Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on tärkeämpi sulle, lapsesi vai kumppanisi?

Vierailija
14.05.2024 |

Minulle kumppani. Ja eikö saisi olla? Lapsi lähtee aikanaan, ehkä unohtaa melkein kokonaan, kumppanin kanssa tarkoitus olla aina. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on aina ykkösiä, ovat omaa lihaa ja verta. Lapset on lapsia vaikka ne olis jo aikuisia. Kumppani voi vaihtua elämän varrella

Vierailija
2/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset. Kumppani ei ole osoittautunut luottamuksen arvoiseksi muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset. Kumppani ei ole osoittautunut luottamuksen arvoiseksi muutenkaan.

Ja miksi tämä on kumppanisi vielä?

Vierailija
4/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kumppani olisi tärkeämpi, mutta noin varmaan ajattelee aika moni kun miettii miten ihmiset lapsiaan kohtelee 

Vierailija
5/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinpanssit ja kumpparit. Niitä on paljon.

Vierailija
6/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme on sekä minulle että kumppanilleni se kaikkein tärkein.

Vierailija
7/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon asiasta. Lasten kohdalla tärkeitä on erilaiset asiat kuin kumppanin. Enkä muutenkaan ole oikein ymmärtänyt mikä se mittari jolla tärkeden voisi mitata ja tärkeysjärjestyksen asettaa.

Vierailija
8/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppanini olisi minulle vähemmän tärkeä kuin joku toinen ihminen, niin miksi olisin hänen kanssaan? Siksihän sitä ollaan yhdessä, että rakastetaan toisiaan yli kaiken. Lapsi on vähän eri juttu, koska hänestä pitää huolehtia ihan riippumatta siitä mitä tuntee, eikä lapsikaan voi vain päättää että minäpä muutan naapuriin, koska tykkään naapurin labradorinnoutajasta vielä enemmän kuin isästä.

Vierailija
9/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset aina ensin. En voi edes käsittää, että joku äiti ajattelisi toisin.

Isät on eri asia, kun omien lasteni isäkin on täysi tollo eikä osaa eikä halua lapsia etusijalle asettaa. 

Vierailija
10/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tietenkin, kumppani saattaa vaihtua. 

Vierailija
11/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset. Niissähän ne mun geenit jatkaa olemassaoloaan, joten ois vähän luonnotonta jos kumppani (varsinkin, kun en ole enää lisääntymisiässä ja en enää saa geenejä eteenpäin vaikka tahtoisinkin) olisi tärkeämpi.

Mitä edes tarkoittaa se, että kumppani on tärkeämpi kuin lapset? Että tulipalossa pelastaisit mieluummin kumppanin kuin lapsesi? Vietät mieluummin aikaa kumppanin kuin lasten kanssa? Jos kumppani on lapsille huono vanhempi, niin katsot sitä sormien läpi? Asetut aina kumppanin puolelle, vaikka hän olisi väärässä jonkin asian suhteen, joka vaikuttaa lapsiin?

Vierailija
12/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo palaisi, ensin pelastaisin lapset. Tuolla määritelmällä mitattuna lapset siis ovat tärkeämpiä. Lapseni ovat kuitenkin jo aikuisia ja heillä on omat elämänsä ja puolisoni on arjessa todellisuudessa läheisin ihmissuhteeni.

Vierailija
13/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi lapsi ja on tärkein mulle. Kumppania en edes enää halua vaikka yhteen olen ihastunutkin. Riitakiintiö on vaan täyttynyt. Kyllä rakkaus lapseen on parasta. 

Vierailija
14/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tietysti

m38

Vierailija
15/15 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos talo palaisi, ensin pelastaisin lapset. Tuolla määritelmällä mitattuna lapset siis ovat tärkeämpiä. Lapseni ovat kuitenkin jo aikuisia ja heillä on omat elämänsä ja puolisoni on arjessa todellisuudessa läheisin ihmissuhteeni.

Niin no tuo on tuollainen arkisen konkreettisen tapa määrittää se, kuka on tärkein. Veikkaan että ap tarkoitti kuitenkin abstraktimpaa tunnetason kokemusta. Suurimmalle osalle lapset ova kaikkein tärkeimmät. Ja vaikka puoliso kuinka olisi läheisin ihmissuhde ja vaikka puolisot tuntisivat toisensa paremmin kuin kukaan muu, silti lapset olisivat tärkeimmät. Esim. lapsen kuolema on useimmiten ihmisille paljon suurempi trauma kuin puolison kuolema.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä