Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedottomat: Mistä ihmeestä olette hankkineet kotivakuutuksen?

Vierailija
12.07.2017 |

Sain tarjouksen vuokra-asunnosta (minulla luottotietomerkinnät vuosia vanhoja, maksan koko ajan velkaa pois ja vuokrat maksettu aina ajallaan, joten asunto löytyi kohtuullisen helposti), mutta vuokranantaja vaatii tietysti kotivakuutuksen. Kaikki mahdolliset vakuutusyhtiöt olen kysellyt läpi, eikä minulle kotivakuutusta myönnetä. Mikä nyt siis neuvoksi? Jäänkö ilman asuntoa tämän vuoksi?

Enkä nyt kaipaa moralisointia tai saarnoja siitä, että olen riski vakuutusyhtiölle. Tiedän kyllä nämä asiat ja talouteni hoidan nykyään erittäin säntillisesti. Kaipaan vain käytännön neuvoja.

Googlettamallakin löytyi useita pitkiä ketjuja, joissa luottotiedottomat kertoivat saaneensa vuokra-asuntoja vaikka miltä eri taholta, mutta tästä kotivakuutusasiasta ei puhuttu missään mitään... Ihmettelen miten asunto on voitu saada ilman sitä vakuutusta, koska eikös jokainen vuokranantaja sitä kuitenkin vaadi? Vai onko muka olemassa vuokranantajia, jotka eivät vaadi kotivakuutuksen ottamista?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, niin en soittaisi asiakaspalveluun vaan etsisin lähimmän vakuutusyhtiön toimiston ja sieltä kautta lähtisin kyselemään.

Olen vakuutusyhtiössä töissä ja varsinkin puhelinasiakaspalvelussa on todella tarkat säännöt näiden suhteen ettei vakuutusta myönnetä puhelimessa luottotiedottomalle, mutta toimistosta ei sanota mitään.

Vakuutusyhtiöiden toimistoja taitaa olla harvakseltaan kuten pankkejakin, mutta se olisi suunta mistä lähtisin liikenteeseen ja siellä kertoisin tilanteeni ja olisin valmis maksamaan sen pari vuotta etukäteen ja vaikka sillä ihan suppeimmalla turvalla. Tämä tosin saattaa ikävä kyllä olla virkailija kohtaista.

Viimeisenä pyytäisin vanhempiani ottamaan sen vakuutuksen asuntooni. Näinhän ei saa tehdä, mutta jos kyse on siitä saanko asuntoa vai en, kun varmasti muutenkin vaikea saada maksuhäiriömerkinnän kanssa asuntoa.

Tai jos vuokranantaja on mukava tyyppi, niin neuvoisin häntä ottamaan asunnolle vuokranantajalle tarkoitetun vakuutuksen(korvaa lähes kaiken paitsi ei vuokralaisen irtaimistoa) ja pyytäisin, että sen vuosimaksu sisällytetään vuokraani.

Eli älä hoida asioita puhelimitse vakuutusyhtiön kanssa tässä tapauksessa. Tiedän mistä puhun:)

Vierailija
62/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

POPista saat, vuoden etukäteen maksulla, itsekin otan sieltä. netissä teet hakemuksen ja maksat saman tien ja homma selvä. mulla liikenevakuutussiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain OP vakuutuksesta 12 erässä suoramaksulla.

Vierailija
64/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kysellyt läpi tekemällä hakemuksia netissä?

Vierailija
65/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuksen voi saada jos maksaa heti kerralla vuoden maksun.

Onkohan tämä aloittajalle vielä ongelma parin vuoden jälkeen?

Vierailija
66/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuksen voi saada jos maksaa heti kerralla vuoden maksun.

Onkohan tämä aloittajalle vielä ongelma parin vuoden jälkeen?

Ei välttämättä, mutta joku muu voi etsiä vastauksia lukemalla vanhojakin ketjuja. Kuten näköjään sinäkin.

Vierailija
67/74 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusvirkailija kirjoitti:

Jos olisin sinä, niin en soittaisi asiakaspalveluun vaan etsisin lähimmän vakuutusyhtiön toimiston ja sieltä kautta lähtisin kyselemään.

Olen vakuutusyhtiössä töissä ja varsinkin puhelinasiakaspalvelussa on todella tarkat säännöt näiden suhteen ettei vakuutusta myönnetä puhelimessa luottotiedottomalle, mutta toimistosta ei sanota mitään.

Vakuutusyhtiöiden toimistoja taitaa olla harvakseltaan kuten pankkejakin, mutta se olisi suunta mistä lähtisin liikenteeseen ja siellä kertoisin tilanteeni ja olisin valmis maksamaan sen pari vuotta etukäteen ja vaikka sillä ihan suppeimmalla turvalla. Tämä tosin saattaa ikävä kyllä olla virkailija kohtaista.

Viimeisenä pyytäisin vanhempiani ottamaan sen vakuutuksen asuntooni. Näinhän ei saa tehdä, mutta jos kyse on siitä saanko asuntoa vai en, kun varmasti muutenkin vaikea saada maksuhäiriömerkinnän kanssa asuntoa.

Tai jos vuokranantaja on mukava tyyppi, niin neuvoisin häntä ottamaan asunnolle vuokranantajalle tarkoitetun vakuutuksen(korvaa lähes kaiken paitsi ei vuokralaisen irtaimistoa) ja pyytäisin, että sen vuosimaksu sisällytetään vuokraani.

Eli älä hoida asioita puhelimitse vakuutusyhtiön kanssa tässä tapauksessa. Tiedän mistä puhun:)

Anteeksi vaan, mutta et taida olla töissä vakuutusyhtiössä. Ensinnäkin kotivakuutus myönnetään vain sellaiselle vakuutuksen ottajalle, joka on ns. kirjoilla vakuutettavassa osoitteessa ja sitä ei pysty kiertämään, koska se varmasti tarkistetaan. Tiedät varmaan, että tämän "porsaanreiän" olisi käyttänyt lähes jokainen luottotiedoton, jolla on välit kunnossa vanhempiinsa tai tarpeeksi luottavaisia kavereita, jos se olisi noin helppoa. Toiseksi voisit kertoa, mikä on näin "laupias" vakuutusyhtiö missä tätä yritystä voisi lähteä kokeilemaan. Kenties se jossa olet töissä?

Kyllä kannattaa lähtökohtaisesti yrittää vuokrata asuntoa kaupungin/kunnan vuokrayhtiöistä. Niissä ei monesti edes vaadita kotivakuutusta. Ehtona tietysti ettei hakijalla ole vuokravelkaa, ainakaan heille.

Vierailija
68/74 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on juuri keskustelua toisessa ketjussa.

Vierailija
69/74 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sotkea raha-asioitaan. Maksa ne laskusi ajoissa, niin ei tule luottohäiriömerkintöjä!

Vierailija
70/74 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei piä yleistää ja syyttää luottonsa menettäneitä. minä menetin 23 vuotiaana silloisenpoikakaveri vuoksi joka kiristäjä ja väkivaltainen, nyt kuitenkin maksan itse mopovakuutukset ja nyt juuri meinaa töppiä tuossa saman yhtiön tulevaan kotivakuutukseen, onpa outoa. mopovakuutus on suurempi vuodessa, miksi minä sen sain???????

Vierailija
71/74 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten kysyin itse suoraan OPstä chatin kautta onko luottotiedottomuus este kotivakuutukselle. Vakuuttivat ettei ole.

Vierailija
72/74 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain luottotiedottomana uuden puhelinliittymän maksamalla takuumaksun, joka tietyn ajan kuluttua hyvitettiin puhelinlaskuistani.

Vuokra-auton sain myös maksamalla vakuusmaksun.

Kotivakuutus minulla oli jo ennen luottotietojen menetystä ja koska olen maksanut vakuutusmaksut tunnollisesti, olen saanut vakuutuksen siirrettyä aina uuteen asuntoon. Uskoisin että vakuutuksenkin saa jos pystyy maksamaan aluksi vähän enemmän.

Vierailija
73/74 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kela siirtyy vakuutus yhtiöksi näissä asioissa ja my vakuutusta halvemmalla kuin muut ja saadaan taas valtion kassaan fyrkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi