Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa erota rahapulamme takia

Vierailija
12.07.2017 |

En käsitä tätä. Minun palkkani on isompi ja olen se, joka käyttää rahaa vähemmän. Meillä on pahasti pulaa rahasta, se on selvä. Ja mies on todella stressaantunut asiasta. Viikko sitten hän sanoi, että haluaa erota, koska ei enää jaksa rahapulaamme eikä näe sitä että asia muuttuisi tulevaisuudessa paremmaksi. Olen viikon verran nyt miettinyt tätä enkä vain käsitä. Mitään toisia miehiä tai toisia naisia ei kummallakaan ole, ainoastaan stressiä rahasta. Ei me siitä edes tapella, koska molemmat tietää rahatilanteen, ei siitä mitään riitaa ole tullut sinänsä, vaikka huono tilanne onkin. En vain ymmärrä miksi se nyt yhtäkkiä on eron syy (aiemmin emme ole puhuneet erosta vaan suunnitelleet yhteistä tulevaisuutta, molemmat yhtä paljon). Ja kun minä olen se jolla on isompi palkka ja pienemmät menot, niin miten ero edes ratkaisee rahapulaa? Surettaa vaan enkä tiedä mitä tekisin. Olen yrittänyt asiasta puhua "järkeä", mutta en jotenkin saa asiassa yhteyttä mieheen, hän ei halua siitä puhua. Osaako kukaan neuvoa?

Kommentit (182)

Vierailija
181/182 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuten jo joku aikaisemmin jollakin sivulla sanoi (vai luinko eri ketjusta), toista ei voi muuttaa. Miehesi kuulostaa juuri siltä niinkuin useamman kerran mainittiin, että hän on loukussa tilanteessaan, eikä henkinen kasvu vaan onnistu.

Sen sijaan että yrittäisit enää tökkiä tikulla karhua, ala keskittymään itse tulevaisuuteen: Tarkoitan että alat puhua haaveistasi, unelmistasi, miettiä mitä voisit itse tehdä taloudelliselle tilanteellenne, mistä voisit vielä säästää, voisitko kilpailuttaa yms. Tee itsellesi selvät tavoitteet mitä haluat ja mitä aiot, ja tavoittele niitä.

Kun aloitat itsestäsi, näytät esimerkkiä miehellesi. Kun asioita ei tuputa toiselle, niin hänkin niihin helpommin tarttuu. Kun se flow tarttuu, niin se vie mukanaan ja pian (toivottavasti) huomaat, että olette molemmat kohti yhteistä päämäärää.

Vierailija
182/182 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut ikuinen rahapula kohta 12v ja kyllä tämä tympii ja rajusti. Ollaan kyllä kouluttauduttu ja käydään töissä. Suuntaa parempaan ei ole ja aina tulee lisää vastoinkäymisiä jotka vie rahaa. Kyllä tässä ero tulee mieleen.

Kouluttauduttu tyhjäntoimittajiksi, jos ei kuitenkaan palkkaa makseta. :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla