Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä varten elämä on näin paskaa!!!!

Vierailija
30.03.2006 |

Vielä eilen olin onneni kukkuloilla.... Odotin ensimmäistä lastani, omaa pientä lastani. Oltiin miehen kanssa onnellisempia kuin koskaan... Yöllä heräsin valtaviin kipuihin ja tunsin että kuumetta on paljon. Sattui niin paljon kun yritin päästä ylös sängystä. Tiesin jo siinä vaiheessa että menetin pieneni.

Sairaalassa jouduin odottamaan kohtuuttoman kauan, että lääkäri tuli kattomaan vointiani. Siinä käytävällä jouduin tuskieni kanssa olla. Onneksi mieheni oli mukana.

Ultrassa huomattiin että vauva vastasi viikkoja, eli oli kuollut ihan lähi aikoina. Lääkäri ilmoitti tylysti että minulla on kohtu tulehdus joka oli levinnyt sikiöön. Kasa lääkkeitä kouraan ja kotiin. Miksi? Miksi lähettivät mut kotiin? Mikseivät tehneet asialle jo tänään jotain? Huomenna olen kyllä menossa takaisin.

Istun tässä koneella kuollut vauva sisälläni ja puran tätä todella pahaa oloani jotenkin. Mies istuu vaan ja itkee. Ei halua mua lähelle. Sattuu kuulemma liikaa katsoa mahaani. Kun tietää mitä siellä on..

Miksen ymmärtänyt ajoissa niitä oireita? Sitä kipua ja jomotusta? Luulin vaan että kohtu kasvaa ja siksi sattuu. Lämmön nousun pistin flunssan piikkiin... Miten mä voin olla niin tyhmä? Vauvani todennäköisesti eläisi vielä jos olisin vaan tajunnut ajoissa....

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni synnytti kaksoset, joista toinen eli muutaman päivän, toinen syntyi kuolleena. Tuli uudelleen aika pian (alle vuosi) raskaaksi, ja nyt terveen vauvan äiti. Ja onnellinen uudesta vauvasta.

Eihän se suru koskaan häviä, se vain muuttaa muotoaan ajan kuluessa niin, että sen kanssa pystyy elämään.

Vierailija
2/38 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettäneet vauvansa. On todella vaikea lukea tekstejänne, enkä oikein osaa sanoa mitään.

Voimia, päivä kerrallaan. Rukoilen puolestanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Auttaako jos teette uuden lapsen edellisen tilalle?Helpottaisi varmaan oloa..

Vierailija
4/38 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia sinulle ja miehellesi!

Vierailija
5/38 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös otan osaa suruun.. pidetään tämä pinnalla jos ap sattuisi piipahtamaan..

Kovin julmaa tämä elämä..VOIMIA!!

Vierailija
6/38 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uusi vauva saa tulla heti kun se on mahdollista, jos minulle sellainen onni vielä suodaan. Tätä kuollutta vauvaa en unohda, enkä varmaan koskaan lakkaa suremastakaan.

Vierailija
7/38 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyneleet valuen luin ap:n sekä muiden vauvansa menettäneiden kertomukset. Kamalalta tuntuu. Toivon teille kaikille voimia ja että kuitenkin jaksatte. Ei sitä tiedä miksi tällaista tapahtuu. Toivottavasti kuitenkin jotenkin jaksatte eteenpäin ja kohti jotain parempaa. Paljon voimia ja jaksamista.

Vierailija
8/38 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen #23.

Vierailija
9/38 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt nyt vaikeita aikoja läpi. Voimia sinulle ja miehellesi.

Ottakaa vauvasta muistoja. Valokuvia, hiustupsu, painakaa jalan ja käden jäljet... Ne ovat arvokkaita muistoja. Muuta ei jää kuin muistot :-(

Kysymykseen, auttaako uusi lapsi surussa. Uusi lapsi ei korvaa menetettyä. Kuollut lapsi ei unohdu ikinä. Monet alkaa yrittämään uutta lasta pian ja toivonkin että jokainen menetyksen kohdannut tulisi pian helposti raskaaksi ja saisi vaiva. Julma kohtalo on sillä äidillä joka ei menetyksen jälkeen saisi kokea onnistunutta raskautta ja hoivata vauvaa.

-enkelin äiti-

Vierailija
10/38 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Monet alkaa yrittämään uutta lasta pian ja toivonkin että jokainen menetyksen kohdannut tulisi pian helposti raskaaksi ja saisi vaiva.

siis saisi vauvan

Vierailija
11/38 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kaikille...

Vierailija
12/38 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunausta!

Vierailija
13/38 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hali täältäkin!

Minulla kuoli vauva kohtuun " jo" rv 13, niin tuska ei ehkä ollut niin konkreettinen kun teillä joilla vauva kuoli paljon myöhemmin. Mutta voin vaan kuvitella miten suuri teidän suru on.

Muistan miten alussa tuntui siltä kun sisälläni olisi iso musta möykky, joka ei tuntunut millään poistuvan. Sairaalassakin myötätunto miespuolisilta lääkäreiltä ei ollut kovin suuri, heille tämä oli toimenpide muiden joukossa. Minulle se oli toivoni ja kauan kaivatun vauvaonneni menetys.

Nyt, 4kk toisen keskenmenoni jälkeen (menetin 2 kertaa peräkkäin vauvani rv 13) suru alkaa jo helpottaa, mutta ei silti mene päivääkään että en ajattelisi sitä mitä menetin.

Voimia teille kaikille menetyksen kokenneille, ja kuten yksi aiempi kirjoittaja osuvasti sanoi, haavat paranevat mutta arvet jäävät.

Vierailija
14/38 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et olisi voinut tehdä asialle mitään, et yhtään mitään!! Toivottavasti tämä asia on selvä sinulle ja miehellesi.

Vierailija
15/38 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea voi aina osata tajuta :(

Vierailija
16/38 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä nyt muita sanoja, oli niin surullista luettavaa.

Vierailija
17/38 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄmän kokemuksen pitäisi yhdistää teitä, ei erottaa, tämä myös miehellesi. Tukekaa toisianne!

Sinä et olisi voinut tehdä yhtään mitään. Vaikka olisit mennyt aiemmin lääkäriin, ei lasta luultavimmin olisi voitu pelastaa. olen nähnyt näitä tapauksia useampia, kun olin työssä sairaalassa äitiyspoliklinikalla. Joten jätä syyllistäminen pois, koska tähän asiaan et pysty vaikuttamaan, etkä olisi pystynyt vaikka miten päin olisit ollut.

Voimia !

Vierailija
18/38 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä selviän huomisen?

AP

Vierailija
19/38 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä asioita voi järjellä käsittää. Yritä kestää huomiseen, pystyt siihen kyllä. Soita ystäville tai kirjoita tänne, tunteiden purkaminen auttaa aina pahaa oloa.

Vierailija
20/38 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa voisin tulla luoksesi ja antaa halauksen. Toivon voimia niin sinulle kuin miehellesi huomista varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi