Lääkärit ihmeissään nykynuorten menosta: Sairauslomalle pitää päästä ”kissan kuolemasta”
Kommentit (267)
En esimiehenä maksaisi senttiäkään palkkaa tuollaisesta "sairaslomasta".
Jos ei työnantaja kohtelisi kuin paskaa ja vaatisi kokoajan enemmän ja enemmän duunia samalla liksalla ja firma tekee voittoa enemmän jokaikinen vuosi,
voi vaan ihmetellä miksi kipukynnys saikulle on niin matala
jos tuommoista pyytää niin sehän on välitön irtisanomisperuste
Pekka Mattila ei ole professori eikä lääkäri.
Saako naapurin kuolemasta pyytää, tai ystävän? Seurustelukumppanin? Tarvitseeko tuoda todistus?
Vierailija kirjoitti:
Saako naapurin kuolemasta pyytää, tai ystävän? Seurustelukumppanin? Tarvitseeko tuoda todistus?
Oman alasi työehtosopimuksessa on lueteltu ne läheiset, joiden kuoleman takia voi saada palkallista lomaa. Yleisesti ottaen naapurin tai ystävän kuolema ei ole palkanmaksun peruste poissaolon aikana. Seurustelukumppanin kuolema vain, jos on avoliitossa.
esimies
Enemmän huolettaa se miten paljon nykyään on empatiakyvyttömiä eläinvihaajia. Eikä pelkästään tämän keskustelun perusteella.
Jutusta: "Usein työntekijältä odotetaan jatkuvasti täyttä suoritusta, minkä vuoksi mahdollisuuksia työskennellä puolikuntoisena on aiempaa vähemmän. Moni jääkin mieluummin sairauslomalle." Niin. Samahan se oli ennen esim pellola olla päivä vaikka oli murheitakin, eri asia, jos joutuu esim asiakspalvelussa koko päivän hymyilemään ja olemaan tavoitettavissa. No minä olen näitä parjattuja "nykynuoria" ja en kyllä kysyisi sairauslomaa kissan kuoleman takia, sen sijaan toinen jutussa mainittu, pitkän parisuhteen päätös voisi mielestäni olla ihan ok syy olla päivä pois töistä.
Luojan kiitos mun pomo on niin sympaattinen ja fiksu että antaa pitää lomaa kyllä, palkatonta tietty.
Vierailija kirjoitti:
jos tuommoista pyytää niin sehän on välitön irtisanomisperuste
No ei todellakaan minkään asian pyytäminen ole irtisanomisperuste. Kannattaisi varmaan tutustua edes pintaraapaisulta asiaan ennenkuin laukoo idiotismeja.
Meillä on omalla ilmoituksella 1-3 pvän sairauslomat. Olen itse poissa hyvin hyvin harvoin, mutta jos esim. avomies yhtäkkiä jättäisi, niin kyllä saattaisin päivän pitää vapaata. Se olisi työnantajankin etu, että en tulisi ihan sekaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos mun pomo on niin sympaattinen ja fiksu että antaa pitää lomaa kyllä, palkatonta tietty.
Palkatonta tietysti. Kukaan hullu ei maksa palkkaa tuollaisesta.
esimies
Vierailija kirjoitti:
Esimieskö ne palkat maksaa nykyään?,
Pitääpä sit maanantaina mennä esimiehelle sanomaan että lisää liksaa
Vierailija kirjoitti:
Meillä on omalla ilmoituksella 1-3 pvän sairauslomat. Olen itse poissa hyvin hyvin harvoin, mutta jos esim. avomies yhtäkkiä jättäisi, niin kyllä saattaisin päivän pitää vapaata. Se olisi työnantajankin etu, että en tulisi ihan sekaisin töihin.
Onnesta?
Sen ymmärrän, että surettaa, mutta että on työkyvytön. Höh!
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko jossain muka omailmoitus sairaslomat mitä tahansa syytä? Meillä ei, vaan sopivat syyt on erikseen ilmoitettu, kuten vatsatauti tai flunssa. Jos joku muu mättää, pitää mennä"hakemaan saikkua, enkä usko, että kissan kuolema on sovelias syy jäädä "sairastamaan".
Toisaalta ne samat kissanitkijät ovat sitä mieltä, että mummille tai anopille ei tarvitse järjestää hautajaisia, ettei tule ketään vieraita suremaan meidän vainajaa. Maksaa se muistotilaisuusksin ja jokainen euro on pois perikunnalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimieskö ne palkat maksaa nykyään?,
Pitääpä sit maanantaina mennä esimiehelle sanomaan että lisää liksaa
Esimies päättää tällaisissa tapauksissa, maksetaanko palkkaa vai ei. Myös palkankorotuksista keskustellaan ensin oman esimiehen kanssa.
esimies
Minä taas olen ihmeissäni nykyesimiesten menosta, jossa työntekijä pitäisi saada puolella minimipalkasta tai jopa ilmaiseksi töihin.
:( Vaikka perheenjäsen ei olekaan samaa lajia, ei se tarkoita etteikö se olisi yhtä tärkeä perheenjäsen kuin esimerkiksi sisko tai isä.