Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedottomat: Mistä ihmeestä olette hankkineet kotivakuutuksen?

Vierailija
12.07.2017 |

Sain tarjouksen vuokra-asunnosta (minulla luottotietomerkinnät vuosia vanhoja, maksan koko ajan velkaa pois ja vuokrat maksettu aina ajallaan, joten asunto löytyi kohtuullisen helposti), mutta vuokranantaja vaatii tietysti kotivakuutuksen. Kaikki mahdolliset vakuutusyhtiöt olen kysellyt läpi, eikä minulle kotivakuutusta myönnetä. Mikä nyt siis neuvoksi? Jäänkö ilman asuntoa tämän vuoksi?

Enkä nyt kaipaa moralisointia tai saarnoja siitä, että olen riski vakuutusyhtiölle. Tiedän kyllä nämä asiat ja talouteni hoidan nykyään erittäin säntillisesti. Kaipaan vain käytännön neuvoja.

Googlettamallakin löytyi useita pitkiä ketjuja, joissa luottotiedottomat kertoivat saaneensa vuokra-asuntoja vaikka miltä eri taholta, mutta tästä kotivakuutusasiasta ei puhuttu missään mitään... Ihmettelen miten asunto on voitu saada ilman sitä vakuutusta, koska eikös jokainen vuokranantaja sitä kuitenkin vaadi? Vai onko muka olemassa vuokranantajia, jotka eivät vaadi kotivakuutuksen ottamista?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä minäkään en ymmärrä, mihin vakuutusyhtiö luottotietoja tarvitsee,

ellei asiakas maksa laskujaan, vakuutus raukeaa, se siitä,

kyllähän he rahansa saavat, jos asiakas haluaa pitää vakuutuksen, en ymmärrä,

ja se henkilö, joka on keksiny luottotietojen rekisteröinnin pitäs polttaa roviolla,

ymmärrän toisaalta sen asian,

mutta en ymmärrä, että rekisterin avulla myös kiusataan ihmisiä, talonpoikaisjärkeä ei voi käyttää,

meidän on laskumme hoidettava, se on selvä ja koska tuo pottumainen järjestelmä on käytössä,

niin sanon vaan kaikille, jotka ei vielä ole menettäneet nimeään,

että se kannattaa pitää puhtaana millä hinnalla hyvänsä,

sillä sitä ei kukaan usko, mitä inhottavia vaikeuksia aiheuttaa nimen menetys,

ellei sitä ole kokenut,

Vierailija
42/74 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vakuutuksen luottotiedottomana Jankon vakuutuksesta. Suht uusi vakuutusyhtiö Tampereella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä sain kotivakuutuksen vaikka ei ole luottotietoja. Ennestään oli autovakuutus ja lasten tapaturmavakuutukset , nämä siis otettu ennen luottotietojen menetystä. Ei tullut edes puheeksi luottotiedot ja neljässä erässä maksan vuosittain.

Vierailija
44/74 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma konsti kirjoitti:

Lisää luottokelpoinen toveri toiseksi omistajaksi, (mikäli hää suostuu) sitten saat vakuutuksen toisen omistajan nimiin ja silti olet ajoneuvon 1. omistaja ja pääasiallinen käyttäjä. jos ette samassa taloudessa asu, voi toveri laittaa kyseisen vakuutuksen laskutusosoitteeksi vaikka sinun osoitteesi.

Sitten ei pollot pysäytellessä ihmettele ja kysele kuka ajoneuvon omistaa. ihan niinkuin tässä

valvontayhteiskunnassa tehdään.

Toinen vaihtoehto maksaa konttorilla vuosi etukäteen, kipikipi kotiin päätteen ääreen ja trafin sivuilla liikennekäytöstä poisto. viikon kun odottelet niin maksamasi vuoden vakuutusmaksut palautetaan tilillesi,

ihan niinkuin esim. myydessäsi ajoneuvon verokauden ylimääräinen maksettu osuus palautetaan.

Sitten kun rahat on palautettu, auto liikenteeseen takasin :) Näin sinulla on vakuutus voimassa, 

sitähän ei voi yhtiön puolesta ikinä katkaista vaikka olisi 3-vuoden maksut maksamatta.

Ja tämän porsaanreiän olen kertonut/kysynyt vakuutusedustajan kanssa kasvotusten, vastaus:

"valitettavasti näin"  Ja näin ei tarvitse  jättää vuoden vakuutusmaksuja yhtiölle pantiksi lojumaan.

Jälkimmäinen on helpompi toteuttaa, vaatii tosin viikoksi sen vuoden vakuutusmaksun cash.

Ei kun toteuttamaan!

Ja niille jotka urputtaa ja korjaa rillejä samalla siinä nenän päällä, tuohan on väärin niin vittu just oikein !

saatana ihme sääntöjä just sellasille jotka haluais kuluttaa eniten , kaikki tahot kuitenkin saavat rahansa takaisin jopa moninkertaisena maksoi niitä laskuja tai ei..

Korjaapa itse niitä rillejäsi. Ap on kotivakuutusta vailla, ajoneuvoista hän ei ole puhunut halaistua sanaa.

Vierailija
45/74 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kun maksoin 2v eteenpäin kotivakuutusta ja autoa riitti vain vuosi.

Näin toimittiin kaksi vuotta ja sen jälkeen olen tähän päivään asti maksellut pari kertaa vuodessa ihan normisti. Ja ovat matka, tapaturma ja sairasvakuutukset vielä myöntäneet päälle. Ja olen edelleen siis luottotiedoton.

Mikä yhtiö?

Vierailija
46/74 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla joku, joka voisi toimia vakuutuksenottajana, jolle korvaisit sen vakuutusmaksun? Minulla on ollut kotivakuutuksia opiskelevien lasteni asuntoihin. Otin vakuutuksen eli olin vakuutuksenottaja, jolle lasku tuli, mutta vakuutettu kohde oli se lapsen asunto. Minulla ja lapsilla on luottotiedot kunnossa, joten en tiedä, tarkastaako vakuutusyhtiö muiden kuin vakuutuksenottajan luottotiedot..

Jos sinulla on vaikkapa sukulainen, joka voi toimia vakuutuksenottajana, niin ei kannata ensimmäisenä olla selittämässä tätä luottotietoasiaa syyksi, miksi hän ottaa sen vakuutuksen. Minä vain ilmoitin, että otan vakuutuksen lapseni hyväksi ja se oli siinä. Sovin vakuutuksista puhelimitse, minulla oli siinä yhtiössä jo muitakin vakuutuksia ja en usko, että ainakaan puhelun aikana olisi ehditty mitään luottotietoja erikseen selvittää.

Ei se ehtimisestä ole kiinni, Luottotietojen tarkistus kestää korkeintaan sekuntteja kun firman systeemit ovat kunnossa. Tai sitten olet todella nopeasti puhuva porilainen.

Vierailija
47/74 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma konsti kirjoitti:

Lisää luottokelpoinen toveri toiseksi omistajaksi, (mikäli hää suostuu) sitten saat vakuutuksen toisen omistajan nimiin ja silti olet ajoneuvon 1. omistaja ja pääasiallinen käyttäjä. jos ette samassa taloudessa asu, voi toveri laittaa kyseisen vakuutuksen laskutusosoitteeksi vaikka sinun osoitteesi.

Sitten ei pollot pysäytellessä ihmettele ja kysele kuka ajoneuvon omistaa. ihan niinkuin tässä

valvontayhteiskunnassa tehdään.

Toinen vaihtoehto maksaa konttorilla vuosi etukäteen, kipikipi kotiin päätteen ääreen ja trafin sivuilla liikennekäytöstä poisto. viikon kun odottelet niin maksamasi vuoden vakuutusmaksut palautetaan tilillesi,

ihan niinkuin esim. myydessäsi ajoneuvon verokauden ylimääräinen maksettu osuus palautetaan.

Sitten kun rahat on palautettu, auto liikenteeseen takasin :) Näin sinulla on vakuutus voimassa, 

sitähän ei voi yhtiön puolesta ikinä katkaista vaikka olisi 3-vuoden maksut maksamatta.

Ja tämän porsaanreiän olen kertonut/kysynyt vakuutusedustajan kanssa kasvotusten, vastaus:

"valitettavasti näin"  Ja näin ei tarvitse  jättää vuoden vakuutusmaksuja yhtiölle pantiksi lojumaan.

Jälkimmäinen on helpompi toteuttaa, vaatii tosin viikoksi sen vuoden vakuutusmaksun cash.

Ei kun toteuttamaan!

Ja niille jotka urputtaa ja korjaa rillejä samalla siinä nenän päällä, tuohan on väärin niin vittu just oikein !

saatana ihme sääntöjä just sellasille jotka haluais kuluttaa eniten , kaikki tahot kuitenkin saavat rahansa takaisin jopa moninkertaisena maksoi niitä laskuja tai ei..

Jos niitä laskuja ei makseta niin miten se myyjä muka saa rahansa?

Vierailija
48/74 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mainuttu AIG vakuutus, voiko sitä ottaa pelkästään, siis ilman sähkösopimusta?

Oon monta kertaa yrittänyt soittaa asiakaspalveluun, mutta siellä on kamalat jonot eikä nettisivuistakaan oo apua.

Vierailija
49/74 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä mainuttu AIG vakuutus, voiko sitä ottaa pelkästään, siis ilman sähkösopimusta?

Oon monta kertaa yrittänyt soittaa asiakaspalveluun, mutta siellä on kamalat jonot eikä nettisivuistakaan oo apua.

Nostellaan ketjua, jos saisin tähän lainaamani vastauksen

Vierailija
50/74 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autovakuutuksen saa, jos luottotiedoissa merkintä, kun maksaa vuoden maksun kerralla. Kas kun ei kotivakuutusta?

Eivät muuten anna, liikennevakuutuksen myöntävät kylläkin kun maksat vuoden etukäteen.

Vierailija
51/74 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

POP-vakuutuksesta saa netissä kotivakuutuksen ilman luottotietoja!<3

Vierailija
52/74 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedotonkin saa vakuutukset jos maksaa koko vakuutusmaksun kerralla. Nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
53/74 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotietoja ei tarvitse kuin pankki lainaa hakiessa. Vähittäiskauppiaille mitä vakuutusmyyntikin on eivät tee tiedolla mitään. Ei voi olla niin että kauppiasta suojellaan jokaiselta pieneltä riskiltä. Tässä huomaa että Suomessa on menty liian pitlälle korporaatioiden suojelemisessa. Rahan lainaamiseenkin kuuluu liikeriski joka lainaajan on hyväksyttävä.

Vierailija
54/74 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mainitut turva, Fennia ja aig/fortum juuri sanoivat, että kaikki maksuhäiriömerkinnät ovat ehdoton este kotivakuutukselle. 1.8 pitäisi muuttaa, asunto olisi, mutta vakuutus vaaditaan. Seuraavaksi siis kelaan?

Entä kun vuokranantaja ei kysy sopimuksen allekirjoituksen yhteydessä vakuutuskirjaa, jos en hanki vakuutusta, voinko joutua ongelmiin sopimuksen rikkomisesta? Vuokrasopimuksessa kuitenkin lukee, että täytyy olla vakuutus.

Vierailija
55/74 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin maaliskuun alussa Fortumin asiakaspalveluun ja kyselin vakuutuksesta, puhelun aikana sain tilausvahvistuksen mailiin ja asia oli sitä myöden selvä. Tätä ennen kolusin käytännössä kaikki vakuutuksia tarjoavat "isot" yhtiöt läpi ja aina sama vastaus, ei vakuutuksia luottotiedottomalle... ei edes tarjottuani vuoden tai kahden ennakoita. Fortumin vakuutus olikin vielä edullisempi kuin monet muut ja kattaa vähintään samat mitä isoimpienkin vakuutusyhtiöiden kotivakuutukset!

Ehkä ainut ongelma on ollut Fortumin kotivakuutuksessa laskutus... laskun pitäisi tulla kerran kuussa, soiteltuani muutamat kerrat laskutukseen sain ensimmäisen laskun kesäkuussa, sen jälkeen ei taas ole laskuja kuulunut. Huomenna soittoa laskutukseen että voisivatko nyt lähettää jonkun koostelaskun että saisi kuitattua menneet kuut ja vaikka vähän tuleviakin. Kuulemma jotain hämminkiä AIG ja Fortumin järjestelmien yhteensopivuudessa maksujen osalta ja siksi viivettä. Toisaalta aina ovat vakuutelleet ettei huolta heidän mokastaan että sopimus pysyy kyllä voimassa.

Kelasta kuulemma on mahdollista saada jokin maksusitoumus millä voisi vakuutuksen saada, miltein nauroivat ulos kun kyselin moista lappusta kotivakuutusta varten. Pitäisi olla toimeentulotukiasiakas jotta olisi mahdollista moinen saada, vakituinen työ ja kohtuullinen kuukausipalkka eli ehdoton este tälle... Systeemihän on mitä hienoin. En edes lähde spekuloimaan mitä ilman Fortumin tarjoamaa vakuusta olisikaan pitänyt tehdä jotta vakuutus olisi irronnut ja sitä myöden saanut vuokra-asunnon.

Vierailija
56/74 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt osoitteenmuutoksen, enkä sopinut uutta, minä olen ainakin pystynyt muuttamaan pari kertaa merkinnöillä, itsellä onneksi nollaantuu ensivuonna ja rästit maksettu, vakuutusyhtiön kanssa välit kunnossa

Vierailija
57/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autovakuutuksen saa, jos luottotiedoissa merkintä, kun maksaa vuoden maksun kerralla. Kas kun ei kotivakuutusta?

Pakollinen liikennevakuutus korvaa sinun aiheuttamat vahingot muille ei sinun autosi korjausta. Kotivakuutus korvaa myös sinun tavaroitasi, joten yhtiöillä pelko epärehellisyydestä, vaikka siihen ei yleensä olisikaan aihetta.

Vierailija
58/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksen voi saada jos maksaa heti kerralla vuoden maksun.

Vierailija
59/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotietoja ei tarvitse kuin pankki lainaa hakiessa. Vähittäiskauppiaille mitä vakuutusmyyntikin on eivät tee tiedolla mitään. Ei voi olla niin että kauppiasta suojellaan jokaiselta pieneltä riskiltä. Tässä huomaa että Suomessa on menty liian pitlälle korporaatioiden suojelemisessa. Rahan lainaamiseenkin kuuluu liikeriski joka lainaajan on hyväksyttävä.

Kyllä luottotietoja vaan tarvii vähä joka paikkaan.

Vierailija
60/74 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedottoman kannattaa aina pyytää velkojaa lähettämään ns. ref-merkintäpyyntö asiakastietoon, kun on velkansa suorittanut. Merkintä säilyy aikansa, mutta tuo ref-merkintä voi auttaa todella paljon esim. juuri kotivakuutuksen saamisessa. Joissakin tapauksissa ref-merkintä lyhentää myös merkinnän poistumista luottorekisteristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän