onko teidän miehillä ulosottovelkaa
Mun on. Nyt kysynkin voiko meidän puoliksi omistamia autoja viedä...
Meillä on avioehto.
Kommentit (11)
Tuskinpa, jos ovat tosiaan puoliksi sinun. Eikä kaikkea irtainta ulosmitata muutenkaan: https://oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/ulosmittaus/i…
Mutta ulosottomiehen kanssa keskustelemallahan asia selviää.
Anna niiden viedä miehesi, niin selviät kerralla taloushuolista.
En tiedä autosta, mutta tutuilla on maatila puoliksi ja emäntä veloissaan eikä hänen puolikastaan ole ulosmitattu vaikka käytännössä olisi voinut.
On jo aikaa asiasta, mun mies maksoi palkasta ulosotot pois. Tosin oli hyvin töitä silloin ja sai hyvin palkkaa urakoista, että velka lyheni oikeasti eikä vain korot. Eikä meillä ollutkaan omaisuutta silloin.
Voihan se puolet ulosmitata siitä autosta, mutta koska vain puolet, niin sitä ei voi myydä. Velka lyhenisi, mutta kukaan velkoja ei hyötyisi.
Sellaisia tavaroita ei viedä, joita perhe tarvitsee arjessa. Sitä en tiedä miten tekevät tavaroille, joissa on kaksi omistajaa ja toisella ei ole ulosottovelkaa.
On, muutama miljoona.
Siksi kaikki onkin minun nimissäni.
En osaa vastata kysymykseen, koska meillä ei ole mitään hänen nimissään, ei edes osittain.
Miehillä? Joo, kahdella on. Yksi on taloudellisesti kuivilla.
Nii kuka muka haluaa ostaa puolikkaan autosta tai traktorista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Nii kuka muka haluaa ostaa puolikkaan autosta tai traktorista.
ap
Kumpi on autojen ns. ykkösomistaja jolle tulevat verot ja vakuutuslaskut? Onko autot aikanaan ostettu molempien nimiin vai onko niistä vain paperilla siirretty puolet sinulle?
No ei tod. Ei elättäjämiehellä, eikä sivusuhteilla. Miten asiansa edes saa ajettua siihen jamaan?
Voivat viedä. Meille kävi niin.