Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teille tullut ahdistusta ja pahaa oloa tämän palstan vuoksi?

Vierailija
20.07.2017 |

Minä olen käynyt palstalla välillä hyvin aktiivisesti ja olen huomannut, että palstan lukemisen johdosta minulle on tullut usein ahdistusta, pahaa mieltä, surua ihmisten ilkeydestä ja epäluuloja ihmisiä kohtaan. Yleensä olen asenteeltani myönteinen ja haluan uskoa ihmisten hyvyyteen, mutta tätä palstaa lukiessa tulee esiin ihmisten negatiivisuus ja tahallinen ilkeys, joten ei sille mitään voi että se vaikuttaa käsitykseen ihmisistä. Toki tiedän, että palstalle kirjoittavat yleensä ne kaikista ongelmaisimmat ihmiset ja he purkavat palstalla katkeruuttaan.
Onko palstalla ollut teille negatiivisia vaikutuksia?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan vähän erikoinen, mutta noin 18 vuotta sitten täällä aloittaessani huomasin, että hei, mähän olen paljon fiksumpi kuin suurin osa porukasta, kun ihan järjettömiä viestejä. 

Aloin kyllä silti roikkua palstalla liikaa ja parisuhde siinä meni nurin, koska ei ollut miehelle enää aikaa ja koti jäi hoitamatta, enkä jaksanut lähteä miehen kanssa minnekään.

Nykyäänkin täällä lueskelen ja kirjoittelenkin - saan aina yläpeukkuja, kun jotain ajatuksella kirjoitan.

Olen henkisesti aikuinen ja ymmärrän, että tänne kirjoittavat ihan kaikki - kaiken ikäiset ja kumpaakin sukupuolta. En provosoidu tyhmistä kommenteista, vaan näen sielun silmilläni viestin takana olevan henkilön  ja tunnen usein vähän sääliä niitä kohtaan, jotka ilkeilevät. 

Kannustan aina hyviä tyyppejä. Provoja en ole koskaan tehnyt. N48

Vierailija
22/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään mietin, että pitäisi tätä palstaa ylläpitävälle taholle laittaa palautetta, joukolla. Täällä mellastavat aivan liikaa sairaat trollit. Jotain tarttis tehdä. 

Muistakaa, että usein monia typeriä aloituksia tekee ja jonkun ketjun useita negatiivisia, ahdistavia ja aggressiivisia kommentteja kirjoittaa ja kymmeniä peukutuksia tehtailee yksi ainoa häiriintynyt ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut ahdistusta tai pahaa oloa vaikka luulen itseasiassa niin että ne provojen kirjoittajat näin tahtovat uskoa tai luulla. Yleensähän tänne kirjoitetaan provoja niin että niissä valitaan joku ryhmä tai joku tuttu ihminen jonka elämäntapaa tai jotain muuta kritisoidaan. Joskus kirjoitetelaan "minä" muodossa mutta todellisuudessa ei olla tuo minä vaan esitetään sitä tosita henkilöä, sitä jota halutaan kritisoida ja sitä jolle halutaan mahdollisimman monta negatiivista kommenttia.

Itse tunnistan aika hyvin provot. Lähden mukaan niihin aika monesti koska: haluan sanoa oman mielipiteeni ja on ihan kiva ja hyväkin välillä väitellä asioista joista ollaan hyvin eri mieltä. Ehkä on myös hyvä tuoda julki sille provon aloittajalle että asiat eivät ole tai mene ihan niin kuin hän sen esittää. Sama koskee tietenkin myös "ei provoja" eihän kaikki jutut täällä ole provoja. Joskus harvoin täällä keskustellaan ja väitellään suht koht asiallisesti.

Ainoa mikä ahdistaa on se kuinka paljon aikaa tällekin palstalle (ja tyhmille ihmisille ja tyhmille jutuille) tulee välillä tuhlattua aikaa kun senkin ajan voisi tai pitäisi kuluttaa viisaammin ja fiksummin.

Ja lisäisin vielä että itse olen niin vahva ja omaan niin vahvat mielipiteet että ei minua ahdista kenenkään haukut tai mielipiteet jotka ovat omasta mielestäni täysin typeriä. Ymmärrän että joitain voi ahdistaakin. Joskus kyllä olen pysähtynyt miettimään että onko tämä maa tosiaan pullollaan niin tyhmiä ja ilkeitä ihmisiä mitä tämä palsta antaa ymmärtää mutta ymmärrän että tämä palsta ei mitenkään edusta keskiverto ihmistä ja keskiverto mielipiteitä asioista. Kyllä sen huomaa jo siitäkin kuinka paljon tänne ylipäätänsä kirjoittelee lapsivihamielisiä henkilöitä ja saa lukea mielipiteitä tai asioita jotka ihan selvästi ovat järjen tai faktojen vastaisia. Tai joistain jutuista voi epäillä jonkinasteista tunnevammaa. Meitä on tosiaan moneen junaan ja sen tällä palstalla huomaa.

Kuitenkin todellisessa elämässä tapaan paljon ns. normaaleja, kohteliaita, mukavia, asiallisia mielipiteitä omaavia ihmisiä joilla näyttää olevan kuitenkin järki päässä eikä heidän mielipiteensä asioista ole ollenkaan niin mustavalkoisia mitä tällä palstalla on eikä perustu pelkkään ilkeily tarkoituksiin vaan pohdiskeleviin faktoihin. Juuri tämän takia olen varoitellut itseäni ja haluaisin varoitella muitankin ettei liikaa tuudittaudu sellaiseen uskoon että tämän palstan ihmiset edustaisivat enemmistöä. Oikeasti ihmiset eivät ole niin ilkeitä ja tyhmiä mitä täällä esitetään.

Yritän itsekin joka päivä enemmän pysyä pois täältä koska tietty negatiivisuus ja kyynisyys voi kuitenkin aina vähän tarttua täältä. Miksi olisin siis ihmisten seurassa täällä jodien seurassa en oikeasti haluaisi edes olla. Uskon että ne ihmiset jotka eivät käy täällä ovat järkevämpiä ihmisiä kuin ne jotka mesoavat täällä. Olen ajatellut itseasiassa kokonaan tämän palstan käyttämisen lopettamisen. Kun pysyn poissa tunnen itseni järkevämmäksi ja suoraan sanottuna vähemmän roskasakiksi.

Vierailija
24/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan vähän erikoinen, mutta noin 18 vuotta sitten täällä aloittaessani huomasin, että hei, mähän olen paljon fiksumpi kuin suurin osa porukasta, kun ihan järjettömiä viestejä. 

Aloin kyllä silti roikkua palstalla liikaa ja parisuhde siinä meni nurin, koska ei ollut miehelle enää aikaa ja koti jäi hoitamatta, enkä jaksanut lähteä miehen kanssa minnekään.

Heh, kiva addiktio siellä. Olen itsekin huomannut, että netti tekee minusta passiivisen ja ei huvita lähteä mihinkään. En ole töissäkään ollut koskaan, kun netti on tehnyt minusta täysin onton ja aloitteettoman.

Huomasin tuossa viime vuonna ISP:n aiheuttaman kuuden päivän nettikatkon vuoksi, että ilman nettiä olen paljon onnellisempi, ikään kuin olisin saanut elämäni takaisin. Minun olisi ehdottomasti hankkiuduttava eroon netistä, tai turhasta siellä vietetystä ajasta. Kenenkään ei mielestäni kannata käyttää nettiä muuhun kuin tiedonhakuun, pankkiasioihin, nettikauppoihin ja sähköpostiin ynnä muihin oikeasti tarpeellisiin asioihin. Jokainen minuutti esimerkiksi tällä palstalla on turhaan vietettyä aikaa.

Vierailija
25/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä olen alkanut ajatella, että kaikenlaisia hulluja sitä kaupungillakin liikkuu. Että tämä massa tällä palstalla kulkee tuolla jossain vapaana. Kaupan kassalla mietin, katsooko joku taustalla jonossa ostoksiani arvostellen. Tai olenko julkisilla paikoilla sellainen kunnon äiti, ettei kukaan kirjoittele täällä jälkeen päin, että olipas sielläkin surkea mamma!

Toisaalta täältä on saanut fiksujakin juttuja lukea, kiinnostavia näkökulmia asioihin ja empaattistakin seuraa/vertaistukea. Kun en ole jaksanut ihmisten pariin, niin täällä on aina joku. Ja jos on jotakin josta kysyä, niin aina joku tietää. Nopeammin kuin google.

Mikäli tänne pitäisi kirjautua, niin epäilen, että avoin keskustelu aroistakin aiheista loppuisi.

Vierailija
26/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
27/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ahdista koska valikoin mitä luen tai mihin kommentoin. Useimmiten saan kyllä viikon tai päivän parhaat naurut. Häkellyn usein kun luen typeriä kommentteja, että voiko noin tyhmästi ylipäätään kukaan ajatella. Selvät provot jätän lukematta. Joskus saan kivoja vastauksia omaan kommenttiini ja siitä tulee hyvä mieli tai joku avaa silmiäni omalla eriävällä mielipiteellään. Joten valikoikaa mitä luette, jos jokin aihe ahdistaa, jättäkää lukematta.

Vierailija
28/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut. Ja harvoin käyn täällä. Eihän täällä edes käsitellä lapsiperheiden tavallista arkea.

Esimerkiksi sen yhden naisen työnhakua käsittelevässä ketjussa oli aivan törkeää tuomitsemista. Ja jollekin eronneille ja yksinjääneille naisille täällä vastaillaan joskus inhottavan epäempaattisesti. Rikollisetkin pääsee vähemmällä julmuudella, kuin hieman epäonnistunut keski-ikäinen nainen.

Vierailija
29/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänkin täällä lueskelen ja kirjoittelenkin - saan aina yläpeukkuja, kun jotain ajatuksella kirjoitan.

Olen henkisesti aikuinen ja ymmärrän, että tänne kirjoittavat ihan kaikki - kaiken ikäiset ja kumpaakin sukupuolta. En provosoidu tyhmistä kommenteista, vaan näen sielun silmilläni viestin takana olevan henkilön  ja tunnen usein vähän sääliä niitä kohtaan, jotka ilkeilevät. 

Kannustan aina hyviä tyyppejä. Provoja en ole koskaan tehnyt. N48

Lisään vielä, että parisuhteen kariutuminen johtui enemmänkin siitä, että mies kohteli minua todella huonosti. Petti ja häipyili, oli väkivaltainen jne. Eli tämä palsta oli pakopaikkani, koska en saanut pitää oikeita ystäviä ilman mustasukkaisuuskohtausta ja väkivaltaa. No kaikki lopulta parhainpäin ja sain itsetuntoa huomattuani, että olen hyvä ihminen, enkä samanlainen k-pää. Kasvoin normaalissa kodissa, jossa oli rakkautta ja siksi ihmettelen, miten huonosti Suomi voi, jos palstan kirjoitukset kertovat äitien voinnista nykyisin?

Olihan ne tekstit paljon kivempia silloin 18 vuotta sitten kuitenkin. N48 jatkoi...

Vierailija
30/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti toimi fiksusti, kun poisti keskustelupalstansa sen törkypuheisuuden vuoksi, sinnehän ei tarvinnut kirjautua.

Vierailija
31/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kiva addiktio siellä. Olen itsekin huomannut, että netti tekee minusta passiivisen ja ei huvita lähteä mihinkään. En ole töissäkään ollut koskaan, kun netti on tehnyt minusta täysin onton ja aloitteettoman.

Huomasin tuossa viime vuonna ISP:n aiheuttaman kuuden päivän nettikatkon vuoksi, että ilman nettiä olen paljon onnellisempi, ikään kuin olisin saanut elämäni takaisin. Minun olisi ehdottomasti hankkiuduttava eroon netistä, tai turhasta siellä vietetystä ajasta. Kenenkään ei mielestäni kannata käyttää nettiä muuhun kuin tiedonhakuun, pankkiasioihin, nettikauppoihin ja sähköpostiin ynnä muihin oikeasti tarpeellisiin asioihin. Jokainen minuutti esimerkiksi tällä palstalla on turhaan vietettyä aikaa.

Niinpä. Ja minä sitä sukupolvea tosiaan, että kun lapset oli ihan pieniä, ei ollut nettiä. Kävin lenkillä, leivoin, leikin, ompelin, siivosin, sisustin, luin kirjoja, jumppasin. Kaikki noi jäi, kun koukutuin Vauvaan!! Auts!!

Vierailija
32/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole! Mitä te tätä luette jos ahdistaa. Ei tämmöistä nettisivua pidä tosissaan ottaa. Kirjoittajat voi olla ala-aste ikäisiä räkä poskessa hihittäviä lapsia. Pois pois palstalta jos liian vakavasti ottaa. Oikea elämä ei ole tällä palstalla.

Vierailija
33/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varsinaisesti, mutta kyllä oon usein miettinyt kuka tuonkin viestin on kirjoittanut vaikka kuinka provoilis mun on vaikea uskoa että tietyn tyyppisiä viestejä vois kirjottaa ihan täyspäinen. Vaikka netissä ollaan kyllä jossain se rajaa silti menee. Jokaisen viestin takana on kuitenki ihan oikea ihminen - tai siis tietenkin on, mutta välillä se voi unohtua ku lukee ties mitä ilkeilyä. Mulla tulee välillä epäusko että MITEN joku voi ja pystyy kirjottaa noin.

Meistä jokainen voi vaikuttaa kuitenki siten että ilmiantaa törkeydet ja miettii itse mitä kirjottaa ja miten.

Vierailija
34/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut ahdistusta. Lisäksi olen joskus pelännyt, että ei kai kukaan tuttu luule minun kirjoittavan täällä jotain noloa, jos vaikka jollain kirjoittajalla on jotain vastaavuutta tilanteessaan minun tilanteeseeni verrattuna.

Minua on tuo asia pelottanut joskus ihan harhaluuloihin asti enkä ole meinannut saada silloin asialta rauhaa.

Vierailija
35/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin palstalle ekaa kertaa vuonna 1999. Olin muutaman vuoden enemmän vähemmän aktiivinen. Siihen hetkeen, kun lapset olivat pieni, niin tämä alkoi olla mulle liikaa.

Mun ihon alle meni pettämisjutut ja joidenkin jatkuva ilkeys. Mä aloin vahtimaan miestäni kuin palstamamma konsanaan ja hän siitä sitten huomautti, että miksi mä olen mustasukkainen nykyään.... Olin pari vuotta poissa.

Sitten palailin taas pikku hiljaa ja tajusin, ettei mun tarvii ensinnäkään avata kaikkea, saatika sitten lukea. Pääsin jyvälle paremmin trolleihin yms.

Välillä menee tunteisiin ihmisten välinpitämättömyys ja ilkeys, mutta se on ohimenevää.

Kuutisen vuotta nyt lähes päivittäin. Kyllä täällä hyvät puolensakin on. Tänään tullut paljon hyviä keskusteluita. :)

Vierailija
36/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti sitä varmaan luulee väittelevänsä oman tasoisensa kanssa tai saa idioottikommenttia joltakin. Ei vaan tule mieleen, että se voi olla kuka vaan, eikä oman tasoinen kirjoittaja. Onneksi osaan itse jättää omaan arvoonsa kaiken. Helmiä täällä on harvoin - en tiedä, miksi tänne ei juurikaan mukavat ja tasapainoiset nykyään kirjoittele - tai no pitäishän se tietää tosiaan - energian tuhlausta?

Vierailija
37/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika loukkaavaa nimitellä eronnutta tai muuten yksinelävää keski-ikäistä naista hieman epäonnistuneeksi elämässä. 

Vierailija
38/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyllä, palsta ei mielialaani vaikuta. Ulkomaailma muistuttaa, että ihmiset ovat mukavia, vaikka tällä palstalla tuntuu toiselta. Sen sijaan tunnistaa ihmiset, jotka käyttävät ylilautaa/av:ta niin paljon, että se näkyy selvästi heidän ajatusmaailmassaan ja puheissaan. Pyrin pysymään kaukana heistä, sillä ajatusmaailma, jota nämä sivustot tarjoavat, ei ole terve. Huomaan palstan myös vaikuttavan omaan ajatusmaailmaani, mutta seurassa yleensä unohdan koko palstan olemassaolon. Yksinään on pahempaa, sillä asioita jää miettimään. 

Vierailija
39/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paska maku jää aina suuhun kun tätä palstaa eksyy lukemaan. Luen ennemmin ylilautaa. Jopa siellä enemmän hyväntahtoisia ihmisiä.

M20v

Vierailija
40/72 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kyllä, palsta ei mielialaani vaikuta. Ulkomaailma muistuttaa, että ihmiset ovat mukavia, vaikka tällä palstalla tuntuu toiselta. Sen sijaan tunnistaa ihmiset, jotka käyttävät ylilautaa/av:ta niin paljon, että se näkyy selvästi heidän ajatusmaailmassaan ja puheissaan. Pyrin pysymään kaukana heistä, sillä ajatusmaailma, jota nämä sivustot tarjoavat, ei ole terve. Huomaan palstan myös vaikuttavan omaan ajatusmaailmaani, mutta seurassa yleensä unohdan koko palstan olemassaolon. Yksinään on pahempaa, sillä asioita jää miettimään. 

Miten? Voitko antaa jonkun esimerkin oikeasta elämästä kun olet törmännyt ihmiseen joka selkeästi käy yliksellä tai täällä?