomannut, että palstan lukemisen johdosta minulle on tullut usein ahdistusta, pahaa mieltä, surua ihmisten ilkeydestä ja epäluuloja ihmisiä kohtaan. Yleensä olen asenteeltani myönteinen ja haluan uskoa ihmisten hyvyyteen, mutta tätä palstaa lukiessa tulee esiin ihmisten negatiivisuus ja tahallinen ilkeys, joten ei sille mitään voi että se vaikuttaa käsitykseen ihmisistä. Toki tiedän, että palstalle kirjoittavat yleensä ne kaikista ongelmaisimmat ihmiset ja he purkavat palstalla katkeruuttaan.
Onko palstalla ollut teille negatiivisia vaikutuksia?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ilkeilyjen määrä naisia kohtaan tällä palstalla on murto-osa verrattuna naisten ilkeilyihin miehiä kohtaan.

Päinvastoin. Sukupuolten sotaa ei täällä ole silloin harvoin usein aamuaikaan kun täällä ei päivystä yhtäkään palstamiestä. Palataan pieneksi hetkeksi vanhoihin hyviin aikoihin.

Vierailija
62/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee heikosti elämässä, jos masentuu jonkin NETTIPALSTAN takia 😂 Voi hyvänen aika sentään...

Kyllä siihen vittuiluun tottuu ja asiallisia vastauksia saa yksinkertaisesti kylmästi ignooraamalla ilkeilyt. On kuin ei huomaisikaan niitä. Vittuilu kuuluu tälle palstalle, syytä en tiedä mutta en myöskään itke näiden viestien takia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen toisessa todellisuudessa elätte jos ette ymmärrä, että ihmiset on tällaisia? Sodat, murhat, tapot, raiskaukset, kiusaamiset, työpaikkakiistat...  Jotakin kautta ihmisen pahuus purkaantuu, yleensä toisiin ihmisiin. Lievimmillään se on selän takana puhumista, pahantahtoista juoruamista ja vedätystä. Tämä anonyymi palsta kertoo millaisia  monet ihmiset on hymyilevän naamion takana. Ei kaikki, ei kaikki.

Vierailija
64/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut ahdistusta. Lisäksi olen joskus pelännyt, että ei kai kukaan tuttu luule minun kirjoittavan täällä jotain noloa, jos vaikka jollain kirjoittajalla on jotain vastaavuutta tilanteessaan minun tilanteeseeni verrattuna.

Minua ei nolota erityisemmin palstailla juuri täällä, jos tuttuni osaa kuvitella minun kirjoittavan täällä jotain noloa niin hänen täytyy itsekin ajatella samoin ja sitten pitää sitä nolona tai jos asia on hänelle nolo ilman että hän samaistuu siihen, niin minä syytän häntä mielessäni ymmärtämättömyydestä minun ongelmiani kohtaan, ja se on noloa, ettei hän ymmärrä niitä vaan tuomitsee. Sellainen ei ole mitään kilttiä ja ihmisenä minua parempaa olemista.

Vierailija
65/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ilkeilyjen määrä naisia kohtaan tällä palstalla on murto-osa verrattuna naisten ilkeilyihin miehiä kohtaan.

Tämä oli siis tarkoitettu numerolle 57

Ymmärsin kyllä, mutta en ole samaa mieltä. Voi tosin johtua siitä, että tiedän näiden "miesasiaa" ajavien tyyppien jutut - kun näen huipun, näen jäävuoren samalla.

Vierailija
66/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Sukupuolten sotaa ei täällä ole silloin harvoin usein aamuaikaan kun täällä ei päivystä yhtäkään palstamiestä. Palataan pieneksi hetkeksi vanhoihin hyviin aikoihin.

Päinvastoin? No menepä esimerkiksi suosituimmat-osioon, niin löydät sieltä jo yli tuhat kommenttia käsittävän keskustelun, joss naiset kertovat pienimpiä/typerimpiä syitä miehessä, jonka takia kiinnostus on lopahtanut. Tule sitten tänne itkemään uudestaan.

Vierailija
67/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimies ja kumppaninsa vain säälittävät, mutta välillä ahdistaa se, että käytän liikaa aikaa tähän täysin ala-arvoiseen hömppään. Olisin voinut tehdä mitä tahansa järkevämpää sen ajan!

Vierailija
68/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tätä palstaa en edes tiennyt, että naiset pystyvät olemaan miehille niin ilkeitä. Kieltämättä vetää mieltä mustaksi.

Ja sitten kaksinaismoralismi, et naisen sanomiset ja teot hyväksytään toisin kuin miehen. Tämän huomaa monesti vaihtamalla sukupuolet viestissä.

Vierailija
69/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tätä palstaa en edes tiennyt, että naiset pystyvät olemaan miehille niin ilkeitä. Kieltämättä vetää mieltä mustaksi.

Ja sitten kaksinaismoralismi, et naisen sanomiset ja teot hyväksytään toisin kuin miehen. Tämän huomaa monesti vaihtamalla sukupuolet viestissä.

Tämä!

Vierailija
70/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menee heikosti elämässä, jos masentuu jonkin NETTIPALSTAN takia 😂 Voi hyvänen aika sentään...

Eihän se sillain mene. Mutta jos on valmiiksi ahdistava tai masentava tilanne elämässä ja toivot alitajuisesti "vertaistukea, ystävää ja empatiaa", niin todellisuus voi olla murskaava.

Monet ovat tuomitsevia itseäänkin kohtaan ja joku elämäntilanne voi tuntua hyvin ahdistavalta. Välttämättä ei ole edes sellaisia ystäviä, joiden kanssa RL puhua. Kyllä ne yleistävät ja pilkkaavat kommentit alkaa pikkuhiljaa alitajuisesti vaikuttaa siinä tilanteessa. Alkaa ajatella, että ehkä kaikki muutkin luulevat tai ajattelevat sinusta samoin.

On myös turhauttavaa, miten paljon jotkut tyhjänpäiväiset kliseet keräävät peukutuksia. Niiden avulla pystyy näköjään kääntämään mustankin valkoiseksi ja kaikki menevät lankaan.

Vierailija
71/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä välillä alkaa ahdistamaan.

Usein kirjoittajien tyyli on pahantahtoista ja törkeää. Empatiaa ei juuri näy.

En ole koskaan kohdannut tosielämässä sellaista käytöstä kuin täällä.

Harvakseltaan käyn täällä.

Minusta on tullut tämän palstan myötä epäluuloinen ihmisten suhteen kun näemmä kaikki ei olekaan sitä, miltä se päällepäin näyttää. Ennen palstailua en edes tiennyt kuinka paljon on pahantahtoisia, epäempaattisia ja ihan suoraan sanottuna kettumaisia ihmisiä. Nykyään en luota keneenkään muuhun kuin oman perheeni jäseniin, jotka osaavat sentään ratkaista ongelmatilanteet järkipuheella. Myös epäluuloni eri ammattiryhmiä kohtaan on kasvanut enkä käytä enää kuin pakon edessä esim. kampaajan, hierojan tai kosmetologin palveluja. En myöskään käytä enää siivousfirmaa enkä päästä edes tuttuja kastelemaan kukkia (olen antanut ne muille) kaikkien kaappien- ja laatikoidenkaivelujuttujen vuoksi koska olen tarkka omista rajoistani. Olisi todella epämiellyttävää jos joku tonkisi vaikkapa henkilökohtaisia alusvaatteitani vaikkei sieltä mitään pervouksia löytyisikään.

Vierailija
72/72 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä välillä alkaa ahdistamaan.

Usein kirjoittajien tyyli on pahantahtoista ja törkeää. Empatiaa ei juuri näy.

En ole koskaan kohdannut tosielämässä sellaista käytöstä kuin täällä.

Harvakseltaan käyn täällä.

Minusta on tullut tämän palstan myötä epäluuloinen ihmisten suhteen kun näemmä kaikki ei olekaan sitä, miltä se päällepäin näyttää. Ennen palstailua en edes tiennyt kuinka paljon on pahantahtoisia, epäempaattisia ja ihan suoraan sanottuna kettumaisia ihmisiä. Nykyään en luota keneenkään muuhun kuin oman perheeni jäseniin, jotka osaavat sentään ratkaista ongelmatilanteet järkipuheella. Myös epäluuloni eri ammattiryhmiä kohtaan on kasvanut enkä käytä enää kuin pakon edessä esim. kampaajan, hierojan tai kosmetologin palveluja. En myöskään käytä enää siivousfirmaa enkä päästä edes tuttuja kastelemaan kukkia (olen antanut ne muille) kaikkien kaappien- ja laatikoidenkaivelujuttujen vuoksi koska olen tarkka omista rajoistani. Olisi todella epämiellyttävää jos joku tonkisi vaikkapa henkilökohtaisia alusvaatteitani vaikkei sieltä mitään pervouksia löytyisikään.

No sinä sentään saat luottaa perheesi jäseniin, tiedätkö miksi minun äitini sinunlaisesi luokitteli? Kenenkään kanssa toimeentulemattomaksi vajaaälyiseksi ja sosiaalisesti rajoittuneeksi ihmiseksi. Näin hän sanoi minulle, kun minä en tullut hänen kanssaan toimeen, ja kerroin luottavani isän puolen sukuuni. Että silleen. Sen elämän jälkeen mikään tällä palstalla ei oikein onnistu enää satuttamaan.