Pitkä parisuhde, vahinkoraskaus, mies ei halua
Niin. Mitä tekisitte? Mies ei halua lasta koska vielä ei oltu lapsen tekemisestä sovittu. Raskaus on todellinen yllätys. E-pillerit ollut käytössä. Olen jo lähempänä 30 ikävuotta joten abortti ei ole mahdollisuus mielestäni. Ero taikka lapsi. Parisuhde on monia vuosia kestänyt.
Kommentit (247)
Ettei vaan kuitenkin pari pilleriä "unohtunut"?
Muista ilmoittaa lääkevalmistajalle pillerien pettämisestä. Noista pidetään kirjaa
Vierailija kirjoitti:
Haluan tietää sen mitkä pillerit petti! Mikä merkki?????
Yksilöllistä.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksipiippuinen juttu. Virhe on se, että ette ole keskustelleet asiasta ajoissa, jotta olisitte vahingon sattuessa samalla aaltopituudella (tai ehtineet etsiä sopivammat kumppanit).
Seksin harrastamiseen kuuluu tietty vastuu seurauksista, mutta toisaalta ketään ei pitäisi pakottaa isäksi, ainakaan siis läsnäolevaksi.
Ketään ei olla pakottamassa isäksi. Ap on syönyt pillerit oikein ja kyseessä on puhdas vahinko. Ehkäisy ei ole koskaan 100% varmaa ja mieskin on halunnut seksiä joten voit varmaan unohtaa nuo pakottamispuheet.
Tässä keskustelussa ollaan pakottamassa miestä isäksi. Oletetaan, että mieli muuttuu, on vain järkyttynyt, on luuseri jos ei suostu jäämään, jne.
Yhtä hyvin voidaan kysyä, miksi nainen harrasti seksiä tämän miehen kanssa jos ei ole valmis vahingon sattuessa tekemään ratkaisuja.
Ei unohtunut paria pilleriä. Sairastin mahataudin, jonka vuoksi ilmeisesti tämä yllätys tapahtui. Yasmin merkkiset pillerit.
Mun mielestäni lapsi on teille tarkoitettu, koska hän on ehkäisystä huolimatta halunnut maailmaan tulla.
Onnea <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksipiippuinen juttu. Virhe on se, että ette ole keskustelleet asiasta ajoissa, jotta olisitte vahingon sattuessa samalla aaltopituudella (tai ehtineet etsiä sopivammat kumppanit).
Seksin harrastamiseen kuuluu tietty vastuu seurauksista, mutta toisaalta ketään ei pitäisi pakottaa isäksi, ainakaan siis läsnäolevaksi.
Ketään ei olla pakottamassa isäksi. Ap on syönyt pillerit oikein ja kyseessä on puhdas vahinko. Ehkäisy ei ole koskaan 100% varmaa ja mieskin on halunnut seksiä joten voit varmaan unohtaa nuo pakottamispuheet.
Tässä keskustelussa ollaan pakottamassa miestä isäksi. Oletetaan, että mieli muuttuu, on vain järkyttynyt, on luuseri jos ei suostu jäämään, jne.
Yhtä hyvin voidaan kysyä, miksi nainen harrasti seksiä tämän miehen kanssa jos ei ole valmis vahingon sattuessa tekemään ratkaisuja.
Voi hellanletts, tässä ei olla ketään pakottamassa mihinkään. Korkeintaan elarit pitää maksaa, muuten ei tarvitse olla isä eikä mikään, jos ei halua. Logiikkasi mukaan, ja minunkin, mies on valmis vähintään elareihin, jos harrastaa seksiä.
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortin tekisin. En ikipäivänä pitäisi lasta vastoin miehen tahtoa. Ja sinun ikäisellä on kyllä loistavasti aikaa.
Kamalaa tämäkin. Mitä ihmettä se miehen halu asiaan liittyy? Oletpa rähmälläsi.
9Tottakai miehen halu liittyy asiaan. Kyse on kuitenkin molempien lapsesta. Itse en pitäisi sellaista vahinkolasta, jonka isä ei halua isäksi tulla. Ei ole minun tehtäväni mennä hänen elämäänsä sotkemaan.
Kukin valitkoon itse miten tykkää, eikä minusta miehellä kuitenkaan ole mitään oikeutta aborttiin painostaa. Silti omasta mielestäni on parasta, kun molemmat vanhemmat sen lapsen haluaa.
Eli et osaa samaistua henkilön, joka on aina toivonut lasta, tilanteeseen, vaan määyt siellä, että se, että kyseisen naisen mies ei ole, määrää ratkaisun?
9
Molemmathan tässä tilanteessa ratkaisun määrää. Kuten sanoin, kukin valitkoon itse miten tykkää, mutta mielestäni miehenkin mielipide on otettava huomioon. Molempia ei voida miellyttää, jos eri mieltä ollaan ja valinta on naisen. Lapsia voi todennäköisimmin tuon ikäinen tehdä myöhemminkin, tehtyä lasta ei voi peruuttaa. Joten itse en lasta pitäisi.
N47 kirjoitti:
Mun mielestäni lapsi on teille tarkoitettu, koska hän on ehkäisystä huolimatta halunnut maailmaan tulla.
Onnea <3
Ihan mahataudin takia vaan, oksentelu ja / tai ripulointi vähentää imeytymistä ja sitä kautta tehoa.
Ohjeissahan kerrotaan ehkäisytehon heikkenemisestä hetkellisesti mahataudin tms yhteydessä. Ettekö huomioineet tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortin tekisin. En ikipäivänä pitäisi lasta vastoin miehen tahtoa. Ja sinun ikäisellä on kyllä loistavasti aikaa.
9Tottakai miehen halu liittyy asiaan. Kyse on kuitenkin molempien lapsesta. Itse en pitäisi sellaista vahinkolasta, jonka isä ei halua isäksi tulla. Ei ole minun tehtäväni mennä hänen elämäänsä sotkemaan.
Kukin valitkoon itse miten tykkää, eikä minusta miehellä kuitenkaan ole mitään oikeutta aborttiin painostaa. Silti omasta mielestäni on parasta, kun molemmat vanhemmat sen lapsen haluaa.
Eli et osaa samaistua henkilön, joka on aina toivonut lasta, tilanteeseen, vaan määyt siellä, että se, että kyseisen naisen mies ei ole, määrää ratkaisun?
9Molemmathan tässä tilanteessa ratkaisun määrää. Kuten sanoin, kukin valitkoon itse miten tykkää, mutta mielestäni miehenkin mielipide on otettava huomioon. Molempia ei voida miellyttää, jos eri mieltä ollaan ja valinta on naisen. Lapsia voi todennäköisimmin tuon ikäinen tehdä myöhemminkin, tehtyä lasta ei voi peruuttaa. Joten itse en lasta pitäisi.
Miten niin molemmat? Käytännössä se mitä nainen haluaa toteutuu. Koska lapsi on naisen mahassa.
9
Ainut oikea ratkaisu on abortti ja sitten ero miehestä. Etsi uusi parisuhde miehen kanssa joka haluaa lapsia. Sinulla on vielä helposti 10+ vuotta aikaa.
Jaa no ei ne pillerit sitte edes pettänyt periaatteessa. Itse aina ripulin ja oksennustaudin yhteydessä ja jälkeen olen välttänyt seksiä.
Yasmin tuntuu olevan aina se pilleri joka pettää, onneksi vaihdoin pois :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9Molemmathan tässä tilanteessa ratkaisun määrää. Kuten sanoin, kukin valitkoon itse miten tykkää, mutta mielestäni miehenkin mielipide on otettava huomioon. Molempia ei voida miellyttää, jos eri mieltä ollaan ja valinta on naisen. Lapsia voi todennäköisimmin tuon ikäinen tehdä myöhemminkin, tehtyä lasta ei voi peruuttaa. Joten itse en lasta pitäisi.
Miten niin molemmat? Käytännössä se mitä nainen haluaa toteutuu. Koska lapsi on naisen mahassa.
9
En tiedä luitko enempää kuin ensimmäisen lauseen sanomastani, mutta siinähän se selviää. Mielestäni miehenkin mielipide on otettava huomioon. Tilanteessa, jossa otetaan miehenkin tilanne huomioon, on miehenkin mielidide ratkaisuun vaikuttava tekijä. Eli molemmat määrää ratkaisun, vaikkakaan ei tasavertaisesti.
Jos miehen mielipidettä ei oteta huomioon, silloin määrää nainen mutta minä en ole tämän ratkaisun kannalla.
Itse en olisi lasta tuossa tilanteessa pitänyt. 28-vuotiaana en ollut vielä edes tavannut lasteni isää.
Lisäksi olen aina halunnut lapsilleni kaksi tasavertaista vanhempaa, koska perhe-elämä ja lasten kasvattaminen on todella vaativaa jos sen haluaa tehdä hyvin. Minulla ei myöskään ole yhtään sukulaista, jolle haluaisin uskoa lapseni, jos en itse voisi heistä pitää huolta.
Ja joo, mitä vaan voi tapahtua vaikka huomenna, mutta toki voin omissa päätöksissäni yrittää elää elämääni toivomallani tavalla.
N-28 kirjoitti:
Ei unohtunut paria pilleriä. Sairastin mahataudin, jonka vuoksi ilmeisesti tämä yllätys tapahtui. Yasmin merkkiset pillerit.
Eikös jokaisen pillerin käyttöohjeissa lue, että jos oksentaa tai on ripulia, niin pillereiden teho laskee ja tulee käyttää kondomia yhdynnän aikana. Harva vain lukee näitä lappusia lääkkeiden mukana.
Jos elämäntilanteesi mahdollistaa, että pärjäät lapsen kanssa vaikka yksin, niin en tekisi aborttia. Voihan olla, että miehesi ei ole ns. koskaan valmis hankkimaan lasta. Aina löytyy jokin "tekosyy", minkä varjolla lasta ei voida hankkia. Sitten vuodet vierivät ja huomaat, ettet lasta enää saakaan tai mies löytää toisen, jonka kanssa lapsen haluaa.
Haluan tietää sen mitkä pillerit petti! Mikä merkki?????