Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa erota rahapulamme takia

Vierailija
12.07.2017 |

En käsitä tätä. Minun palkkani on isompi ja olen se, joka käyttää rahaa vähemmän. Meillä on pahasti pulaa rahasta, se on selvä. Ja mies on todella stressaantunut asiasta. Viikko sitten hän sanoi, että haluaa erota, koska ei enää jaksa rahapulaamme eikä näe sitä että asia muuttuisi tulevaisuudessa paremmaksi. Olen viikon verran nyt miettinyt tätä enkä vain käsitä. Mitään toisia miehiä tai toisia naisia ei kummallakaan ole, ainoastaan stressiä rahasta. Ei me siitä edes tapella, koska molemmat tietää rahatilanteen, ei siitä mitään riitaa ole tullut sinänsä, vaikka huono tilanne onkin. En vain ymmärrä miksi se nyt yhtäkkiä on eron syy (aiemmin emme ole puhuneet erosta vaan suunnitelleet yhteistä tulevaisuutta, molemmat yhtä paljon). Ja kun minä olen se jolla on isompi palkka ja pienemmät menot, niin miten ero edes ratkaisee rahapulaa? Surettaa vaan enkä tiedä mitä tekisin. Olen yrittänyt asiasta puhua "järkeä", mutta en jotenkin saa asiassa yhteyttä mieheen, hän ei halua siitä puhua. Osaako kukaan neuvoa?

Kommentit (182)

Vierailija
1/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimmaksihan se miehelle tulee asun yksin. Asumismenot ehkä pienenevät, mutta muut laskut pysyvät samoina. Ja neon maksettava yksin. Se harhaluulo, että yksin syöminen on puolet halvempaa kuin kaksin, tulee osoittautumaan vääräksi. Samat perusainekset on kuitenkin ostettava ja ne malsavat saman kuin ennenkin. Pienten määrien ostaminen tulee kilohinnaltaan huomattavasti kalliimmaksi. Ettei olisi raha tekosyy?

Vierailija
2/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut ikuinen rahapula kohta 12v ja kyllä tämä tympii ja rajusti. Ollaan kyllä kouluttauduttu ja käydään töissä. Suuntaa parempaan ei ole ja aina tulee lisää vastoinkäymisiä jotka vie rahaa. Kyllä tässä ero tulee mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut ikuinen rahapula kohta 12v ja kyllä tämä tympii ja rajusti. Ollaan kyllä kouluttauduttu ja käydään töissä. Suuntaa parempaan ei ole ja aina tulee lisää vastoinkäymisiä jotka vie rahaa. Kyllä tässä ero tulee mieleen.

Miksi tulee ero mieleen ja mitä se ero auttaa asiassa?

Vierailija
4/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliimmaksihan se miehelle tulee asun yksin. Asumismenot ehkä pienenevät, mutta muut laskut pysyvät samoina. Ja neon maksettava yksin. Se harhaluulo, että yksin syöminen on puolet halvempaa kuin kaksin, tulee osoittautumaan vääräksi. Samat perusainekset on kuitenkin ostettava ja ne malsavat saman kuin ennenkin. Pienten määrien ostaminen tulee kilohinnaltaan huomattavasti kalliimmaksi. Ettei olisi raha tekosyy?

Yksin asuessa ei kuitenkaan tule riitaa rahasta. Mä ymmärrän oikein hyvin sen, että parisuhde alkaa rassata, jos on paljon riitoja. Ihan sama, mistä ne riidat johtuvat. Yksin asuminen ei ehkä ole taloudellisesti edullisempaa, mutta henkisesti helpompaa kyllä.

Vierailija
5/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän ajattele asia sinun kannalta parhain päin. Tietää että sinä hankit enemmän ja kulutat vähemmän, joten sinun köyhyytesi ainakin vähän helpottaa kun eroatte. Ole onnellinen tuollaisesta miehestä! :)

Vierailija
6/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole mennyt mitenkään huonosti muuten kuin jatkuva stressi rahasta. En usko että se on tekosyy, koska jos olisi joku muu syy niin miksi ei voisi sanoa sitä? Ja tuon eron otti puheeksi kun selvittelimme taas kerran raha-asioiden tilaa. Mitään syytä epäillä mitään pettämisiä ei ole. Ap.

Vierailija
7/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuessa ei kuitenkaan tule riitaa rahasta. Mä ymmärrän oikein hyvin sen, että parisuhde alkaa rassata, jos on paljon riitoja. Ihan sama, mistä ne riidat johtuvat. Yksin asuminen ei ehkä ole taloudellisesti edullisempaa, mutta henkisesti helpompaa kyllä.

Me ei siis koskaan riidellä rahasta tai siitä että saako toinen ostaa jotain tai mihin rahaa kulutetaan. Eikä koskaan ole ollut yhtään riitaa siitä, että toinen olisi tuhlannut liikaa tms. Molemmat yritämme elää säästeliäästi ja molemmat tiedämme rahatilanteen. Ja molemmilla on siitä stressiä. Ap.

Vierailija
8/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan puute suhteessa tai perheessä on yksi merkittävimmistä eron syistä. Jos kaikki energia menee joka päiväiseen selviytymiseen rahan takia on todennäköistä, että suhde kuihtuu. Ei tässä ole kyse siitä, että mies kuvittelisi, että sinkkuus toisi hänelle enemmän käyttörahaa.

Vierailija
9/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa ongelma olla ihan joku muu kuin raha. Rahanmenohan vaan lisääntyy jos eroatte!

Vierailija
10/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se käy sen itsetunnolle koko tilanne. Haluis eroon siitä alemmuuden tunteesta, kuvittelee että eroaminen helpottais ku ei olis vertailukohtaa tai toista näkemässä läheltä huonoa palkkaa.

Se saattaa takaraivossaan ajatella että sä varmaan haluat erota kun se olis sulle "helpotus". Nii sitte ite ottaa defenssinä sen eron esille, ettei tulis jätetyksi rahan takia vaan olis ite se jättäjä,

Vierailija
11/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinanraivo kirjoitti:

Kuulostaa että äijällä on toinen akka ajossa. Mitä jos yhdessä päätätte lopettaa ainakin turhimman törsäämisen? Jos on kouluttauduttu ja molemmat on töissä, niin rahapulaa ei pienet vastoinkäymiset selitä.

Mies on työtön, minä olen hoitovapaalla (yksi lapsi). Emme kumpikaan törsää. Ap.

Vierailija
12/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei siis koskaan riidellä rahasta tai siitä että saako toinen ostaa jotain tai mihin rahaa kulutetaan. Eikä koskaan ole ollut yhtään riitaa siitä, että toinen olisi tuhlannut liikaa tms. Molemmat yritämme elää säästeliäästi ja molemmat tiedämme rahatilanteen. Ja molemmilla on siitä stressiä. Ap.

Ja todennäköisesti tuo stressi aiheuttaa sen, että ainakin mies on tyytymätön tilanteeseen. Jos molemmilla on stressiä, niin se ei voi olla vaikuttamatta  teidän parisuhteeseenne. 

Vierailija
13/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin. Kuinka ihmeessä kahdella koulutetulla, työssä käyvällä ihmisellä voi olla ikuinen rahapula? Mihin teidän rahanne menevät? (Olen itse yksin elävä työssä käyvä, joka siis maksan kaiken yksinäni, ja pärjään ihan hyvin.)

Vierailija
14/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä epäonnistumisen häpeä ja huono itsetunto? Mies ajattelee, että sinun olisi parempi olla vaikka yksin kuin noin köyhän ja pienituloisen miehen kanssa? Eikä kehtaa edes sinulle sanoa, että tästä kyse? Joskus se miehinen itsetunto voi olla noin herkillä, jos on vahva näkemys siitä, että miehen pitäisi olla se elättäjä. Jos tästä kyse ja haluat pitää miehen, pitäisi sinun saada hänelle vakuutettua, että miehen pienet tulot eivät haittaa, että teidän rakkaus on tärkeämpi asia. Ja että tilanteet voivat muuttua, työpaikkoja tulee ja menee, mahdollisesti tilanne on joskus vielä toisin.

Vierailija
15/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apinanraivo kirjoitti:

Kuulostaa että äijällä on toinen akka ajossa. Mitä jos yhdessä päätätte lopettaa ainakin turhimman törsäämisen? Jos on kouluttauduttu ja molemmat on töissä, niin rahapulaa ei pienet vastoinkäymiset selitä.

Mies on työtön, minä olen hoitovapaalla (yksi lapsi). Emme kumpikaan törsää. Ap.

Ja minulla tosiaan siis on isompi palkka kuin miehellä, kun hänellä oli vielä työpaikka. Lensi yt:ssä ulos, mutta luulen että saa kyllä uuden työn pian, mutta ala on matalapalkka-ala. Minä palaan töihin 6 kk päästä, näin ollaan puhuttu. Silloin tietenkin saan taas sitä palkkaani, mutta päivähoitomaksut, työpaikkalounaat ym syö siitä ison osan eli nettotulot ei niin paljoa muutu nykyhetkeen verrattuna. Ap.

Vierailija
16/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se laskenut, että kun nyt eroatte, niin hän nettoaa erossa ja rahahuolet ovat hänen osaltaan hetkeksi ohi?

Vierailija
17/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja todennäköisesti tuo stressi aiheuttaa sen, että ainakin mies on tyytymätön tilanteeseen. Jos molemmilla on stressiä, niin se ei voi olla vaikuttamatta  teidän parisuhteeseenne. 

En vain käsitä että miksi miehen ratkaisu on ero. Kun en esim. ole tuhlaileva nainen, joka olisi syyllinen rahapulaan. Ap.

Vierailija
18/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi, ettei heillä ole riitoja ollut. Kannattas lukea tosiaan nää alotukset.

Vierailija
19/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko se laskenut, että kun nyt eroatte, niin hän nettoaa erossa ja rahahuolet ovat hänen osaltaan hetkeksi ohi?

Meillä on avioehto, ei hän nettoa erossa mitään, vaan jää yksin työttömyyskorvauksen tai oman matalan palkan varaan (riippuen kuinka pian saa uuden työn). Ja saa ehkä elatusmaksut maksettavaksi vielä. Ap.

Vierailija
20/182 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apinanraivo kirjoitti:

Ja minulla tosiaan siis on isompi palkka kuin miehellä, kun hänellä oli vielä työpaikka. Lensi yt:ssä ulos, mutta luulen että saa kyllä uuden työn pian, mutta ala on matalapalkka-ala. Minä palaan töihin 6 kk päästä, näin ollaan puhuttu. Silloin tietenkin saan taas sitä palkkaani, mutta päivähoitomaksut, työpaikkalounaat ym syö siitä ison osan eli nettotulot ei niin paljoa muutu nykyhetkeen verrattuna. Ap.

mitkä päivähoitomaksut? Ukko on työtön ja voi hoitaa kodin ja lapsen/lapset.