Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedottomat: Mistä ihmeestä olette hankkineet kotivakuutuksen?

Vierailija
12.07.2017 |

Sain tarjouksen vuokra-asunnosta (minulla luottotietomerkinnät vuosia vanhoja, maksan koko ajan velkaa pois ja vuokrat maksettu aina ajallaan, joten asunto löytyi kohtuullisen helposti), mutta vuokranantaja vaatii tietysti kotivakuutuksen. Kaikki mahdolliset vakuutusyhtiöt olen kysellyt läpi, eikä minulle kotivakuutusta myönnetä. Mikä nyt siis neuvoksi? Jäänkö ilman asuntoa tämän vuoksi?

Enkä nyt kaipaa moralisointia tai saarnoja siitä, että olen riski vakuutusyhtiölle. Tiedän kyllä nämä asiat ja talouteni hoidan nykyään erittäin säntillisesti. Kaipaan vain käytännön neuvoja.

Googlettamallakin löytyi useita pitkiä ketjuja, joissa luottotiedottomat kertoivat saaneensa vuokra-asuntoja vaikka miltä eri taholta, mutta tästä kotivakuutusasiasta ei puhuttu missään mitään... Ihmettelen miten asunto on voitu saada ilman sitä vakuutusta, koska eikös jokainen vuokranantaja sitä kuitenkin vaadi? Vai onko muka olemassa vuokranantajia, jotka eivät vaadi kotivakuutuksen ottamista?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutukset maksetaan aina etukäteen.

Vierailija
22/74 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksityinen vuokranantaja ja varatuomari, minulla on muutamia asuntoja, vuokralaisia 30 vuoden ajalta.  En vaadi vuokralaisiani ottamaan kotivakuutusta.  Kyllä meitä siis on.

Vaikka vuokrasopimuksessa olisi ehto siitä, että vuokralaisella on oltava kotivakuutus, minulla ei  olisi keinoa saada tietoa siitä, jos vuokralainen irtisanoisi vakuutuksen. Vakuutusyhtiö palauttaisi vakuutusmaksun.  Ei se ehto sen kummemmin minua vuokranatajana turvaisi. Luotan vuokralaisiini, että hoitavat asiansa, olipa vakuutusta tai ei.

Varatuomarina ymmärtänet, että vakuutuksen lakkauttaminen kesken vuokrasopimuksen on sopimusrikkomus. Ja jos vuokralainen aiheuttaa asunnossa vahinkoja niin sopimusrikkomuksen puitteissa asian voi viedä oikeuteen ja hakea sitä kautta korvaukset, vaikka ulosoton kautta.

T. Toinen yksityinen vuokranantaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään pidä vuokrata omistamaansa asuntoa luottotiedottomalle.

Sama kun luovuttaisi kaupan pihalla autonsa jollekulle joka nyt sattu autoa käyttöönsä kysymään.

Vakuutusmaksut ( koti&vastuu ) pitää leipoa sisään vuokraan.

Sitten vuokranantaja maksaa maksut kun saa vuokralaiselta whatsapp kuvana maksulapun.

Tai vuokralainen vähentää suoraan sen kuukauden vuokrasta kun vakuutuksen eräpäivä sattuu. 

Joka kerta kuitenkin laittaa vuokralainen whatsappilla kuva paperista jossa vakuutusmaksun erän suuruus, sentin tarkkuudella näkyy.  Joka kerta vuokralainen kirjoittaa pankkisiirron lisätietokohtaan vuokrasta vähennetyn vakuutusmaksun suuruus. Siinä kuin kirjoittaa lisätietoihin "vuokra, marraskuu 2017". Luottotiedottomille tämäkin lisätiedon kirjoittaminen olisi liian suuri vaiva, silläpä ovatkin luottotiedottomia kun elämisen perusasiat on liian työläitä ja hankalia.

Voi kokeilla vähentää verotuksessakin vakuutukset vaan yksiön vakuutusmaksut alle 100e vuodessa, nämäkin siis vuokran sisään valmiiksi leivottuna.

Vierailija
24/74 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Kelan asiakas, koska saan opintotukea eli taidan seuraavaksi ottaa yhteyttä sinne ja kysyä apua. Kiitos tästä vinkistä! Jos kotivakuutusta ei mistään saa, niin pakko varmaan jättää asunto ottamatta ja yrittää vielä hakea kaupungin asuntoja, jotka kyllä tuntuvat olevan kiven alla... Mutta niihin ei siis ilmeisesti vaadita tuota kotivakuutusta?

Ap

Vierailija
25/74 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kun maksoin 2v eteenpäin kotivakuutusta ja autoa riitti vain vuosi.

Näin toimittiin kaksi vuotta ja sen jälkeen olen tähän päivään asti maksellut pari kertaa vuodessa ihan normisti. Ja ovat matka, tapaturma ja sairasvakuutukset vielä myöntäneet päälle. Ja olen edelleen siis luottotiedoton.

Vierailija
26/74 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää luottokelpoinen toveri toiseksi omistajaksi, (mikäli hää suostuu) sitten saat vakuutuksen toisen omistajan nimiin ja silti olet ajoneuvon 1. omistaja ja pääasiallinen käyttäjä. jos ette samassa taloudessa asu, voi toveri laittaa kyseisen vakuutuksen laskutusosoitteeksi vaikka sinun osoitteesi.

Sitten ei pollot pysäytellessä ihmettele ja kysele kuka ajoneuvon omistaa. ihan niinkuin tässä

valvontayhteiskunnassa tehdään.

Toinen vaihtoehto maksaa konttorilla vuosi etukäteen, kipikipi kotiin päätteen ääreen ja trafin sivuilla liikennekäytöstä poisto. viikon kun odottelet niin maksamasi vuoden vakuutusmaksut palautetaan tilillesi,

ihan niinkuin esim. myydessäsi ajoneuvon verokauden ylimääräinen maksettu osuus palautetaan.

Sitten kun rahat on palautettu, auto liikenteeseen takasin :) Näin sinulla on vakuutus voimassa, 

sitähän ei voi yhtiön puolesta ikinä katkaista vaikka olisi 3-vuoden maksut maksamatta.

Ja tämän porsaanreiän olen kertonut/kysynyt vakuutusedustajan kanssa kasvotusten, vastaus:

"valitettavasti näin"  Ja näin ei tarvitse  jättää vuoden vakuutusmaksuja yhtiölle pantiksi lojumaan.

Jälkimmäinen on helpompi toteuttaa, vaatii tosin viikoksi sen vuoden vakuutusmaksun cash.

Ei kun toteuttamaan!

Ja niille jotka urputtaa ja korjaa rillejä samalla siinä nenän päällä, tuohan on väärin niin vittu just oikein !

saatana ihme sääntöjä just sellasille jotka haluais kuluttaa eniten , kaikki tahot kuitenkin saavat rahansa takaisin jopa moninkertaisena maksoi niitä laskuja tai ei..

Vierailija
27/74 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli vain pakollinen liikennevakuutus (vuoden maksu kerralla), siitä sitten upgrade kaskoon, kun auto vaihtui parempaan ja samoihin aikoihin myös koti- sekä matkavakuutus. Kaikki tämä n. vuoden sisään pakollisen liikennevakuutuksen ottamisen jälkeen, ja edelleen merkintä luottotiedoissa, mutta velat tosiaan kuitattu vuosia sitten ja vakuutusmaksut rullaa kolmen kuukauden erissä. Itse meinasin itkuun puhjeta, kun sain tuon pakollisen liikennevakuutuksen hoitamalla myös muut vakuutukset yllättäen samaan firmaan. Tässä siis riitti se, että oli olemassa oleva asiakkuus ja luottotietoja ei enää tsekattu.

Ps. Mielestäni luottotiedottomalta kotivakuutuksen evääminen ja vuokranantajien asunnon evääminen ilman kotivakuutusta on kohtuuton rangaistus, tuskin ketään kodittomaksi halutaan ajaa. Mutta tuo systeemi ajaa ja se on sairasta, joku voisi puuttua. Esim. mahdollisimman suppea vakuutus vuoden tai kahden etumaksulla tai vastaavasti jonkinlainen sopimus vuokranantajan kanssa, että vakuutus tulee hänen kautta ja vuokrassa sen suuruinen korotus.

Vierailija
28/74 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fortumilta sain itse kotivakuutuksen ilman mitään ongelmia vaikka luottotiedot menneet. Vakuutus tulee Aig:lta, maksaa itsellä 7e\kk.

Fortum myy kotipakettia mikä on sähkö+kotivakuutus, mutta vakuutuksen saa erikseenkin.

Numero asiakaspalveluun johon soittaa on 0200 19000

Vierailija
29/74 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten luottotiedottomuus ja vakuutus edes liittyvät millään tavalla toisiina.

Jos vakuutusmaksua ei maksa, vakuutus ei ole voimassa, eikä vahinkoja korvata. Joten millä tavalla luottotiedoton muka olisi riski vakuutusyhtiölle?

Vierailija
30/74 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli vielä luottotiedoissa häiriö, mutta olin jo maksanut velkani, sain opintolainaa, minulla oli tili pankissa ja pankkitunnukset ja Electron, puhelinliittymä vanhempien nimissä, ja kotivakuutuskin oli. Vuokra-asunto oli kaupungilta, johon maksoin hieman isommat takuut. Onneksi ei enää ole luottotietohäiriötä, eikä tule olemaankaan.

Vierailija
31/74 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vuokranantaja sano, että kotivakuutus pitää olla. sanoin joo käyn hoitamassa sen.. ikinä se ei sitä kysynyt kyllä sitten eikä ole sanonut yhtään mitään siitä. On mulla se kyllä. Hyvä ja reilu vuokranantaja muutenkin. Tai ovat sanotaan näin. Se jolta vuokrasin, niin kuoli, mutta jälkikasvu jatkoi sopimusta. 21 vuotta asunut jo samassa asunnossa.

Vierailija
32/74 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

If you have maksuhäiriö but all the debt is paid already, you have income, no other debts you can get kotivakuutus. Most of all if you are in this situation for other reasons than "not wanting to pay your loans" you can get it. All you need to do is put your story together(very important) , gather palkkalaskelma, työsopimus, verotuspäätös and other papers related. Ask for an offer from ALL insurance companies in Finland (you can find the list on Google). Send your message to them, ask nicely for help and with a bit of luck (and if you are honest) you will get the help. I did. I know how stressful it is,( been there/done that). I am sorry for you that you don't help each other and don't share valuable information and me as a foreigner, I come here to solve your problems. The winner here is the state and the companies when you don't care about eachother.

Good luck to you all that you deserve it.

PS: THERE IS A FRAUD MOTHERFUCKER AT www.sinunturvaksi.fi. He is just a guy from Riihimäki with an outlook e-mail, a company funded with minimum budget and an alcoholic face.

Vierailija
33/74 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Luottotiedoton saa 100% varmuudella, ilman kommervinkkejä selittelyitä ja ilman etukäteismaksua/ vakuutta, kotivakuutuksen vastuuvakuutuksella Fortum/ AIG:ltä. Ja maksaa 12€/kk,laskutetaan kuukausittain. Kotivakuutus sisältää matkavakuutuksen ja myös muuttovakuutuksen.

Tämän voi hankkia Fortumin asiakaspalvelunumerosta. Ja tieto löytyy Fortumin sivuilta. Vakuutusta siis myy Fortum ja vakuutuksen "tuottaja" on tuo Eurooppalainen vakuutusyhtiö AIG. He myyvät omilla sivuilla henkilövakuutuksia ja kotivakuutusta ei niiltä sivuilta löydä.

Vierailija
34/74 |
08.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutusta ei voi ottaa toisen nimellä, vakuutuksenottajan tulee olla kirjoilla asunnossa jota vakuutus koskee. Lukekaapa vaikka ajankuluksi minkä tahansa yhtiön vakuutussopimuksen ehtoja. :)

Vierailija
35/74 |
10.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein netissä kotivakuutuksesta tarjouspyynnön Turvaan ja Fenniaan. Molemmista sain yllätyksekseni positiivisen vastauksen! Ja minulla tosiaankin luottotiedot menneet jo ajat sitten! Eikä mitään etukäteismaksuja vaadittu, vaan sain itse valita, kuinka monessa erässä vakuutusmaksut haluan maksaa. Olisivat nämä molemmat vakuutusyhtiöt tarjonneet myös henkivakuutuksen. Päädyin muuten Turvan vakuutukseen! 

Vierailija
36/74 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

RiikkaP kirjoitti:

Hei!

Luottotiedoton saa 100% varmuudella, ilman kommervinkkejä selittelyitä ja ilman etukäteismaksua/ vakuutta, kotivakuutuksen vastuuvakuutuksella Fortum/ AIG:ltä. Ja maksaa 12€/kk,laskutetaan kuukausittain. Kotivakuutus sisältää matkavakuutuksen ja myös muuttovakuutuksen.

Tämän voi hankkia Fortumin asiakaspalvelunumerosta. Ja tieto löytyy Fortumin sivuilta. Vakuutusta siis myy Fortum ja vakuutuksen "tuottaja" on tuo Eurooppalainen vakuutusyhtiö AIG. He myyvät omilla sivuilla henkilövakuutuksia ja kotivakuutusta ei niiltä sivuilta löydä.

Onko sinulla omakohtaista kokemusta ja milloin olet mahdollisesti vakuutuksen ottanut? Eivätkö mukamas tarkasta asiakkaiden luottotietoja?

Vierailija
37/74 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti saa vakuutusta jos sinulla on luottohäiriöitä. RiikkaP taitaa puhua omiaan..

Vierailija
38/74 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fortumin kautta onnistuu varmasti

Vierailija
39/74 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa ja sä voit pakittaa vaiks lumihankeen

Vierailija
40/74 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIG:lta saa kotivakuutuksen, vaikkei olisikaan luottotietoja. Maksu kuukausierissä, soveltuu vain kerros-, ja rivitaloihin. Pääkaupunkiseudulla hinta 8,95€/kk tai 14,97€/kk ja muualla Suomessa hinta on 7,49€/kk tai 12,48€/kk.

Vakuutus liikkuu silti Fortum Kotivakuutus nimellä, mutta vakuutuksen myöntää AIG. Eli Fortumin pisteeltä tai asiakaspalvelusta saa varmasti kotivakuutuksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi