Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi vetänyt hoidossa kissaa hännästä, nyt hoitaja ei enää huoli lasta hoitoon

Vierailija
10.07.2017 |

Eli minulla on eräs harrastus vähän kauempana ja tämän hoitajan (nuori opiskelijatyttö) koti on lähellä tätä harrastuspaikkaa. Siellä ei ole mitään lapsiparkkeja tms. 5-vuotias oli halunnut silittää arkaa kissaa joka oli mennyt sängyn alle piiloon. Lapsi oli vetänyt kissan hännästä pois sängyn alta (ja saanut raapimahaavat sormilleen samalla) Nyt tämä hoitaja ilmoitti, ettei ota enää lasta hoitoon. Lapsi teki väärin, mutta kyse on nyt yhdestä mokasta ja oppi varmasti kerrasta kun sai kynsistä. Minä antaisin toisen mahdollisuuden?

Kommentit (132)

Vierailija
81/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitaja ei vahtinut lasta? Sehän hänen työ oli?

Vierailija
82/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tulee selittää, miten eläintä kohdellaan. Ellet sinä ole älynnyt opettaa sitä, hoitajan olisi viimeistään pitänyt sanoa se lapselle ja kieltää jyrkästi siinä vaiheessa, kun lapsi teki sen. Ellei lapsi usko selvää kieltoa, hoitajalla on tietenkin oikeus olla ottamatta kotiinsa lemmikin rääkkääjää. Yksinkertaista vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on siellä kotonaan. Tietenkään ei voi laittaa lasta sinne, jos on vaarana että lapsi satuttaa kissaa ja kissa satuttaa sitten puolustautuessaan lasta.

Lapset on yksilöitä, joillekin on luontevaa olla eläinten kanssa ja joillekin ei.

Vierailija
84/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole parempi että hoitaja reilusti kieltäytyi ottamasta jatkossa lastasi hoitoon, jos kokee ettei pärjää hänen kanssaan.

Olisko parempi ollut vaan jatkaa työtä, vaikka oli selvästi vaarana, että lapsesi kiusaa kissaa ja saa kynnestä vaikka silmään.

Vierailija
85/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta hoitajalla on oikeus vetää lapsesi hiuksista pois sängyn alta.

Juuri näin, jos tällainen tapaus olisi, tuskin ap silloin ajattelisi että kyllähän yhden mokan voi painaa villaisella ja jatkaisi lapsen viemistä kyseiselle hoitajalle.

Kissalla on oikeus olla kotonaan rauhassa ja hoitajalla on oikeus päättää, että eläinrääkkäys on deal breaker jonka jälkeen ei tarvitse rääkkäjää kotiinsa päästää

Vierailija
86/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lastenhoitaja ainesta.

Lapset tekee normaalisti kaikkea tällaista.

Eivät he voi tietää, ettei kissaa voi vetää väkisin hännästä syliin, varsinkin jos nämä on olleet ensimmäisiä kokemuksia eläimistä, lasta pitää ohjata ja neuvoa. Mitä lapsen vahti on tehnyt, kun näin edes päässyt käymään?. Lasta ja mitään lemmikkiä ei jätetä vaille aikuisen valvontaa.

Vierailija
87/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pointsit kuitenkin ap:lle siitä, että hän toivoisi sitä toista mahdollisuutta. Kun hän voisi yhtä hyvin olla täällä kiukuttelemassa, että vastuuttoman hoitajan kissa raapi lasta käteen. Siinä mielessä tuntuu olevan realiteetit selvillä, että moka oli muksun ja kissa sai puolustautua.

Vierailija
88/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ottaisi hoitoon enää Kakaraa, joka ei usko, ettei siihen kissaan kosketa. Ei kaikista lapsista tarvitse pitää ja sun lapses nyt vaan on hoitajalle yksi niistä.

Vierailija
89/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luona oli kerran yks tuttavaperhe kyläilemässä, heillä oli 5v lapsi mukana. No tää mukula jahtas mun koiraa ja repi sitä korvista ja hännästä.

Lapsen äiti ei reagoinu muuten kuin nauramalla :( Ilmeisesti oli niin v..tun kivaa nähdä kun eläintä kiusataan.. No mä sanoin tosi tomerasti sille lapselle, mutta ei uskonut. Sitten mulla napsahti ja karjasin täyttä kurkkua että loppuu se s..atanan koiran kiusaaminen tai annan tukkapöllyä.. Muksu alko märisemään ihan hulluna ja sen äiti suuttu mulle. 

No niin suutuin mäkin ja sanoin että nyt ois hyvä aika lähteä vetämään.. Ei olla sen jälkeen oltu yhteyksissä enkä haluakaan.

Vierailija
90/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kissaa, enkä tosiaan halua, että kukaan vetää niitä hännästä. Viisivuotias on kuitenkin aika pieni, eikä hän vielä oikein ymmärrä asettua kissan asemaan ja miettiä, miltä hännästä vetäminen mahtaa tuntua - varsinkaan, jos kotona ei ole lemmikkejä eikä lapsi ole ollenkaan tottunut niiden käsittelyyn. Itse antaisin lapselle uuden mahdollisuuden. Olisihan mainio hetki opettaa hänelle, että lemmikkejä on kohdeltava aina varovasti ja että esim. nukkuvaan tai ruokakupilla olevaan eläimeen ei saa koskea. Kyllä pienetkin lapset oppivat olemaan hienosti eläinten kanssa, jos joku sen vain heille opettaa. Aikuisen pitää tietenkin olla aina lähellä valvomassa - niin lapsen kuin lemmikin turvallisuuden vuoksi.

Vierailija
91/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että täällä ollaan kissahulluja ja lemmikit menee arvojärstyksessä ihmisten ohi. Moni on ilmoittanut mm. että oma kissa on tärkeämpi kuin esimerkiksi omat isovanhemmat. Kertoo jotain henkilön mielenterveydestä tuollaiset julkilausumat :/

Vierailija
92/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme ettei halua tuollaista jälkeenjäänyttä lasta hoitoon kun ei tunnu älyävän miten kissaa kohdellaan. Ei varmasti ollut eka kerta kun jahtasi. Ihan oikein teki hoitaja. Minulle jos tulisi tuollainen niin laittaisin häkkiin sen lapsen odottamaan niin pysyisi pois pahanteosta. Sielläpä kissakin saisi kotonaan rauhassa kulkea. T.lapsirakas mummo

Vierailija
93/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen ymmärtää kyllä, ettei kissaa vedetä hännästä. Ei sen tytön ole mikään pakko ottaa hoitoon, vaikka syy olisi sekin, ettei huvita, ellei teillä ole työsopimusta. 

Vierailija
94/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja on typerys. Tai laiskuri joka keksi hyvän syyn ettei tarvitse enää töitä tehdä.

t. ap

En ole ap. Mutta minusta hoitajan pitää osata suhteuttaa asiat. Jos pikkulapsi vetää kissaa hännästä niin sitten sanotaan tiukasti että niin ei saa tehdä. On sitten eri asia jos hoitaja ei saa lasta tottelemaan. Silloin on tietysti parempi ettei hoidakaan, kun ei kerran hommassa pärjää.

4

No jos lasta  ei ole kotona kasvatettu, miten sen kanssa alkaa hoitaja pärjätä yhtäkkiä? Itselleni sysättiin ollessani teini-ikäinen nälkäpalkalla hoitoon todella vaikea ainoa lapsi, luultavasti adhd näin jälkeenpäin ajatellen. Kun kotona oli aina saanut kaiken läpi, miten sen kanssa alkaa pärjätä, kun ei mitään usko, kun ei ole tarvinnut uskoa. Naapurin pikkutyttöä hoidin samoihin aikohin joskus täysin ongelmitta, vieläpä nuorempi kuin tuo poika ja tyttö totteli hyvin. 

Vierailija
95/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala millainen äiti olet! Kuinka huonosti olet lapsesi kasvattanut ! 5-vuotias on iso jo siinä mielessä,että pitäisi ymmärtää,ettei eläimiä pahoinpidellä. Hoitaja teki aivan oikein. Saako lapsi tehdä kotonakin mitä vain? Olet sellainen vanhempi,joka ei ole asettanut lapselle koskaan rajoja. Todennäköisesti lapsesta kasvaa kauhukakara. Meidän 2-vuotiaskin kohtelee eläimiä hyvin,koska hänelle in opetettu,että ihmisiä eikä eläimiä saa satuttaa. Onneksi minä en ole noin huono kasvattaja ollut.

Vierailija
96/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hoitajana olisin antanut lapselle vielä toisen mahdollisuuden, mutta mistä tiedät, ehkä hän antoikin, ja asia tapahtui heti toistamiseen? Minusta hoitaja toimii vastuullisesti, jos ottaa lemmikin, niin tottakai on vastuussa sen hyvinvoinnista ja siitä että lemmikillä on omassa kotonaan turvallista olla. Se on kissan koti, ei sinun lapsesi. Arvostan hoitajaa, että hän pitää kissan hyvinvointia tärkeämpänä kuin niitä rahoja, jotka hän lasta vahtimalla tienaisi.

Vierailija
97/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni 6- ja 2-vuotiaiden lasten äitinä ärsyttää lapset, jotka kohtelevat lemmikkejä kuin pehmoleluja. Meillä jopa 2-vuotias tajuaa, että kissaa tai koiraa ei vedetä hännästä tai silitetä ellei eläin tule itse luo. Hän tietää myös, että sanktiona touhusta voi olla paha raapaisu, ja se on mielestäni oikein eläimeltä, joka ei pysty muuten puolustautumaan. 

Jälleen yksi syy, miksi jokaisessa perheessä olisi hyvä olla lemmikki. 

Sellainen 2-vuotias, joka ei kohtaa lemmikkejä arjessa ei tollaista ymmärrä. Meillä on reilu 2v lapsi, joka ei ole nähnyt koskaan esim.kissaa. Me ei olla koskaan oltu kylässä eläinperheessä, niin milläs tollaisen asian opetat. Meillä ei lapsi tiedä, että eläin voi purra tai raapia. Tätä menoa saattaa olla tietämätön asiasta vielä vuoden tai kahdenkin päästä.

Kerroppa yksikin hyvä syy miksi pitäisi hankkia lemmikki vain sen vuoksi, että se purisi ja raapisi lasta opetusmielessä.

Vierailija
98/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika. Ei tarvitse ensin mennä kylään eläinperheeseen voidakseen opettaa lapselle empatiaa ja hyviä käytöstapoja. Tällaiset ihmiset tietysti myös aina vetoavat omien virheiden tapahtuessa siihen ettei asiasta ole aiempaa kokemusta. Haloo.

Vierailija
99/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja olis voinu vetää paskaperseesi vaikka korvasta toiseen huoneeseen. Kauhea lapsi. Tuollaista voisi odottaa ehkä 2-vuotiaalta, ei 5-vuotiaalta.

Vierailija
100/132 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että täällä ollaan kissahulluja ja lemmikit menee arvojärstyksessä ihmisten ohi. Moni on ilmoittanut mm. että oma kissa on tärkeämpi kuin esimerkiksi omat isovanhemmat. Kertoo jotain henkilön mielenterveydestä tuollaiset julkilausumat :/

Ja tämä kommentti kertoo karua kieltä teikäläisen mielenterveydestä.

AP:lle: ehkä on lapsenkin etu, ettei ole siellä hoidossa kissan kanssa tappelemassa. Siinä voi käydä vielä huonosti. Eikä tämä varmasti ollut ainoa ongelma, vaan viimeinen pisara. Ajattelemattomuudella ei mun mielestä kannata selittää huonoa käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä