Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18334)
Vierailija kirjoitti:
Miksi telaketjufemakoiden puhetapa on nariseva ?
Telaketjut on ruosteessa.
Vierailija kirjoitti:
Yksin ravintolassa käymisestä vielä...
Jos menee ravintolaan yksin ja sanotaan vaikka että pääruoan ja jälkiruoan välissä haluan käydä naistenhuoneessa, miten viestitän sanattomasti, että poistun pöydästä vain hetkeksi, esim. että tarkoitukseni ei ole poistua maksamatta, että pöytä on vielä käytössäni? Käsilaukkuani en uskalla jättää pöytään ja sitä paitsi siellä on huulipunani, mitä saatan tarvita. Apuva??
Yksi vaihtoehto on, että käyt naistenhuoneessa "ennen kuin pääruoka on syöty". Eli jätät haarukan ja veitsen lautasen vastakkaisille reunoille merkiksi, että ruokailu on kesken. Jos haluaisit kertoa, että ruokailu on päättynyt, asettaisit ne rinnakkain lautaselle kello viiteen.
Synnytys- ja imetysasiaa! Miten ennen wanhaan (ennen sairaaloita yms) toimittiin istukan kanssa, haudattiinko se synnytyksen jälkeen maahan vai syötettiin kotieläimille tms? Olikohan ennen suomalaisilla esim. jotain muinaisia uskomuksia tai rituaaleja istukkaan liittyen, että miten sen kanssa toimitaan? Ja tiedettiinkö esim. 1700-luvulla että mikä sen istukan funktio edes on? Vai ajateltiinko silloin vain että se nyt vaan on sellainen mystinen veripussi. Äitini on syntynyt 1950-luvulla saunassa, en ole kehdannut kysyä että mitä silloin sille istukalle tehtiin :D
Imetyksestä mietin sellaista asiaa että miten ennen toimittiin jos synnyttäneen äidin maidontulo ei alkanut tai maito ei riittänyt vauvalle? Jos vaikka jossain 1800-luvun maalaistalossa asuttiin ja kukaan talossa asuva ei pystynyt imettämään, niin vietiinkö vauva toiseen taloon joka päivä imetettäväksi, vai tuotiinko imettäjä taloon vieraaksi siksi aikaa että vauva kasvaisi tarpeeksi isoksi? Vai juotettiinko vastasyntyneelle vain lehmänmaitoa ja toivottiin että pärjää sillä?
Äh! 🤦🏻 Unohdin tehdä pöytävarauksen kahdelle hengelle tälle illalle Kolme Kruunua -ravintolaan Helsinkiin! 😶 Onkohan se torstaisin kuinka täynnä...?? 😬
Miksi seurustelu- ja seksikumppanin sukupuoli on niin monille kynnyskysymys? Miksi esim. se juoko ruuan kanssa vettä vai maitoa on yleensä lillukanvarsi tähän verrattuna?
miksi maitoon ei laiteta jääpaloja?tai viiniin tai olueeseen?melkeen ikaikkiin muihin juomihin kyllä?esim vesi, limu, mehu, whiskey, bourbon..
Miten se "paptsuadi" (virallisesti) kirjoitetaan englanniksi?
Vierailija kirjoitti:
Ja aika usein noissa 7 päivää ym juorulehdissä on ollut esillä myös tuo Tuurin kyläkauppias Vesa Keskinen. Monen mielestä hänessä on jotain väärää. Mitä väärää? Hänhän on ihan kunnon kansalainen. Jos se alkoholin käyttö on se asia mistä häntä mollataan niin mikäs siinä? 90 prosenttia suomalaisaikuisista käyttää alkoholia. Myös minä. Mä oon 28 vuotias ja juon viikottain kaljaa ja muutaman kerran vuodessa mä juon humalaan asti. Enkä mä koskaan mollaa ketään vaikka joisi kuinka paljon. Antaa juopottelun olla jokaisen yksityisasia.
Ei se alkoholi. On vähän outo olento,esim. haastatteluissa. Vähän erikoisempi järjenlento. Varmaan pitääkin olla,koska on miljonääriksi päässyt. Erikoisempi kaveri,jo aikoinaan, seutukunnan baareissa pyöriessään.
Mitä Pete Parkkonen laulaa Hesburgerin Veke-kerroshampurilaismainoksessa? En saa selvää laulun sanoista.
Mitä "venäjän trolli" käytännössä tarkoittaa? Siis onko ne ihan oikeita trolleja Venäjältä, jotka levittää disinformaatiota/propakandaa vai mikä on tarkoitus? Ennen käytettiin kateellisuuskorttia keskustelupalstoilla heti, kun vasta-argumentit loppui tms., nyt kaikki on haukkumassa heti venäjän trolliksi, jos jonkun mielipide ei ole sama.
Tosi ärsyttävää yrittää keskustella keskustelupalstalla, kun heti saa venäjän trolli ja daa iigor -kommenttia ja viesti ilmiannetaan tms. Ja siis ihan oikeasti täysin tavallisesta tekstistä, joka ei liity Venäjään tai muuhun vastaavaan yhtään mitenkään, parhaimmillaan todella asiallisesta ja hyvin perustellusta.
Kysyt pankista. Kyllä ne kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löydän huoneiston paperisen osakekirjan, mä en keksi missä se voi olla, voiko se olla pankilla?
No jos sinulla asunto velkojen vakuutena niin silloin se lienee pankin hallussa
Kun myin asuntoni, tiesin, että osakekirja on lasten asuntovelkojen vuoksi lähetetty pankkiin. Ja sieltä toisen lapsen pankkiin. Josta minulla oli tieto, että on palautettu omaan pankkiini. Josta ne ei sitä löytäneet ja väittivät sen olevan minulla. Kun pystyin todistamaan, että heillä se on, niin alkoivat etsimään. Löytyi viikkojen päästä jostain pankin keskusarkistosta, jonne se oli lähettetty omasta pankistani. Asuntokauppaa piti tän vuoksi lykätä.
Mutta voihan se olla sinulla itselläkin jossain paperipinossa. Tai tallelokerossa, jos sinulla on sellainen. Tai ihan missä vaan. Oletko vienyt sen sähköiseen rekisteriin?
Kadonneen osakekirjan kuoletus on aikaa viev
Kysy pankista. Kyllä ne kertovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en tunne itseäni yksinäiseksi, vaikka minun pitäisi?
T. Leskimies
Ei minusta "pidä" tuntea oloansa yksinäiseksi edes leskeytyessään, ei se ole mikään oletusarvo.
Koska tulet toimeen itsesi kanssa. Monet introvertit ihmiset eivät kaipaa jatkuvasti toisten seuraa, vaan nauttivat omasta rauhastaan. Tai sitten sinulla on niin paljon ystäviä, ettet ehdi olla yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Apua kun lyö nyt ihan tyhjää. Vasta joku päivä sitten laskin tämän, mutta tänään en saa päähäni sitä laskukaavaa millään, heh.
Eli:
Millä laskukaavalla lasketaan kuinka paljon maksaa, jos ajan autolla 800km kuukaudessa autolla, joka kuluttaa 8,5 litraa polttoainetta sadalla kilometrillä, jos polttoaineen hinta on 1,899€/L ?
Kulutus x litrahinta x sata km, eli 8,5 x 1,899 x 8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en tunne itseäni yksinäiseksi, vaikka minun pitäisi?
T. Leskimies
Ei minusta "pidä" tuntea oloansa yksinäiseksi edes leskeytyessään, ei se ole mikään oletusarvo.
Koska tulet toimeen itsesi kanssa. Monet introvertit ihmiset eivät kaipaa jatkuvasti toisten seuraa, vaan nauttivat omasta rauhastaan. Tai sitten sinulla on niin paljon ystäviä, ettet ehdi olla yksinäinen.
Kenenkään ei pitäisi rakentaa elämäänsä niin, että ei pärjää tarvittaessa yksin, henkisesti ja myös fyysisesti. Mutta leskimiehen kysymykseen edelleen vastaan, että ei se yksinäisyyden tunteminen ole oletusarvo edes leskeytyessä. Introverttiushan ei liity asiaan mitenkään, eikä itsensä kanssa toimeen tuleminen. Eikä edes iso ystäväpiiri.
Onko olemassa sellaista (kännykkä)sovellusta, joka tunnistaa musiikkikappaleesta asioita, esim. vaikka missä sävellajissa kappale soi, tai vaikka mikä on kappaleen tempo? Siis vähän samanlainen idea kuin Shazam, että sen pitää kuulla kappale, mutta kuitenkin eri?
Miksi yksityislääkäriasemalla otetut röntgenkuvat ja lausunnot eivät näy Omakannassa? Olisi hoidon kannalta hyvä, eihän niitä tajua printata näytettäväksi julkisen puolen lääkärille.
Telkkarissa pyörii mainos, jossa mainostetaan naapurin maalaiskanaa. Onko kyse kanasta vai broilerista? Kana on kana, mutta broileri on lähes liikuntakyvyttömäksi jalostettu lihamöhkäle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä "venäjän trolli" käytännössä tarkoittaa? Siis onko ne ihan oikeita trolleja Venäjältä, jotka levittää disinformaatiota/propakandaa vai mikä on tarkoitus? Ennen käytettiin kateellisuuskorttia keskustelupalstoilla heti, kun vasta-argumentit loppui tms., nyt kaikki on haukkumassa heti venäjän trolliksi, jos jonkun mielipide ei ole sama.
Tosi ärsyttävää yrittää keskustella keskustelupalstalla, kun heti saa venäjän trolli ja daa iigor -kommenttia ja viesti ilmiannetaan tms. Ja siis ihan oikeasti täysin tavallisesta tekstistä, joka ei liity Venäjään tai muuhun vastaavaan yhtään mitenkään, parhaimmillaan todella asiallisesta ja hyvin perustellusta.
Minäkin haluaisin tietää vastauksen tähän.
En jotenkin jaksa uskoa, että tällä palstalla pyörisi ns. oikeita, todellisia Venäjän trolleja.
Jos päätät pestä viitan käsin, olisi hyvä käyttää suurta astiaa ja runsaasti vettä. Veden lämpötila alle 40 astetta. Hankausta tulee välttää.
Liika hankaus ja liian lämmin vesi saattavat johtaa villan huopumiseen.
Jos viitta on hyvin arvokas, veisin pesulaan.