Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet naiset olettavat, että jos mies ehdottaa treffejä ravintolaan, mies maksaa laskun?

Vierailija
13.07.2017 |

Molemmat maksavat omat ruokansa ja juomansa, tietenkin.

Kommentit (498)

Vierailija
461/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4285 kirjoitti:

Minä olen mies ja käynyt aikoinaan monilla ravintolatreffeillä. Olen aina tarjoutunut maksamaan. Joskus ulos pyytänyt nainen on halunnut maksaa oman osuutensa, muttei koskaan minun. Sikäli minä aina ihmettelen, missä nämä miehenkin osuuden maksavat naiset ovat.  

Eikä sikäli, en sopisi treffejä ravintolaan, jos minulla ei olisi varaa maksaa laskua herrasmiesmäisesti.

Täällä ainakin yksi. Vaikka "vanhan kansan" ihminen olenkin, niin minusta on kohtuullista, että jossain vaiheessa myös minä osallistun kustannuksiin. Viime aikoina olen tosin tapaillut miestä, joka maksaisi kaiken, jos en vaatisi maksaa välillä. Niimpä olen maksanut pari viihdelippua ja jotain pientä kulua vasta enkä ole huolinut rahaa niistä vaikka mies on tarjonnut. Reilua, ettei maksata miehellä kaikkea, varsinkaan, kun itse tunnun pyytävän tapaamisiin hanakammin. Taidan tapailla herrasmiestä.

Vierailija
462/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oulunainen- kirjoitti:

Kuka haluaa suomalaisen pihistelijän kanssa treffeille?

Laitapa vähän geeliä ja väriä tukkaan ja sellainen rento ja hauska asenne että jopa yökerhossa viitsii perseen nostaa ylös ja naisen kanssa tanssia ja lopeta pihistely niin jotain voi saada. Kelle pihistelijät kelpaa?

Kelle maksulliset naiset kelpaa?

Sepä se. KUn aloittajakin voi täysin vapaasti ehdottaa ensitreffien ohjelmaksi esimerkiksi kävelylenkkiä eikä kukaan, ei yksikään ihminen edellytä että olisi pakko mennä ulos syömään. Ne naiset, joille kävelytreffit eivät kelpaa, eivät olisi hänelle sopivia naisia joka tapauksessa, joten hän ei häviäisi tuolla ehdotuksella yhtään mitään. Mutta kun pitää saada vängätä.

Eihän tämä pidä paikkaansa, jos mies itsekin inhoaa kävelylenkkejä, mutta ei ole rahaa ravintolaankaan.

Rahaton sohvaperuna. Mikä helmi. Nyt kaikki kilvan treffeille.

Rahaton sohvaperunanainen kelpaa hyvin miehille, mutta vastaava mies ei tietenkään käy naisille. Ns. "tasa-arvo" ei vain ole mahdollista, koska miehet ja naiset preferoi ihan eri asioita toisissaan.

Miehet ovat 30 sivua kertoneet, että naisen pitää maksaa omat treffikulunsa. Miehet ovat kertoneet, että treffeillä mennään ravintolaan syömään eikä kukaan ole maininnut mitään ilmaista tekemistä. Tuohan tarkoittaa sitä, että miehet eivät halua treffailla rahatonta naista.

Et sitten viitsinyt lukea yhtään sivua ennen vastaamistasi?

Olen lukenut koko ketjun, seurannut sitä eilisestä saakka. Yksikään mies (tai nainen) aloittajaa ja hänen valeprofiilejaan lukuun ottamatta ei ole kokenut ongelmaksi tarjoamista ensimmäisillä treffeillä, koska jokainen täysipäinen ihminen tietää, etteivät tapakulttuuri ja tasa-arvo sulje pois toisiaan.

Plus että aloittaja on ainoa, jolla on pakkomielle mennä ravintolaan ensitapaamisella.

Juuri näin. Jos tapakulttuuriin kuuluu, että miehet työskentelee hyväpalkkaisilla aloilla ja naiset ei, ei se ole mikään tasa-arvo kysymys. Tämän kun tajuaisivat.

Eikö yhtään nolota heittää jotain noin väsynyttä? Tuo kertoo vain oman sivistyksesi ja ymmärryksesi tasosta. Mutta mukavaa perjantai-iltaa. Minä jatkan sillitartarin tekemistä uusien perunoiden kyytipojaksi miehelleni, jonka herkkua ne ovat, koska rakastan hemmotella häntä. Olisi todella harmi, jos tämäkin viikonloppu olisi jäänyt kokematta vain siksi, että hän olisi mieluummin jankuttanut siitä, kumpi maksaa ensitreffeillä, koska #periaatekysymys #tasa-arvo ja niin poispäin.

P.S. Emme, muuten, koskaan olisi edes tavanneet, jos hän olisi viettänyt viikonloppunsa netissä.

t. vegaani-feministi, se joka tarjosi miehelle ensitreffeillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oulunainen- kirjoitti:

Laitapa vähän geeliä ja väriä tukkaan ja sellainen rento ja hauska asenne että jopa yökerhossa viitsii perseen nostaa ylös ja naisen kanssa tanssia ja lopeta pihistely niin jotain voi saada. Kelle pihistelijät kelpaa?

Sepä se. KUn aloittajakin voi täysin vapaasti ehdottaa ensitreffien ohjelmaksi esimerkiksi kävelylenkkiä eikä kukaan, ei yksikään ihminen edellytä että olisi pakko mennä ulos syömään. Ne naiset, joille kävelytreffit eivät kelpaa, eivät olisi hänelle sopivia naisia joka tapauksessa, joten hän ei häviäisi tuolla ehdotuksella yhtään mitään. Mutta kun pitää saada vängätä.

Eihän tämä pidä paikkaansa, jos mies itsekin inhoaa kävelylenkkejä, mutta ei ole rahaa ravintolaankaan.

Rahaton sohvaperunanainen kelpaa hyvin miehille, mutta vastaava mies ei tietenkään käy naisille. Ns. "tasa-arvo" ei vain ole mahdollista, koska miehet ja naiset preferoi ihan eri asioita toisissaan.

Miehet ovat 30 sivua kertoneet, että naisen pitää maksaa omat treffikulunsa. Miehet ovat kertoneet, että treffeillä mennään ravintolaan syömään eikä kukaan ole maininnut mitään ilmaista tekemistä. Tuohan tarkoittaa sitä, että miehet eivät halua treffailla rahatonta naista.

Ei vaan ainoastaan yksi mies,ap,on sitä mieltä.Muut miesvastaajat ovat nimenomaan halunneet maksaa. Et sitten viitsinyt ymmärtää lukemaasi?

Haha, joo. Älä viitsi. Pari miestä on sanonut, että he maksavat, mutta kaikki muut ovat olleet toista mieltä. En usko hetkeäkään, että aloittaja olisi kirjoittanut jokaisen niistä.

Kyllä se vaan on,eilisen jälkeen ei ole kirjoittanut enää ap loppuun,koska joku muu alkoi myös tekemään niin eli alkoi esiintymään hänenä. Tämän päivän kirjoitukset ovat täysin hänen kirjoittamiaan.

Oho, minä kun luulin että ainoastaan joku palstalla aktiivisesti vaikuttava lassukkamies on sortunut tämän tason roska-argumentointiin, että kaikki epämiellyttäviksi koetut kommentit niputaan perusteetta ainoastaan yhden massaspämmääjän käsialaksi ja sitten koitetaan viedä koko keskustelu pois aiheesta jankaten tuota "kukaan muu ei ole tuota mieltä kuin sinä" -mantraa kunnes keskustelu tukehtuu. Nyt tähän on näemmä sortunut joku nainenkin (?).

No minä kerron sinulle saman. Sinä et voi tietää kuinka monen ihmisen kanssa keskustelet. Sinä voit arvata, mutta sinun omat luulot ja arvailusi eivät ole mikään argumentti, ne ovat vaan sinun luulojasi jotka eivät ole millään tavalla oleellisia itse keskustelun kannalta. Jos ei ole muuta asiaa, niin lakkaa häiritsemästä keskustelua tuolla jankkauksella.

Vierailija
464/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kokemuksiani treffailusta.

Omalla kohdallani miehet ovat yleensä ehdottaneet treffejä ensimmäisenä. Valtaosa on itse asiassa ehdottanut niitä jo paljon ennen kuin itse mukavaksi kokisin. Tosi moni mies on pyytänyt treffeille jo muutaman hassun viestin jälkeen, kun itse tykkäisin edetä hitaammin ja tutustua jo ennen treffejä paremmin.

Aluksi kieltäydyin treffeistä kun ajankohta oli mielestäni vielä liian aikainen. Huomasin kuitenkin, että vaikka moni mies vaikuttikin aluksi ymmärtävän haluni edetä hitaammin, he kuitenkin pyysivät uudestaan treffeille jo seuraavana päivänä tai parin päivän päästä. Eli kiire oli kuitenkin. Huomasin myös, että jos kieltäydyin toisestakin treffikutsusta, miehet menettivät kiinnostuksensa minua kohtaan. Ilmeisesti he tulkitsivat kieltäytymiseni kiinnostuksen puutteeksi minun puoleltani, vaikka kyse oli vain halustani viestitellä ja tutustua enemmän ennen ensimmäistä tapaamista.

Tästä päättelin, että nykyinen treffailukulttuuri on nopeatempoisempaa kuin mitä itse kaipaisin, joten päätin yrittää omalta osaltani sopeutua nopeampaan tahtiin myös. Aloin siis suostua treffeille lyhyenkin viestittelyn jälkeen. Yleensä treffit sovittiin johonkin kahvilaan arki-iltana. Muutaman kerran tapasin miehen oluella jossain baarissa viikonloppuna. Yhtään ainutta kertaa en ole käynyt ensimmäisillä treffeillä ravintolaillallisella.

Pidin eniten arkitreffeistä kahvilassa, koska meninhän kuitenkin tapaamaan käytännössä vielä täysin tuntematonta ihmistä, jonka kanssa ei juurikaan mitään syvällisempiä oltu ehditty keskustella. Siihen tilanteeseen kahvila on hyvä paikka, sillä sieltä pääsee nopeastikin luontevalla tavalla lähtemään, mutta toisaalta pidempäänkin voi istua, jos juttua riittää. Kahvi ei myöskään tule kohtuuttoman kalliiksi kenellekään. Ei edes silloin, jos sen toiselle tarjoaa.

Minä laittauduin treffeille ihan eri tavalla, kuin olisin laittautunut jotain kaveria varten. Ystävän kanssa voin piipahtaa kahvilla töiden jälkeen niissä duunivaatteissa, päivän aikana suurimmaksi osaksi pois liuenneet aamulla laitetut arkimeikit naamassa ja tukka sykeröllä niskassa. En kuitenkaan todellakaan halua tavata ensimmäistä kertaa potentiaalisesti hyvinkin kiinnostavaa miestä sen näköisenä. Haluan yrittää tehdä vaikutuksen mieheen myös ulkoisesti tapaillessa. Eli treffeille mennessä tulin ensin kotiin, pesin aamuiset meikit pois ja meikkasin uudestaan, laitoin tukan nätisti ja vaihdoin nätimmät vaatteet päälle. Näin siis kaiken kaikkiaan aika paljon sellaista vaivaa sen treffikumppanini vuoksi, jota ei normaalioloissa olisi tarvinnut tehdä.

En koskaan odottanut tai vaatinut miestä maksamaan minulle edes sitä kahvikuppia. Mutta kyllä se minuun huomattavasti paremman vaikutuksen teki, jos mies tarjosi. Olin itsekin astunut oman mukavuusalueeni ulkopuolelle ja panostanut normaalia enemmän treffien takia, joten ihan hyvältä tuntui, kun mies panosti myös minuun sen kahvikupillisen verran.

En tiedä, mutta ehkä tämä avaa vähän naisnäkökulmaakin niille miehille, jotka ovat ketjussa väittäneet, että ainoastaan miesten oletetaan panostavan treffeihin ja tekevän vaikutuksen naiseen ja naiset olisivat jonkinlaisia deittailun vapaamatkustajia. Se nainen, jolle kahvin tarjoat, on saattanut sinuun vaikutuksen tehdäkseen tehdä jo ennen tapaamistanne paljon sellaista, mistä sinä et tiedäkään.

Vierailija
465/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mikset vastaa siihen mikset pistä itse hametta treffeille? Kun olet niin tasa-arvon perään.

Sehän on sama asia pukeutua toisen sukupuolen vaatteeseen kuin maksaa oma ruokansa. Naisen logiikkaa.

Jep, niin on koska kyse on etiketistä. Niin vastaa nyt vaan mikset pistä sitä hametta päällesi? Tänä tasa-arvon aikana?

Yllättäen et tajua, että maksamiaen etiketti on ajalta jolloin naisella ei ollut omaa rahaa. Nyt on joten tasa-arvon nimessä naiset ovat hyvät ja kantavat kortensa kekoon.

Hame tai houaut ei liity siihen mitenkään, eteenkään kun naiselle on yleisesti hyväksyttävää pukeutua housuihin mutta toisinpäin ei ole.

Yllättäen et tajua että hame on ajalta jolloin naisen ei sopinut pukeutua housuihin. Ai naisen ei tarvitse pitää hametta? Niinkuin sinun ei tarvitse maksaa treffeillä? :,D

Sori nyt en oikeasti ymmärtänyt tuota kommenttia. Siis vihjaatko, että miehet diskaavat housuja ensitreffeillä käyttävät naiset heti kättelyssä ulos sopivista kumppaniehdokkaista? Missä ihmeen piireissä sinä liikut?

Vierailija
466/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa - aina.

Ymmärrän kyllä, että on naisten edun mukaista pitää kiinni tuosta etiketistä, koska kutsuja on yleensä mies, mutta kuvittelin, että pyrkisitte kohti tasa-arvoa sen sijaan, että pitäisitte kiinni omista etuoikeuksistanne.

Köyhäilijä. Älä pyydä naisia ravintolaan jos olet niin pihi että mieluummin nolaat itsesi kuin maksat laskun ehdottamistasi treffeistä. Pyydä kävelylle jos ei ole fyffeä.

Tasa-arvo on sitä että nainenkin voi pyytää treffeille. Hyvät tavat ovat toista.

XD Et ole tosissasi. Hyvät tavat = mies maksaa? Miksi? Eikö tasa-arvoa olekaan se, ettei ketään syrjitä, ei negatiivisesti eikä positiivisestikaan? 

Vierailija
467/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tarjoaa, se on kohtelias ele, jota arvostan. En kuitenkaan mene hämilleni enkä loukkaannu, jos päädytäänkin siihen, että molemmat maksavat omansa. Näin siis kahville mentäessä. Jos taas mennään syömään, pitäisin kyllä oletuksena, että molemmat maksavat omansa. Jos mies maksaisi minun ruokani, tuntuisi, että jäisin kiitollisuudenvelkaan ja tuntisin oloni vaivautuneeksi. En minä näistä maksujutuista ole koskaan jaksanut stressata. Enemmän minua stressaa kaikenlaiset muut treffikäytännöt. 

Kiitos, ihanaa huomata etten ole yksin sen kanssa, että parisuhde valitaan kuitenkin ensisijaisesti jonkun muun kuin kahvikupin maksajan perusteella! Alkoi jo mennä usko kanssasisariin...

Vierailija
468/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on mies maksanut ensimmäisillä treffeillä koska hän on treffeille pyytänyt.

Minun treffimiehet ovat kyllä maksaneet jatkossakin, teatteriliput, ravintolaillat, juomat jne. Joskus olen myöhemmin antanut miehelle rahaa takaisin, mutta siinä maksutilanteessa on tosi noloa maksattaa naisella.

Jos mies sanoisi tarjoilijan tullessa että lasku puoliksi niin hämmästyisin kyllä.

Mutta en olekaan elämänkoulun käyneiden kanssa ollut treffeillä.

Joo elämänkoululaisethan yleensä kannattavatkin tasa-arvoa. Niissä piireissähän juuri tämä on vieläkin vahvana, että mies on mies ja nainen on nainen. Fiksummassa porukassa tiedostetaan se tosiasia, että naisetkin ovat nykyään työelämässä ja siten ei ole tarvetta tarjota, vaan molemmat maksavat tasa-arvoisesti omansa. 

Vierailija
469/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka on jankannut jo kohta kymmenissä viesteissä, ettei kukaan nainen halua treffeille ravintolaan. Et voi tehdä tuollaista päätelmää siitä, ettei kukaan nainen ole tähän mennessä jaksanut vastata jankkaamiseesi. Minä nyt sorrun kuitenkin ja kerron, että minä tykkään syödä ulkona. Niin kavereiden kanssa, sukulaisten kanssa kuin - kyllä - myös treffikumppanin kanssa. Nyt kipin kapin keksimään uutta jankutuksen aihetta. :)

Vierailija
470/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä toki kyseistä linjaa pitää treffeilläsi, mutta älä sitten ihmettele, jos ei uusia treffejä heru.

En tiedä mistä nämä nuoremmat pullamössösukupolvet on nämä moukkamaiset tapansa opetelleet. Eivät ainakaan meiltä vanhemmilta herrasmiehiltä ole kyselleet, että miten treffit saa onnistumaan, jos noin moukkamaisesti käyttäytyvät. 

Ei tässä ole kyse käytöstavoista, vaan taloudellisesta edusta. Kyllä minä voin oven avata ja ottaa naiselta takin jne. mutta minusta on aika hassua pitää kiinni sellaisista etiketistä, josta saa itse taloudellista etua. Tai oikeastaan se ei ole kovinkaan hassua, vaan surullista.

Ap

Tämä! Niin asiaa. Pahnan feministit kun sekoittavat asioita! 

Vierailija
471/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oulunainen- kirjoitti:

Ei vaan ainoastaan yksi mies,ap,on sitä mieltä.Muut miesvastaajat ovat nimenomaan halunneet maksaa. Et sitten viitsinyt ymmärtää lukemaasi?

Väittäisin, että moni mies maksaa koska ei uskalla ajaa aitoa tasa-arvoa koska naisten sheimaaminen. Naiset saavat vaatia tasa-arvoa mutta miehet eivät tai alkaa "epämies"-ulina.

Vierailija
472/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa, ei voi olla liian vaikeaa tajuta. Kutsu kävelylle jos olet niin huolissasi lompakon kevenemisestä. Helppo ainakin vetää johtopäätökset pihistelijästä eikä tarvitse toiste tavata. Pihin ihmisen kanssa eläminen on raskasta. 

Onhan se raskasta jos elämä koostuu toisen rahoista hyötymisestä. Jos taas hoitaa itse omat raha-asiansa, niin toisen rahankäyttö ei vaikuta mitenkään sinun elämääsi. Eihän tuo mies pihistellyt, vaan meni ravintolaan, vaikka olisi voinut tehdä itselleen ruuat halvemmalla kotona. Hän ei vain nähnyt mitään syytä miksi hänen olisi pitänyt maksaa myös sinun laskusi, koska ei sinun ruokiasi syönyt. Jos mies kutsuu sinut syömään ja maksaa laskun, niin mikä on oma panoksesi tähän tapaamiseen? Koetko, että olet antanut tähän yhtä paljon panostusta kuin mies? Miksi miehen pitäisi tehdä enemmän tapaamisenne järjestämiseksi kuin sinun? Jos jomman kumman pitäisi tarjota, niin sen, joka on mukaan pyydetty, jolloin osottaisi arvostavansa sitä, että mies pyysi hänet mukaan ja osoitti siten haluavansa tämän seuraan ja laittoi siten tutustumista eteenpäin. 

Vierailija
473/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oulunainen- kirjoitti:

Väittäisin, että moni mies maksaa koska ei uskalla ajaa aitoa tasa-arvoa koska naisten sheimaaminen. Naiset saavat vaatia tasa-arvoa mutta miehet eivät tai alkaa "epämies"-ulina.

Moni mies maksaa pelkästään siksi, että kyseessä on pieni raha, eikä heitä kiinnosta mitkään tasa-arvoasiat, vaan haluavat vain päästä naisen housuihin ja se onnistuu paremmin käyttämällä heihin rahaa ja hemmottelemalla heitä.

Itse en maksa periaatteesta. Haluan olla vain sellaisen naisen kanssa, joka ei koe minua jotenkin ala-arvoisemmaksi ja ajattele, että minun pitäisi maksaa hänen seurastaan. 

Vierailija
474/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja oikein todella aktivoitui :-DDD Harmi hänelle, että hänen omat kirjoituksensa tunnistaa väistämättä.

Vierailija
475/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille, joka on jankannut jo kohta kymmenissä viesteissä, ettei kukaan nainen halua treffeille ravintolaan. Et voi tehdä tuollaista päätelmää siitä, ettei kukaan nainen ole tähän mennessä jaksanut vastata jankkaamiseesi. Minä nyt sorrun kuitenkin ja kerron, että minä tykkään syödä ulkona. Niin kavereiden kanssa, sukulaisten kanssa kuin - kyllä - myös treffikumppanin kanssa. Nyt kipin kapin keksimään uutta jankutuksen aihetta. :)

Kyllä minäkin syön mielelläni ravintolassa. Pyydän usein ystävääni ja maksan tietenkin hänen ruuat. Jos ystävä pyytää minua, hän tarjoaa. En vain halua mennä ravintolaan yhdessä ventovieraan miehen kanssa. Pitäisin todella outona, jos mies haluaisi tavata minut ensimmäistä kertaa nimenomaan ravintolassa. Tästähän tässä on ollut kyse.

Vierailija
476/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lasku pyydetään, otan aina oman lompakon esiin, käteen tai pöydälle. Tällöin mies voi halutessaan sanoa, että haluaa maksaa molempien osuuden. Jos ei sano, maksan omani. Baarissa sanon, että minä tarjoan seuraavat. Niinkin on käynyt, että baarissa mies olettaa minun maksavan kaiken, tai kahvilassa hän vaatii isoon ääneen, että 2 x pullakahvit -lasku jaetaan, kun tarjoilija on epähuomiossa laittanut samaan.

Vierailija
477/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lasku pyydetään, otan aina oman lompakon esiin, käteen tai pöydälle. Tällöin mies voi halutessaan sanoa, että haluaa maksaa molempien osuuden. Jos ei sano, maksan omani. Baarissa sanon, että minä tarjoan seuraavat. Niinkin on käynyt, että baarissa mies olettaa minun maksavan kaiken, tai kahvilassa hän vaatii isoon ääneen, että 2 x pullakahvit -lasku jaetaan, kun tarjoilija on epähuomiossa laittanut samaan.

Mutta sinä et isoon ääneen ehdota, että maksaisit miehen osuuden? Miksi et?

Vierailija
478/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oulunainen- kirjoitti:

Moni mies maksaa pelkästään siksi, että kyseessä on pieni raha, eikä heitä kiinnosta mitkään tasa-arvoasiat, vaan haluavat vain päästä naisen housuihin ja se onnistuu paremmin käyttämällä heihin rahaa ja hemmottelemalla heitä.

Itse en maksa periaatteesta. Haluan olla vain sellaisen naisen kanssa, joka ei koe minua jotenkin ala-arvoisemmaksi ja ajattele, että minun pitäisi maksaa hänen seurastaan. 

Periaatteensa kullakin, mutta voi olla niinkin, että kun se mies ei ekoilla treffeillä tarjoa mitään, ei se tarjoa koskaan muulloinkaan. Meillä miehellä taitaa olla sama "periaate"kuin sinullakin. Ei halua siis, että "hänen pitäisi maksaa minun seurastani". Niinpä mies on maksattanut minulla kaikki ravintola/kahvila reissut jo montakymmentä vuotta.  Naimisissakin on oltu jo vuosikymmeniä ja nyt kun mietin, niin minä olen maksanut aina kaikki ulkona syömiset, niin miehen kuin lastenkin. Eli naiset, varokaa miestä joka ei edes niillä eka treffeillä maksa mitään. Hän voi olla pihi. No minulla nyt on kyllä vara yksi mies elättääkin. Enkä  kyllä jaksa uskoa, että mieheni on ainoa, joka maksattaa muilla. Monella , varsinkin perheellä voi olla yhteiset rahat(meilä ei) Joten ei ole sanottua, että se mies sen laskun maksa, vaikka hän sitä maksukorttia käyttäkin maksutilanteessa. Rahat voivat silti olla yhteiset.

Vierailija
479/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinä et isoon ääneen ehdota, että maksaisit miehen osuuden? Miksi et?

Otsikossahan sanottiin, että mies on ehdottanut treffejä ravintolaan. Jos itse ehdottaisin illallistreffejä, voisin maksaa, koska olisin valinnut paikan sitä silmällä pitäen. 

Vierailija
480/498 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä toki kyseistä linjaa pitää treffeilläsi, mutta älä sitten ihmettele, jos ei uusia treffejä heru.

En tiedä mistä nämä nuoremmat pullamössösukupolvet on nämä moukkamaiset tapansa opetelleet. Eivät ainakaan meiltä vanhemmilta herrasmiehiltä ole kyselleet, että miten treffit saa onnistumaan, jos noin moukkamaisesti käyttäytyvät. 

Ei tässä ole kyse käytöstavoista, vaan taloudellisesta edusta. Kyllä minä voin oven avata ja ottaa naiselta takin jne. mutta minusta on aika hassua pitää kiinni sellaisista etiketistä, josta saa itse taloudellista etua. Tai oikeastaan se ei ole kovinkaan hassua, vaan surullista.

Ap

Kyllä naisella on enemmän kuluja treffeistä. Nainen yleensä laittautuu huolella, on meikit, käydään ehkä kampaajalla, kiva treffimekko jne. Miehet pitävät naisten kauneudenhoitoa ja kivaa pukeutumista + seksikkäitä korkkareita itsestään selvänä asiana, mutta ne maksavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi