Sinkut hoi! Mikä on pahin "vikasi" parisuhdemarkkinoilla? Entä hyvät puolet?
Itse olen luonteeltani todella harkitsevainen, punnetsen asiat aina sadalta eri kantilta ja hion jotain pikku juttuja. Salaa mielessäni vähän halveksun ihmisiä jotka menevät kihloihin 6kk ensitapaamisen jälkeen, lapsi aluille vuoden jälkeen, ja häät heti kun lapsi on syntynyt. En siis tätä ole kenellekään ääneen sanonut, omastakin kaveriporukasta löytyy parikin tällaista.
Muuten olen ihan kelpo kundi, harrastan lenkkeilyä ja uintia, pituus 183cm paino 77kg, akateemisesti koulutettu humanisti, pidän kulttuurista, kirjallisuus, kuvataide, olen keikkatyöläinen jonka vuositulot jäävät alle 20 000€. Äänestän Vihreitä. Asun Helsingissä mutta syntynyt pikkukaupungissa. Vihaan hosumista. Ikä 32v.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot puolet: akateeminen koulutus tuntuu pelottavan miehiä, ja akateemiset miehet ovat harvassa.
Hyvät puolet: elän terveellistä elämää: syön terveellisesti, urheilen, olen hoikka ja itsevarma, voin hyvin.
Akateemiset itsevarmat naiset ovat usein vielä hiukan nenäkkäitä, halveksivat muita ja kaiken kaikkiaan muistuttavat aika lailla alfa-miehiä aseenteeltaan. No tavismies ei ole tällaisesta kiinnostunut, vaan "naisellinen" ja "feminiininen" nainen on hänen ykköspreferenssinsä.
Niin, tätähän minä juuri tarkoitin mainitsemalla olevani pelottava. Oman kokemukseni mukaan toiset akateemiset miehet eivät koe minua kuitenkaan pelottavana, tulemme erinomaisesti juttuun, harmi vaan, että näitä miehiä on niin kamalan vähän ja taas kaltaisiani akateemisia naisia on kaupunki täynnä. Epäsuhta johtaa siihen, että nämä miehet valitsevat isosta otannasta itselleen mieleisimmän ja loput jäävät nuolemaan näppejään.
-se akateeminen nainen
No mitäs jos vaikka menisit treffeille sen putkimiehen kanssa? Ainiin, mutta kun pitää keskustella kirjallisuudesta ja käydä taidenäyttelyissä ja punnita eri viinimerkkejä. Sori nyt vaan jos yleistän, mutta mua duunarina ihan oikeasti kiinnostaa jääkiekko, en edes tykkää viinistä, tuhti kylmä olut saunan jälkeen on oma juttuni. Työni teen perhanan hyvin ja ihmisenä olen rehellinen ja "suora". Mielestäni naiset voivat tehdä "naisten juttuja" keskenään, taidenäyttelyt sun muut teatterit. Eikös se ole hyvä jos mies antaa aikaa myös ystävättärille?
Olen akateeminen mies, joka haluaa parisuhteessa keskustella krjallisuudesta, käydä taidenäyttelyissä ja maistella erilaisia viinejä. Harrastan teatteria, mutta katson myös jääkiekkoa ja juon kylmää olutta saunan jälkeen.
En ottaisi naista, joka ei jakaisi kiinnostustani taiteeseen, kulttuuriin ja elämästä nauttimiseen, ja ymmärrän täysin, miksi monet naiset eivät myöskään halua. Kun on kehittynyt maku, on vaikea tyytyä ABC-huoltamosapuskaan.
Jep. Minä kaipaan parisuhteelta enen kaikkea älyllistä ja tunneyhteyttä. Sitä ei synny, jos toinen ei osaa keskustella kuin arkikonkretiasta ja mitä joku tuttu teki.
Ennen vanhaan riitti, että mies oli ahkera töissä ja rehellinen kotona. Työpäivä alkoi aamulla ja jatkui iltaan, kausikortti kotijoukkueen peleihin oli ok ja jokunen hyvä kaverikin. Vaimolla oli omat mielenkiinnon kohteensa. Kyllä aika on muuttunut sitten valtavasti muutamassa vuosikymmenessä.
Huonot puolet: Tupakointi, itsevarmuuden puute. Lisäksi muutama sentti "liikaa" pituutta karsii kaikki alle 180cm miehet.
Hyvät puolet: Hoikka kroppa, nätti naama, pitkä vaalea tukka, maisterin paperit, vakkari työ, ronski huumorintaju, kiltteys ja huolehtivuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot puolet: akateeminen koulutus tuntuu pelottavan miehiä, ja akateemiset miehet ovat harvassa.
Hyvät puolet: elän terveellistä elämää: syön terveellisesti, urheilen, olen hoikka ja itsevarma, voin hyvin.
Tiedätkö, nuo mainitsemasi 'hyvät puolet' ovat lopulta turn-off monelle miehelle!
Ällistyttävää, mutta totta.
Olen myös akateeminen -> yhden ainoan kerran treffaamani mies halusi kertoa kaikille tutuilleen ammattini, ikään kuin ylpeilläkseen, että on saanut koukkuun tämmöisen. Not.
Terveelliset elämäntavat, hyvä ruokavalio, liikunnallisuus, hoikkuus, ja viimeinen naula arkkuun: hyvä itsetunto -> mies ei vaan kestä! Hah.
Tämä on niiin koettu.
Enkä todellakaan ole telaketjufeministi, raakaruokavegaani yms. ääri-ihminen.
Kiltin lempeä ulkonäkö voi pettää, kun paljastuu, että olen kokonainen ihminen, ilman riippuvuuksia.
Mutta mistä löytää samanmoinen mies???
Nainen pyrkii usein hypergamiaan, eli naimaan "ylöspäin", miehet taas tyytyvät "alempitasoiseenkin" kumppaniin.
Huonot puolet: Ylipaino.
Hyvät puolet: Huumorintaju, empaattisuus, fiksuus, hyväsydämisyys, luotettavuus jne. Ylipäätään luonteeltani olen mielestäni oikeasti hyvä tyyppi ja olisin lojaali ja rakastava kumppani, mutta ketä miestä se kiinnostaa, koska olen läski? No oman kokemukseni pohjalla vastaan, että ei ketään.
N26
En käy paljon missään enkä kiinnostu kunnolla paljon kenestäkään. Varmaan annan myös väärän mielikuvan ulospäin, koska minua lähestyvät miehet joilla on ihan päinvastaiset elämänarvot.
Vaikka muuten olen oikein reipas ja sosiaalinen nainen niin miesten seurassa jäädyn aivan täysin ja musta saa helposti "kylmän" vaikutelman. Ihan katseenkestävä olen ja saan kyllä huomiota miehiltä, en vaan osaa suhtautua siihen. En siis ole mikään flirtti, ja kun en käytä alkoholia niin siitäkään ei ole apua.
Aloittaja tienaa liian vähän. Nolla perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, nuo mainitsemasi 'hyvät puolet' ovat lopulta turn-off monelle miehelle!
Ällistyttävää, mutta totta.
Olen myös akateeminen -> yhden ainoan kerran treffaamani mies halusi kertoa kaikille tutuilleen ammattini, ikään kuin ylpeilläkseen, että on saanut koukkuun tämmöisen. Not.
Terveelliset elämäntavat, hyvä ruokavalio, liikunnallisuus, hoikkuus, ja viimeinen naula arkkuun: hyvä itsetunto -> mies ei vaan kestä! Hah.
Tämä on niiin koettu.
Enkä todellakaan ole telaketjufeministi, raakaruokavegaani yms. ääri-ihminen.
Kiltin lempeä ulkonäkö voi pettää, kun paljastuu, että olen kokonainen ihminen, ilman riippuvuuksia.
Mutta mistä löytää samanmoinen mies???
10 vuotta nuoremman naisen luota.
Onpa pienet tulot akateemiselle. Valitettavasti se on suurin puutteesi, jota et voi kompensoida muilla avuilla.
Vierailija kirjoitti:
Pahin vikani, mutta myös paras puoleni on se, että olen liian hyvä suurimmalle osalle ihmisiä.
Ylpeys on yksin kuolemansynneistä.
Muuten olen aivan loistotyyppi, pitkä, akateeminen, fiksu, tyylikäs, urheilullinen, vahva hiuskasvu, miehekäs naama, mutta ongelma on että en välitä yhtään niistä asioista mistä naiset pitää. Eli pakkomielteinen ulkomaanmatkailu, kahviloissa muodikkaana näyttäytyminen, naisten (tyhmienkin) mielipiteiden myötäily, liki fanaattiset vihervasemmistoarvot joita ei saa kyseenalaistaa, rahan holtiton käyttäminen, seurapiirileikit ja namedroppailu, ainainen ehdottomuus ja neuvottelukyvyttömyys ym. Tai toisaalta sitten ne tallitytöt mitkä haluaa hevostilan ja 15 koiraa.
Kuulemma lääkäreistä ja hoitsuista löytyisi niitä "maalaisjärjellä" varustettuja naisia jotka sopisi omiin arvoihini (näin toiset on minulle kertoneet), mutta eipä niitä juuri vapaana ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ongelmasi on enneminkin tuo että äänestät viherpiiperöitä...
Mutta juu, en myöskään itse arvosta sitä, että "pikarakastutaan" johonkin ja sitten tuleekin lapsi saman tien ja kas kummaa, pian tuleekin ero. Sitten ollan sen lapsen kanssa kahdestaan kun harkintakyky petti miehen suhteen. Ei anna fiksua kuvaa ihmisestä.
Miksi ihmeessä vihreiden äänestäminen olisi ongelma, kun kyseessä on helsinkiläinen nuori mies? Vihreiden suosio Helsingissä on aika suurta ja äänestäjistä lienee enemmistö naisia, joille luulisi kelpaavan kaltaisensa mies.
Se kertoo siitä, että ihminen ei osaa ajatella oman kuplansa ulkopuolelle. On helppo olla vihreiden äänestäjä Helsingissä, missä on toimiva julkinen liikenne. Kaikkialla Suomessahan tällaistä ylellisyyttä ei ole, ja esim. lähimpään sairaalaan tai eläinlääkäriin on 50-100 km. En arvosta ihmisiä, jotka eivät kykene ajattelemaan muita ihmisiä.
-eri
Eihän tässä sinun poliittisista mielipiteistäsi kyse olekaan, vaan siitä, mikä on sinkuille se ongelmakohta, joka vaikeuttaa pariutumista. Sanoit itsekin, että vihreitä on helppo äänestää kun asuu Helsingissä. No, Helsingissä ap asuu ja sieltä todennäköisesti naistakin itselleen pääasiassa etsii. Ja olit sinä vihreistä mitä mieltä hyvänsä, niin Helsingissä puolue on varsin suosittu, joten miten ihmeessä se voisi olla parisuhteen löytymistä erityisesti vaikeuttava tekijä aloittajan kohdalla? Jossain Kainuussa sillä ehkä olisikin vaikutusta, mutta en ymmärrä miten vihreiden äänestäminen olisi Helsingissä ongelmatekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset itsevarmat naiset ovat usein vielä hiukan nenäkkäitä, halveksivat muita ja kaiken kaikkiaan muistuttavat aika lailla alfa-miehiä aseenteeltaan. No tavismies ei ole tällaisesta kiinnostunut, vaan "naisellinen" ja "feminiininen" nainen on hänen ykköspreferenssinsä.
Niin, tätähän minä juuri tarkoitin mainitsemalla olevani pelottava. Oman kokemukseni mukaan toiset akateemiset miehet eivät koe minua kuitenkaan pelottavana, tulemme erinomaisesti juttuun, harmi vaan, että näitä miehiä on niin kamalan vähän ja taas kaltaisiani akateemisia naisia on kaupunki täynnä. Epäsuhta johtaa siihen, että nämä miehet valitsevat isosta otannasta itselleen mieleisimmän ja loput jäävät nuolemaan näppejään.
-se akateeminen nainen
No mitäs jos vaikka menisit treffeille sen putkimiehen kanssa? Ainiin, mutta kun pitää keskustella kirjallisuudesta ja käydä taidenäyttelyissä ja punnita eri viinimerkkejä. Sori nyt vaan jos yleistän, mutta mua duunarina ihan oikeasti kiinnostaa jääkiekko, en edes tykkää viinistä, tuhti kylmä olut saunan jälkeen on oma juttuni. Työni teen perhanan hyvin ja ihmisenä olen rehellinen ja "suora". Mielestäni naiset voivat tehdä "naisten juttuja" keskenään, taidenäyttelyt sun muut teatterit. Eikös se ole hyvä jos mies antaa aikaa myös ystävättärille?
Olen akateeminen mies, joka haluaa parisuhteessa keskustella krjallisuudesta, käydä taidenäyttelyissä ja maistella erilaisia viinejä. Harrastan teatteria, mutta katson myös jääkiekkoa ja juon kylmää olutta saunan jälkeen.
En ottaisi naista, joka ei jakaisi kiinnostustani taiteeseen, kulttuuriin ja elämästä nauttimiseen, ja ymmärrän täysin, miksi monet naiset eivät myöskään halua. Kun on kehittynyt maku, on vaikea tyytyä ABC-huoltamosapuskaan.
Jep. Minä kaipaan parisuhteelta enen kaikkea älyllistä ja tunneyhteyttä. Sitä ei synny, jos toinen ei osaa keskustella kuin arkikonkretiasta ja mitä joku tuttu teki.
Jotenkin onnistutte kuulostamaan todella omahyväisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Huonot puolet: Ylipaino.
Hyvät puolet: Huumorintaju, empaattisuus, fiksuus, hyväsydämisyys, luotettavuus jne. Ylipäätään luonteeltani olen mielestäni oikeasti hyvä tyyppi ja olisin lojaali ja rakastava kumppani, mutta ketä miestä se kiinnostaa, koska olen läski? No oman kokemukseni pohjalla vastaan, että ei ketään.
N26
Toisinaan harmitellen painan Tinderissä rastia, koska nainen vaikutta profiilin perusteella mukavalta ja on kasvoistaankin kaunis, mutta ikävä kyllä ylipaino on minulle sellainen asia, että seksuaaliset ajatukset kyseisestä naista kohtaan katoaa, eikä siitä silloin mitään tule. Yhtä jykevämpää naista kokeilin tapailla ja meillä oli hauskaa, mutta en vain kiinnostunut hänestä seksuaalisessa mielessä ja homma kuivui kokoon itsestään.
En tosin sanoisi, että ei kenellekään kelpaa, koska onhan noita lihavia naisia suhteessa vaikka millä mitalla.
+ Koulutus (PhD)
+ Harrastukset ja mielenkiinnon kohteet (urheilu, teatteri, kirjallisuus, taiteet, historia)
+ Ulkonäkö (kroppa on kuosissa, naamasta en tiedä)
+ Varallisuus (sanotaanko että riittävästi, alle millin kuitenkin)
- Olen aika kranttu.
- Naisilla menee helposti häntä jalkojen väliin mitä en voi sietää.
- En jaksa kliseitä, ihmisellä pitää olla omia ajatuksia.
- Olen heikkona älykkyyteen mutta älykkäitä on harvassa.
Pahin vikani on naaman rumuus. Kun ulkonäkö on helpoin huomata ensimmäisenä, ei mulle ole tarjontaa. Varmaan myös ajoittainen epäsosiaalisuus ja omiin oloihin vetäytyminen voisi olla tuollainen "vika", joskus vain unohdan vastata esim. kavereiden viesteihin kun otan omaa aikaa.
Hyvinä puolina: olen lojaali ja pidän muita ihmisiä korkeassa arvossa, olen aidosti kiinnostunut muista. Elän suhteellisen terveellistä elämää, pärjään omillani enkä ole takiaismainen roikkuja. En arvota ihmisiä statuksen, tulojen tai ulkonäön suhteen. Olen huumorintajuinen ja sopivassa suhteessa sekä rento että vastuullinen. Minulla on melkoisen hyvä kroppa vaikka itse sanonkin ja olen seksin suhteen hyvin avarakatseinen, kuitenkin "vähän käytetty" kun se tuntuu olevan palstamiehille kynnyskysymys vaikka minulle ei toisten ihmisten seksihistorialla mitään väliä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa pienet tulot akateemiselle. Valitettavasti se on suurin puutteesi, jota et voi kompensoida muilla avuilla.
Asun vuokralla ja vuokranmaksu ei ole koskaan jäänyt rästiin. En tarvitse autoa. Ulkomailla vietän noin 1-2 kuukautta vuodessa. Tosin säästöjä minulle ei ole kertynyt, jos ei velkaakaan.
ap
+ Olen hoikka, suht. urheilullinen
+ Näytän tavalliselta (vihaan sanaa katseenkestävä) en ole mikään malli, mutta näytän hyvältä, olen lyhyt ja kuulemma miehet tykkää lyhyistä naisista (hah)
+ Olen yleisesti oikeasti aika iloinen ja positiivinen, harvoin kiukkuilen. Vitsailen paljon ja olen aika sarkastinen, voi toki olla jonkun mielestä myös huono asia.
- Olen tradenomi. Tämä tuntuu olevan monille miehille turn off, monet tuntuu ajattelevan että olen joku bimbo ja valinnut tradenomin, koska en osaa mitään, vaikka olen jatkamassa maisteriin yliopistoon.
- Vahva itsetunto, tiedän mitä olen ja mitä haluan, kerron selvästi (mutta huom. kohteliaasti) jos jokin asia ei miellytä. Usein tuntuu ei saisi olla treffeillä eri mieltä mistään ja pitäisi vain ihailla treffikumppanin mielipiteitä ja kertomuksia.
- Olen aika innokas, jos ihastun. En jaksa mitään pelejä tai olla vaikeasti tavoiteltava, jos kiinnostaa niin kerron sen tai näytän sen.
N24
Vierailija kirjoitti:
+ Olen hoikka, suht. urheilullinen
+ Näytän tavalliselta (vihaan sanaa katseenkestävä) en ole mikään malli, mutta näytän hyvältä, olen lyhyt ja kuulemma miehet tykkää lyhyistä naisista (hah)
+ Olen yleisesti oikeasti aika iloinen ja positiivinen, harvoin kiukkuilen. Vitsailen paljon ja olen aika sarkastinen, voi toki olla jonkun mielestä myös huono asia.
- Olen tradenomi. Tämä tuntuu olevan monille miehille turn off, monet tuntuu ajattelevan että olen joku bimbo ja valinnut tradenomin, koska en osaa mitään, vaikka olen jatkamassa maisteriin yliopistoon.
- Vahva itsetunto, tiedän mitä olen ja mitä haluan, kerron selvästi (mutta huom. kohteliaasti) jos jokin asia ei miellytä. Usein tuntuu ei saisi olla treffeillä eri mieltä mistään ja pitäisi vain ihailla treffikumppanin mielipiteitä ja kertomuksia.
- Olen aika innokas, jos ihastun. En jaksa mitään pelejä tai olla vaikeasti tavoiteltava, jos kiinnostaa niin kerron sen tai näytän sen.
N24
Eli et osaa hillitä itseäsi ja käyttäytyä asiallisesti. Et myöskään huomaa sitä kuinka teet ihmiset seurassasi vaivaantuneeksi tai se ei kiinnosta sinua.
Huonot puolet: ulkonäkö, kaljuuntuminen, 172 cm ja ylipainoa parisenkymmentä kiloa. Lisäksi luonteeltani olen vittuileva enkä halua sitoutua.
Hyvät puolet ovat mahdollistaneet naisseuran, kun olen tarvinnut sitä. Olen varakas, suorastaan rikas. Lompakkoloisia riittää, mutta en ole valmis sitoutumaan. Taloudellisesti hyväksikäytettynäkin - olen usein maksajana- tulee halvemmaksi kuin parisuhteessa, varsinkin avioliitossa eläminen. Tarjokkaita siihenkin olisi.