Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi vetänyt hoidossa kissaa hännästä, nyt hoitaja ei enää huoli lasta hoitoon

Vierailija
10.07.2017 |

Eli minulla on eräs harrastus vähän kauempana ja tämän hoitajan (nuori opiskelijatyttö) koti on lähellä tätä harrastuspaikkaa. Siellä ei ole mitään lapsiparkkeja tms. 5-vuotias oli halunnut silittää arkaa kissaa joka oli mennyt sängyn alle piiloon. Lapsi oli vetänyt kissan hännästä pois sängyn alta (ja saanut raapimahaavat sormilleen samalla) Nyt tämä hoitaja ilmoitti, ettei ota enää lasta hoitoon. Lapsi teki väärin, mutta kyse on nyt yhdestä mokasta ja oppi varmasti kerrasta kun sai kynsistä. Minä antaisin toisen mahdollisuuden?

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kauhia. Puolin ja toisin. Pentu veti kissaa hännästä, kissa antoi kynnestä, hoitaja ei halua hoitaa pentua joka veti kissaa hännästä. Mä taidan nyt mennä hengittämään paperipussiin.

Vierailija
122/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kissatrollit kuten viiksien leikkaus ym. ovat uskomattomia! Uppoavat kissa-Britoihin ihan täysillä! Ja palsta käy kuumana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koit tarpeelliseksi mainita nuoren opiskelijatytön? Mitä väliä on sukupuolella ja iällä tässä tapauksessa? Provo?

Siksi, että tulee ilmi ettei ole paljon ollut lasten kanssa tekemisissä eli ei mikään kokenut hoitaja ja on itse lapseton, eli ei ymmärtänyt että lapseni teki tuon silkkaa ajattelemattomuuttaan, ei ilkeyttään.

ap

Olipa itsellä lapsia tai ei, niin ilmeisesti osaa hoitaa lapsia, kun olet lapsesi hänelle hoitoon jättänyt. Ja ei kissa ihan noin vaan anna itseään kiskoa hännästä, joten veikkaan että kissa on yrittänyt pakoon sängyn alle, ja maukunut ja/tai sähissyt kun lapsi on sen sieltä kiskonut. Ihan varmasti hoitaja on ehtinyt siihen lapselle sanomaan että jättää kissan rauhaan. Jotenkin voisi luulla, että lapsi käsittelee kissaa muutenkin kovakouraisesti ja kielloista ja ohjeista huolimatta "väärin". Jospa hoitaja on kyllästynyt siihen, ettei lapsi anna kissan olla rauhassa, vaan on koko ajan kiusaamassa kissaa. Sitäpaitsi hoitaja tekee ihan oikein, ettei ota lasta enää hoitoon jos lapsi ei kissan kanssa tule juttuun. Kissa voi kynsiä tai purra pahasti jos lapsi sitä retuuttaa kielloista huolimatta. Mitäs jos niin käy? Hoitaja ajattelee tässä siis sekä kissansa ja lapsen parasta.

Jos kissa, olkoonkin vaikka arka, on mennyt sängyn alle piiloon, niin vaikuttaa siltä, että lapsi ei anna kissan olla rauhassa, ihan varmasti hoitaja on lapselle kertonut kuinka kissan kanssa ollaan.

Vierailija
124/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kissatrollit kuten viiksien leikkaus ym. ovat uskomattomia! Uppoavat kissa-Britoihin ihan täysillä! Ja palsta käy kuumana.

Otsikon luettuani odotin, että ap kertoo, että lapsi myös vahingossa leikkasi kissan viikset, tai hännästä pikkuisen karvaa, kun kissa oli tullut katsomaan kun lapsi oli askarrellut saksien kanssa, tai lapsi oli päättänyt leikkiä kampaajaa kissan kanssa ja nyt kissa on puoliksi kalju.

Vierailija
125/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kissa siihen kuole ja lapsi sai näpeilleen. Eri asia olisi ollut jos olisi oikeasti rääkännyt kissaa.

Vierailija
126/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerta kaikkiaan tässä ei ole kenelläkään mitään päivittelemisen aihetta. Jos opiskelijatyttö ei halua enää hoitaa lasta, niin hänen ei millään lailla sitä tarvitse hoitaa, oli syy kissan häntä, lattialle mennyt puuro tai äidin väsyttävyys, korvauksen mitättömyys - tai tytön omat laiskuus tai kiireet. 

Se on voi voi. Aloittajan täytyy vaan lopettaa harrastuksensa tai hankkia uusi hoitaja lapselleen. 

Miksi kysellä tämmöistä? Luulisi että palsta ei tilanteelle paljonkaan voi. Vaan onhan tässä jo 9 sivua kommentteja...

Vierailija
127/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minulla on eräs harrastus vähän kauempana ja tämän hoitajan (nuori opiskelijatyttö) koti on lähellä tätä harrastuspaikkaa. Siellä ei ole mitään lapsiparkkeja tms. 5-vuotias oli halunnut silittää arkaa kissaa joka oli mennyt sängyn alle piiloon. Lapsi oli vetänyt kissan hännästä pois sängyn alta (ja saanut raapimahaavat sormilleen samalla) Nyt tämä hoitaja ilmoitti, ettei ota enää lasta hoitoon. Lapsi teki väärin, mutta kyse on nyt yhdestä mokasta ja oppi varmasti kerrasta kun sai kynsistä. Minä antaisin toisen mahdollisuuden?

Palataanpa tähän lähtöruutuun.

Vaikka hoitaja ei ottaisi lastasi enää hoitoon, voitteko mennä käymään siellä? Näkisit itse kuinka muksu suhtautuu kissaan; menikö oppi perille.

Hoitaja/kissan omistaja voisi pitää kissaa sylissä ja sitten te aikuiset selitätte ja näytätte miten kissaa saa silittää: hellästi ja myötäkarvaan. Jos kissa sähisee, kerrotte että tuo on vakava varoitus eli just nyt ei kissa halua edes silitystä. 

Lapsi saisi arvokkaan oppitunnin eläinten kunnioittamisesta, eikä hänelle jäisi pelkoa kissaa kohtaan - liian moni aikuinen vihaa kissoja koska pohjimmiltaan pelkää niitä.

Parhaassa tapauksessa saatatte voittaa hoitajan luottamuksen takaisin. Win-win, eikö niin?

Rakentava ehdotus. Voisin hyvin kuvitella että lapsi on jäänyt pelkäämään kissan raapimista; valitettavasti pelko voi synnyttää vihaa. Kissa ei ehdoin tahdoin jää muistelemaan pahalla jos hännästä ei kiskota toistuvasti. 

t: järjellä hullu kissanainen

Vierailija
128/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen oman lemmikin turvallisuus menee vieraan lapsen hoitopaikan edelle.

Vierailija
129/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on toiminut lastenhoitajana aina välillä. Kyllä hänellä on ollut oikeus lopettaa lasten hoito, kun on halunnut. On syy, mikä tahansa.

Esim. hoisi erään perheen kuopusta aina silloin tällöin. Homma eteni niin, että yhtäkkiä kaikki kolme tuotiin meille tyttöni hoitoon, mutta hinta ei noussut. Sitten varattiin viikonloppu hoitoon ja tuntia ennen tuontia soitettiin, ettei tarvikkaan. No tyttö oli perunut viikonloppusuunnitelmansa ja vähän kiukutti. Sitten taas joku lauantai soitettiin aamulla klo 6, että tuon tunnin päästä lapset hoitoon. No ei käy. No miksi ei käy. No kun en ole kotipaikkakunnallakaan. No eikö äitis voisi katsoa. No ei voinut äitikään.

Eli tytöllä ei ole mitään velvollisuutta jatkaa lapsenhoitoa, jos hän ei halua. Hänellä tuskin on virallista työsopimusta ja irtisanomisaikaa.

Ja kissoista. Meillä myös kissa. En ymmärrä perheitä, jotka tulee meille kylään ja hehkuttaa ennen tuloa, että siellä on kissa. Sitten pelmahtaa eteiseen lapsilauma kiljuen, että missä se teidän kissa on. No kissa on painunut piiloon liiterin vintille heti, kun näki oudon auton pihassa. Tietää kai, mitä on tulossa, kun pihaan pelmahtaa lapsilauma. Ja ei, en ole käynyt raahaamassa liiterin vintiltä kissaa heille leikkikaluksi.

Sitten äidit ovat myrtseinä, kun he ehtivät luvata, että lapset saa leikkiä kissalla.

Vierailija
130/132 |
11.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ettei ollu leijona tyyliin jossain eläintarhassa, olis syöny sen sun lapses, itse oot kuitenkin lapses päättänyt "hankkia" vaikka varsin hyvin tiesit harrastuksestas, jatkossa etsit hoitajan vaikka omaan kotiis jossa eiole eläimiä rääkättävänä, minulla onkin harrastus jota voin tehdä kotona sitten jos päätän joskus haluta lapsia, kaikesta pitää olla halukas luopumaan jotta se lapsi selviää teini ikään

Vierailija
131/132 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihme mussutusta. Jos meikäläiselle tulee muksuja vahdittavaks ja ilkeyksiä tekee niin vanhalla kunnon vyöremmillä tai koivuniemen herralla ne ilkeydet on ennenkin loppunut.

Vierailija
132/132 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun kissaani kohtelisi joku lapsi noin, niin tukasta nostaisin lapsen ulko-oven ulkopuolelle äitiään odottamaan. Toiste ei minun asuntooni tulisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä