Kertokaa kamalista naapureista!
Ap aloittaa..
Asumme tiheään rakennetussa asuinalueella kerrostalossa, kerrostaloista näkee aika hyvin muihin taloihin. Tässä asuttu nyt 2vuotta ja naapurit ovat itseasiassa aika kamalia. Itse en asuntoa tahdo vaihtaa vaikka naapurit ovat kamalia.
Huhtikuu 2015
Naapurin vanharouva oli nähnyt että vedän kissaa hännästä, oli kiikareilla katsonut asuntooni. Ilmoituksen hän teki, eläinsuojelu tuli käymään meillä.
Ja ei, en ole vetänyt kissaani hännästä. Ilmoitus perätön.
Syyskuu 2015
Yläkerran naapuri tehnyt ilmoituksen että asunnossamme on huumeita, asunnossa riidellään ja että hän näki kun epämääräisiä ihmisiä tuli asuntoomme.
Poliisit tulivat käymään illalla.
Ja ei, en ole rikollinen, eikä kotonani löydy huumeita eikä epämääräisiä ihmisiä. Olin poliisien tullessa nukkumassa, heräämässä aamulla kouluun.
Helmikuu 2017
Naapurin vanharouva oli tehnyt taas ilmoituksen että olen kännissä ajanut taloyhtiön ulkovarastoa päin. Noo....
Poliisit olivat käyneet asunnollani, en ollut kotona. Soittivat minulle. Ja ei, en omista edes autoa enkä ollut kotona kyseisenä iltana.
Onko muilla kokemuksia ihanista naapureista?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Naapurissamme asuu mieheni ystävän ystävä. Tämä Mieheni ystävänystävä kertoo aina tälle mieheni ystävälle koska olemme kaupassa käyneet, koska olemme hieman kovaäänisempiä, koska meillä käy vieraita yms... Mielestäni sairasta seurata toisten ihmisten puuhia...
Minulla ei ole tuollaisia naapureita vaikka asun kerrostalossa. Mutta tuo miehesi ystävän ystävä kuulostaa ihan minun lapsuudenkaverilta. Hän laittaa minulle AINA viestin, jos on nähnyt minut tai puolisoni jossain. "Kävelit äsken kauppakadulla" "Näin sut Prisman parkkipaikalla" "Ajettiin äsken sun talon ohi, näin sut ikkunasta" Lisäksi hän laittaa aina kuvia mitä ruokaa hän on tehnyt. 90% kuvassa on makkara + pihvi + perunoita kermaviilikastikeella, pala patonkia ja joku "säälisalaatti" = pari kurkkusiivua tms. Pari kertaa vuodessa jos käy äitinsä ja lasten kanssa syömässä torilla jäätelöä, tulee siitä whatsapiin 10-erilaista kuvaa.
Kiinnostaa kun kilo paskaa.. :'D
Jos ihmisillä ei ole omaa elämää. Niin keskittysi sen hankkimiseen, eikä muiden ihmisten kyyläämiseen. Ärsyttävää!
Valittavat (vanhat) ihmiset jo illa on aikaa ja rahaa kytätä toisten tekemisä. Sitten tullaan soittamaan toisten ovikelloo 17.30. ja kirjoitetaan tyhjän päiväisiä lippuja lappuja musan soitosta. Kato kun HILJAA pitää olla!
Nämäkin kertomukset vahvistavat sen että miehet ovat sikoja. N 29
Toivon ettei kukaan tulis pimpotteleen ovikelloa, oon herkkä yhtäkkisille koville äänille ja pelkään sydäriä. Tämän takia otin summerinkin äänen pois.
Tämä ei ole tapahtunut itselleni, mutta kuulin henkilöstä, jolle sattui opiskelijasoluun kämppis , joka vaati 2 muuta asukasta kuivattamaan alusvastepyykin kylppärissä piilossa. Pikkarit ja rintsikat olisi pitänyt laittaa tyynyliinan tai paidan alle kuivumaan. Syy oli, että kämppikset poikaystävä saattoi kyläillessään nähdä ne. Hui! Uskomatonta, että niin tiukkapipoisten siveyden sipulilla tai mustasukkaisella muijalla on poikaystävä.
Tapaus tuli mieleeni, kun naapurin jo pitkälle vaihdevuosi-ikään ehtinyt rouva avautui kuinka hänestä on kamalaa, että pyykkinaru ja kuivumassa olevat pyykit (ei kyllä narulla mitään alusvaatteita kuivattu) näkyvät heille. Lieneekö sama tyyppi?
Terveisiä vaan, jos tunnistat itsesi, noin neuroottisa ihmisiä ei pieneen kansaan montaa voi mahtua.
Meillä on ärsyttävät oven paiskojat seinänaapureina.. En ymmärrä miksi se ovi täytyy lyödä kiinni.. Olen monesti käynyt naapurille asiasta ilmoittamassa että ovenpaiskominen ärsyttää minua, mutta ei siltikään mitään muutosta.. Olin taloyhtiön "päällikköön" (Mikä nyt onkaan 😃) yhteydessä asiasta, hän kävi myös keskustelemassa tämän ovenpaiskojan kanssa, mutta ei mitään muutosta vieläkään..
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ärsyttävät oven paiskojat seinänaapureina.. En ymmärrä miksi se ovi täytyy lyödä kiinni.. Olen monesti käynyt naapurille asiasta ilmoittamassa että ovenpaiskominen ärsyttää minua, mutta ei siltikään mitään muutosta.. Olin taloyhtiön "päällikköön" (Mikä nyt onkaan 😃) yhteydessä asiasta, hän kävi myös keskustelemassa tämän ovenpaiskojan kanssa, mutta ei mitään muutosta vieläkään..
Samoin mulla. Aina tiettyyn aikaan tämä mies löntystelee töistä kotiin ja paiskis. Käytävällä haisee jatkuvasti ruoka kun kotirouva kokkaa miehelleen. Sitten lähtevät aina johonkin nopeaa käymässä, paiskis. Tulevat takaisin, paiskis. Ei ole väliovia niin ei voi olla kuulematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissamme asuu mieheni ystävän ystävä. Tämä Mieheni ystävänystävä kertoo aina tälle mieheni ystävälle koska olemme kaupassa käyneet, koska olemme hieman kovaäänisempiä, koska meillä käy vieraita yms... Mielestäni sairasta seurata toisten ihmisten puuhia...
Minulla ei ole tuollaisia naapureita vaikka asun kerrostalossa. Mutta tuo miehesi ystävän ystävä kuulostaa ihan minun lapsuudenkaverilta. Hän laittaa minulle AINA viestin, jos on nähnyt minut tai puolisoni jossain. "Kävelit äsken kauppakadulla" "Näin sut Prisman parkkipaikalla" "Ajettiin äsken sun talon ohi, näin sut ikkunasta" Lisäksi hän laittaa aina kuvia mitä ruokaa hän on tehnyt. 90% kuvassa on makkara + pihvi + perunoita kermaviilikastikeella, pala patonkia ja joku "säälisalaatti" = pari kurkkusiivua tms. Pari kertaa vuodessa jos käy äitinsä ja lasten kanssa syömässä torilla jäätelöä, tulee siitä whatsapiin 10-erilaista kuvaa.
Jos ihmisillä ei ole omaa elämää. Niin keskittysi sen hankkimiseen, eikä muiden ihmisten kyyläämiseen. Ärsyttävää!
Meilläkin tämmöinen! Asumme rivitalossa nykyisen poikaystäväni kanssa. Ennen nykyistäni asuin tässä samassa asunnossa exäni kanssa, naapurissamme exäni parasystävä.
Naapurimme (exäni parasystävä ja hänen naisensa.) kertovat exälleni usein koska minä ja nyksäni olemme lähteneet matkalle, kaupoille jne. Sitten exäni lähettää minulle aina kamalia ja lapsellisia viestejä, kuinka hän ja hänen uusi naisystävä tekevät asiat paremmin..
Esimerkkinä. Kun ostimme nyksäni kanssa uuden auton, ei kestänyt kauaakaan kun exäni lähetti minulle Facebookissa kuvan hänestä, hänen naisystävästään ja heidän uudesta autostaan... :D
Alakerran naapuri on jatkuvasti kotona ja kolistelee siellä.. Huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin tämmöinen! Asumme rivitalossa nykyisen poikaystäväni kanssa. Ennen nykyistäni asuin tässä samassa asunnossa exäni kanssa, naapurissamme exäni parasystävä.
Naapurimme (exäni parasystävä ja hänen naisensa.) kertovat exälleni usein koska minä ja nyksäni olemme lähteneet matkalle, kaupoille jne. Sitten exäni lähettää minulle aina kamalia ja lapsellisia viestejä, kuinka hän ja hänen uusi naisystävä tekevät asiat paremmin..
Esimerkkinä. Kun ostimme nyksäni kanssa uuden auton, ei kestänyt kauaakaan kun exäni lähetti minulle Facebookissa kuvan hänestä, hänen naisystävästään ja heidän uudesta autostaan... :D
Missä kyläpahasessa asutte kun noin sisäsiittoista meininkiä.. Rinkiin nussimista
Sisäsiittoista? Asun omistusasunnossa Tampereella.
Kertokaa lisää!! Nämä on aivan mahtavia!! 😂😂
meillä naapurin juoppo akka ilmoitti että mieheni veli ei saa vierailla meidän luona enää koska tämä veli on kusipää ja meillä on miehen kanssa tullut yhteinen lapsikin. tämä siis perustelu. wtf? ei sitten asiasta sanonut miehelleni jolta pyytelee palveluksia (asentamaan amppelikoukkuja ynms pask.) ylläri ylläri. no minä sitten sanoin että tässä menee raja ja ei parane alkaa meidän ovimieheksi. en rupea kuuntelemaan mieheni suvun parjausta. hän ilmoitti että tämä menee fbhen (60 v juoppo uhkailee some julkaisuilla!) sanoin että jos nimeni pistät niin nostan syytteen. aikaisemmin soitti poliisit kun puhuin mielestään liian pitkään puhelimeen. oli siinä virkavallalla ihmettelemistä kun kotona oli vain minä ja pieni kissa ja naapurin ilmoituksessa jyrätääm katujyrällä seinästä läpi meinigillä.
Asuttiin vuokrakaksiossa, ja meidän alakertaan muutti kerta toisensa jälkeen mitä sekopäisimpiä ihmisiä: jotkut saunoi yötäpäivää, myös helteellä, jolloin myös meidän kämppä kuumeni sietämättömäksi, toisilla oli koliikkivauva, jonka itkua kuuntelin yöt läpeensä, sitten sinne muutti mies ja nainen, jotka juopottelivat ja riitelivät yöhön saakka, ja silloin alkoi mätkiminen, ja nainen huusi poliisia. Oli kamalaa herätä tappelun ääniin, mutta tulihan se poliisi kutsuttua, että veivät miehen pois. Aina aamulla jatkui pusi-pusi -meininki, eivät meinanneet muuttaa millään pois. Lopulta saatiin heidät häädettyä.
Sitten alakertaan muutti pariskunta, jonka mielestä oli hyvä idea kasvattaa koiranpentuja kerrostalokaksiossa. No, eihän ne koirat sinne kunnolla mahtuneet, niin koiranpennut pistettiin sitten parvekkeelle räksyttämään. Ne aloittivat kimeän haukunnan yleensä n. klo 05 aamulla.
Viimeisimmät alakertalaiset olivat pikkurikollisia (pöllivät mm. meidän häkkivarastosta tavaraa), jotka huudattivat kovaäänistä bilemusiikkia (elektronista meteliä) n. klo 23-01 tai siihen asti, kun soitettiin poliisit lopettamaan bileet. Myös huuto, nauru ja mekastus toistui usein. Kerran poliisi tuli kahden partion voimin ja viipyi pitkään. Ei tainnut olla ihan peruskotibileet, kun poliisilla kesti asunnossa varmaan tunti.
Lopulta muutettiin itse pois. En tiedä, mikä meininki ko. taloyhtiössä nykyään on, varmaan ihan kauhea. En ehkä edes halua tietää.
Nämä eivät ole naapureita vaan mökkinaapureita. Keski-ikäisillä vanhemmilla on kaksi lasta, en tiedä mikä niitä kersoja oikein riippii, ehkä eivät halua olla mökillä, mutta nää lapset parkuu ja kiukuttelee koko hereillä olonsa ajan!
Mökki on pieni, joten perhe on aika paljon pihalla ja ne penskat mylvii ja itkee aamusta iltaan. Perheen isä yrittää hoitaa penskoja ja huutaa kantavalla ääneellään niin että koko järvi raikaa. Äiti on ihan hiljaa.
Tekisi mieli karjaista, että nyt turpa kiinni siellä aidan takana.
Vierailija kirjoitti:
Alalerrassa asuu nuorehko ulkomaalainen ukko. Joka ilta nojaa parvekkeen kaiteeseen ja huutaa puhelimeensa, samalla tupakoiden ja heitellen natsat pihalle. Tätä jatkuu koko illan, noin 15 minuutin välein. Aina tupakalla käydessä puhelin mukana ja siihen on huudettava lujaa. Eilen klo 02.15 heräsin tähän huutoon. Pakko nukkua ikkunat auki, koska on kuuma. Isännöitsijää ei asia kiinnosta, koska olen vuokralainen osaketalossa. Alakerran naapurin asunnon omistaa säätiö, jota ei voisi vähempää kiinnostaa.
Paha.
Naapurin tupakoiva pariskunta ärsyttää, mitä parempi sää, sitä enemmän viihtyvät tupakalla ja mölyävät siinä. Päivisin ihan se ja sama, mutta kun päivärytmiä ei työttömillä ole ja olut maistuu, niin se tupakointi ja maailmanparantaminen jatkuu aamuyöhön. Puheen voimakkuudesta voi aika hyvin päätellä nautitun juoman määrän. Vituttaa tälleen kesällä kun on kuuma ja pakko pitää ikkunaa auki makkarissa. Aina välillä ottavat kuppia vähän enemmänkin, siitä seuraa ensin hilpeä kälätys, sitten vähemmän hilpeä riitely ja aina välillä ihan tappeluakin. Toissaviikonloppuna oli vieraita ja miehet otti painimatsia kahteen otteeseen yön aikana.
Vähän vastakohtaa näihin kauhutarinoihin, jollaisia voisin toki itsekin kertoa... Kauan sitten asuin kerrostalossa alivuokralaisena. Vuokraemäntä itse asui pääasiassa miesystävänsä luona, kerran kuussa tapasimme ja maksoin vuokran käteisellä. Hän kyseli aina, onko ollut hiljaista ja rauhallista. Osaketalo, eläkeläisiä lähes kaikki jne. Sanoin, että hyvin hiljaista paitsi viime viikonloppuna kuului rapinaa, niin kuin olisi legopalikoita rapissut lattialle. Ystävällinen täti selvitti asian ja kertoi yläkerrassa tosiaan olleen lapsivieraita leikkimässä. Mutta toista kertaa en kuullut heidän käyvän. Myöhemmin olisin kyllä osannut arvostaa tuon taloyhtiön rauhaa mutta vasta maalta tulleena luulin kerrostaloasukkaiden olevan tavallista hiljaisempia.
Onneks asun opiskelija-asunnossa, ei tarvitse kestää huutavia lapsia tai kyylääviä mummoja. Toisin kuin voisi kuvitella, kaikki opiskelija-asunnot missä olen asunut on olleet todella hiljaisia. Juhlat juhlitaan opiskelijabileissä baareissa.
Asuin noin 4- 5 vuotta sitten kerrostalo asunnossa ensimmäisessä kerroksessa. Yläkerran nainen aina välillä soitteli ovikelloa ja joskus huuteli parvekkeeni alapuolella. Kerran tein pullaa ja hän tuli valittamaan luinka haju tulee hänen asuntoonsa tms, joskus tupakanhajusta, vaikka en polta eikä kukaan vieraanikaan. Jostain autonpysäköinnistäkin taisi tulla urputtamaan,kerroin tietysti ettei minulla ole autoa niin kuin ei ollutakaan.
Up. Eihän näin vähästä vielä saa iltapäivälehtiin laatuartikkelia. :'D