Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni on pahin matkija, jonka olen tuntenut

Vierailija
17.07.2017 |

Siis mitä ihmettä? Jos vaikka sanon että haluaisin vaaleanpunaisen laukun niin kohta sen hän jo omistaa. Tiedän että en voi varata mitään, mutta eihän se nyt kovin kohteliasta ole. Kun ystäväni näki tuttumme päällä eräänlaisen asun, niin toki hänellä oli kohta samanlainen. Kun hän näki minun pitävän takkia olalla, niin tietty hänenkin oli takki laittaa samalla tavalla. Jos sanon, että pidän keltaisesta vaatteissa, niin hänkin alkaa ostaa keltaisia vaatteita. Lisäksi ystäväni aina väittää käyneensä kaikkialla. Jos vaikka olemme kaupungilla ja ehdotan että mennäänkö vaikka Pizzariumiin, kun en ole ikinä käynyt, niin ystäväni sanoo heti että joo se on kiva paikka. Sitten kysyn mitä kannattaisi tilata, nii hän ei osaa sanoa mitään ja on muutenkin vaivautunut ja kiertelee ja kaartelee! Eikö voi vaan sanoa suoraan että ei ole ennen käynyt. (Tätä tapahtuu usein) Ystävälläni on myös muita raivostuttavia tapoja kuten päälle puhuminen ja hän ei ikinä jaksa kuunnella muiden juttuja vaikka itse jauhaa samasta asiasta tunnin. Onko kellään fiiliksiä tästä? Ärsyttääkö teitäkin?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen samanlaisia. Jos kokeilen kaupassa jotain kivaa takkia, ystävä on heti paniikissa kokeilemassa samaa. Tuntuu että hän ei yhtään voi nauttia siitä, että minä näyttäisin hyvältä. Päinvastoin, eli on siis kateellinen. Tuollaiset ystävät kannattaa vähitellen karistaa kannoiltaan. Tai sitten sanot tosi suoraan että lopeta jo tuo matkiminen!

Juuri tämä, että on rasittavaa.. Pitkäaikaisiin ystäviin on aika vaikea katkaista välit 😬

Vierailija
22/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siskoja joiden kanssa vaatteita ja tavaroita on kierrätetty ja vaihdeltu, meistä on normaalia haluta samaa kuin toisella on. Samoin ystäväni ovat olleet sellaisia joiden kanssa osteltu samanlaisia vaatteita ehkä eri värisinä ja samoja tavaroita pienillä variaatioilla.

En tajunnut joidenkin olevan niin mustasukkaisia että suututaan jos joskus on jotain samaa. Olen pitänyt heitä ylpeilevinä ja ylemmydentuntoisina jos ovat alkaneet vihjailla etten saisi ostaa samantyylistä. Jos tuon takia pistetään välit poikki niin ei paljoa menetä.

Tässähän on kyse eri asiasta kuin aloituksessa. Ilmeisesti ongelmaa on vaikea ymmärtää jos samaa ei ole sattunut omalle kohdalle. Minäkin ostan siskoni kanssa paljon samaa ja ystävien kanssa inspiroidutaan toistemme tyyleistä suuntaan ja toiseen. Se on sitten eri juttu jos yksi ostaa aina samaa mitä muilla mutta mitään vuorovaikutusta ei ole. Matkiminen viittaa yleensä matkijan huonoon itsetuntoon mutta on vähän raskastasta sille matkittavalle.

En usko että kukaan osaisi olla välittämättä sen tasoisesta matkimisesta jossa mennään vaikkapa hiustyyliä myöden toisen perässä AINA. Sekin että matkii toiselta nimet omille lapsilleen on jo aika törkeää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni on ihan hiton rasittavaa, jos aikuisille ihmisille muodin seuraaminen on jokin suuri statement ja yksilöllisyyden osoitus. Koko ajanhan kaupat ovat täynnä samanlaista kamaa samoissa väreissä, niin kuin vaikka nyt vaaleanpunaisia laukkuja.

Mielipiteethän ne oikeasti tekevät ihmisistä kiinnostavia. Mieluiten tietysti sopivasti erilaiset kuin omani.

Vierailija
24/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä!

Minäkin ostan joskus ystävieni kanssa samanlaisia vaatteita, eikä se haittaa. Mutta tämän yhden henkilön jatkuva matkiminen (ja sen lisäksi valehtelu ja muut) vie vaan minulta totaalisesti hermot. En myöskään kehtaa sanoa siitä ja minusta tuntuu, että ystäväni ei edes tajua mitä tekee. Hän ei kyllä anna itsestään kovin hyvää kuvaa.

Vierailija
25/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni on ihan hiton rasittavaa, jos aikuisille ihmisille muodin seuraaminen on jokin suuri statement ja yksilöllisyyden osoitus. Koko ajanhan kaupat ovat täynnä samanlaista kamaa samoissa väreissä, niin kuin vaikka nyt vaaleanpunaisia laukkuja.

Mielipiteethän ne oikeasti tekevät ihmisistä kiinnostavia. Mieluiten tietysti sopivasti erilaiset kuin omani.

Anteeksi mutta joitakin ihmisiä kiinnostaa muoti. Joitakin ihmisiä kiinnostaa matematiikka ja joitakin postimerkit. En lähtisi arvostelemaan toisten kiinnostuksen kohteita huonoina, eikä ap mielestäni edes väittänyt seuraavansa muotia tarkasti vaan valitti matkimisesta.

Vierailija
26/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siskoja joiden kanssa vaatteita ja tavaroita on kierrätetty ja vaihdeltu, meistä on normaalia haluta samaa kuin toisella on. Samoin ystäväni ovat olleet sellaisia joiden kanssa osteltu samanlaisia vaatteita ehkä eri värisinä ja samoja tavaroita pienillä variaatioilla.

En tajunnut joidenkin olevan niin mustasukkaisia että suututaan jos joskus on jotain samaa. Olen pitänyt heitä ylpeilevinä ja ylemmydentuntoisina jos ovat alkaneet vihjailla etten saisi ostaa samantyylistä. Jos tuon takia pistetään välit poikki niin ei paljoa menetä.

Tässähän on kyse eri asiasta kuin aloituksessa. Ilmeisesti ongelmaa on vaikea ymmärtää jos samaa ei ole sattunut omalle kohdalle. Minäkin ostan siskoni kanssa paljon samaa ja ystävien kanssa inspiroidutaan toistemme tyyleistä suuntaan ja toiseen. Se on sitten eri juttu jos yksi ostaa aina samaa mitä muilla mutta mitään vuorovaikutusta ei ole. Matkiminen viittaa yleensä matkijan huonoon itsetuntoon mutta on vähän raskastasta sille matkittavalle.

En usko että kukaan osaisi olla välittämättä sen tasoisesta matkimisesta jossa mennään vaikkapa hiustyyliä myöden toisen perässä AINA. Sekin että matkii toiselta nimet omille lapsilleen on jo aika törkeää...[/quote

Ok. Ilmeisesti matkiminen voi mennä yli sallitun rajan, mutta siitä syyttäminenkin saattaa olla epäasiallista jos ei ole kykyä erottaa normaalia samankaltaisuutta ihmisten välillä.296

Vierailija
27/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naapuri, joka matkii. Ja siis tottakai varmaan kaikki, itseni mukaan lukien kopioi toisilta hyviä ideoita, mutta ei tässä mittakaavassa.

Minusta tämä naapuri on jotenkin persoonaton. En todella tiedä mitkä asiat ovat esim. hänen omia mielenkiinnonkohteitaan tai omaa makuaan tai kuka hän ylipäätänsä kokee olevansa.:) . Ja ollaan tunnettu yli kymmenen vuotta!

Tämä kopioi, matkat, harrastukset, lasten lelut, mielipiteet, vaatteet yms.

Aluksiaan tällainen on ihan imartelevaa, mutta kyllä pidemmän päälle ahdistaa.Ja meidän on tosiaan oltava pakosta tekemisissä, mutta huomaan että tosi vaikea olla oma itsensä hänen seurassaan.

Vierailija
28/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä rumasti tuo kommentti edellisen sisään.

Siis.

Ilmeisesti matkiminen voi mennä yli sallitun rajan, mutta siitä syyttäminenkin saattaa olla epäasiallista jos ei ole kykyä erottaa normaalia samankaltaisuutta ihmisten välillä.

Vierailija
29/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän eri kulttuurista kotoisin alkujaan?

Vierailija
30/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värit ovat olleet olemassa niin kauan kuin elämä.

Ei ole. Itse asiassa elämä oli alun perin mustavalkoista, värit tulivat vasta joskus 1950-luvun puolivälissä. Katso vaikka vanhoja leffoja, jos et usko. Ihan mustavalkoista on.

Vierailija
31/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt niin, että piilotan uudet vaatteet vähäksi aikaa, eli en pidä niitä matkijan läsnäollessa. Jonkin ajan päästä, kun otaksun, että aika on kypsä, otan vaatteen käyttöön. Jos matkija kysyy, mistä ostin ja paljon maksoi, totean etten muista, kyseessä on itseasiassa vanha vaate, en vaan ole pitänyt. Vaatetta ei myöskään enää löydy kaupoista, joten kopiokatti joutuu keksimään jotain muuta.

Toisekseen, pidän samoja vaatteita vuosikausia. Koitapa löytää kaupoista vaatteita jotka olivat muodissa 7 vuotta sitten. Ei helpolla onnistu.

Joku yksittäinen vaate ei haittaa. Mutta siinä vaiheessa kun takki, kengät, laukku, housut ja hiukset ovat samanlaiset, rupeaa oikeasti hävettämään.

Vierailija
32/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä? Onko pakko pitää yhteyttä tuollaiseen ihmiseen. Ei jatkoon.

Vierailija
33/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun matkija oli yli viiskymppinen, entinen työkaveri :D Osti samat vaatteet ja asusteet. Samanlaiseen autoon hänellä ei ollut varaa mutta osti saman värisen kuin minulla. Hiippaili meidän asuinalueella ja yritti kurkkia meille sisään että miltä sisustus näyttää, vaikka asui itse 15 km päässä meistä. Mieheni huomasi illalla kun vei roskia.

Esiintyi minun etunimelläni baarissa (huom jäi siitä kiinni kahdelle muulle työkaverille), samanlaisessa asussa ja kampauksessa. Onneksi sai potkut töissä enkä ole nähnyt häntä lähes viiteen vuoteen.

Vierailija
34/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto? Ystäväsi käytös viittaa siihen. Tosi ystävän kanssa asian voi ottaa puheeksi.

Vierailija
35/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun matkija oli yli viiskymppinen, entinen työkaveri :D Osti samat vaatteet ja asusteet. Samanlaiseen autoon hänellä ei ollut varaa mutta osti saman värisen kuin minulla. Hiippaili meidän asuinalueella ja yritti kurkkia meille sisään että miltä sisustus näyttää, vaikka asui itse 15 km päässä meistä. Mieheni huomasi illalla kun vei roskia.

Esiintyi minun etunimelläni baarissa (huom jäi siitä kiinni kahdelle muulle työkaverille), samanlaisessa asussa ja kampauksessa. Onneksi sai potkut töissä enkä ole nähnyt häntä lähes viiteen vuoteen.

Sitten kun murtautuu teille sisään ja esiintyy miehellesi sinuna niin tästä voisi tehdä leffankin...damn, siitähän on jo tehty leffa! Nuori Naimaton Nainen.

Vierailija
36/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa jätät hengailematta tällaisen "ystävän" kanssa. Itselläni oli vastaavanlainen matkijakaveri, josta vihdoin puolisen vuotta sitten pääsin eroon. Oli kyllä myös melkoisen ongelmainen riidanhaluinen tapaus.

En jaksaisi lapsellisesti alkaa ehdottelemaan mitään rumaa tms., vaan jättäisin suosiolla tapaamatta.

Vierailija
37/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän ton. Ärsyttävää. Mulla oli vastaava tilanne,ei tosin ihan niin paha. Vanha kaverini osti aina samanlaista vaatteita,hajuvettä ym kun mä. Sano sitten että en muistanu että sulla on tällanen ja meillä on niin samanlainen maku. Joo,samanlainen. Eli minä ostin ja tää apinoi perässä.

Vierailija
38/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös sellainen kaveri... Hän halusi olla bestikseni ja hankki samat vaatteet, kengät ja hiustyylin. Muutkin kaveripiiristämme huomasivat saman. Olin otettu hänen pyrkimyksistään, eikä tuo matkiminen edes niin haitannut. Siinä vaiheessa, kun kaikki oli joka päivä pitänyt tehdä hänen kanssaan, oli pakko viheltää peli poikki. Kohteliaasti otin etäisyyttä, ja nyt ei enää ole oltu tekemisissäkään.

Vierailija
39/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihan samanlainen kaveri. On taloudellisesti paremmassa asemassa kuin minä. Aika hauskaa, kun ostelee aina niitä vaatteita ja tavaroita, mistä minä olen haaveillut. Esim. nyt vaihtoi autonsa parempaan eikä ollut yhtään yllätys, että päätyi valitsemaan minun kuolaamaani vaihtoehtoon :D.

Otan imarteluna hyvästä sisustusmaustani sen, että hänellä on minun unelmakeittiöni, unelmaolohuoneeni sekä unelmamakuuhuoneeni. Oli valinnut jo keittiöönsä kaakelit ja ne oli tilattukin. Menin hänen kanssaan noutamaan niitä, ja ohimennen huomautin yksistä toisista kaakeleista, että jos teemme tulevaisuudessa keittiöremppaa, haluaisin nuo tilalle. No, hänhän heti kysymään kassalta, että voiko vielä vaihtaa kaakelinsa kyseisiin. Pienen sakkomaksun kerahan se onnistui.

Vierailija
40/89 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala haluta jotakin 5000 euron merkkilaukkua. Katso ostaako sellaisen. Fendiltä, Vuittonilta ja Pradalta löytyy varmasti jokin kiva malli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi