Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi vetänyt hoidossa kissaa hännästä, nyt hoitaja ei enää huoli lasta hoitoon

Vierailija
10.07.2017 |

Eli minulla on eräs harrastus vähän kauempana ja tämän hoitajan (nuori opiskelijatyttö) koti on lähellä tätä harrastuspaikkaa. Siellä ei ole mitään lapsiparkkeja tms. 5-vuotias oli halunnut silittää arkaa kissaa joka oli mennyt sängyn alle piiloon. Lapsi oli vetänyt kissan hännästä pois sängyn alta (ja saanut raapimahaavat sormilleen samalla) Nyt tämä hoitaja ilmoitti, ettei ota enää lasta hoitoon. Lapsi teki väärin, mutta kyse on nyt yhdestä mokasta ja oppi varmasti kerrasta kun sai kynsistä. Minä antaisin toisen mahdollisuuden?

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana itse ottaisin lapsen, jos hän muuten osaa käyttäytyä ja minulla olisi syytä uskoa, että tapaus jää viimeiseksi. 

Hoitaja on kuitenkin ilmeisesti tässä tapauksessa vain lisätienestejä hankkiva opiskelija, jolla ei ole mitään palvelusopimusta ap:n kanssa. Näin ollen hänellä on täysi oikeus päättää, hoitaako hän ap:n lasta vai ei. Jos työn vastuullisuus ja saatava korvaus ei vastaa toisiaan, voi työn ihan hyvin lopettaa ilman sen ihmeellisempiä perusteluja. 

Vierailija
42/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koit tarpeelliseksi mainita nuoren opiskelijatytön? Mitä väliä on sukupuolella ja iällä tässä tapauksessa? Provo?

Siksi, että tulee ilmi ettei ole paljon ollut lasten kanssa tekemisissä eli ei mikään kokenut hoitaja ja on itse lapseton, eli ei ymmärtänyt että lapseni teki tuon silkkaa ajattelemattomuuttaan, ei ilkeyttään.

2-3- vuotias voisi vetää kissaa hännästä ajattelemattomuuttaan, mutta kyllä 5-vuotiaan on ymmärrettävä miten kohdellaan eläintä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koet tarpeelliseksi tulla kirjoittamaan tästä isojen vauvojen keskustelufoorumille? :D

Käyttäkää mammat aikanne niiden penskojenne kasvattamiseen, älkääkä pyörikö täällä.

Vierailija
44/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes tarvitse mitään syytä olla ottamatta lastasi hoitoon.

Vierailija
45/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naurattaa aina nämä kommentit "et ole kasvattanut lastasi", kun puhutaan 1-6 vuotiaista lapsista. :D Tuon ikäiset vasta opettelevat sosiaalisia normeja ja käyttäytymistapoja, eivätkä tosiaankaan ole ohjelmoitavissa kuin koneet. Pienelle voi joutua sanomaan useitakin kertoja, ja siihen päälle vielä useita kertoja ja siltikin tuppaa välillä unohtumaan. He ovat pieniä lapsia hyvänen aika sentään ja vaikka heitä olisi miten kasvatettu hyvin ja kasvatettaisiin edelleenkin, voi pieni lapsi toimia noin, kuten ap:n lapsi. Siitä tietysti torutaan ja keskustellaan ja ilmaistaan, että toimi väärin (kissakin ilmaisi) ja niin ne lapset vähä vähältä oppia.

Tällainen, että täällä ketjussa aletaan fantasioimaan ja yllyttämään lapsen rankaisemiseen hiuksista vetämällä ja muulla tavoin pieksemällä, menee jo todella paljon rajan yli lapsivihassakin. Tällaisen henkilön olisi syytä tutkia itseään syvästi, että mahtaakohan kumminkaan olla ihan tasapainossa itsekään. Voisi vaikka ottaa yhteyttä MLL:n tai Väestöliittoon ymmärtääkseen enemmän lapsista ja lapsien sielunelämästä.

Vierailija
46/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se oli vain hoitajalle viimeinen pisara. Jos se olisi ollut yksittäistapaus, niin hän voisi jatkaa. Mutta nyt vain hänen sietokykynsä ylitettiin. Ja hoitaja selittää asian yksinkertaisemmalla tavalla, päästäkseen helpoimmalla.

Vierailija
47/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lapset ei vaan usko vaikka niille kuinka sanois ja vaikka sais kynsistäkin. Meillä kaks kissaa ja omien lasten kavereista tasan yks sisaruspari ei vaan ymmärrä että niihin kissoihin ei mennä koskemaan ja juosta perässä. Noin 5-6 kertaa ovat meillä vierailleet ja joka kerta saan samasta asiasta sanoa koko vierailun ajan. Ja kyseessä 7 ja 9 vuotiaat! Kyllä ne kissat tulee lähelle jos ne haluaa, mutta ei tasan jos juokset niiden perässä ja ne paniikissa juoksee karkuun. Toinen lapsista sai ekalla kerralla sormilleen kynsistä eikä siltikään lapsi ymmärrä! Ja se oli eka kerta kun meidän 13v katti edes on raapassut ketään. Heidän vierailut menee käytännössä niin että ne juoksee kissojen perässä kilpaa ja mä niiden perässä sanomassa " ei, älkää juosko niiden perässä, jättäkää ne rauhaan, ne pelkää, tehkää jotain muuta" ja tää kaikki menee kuuroille korville! Uskomattomia muksuja. Ja tämän vuoksi olen lapsille sanonut että niiden lasten kanssa leikitään muualla kun meillä!

Vierailija
48/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku minun kissaani vetäisi hännästä tai muuten aiheuttaisi sille stressiä, en  päästäisi enää kotiini. Kissat ovat pitkämuistisia ja stressaantuneina saattavat esimerkiksi alkaa pissimään matoille/huonekaluille. Stressi ei koskaan tee kissalle hyvää ja siksi yritän välttää sitä mahdollisimman paljon. 3-vuotias serkkuni osaa kohdella kissaa kyllä hyvin. Olen sanonut, että jos haluaa rapsuttaa kissaa, pitää ensin antaa kissan tulla itsensä luo. Kissaa ei saa vieras ihminen lähtä repimään piilostaan, vaan omistajan pitää kantaa se, jos jonkun. Lapsille pitäisi opettaa oikeanlaiset käsittelytekniikat, kissaa ei esimerkiksi kannata heti mahasta rapsuttaa, sillä lapsi saattaa säikähtää, jos kissa alkaakin raapimaan ja puremaan. Vieraita ihmisiä kissa ei kyllä pure/raavi ilman syytä ja oikeanlaisella ohjauksella vältytään säikähdyksiltä. Siellä hoitopaikassa nainen on ollut vastuussa lapsen ohjaamisesta ja hänen pitäisi tehdä pelisäännöt selväksi lapsen kanssa. Toisaalta en tiedä koko tarinaa, voihan se olla niinkin, että lasta on useamman kerran varoitettu ja kielletty ja äiti on sanonut että ei se kissa mitään tee. Vaikea näin ruudun takaa arvioida.

Vierailija
49/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kissaihmiset ovat ihmeellisiä. Koiraihmisissä sen sijaan tuntuu olevan täysipäisiä, jotka ymmärtävät, että eläin on eläin. Näissäkin on kyllä vanhojapiikoja, joille se "poitsu" on sekä miehen että lasten korvike. 

Tosiaan rinnastetaan aikuinen ihminen johonkin vaistojensa varaisesti toimivaan eläimeen. Nauraisin, elle tämä olisi vakava paikka. [/quote]"

Hyi!

Ihme asenne itselläsi. Eläin on myös elollinen olento, ei mikään lelu. Ja ihan oikeasti, koira tai kissa lasketaan monesti perheeseeen. Tällä asenteellasi kasvatat lapsestasi narskun. Älä ainakaan lemmikkiä hanki!

Vierailija
50/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koit tarpeelliseksi mainita nuoren opiskelijatytön? Mitä väliä on sukupuolella ja iällä tässä tapauksessa? Provo?

Siksi, että tulee ilmi ettei ole paljon ollut lasten kanssa tekemisissä eli ei mikään kokenut hoitaja ja on itse lapseton, eli ei ymmärtänyt että lapseni teki tuon silkkaa ajattelemattomuuttaan, ei ilkeyttään.

ap

Kissaa se sattuu ihan yhtä paljon. En ottais minäkään enää hoitoon.

Vierailija
51/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 5-vuotias muka tajua, että kissaa ei voi vetää hännästä? Jestas

52/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäinen lapsi tietää tai vähintäänkin ymmärtää kun sanotaan. Todennäköisesti hoitaja on useampaan otteeseen kieltänyt lasta ja kultamussukka jatkanut kun on niin hauskaa. Minäkin kieltäytyisin ottamasta lasta enää. Ei siksi etten pärjäisi lapsen kanssa, minulla on koulutus ja työskentelen päiväkodissa. Vaan siksi että eläin on aina eläin ja jos lapsi ei ymmärrä kieltoja niin jälki voi olla pahaa vaikka kyseinen eläin ei olisi koskaan ennen tehnyt mitään, saatika tilanteessa jossa kissa oli jo valmiiksi arka ja pelokas.

Vierailija
53/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kissa ja myös lapsesi mikäli kissaan todella sattuu, on vaarassa lapsesi takia. Syy siihen, ilkeys tai ajattelemattomuus, ei ole olennaista. Lapselle on ok rääkätä eläintä, eikä syyllä ole väliä. Tytön on suojeltava sekä eläintä että lasta, koska eläin voi hädissään puolustautua. Siksi ei ota hoitoon lasta jolla on havaittavissa sellaista mielenlaatua että eläimen satuttaminen hänestä ok.

Vierailija
54/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin aloittajaa, jos kyse olisi parivuotiaasta. 5-vuotias kuitenkin jo tietää, saako eläimiä vetää hännästä vai ei. On myös varsin todennäköistä, että mikäli tämä ei ollut ensimmäinen lapsenhoitokerta, hoitaja on jo lapselle sanonut, ettei kissaan saa koskea tai että kissan pitää antaa olla rauhassa. Lapsi ei ole kuitenkaan totellut hoitajaa. 

Vierailija
55/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi lastasi hoitoon enää. Jos kissa oli kerran valmiiksi arka hännästä vetäminen, kun toinen on hädissään yrittänyt piiloutua, on pahentanut arkuutta entisestään.

Lemmikit ovat kotonaan, josaa niillä on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi. Sinun huonosti kasvatettu lapsesi on vienyt pois turvallisuuden tunnetta muutenkin aralta eläimeltä. Ei silloin enää mitään toisia mahdollisuuksia anneta tai ansaita.

Vierailija
56/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori hoitaja toimi ihan oikein ja on hyvä, että hänellä oli rohkeutta sanoa, ettei enää hoida lasta.

Mitä voisi tapahtua, jos hoitaja antaisi vielä mahdollisuuden? Lapsi kävisi taas kiinni kissaan. Kissa raapisi kunnon naarmut, vaikkapa lapsen kasvot verille. Ja ap olisi syyttämässä hoitajaa ja varmaan tekemässä rikosilmoitusta.

Vierailija
57/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaan kasvatuksen hedelmät..

Vierailija
58/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, jos hoitaja riuhtaisee lasta hiuksista, niin jättäisitkö lapsesi edelleen hänelle hoitoon? Mikäänhän ei estäisi hoitajaa tekemästä samoin vielä uudestaan, vaikka väärin tekikin.

Jos lapsenhoitaja on viisivuotiaan tasolla niin ei tietenkään tällaiselle pidä ketään hoitoon viedä.

Ihmeellisiä kirjoituksia tästäkin asiasta...

Kissaihmiset ovat ihmeellisiä. Koiraihmisissä sen sijaan tuntuu olevan täysipäisiä, jotka ymmärtävät, että eläin on eläin. Näissäkin on kyllä vanhojapiikoja, joille se "poitsu" on sekä miehen että lasten korvike. 

Tosiaan rinnastetaan aikuinen ihminen johonkin vaistojensa varaisesti toimivaan eläimeen. Nauraisin, elle tämä olisi vakava paikka. 

Ja sellaiset "lapsi-ihmiset" ei sitten ole ihmeellisiä, joiden mielestä elävän ja tuntevan olennon fyysinen satuttaminen on ok ja siihen pitäisi antaa vielä uusi mahdollisuuskin?!

Vakava paikka on tosiaan se, että on olemassa sinun kaltaisiasi empatiakyvyttömiä ääliöitä. Eläin on eläin, siitä olen samaa mieltä, mutta niinhän ihminenkin on, eikä ihmisen satuttaminenkaan ole lähtökohtaisesti oikein, miksi sitten avuttoman vaistojensa varassa elävän lemmikin?

Minuakaan ei naurattaisi, jos tajuaisin olevani sadistinen psykopaatti.

Vierailija
59/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. En missään nimessä antaisi lastani vaarallista parasiittia levittävän tuholaiseläimen, kissan, saastuttamaan hoitopaikkaan. Alapeukuistakin jo näkee miten toxoplasma gondii on vienyt terveen järjen kissafaneilta ja saanut nämä tuntemaan sairasta vetoa noihin elukoihin.

Vierailija
60/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedin samanikäisenä hoitokissaa hännästä, en edes yhtä pahasti kuin alottajan kersa ja äiti sitten tästä hyvästä tukisti mua. Ei jäänyt traumoja, ei katkeruutta, ei vihaa eläimiä kohtaan. Mitäs olet ap mieltä, jos hoitaja olisi lisäksi tehnyt saman kakarallesi? Nyt toimi lievemmin ja täysin oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi