Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18334)

Vierailija
17581/18334 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoletko vaikka haistat

Vierailija
17582/18334 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyhmä kysymys tyhmän kysymyksen päälle, mutta mistä mä tiedän, että onko se pankin hallussa, näkyykö se lainasivulta tai jotain? Nimimerkki ummikko tässä(kin) asiassa. "

Kun olet tehnyt asuntokaupan, niin siinä yhteydessä osakekirja kohtalosta sovitaan. Mikäli maksat asunnon hinnan kokonaan, se annetaan sinulle. Tai pitäisi antaa. Jos ei saa osakekirja tai sitä ei sähköisessä rekisterissä siirretä nimiisi, ei pidä tehdä kauppaa tai ainakaan maksaa mitään, ennen kuin osakekirja on sinulla.

Jos otat asuntolaina niin, että asunto on lainan vakuutena, jää osakekirja lainan antajalle pantiksi. Maksettaisi lainan kokonaan, pantti vapautuu ja osakekirja palautetaan sinulle tai jää säilytykseen pankkiin.

Tämä nyt on vaan asioita, joista pitää huolehtia itse. Siis tietää missä se on. Onhan se melkoisen arvokas arvopaperi. Aina kun se vaihtaa haltijaa, tehdään allekirjoitukset. Kun esim. minä ja vaimoni haimme osakekirja pankista maksettuamme lainan, piti todistaa henkilöllisyys voimassa olevalla passilla tai henkilöllisyystodistuksella ja allekirjoittaa pankissa paperi, että olemme vastaanottaneet paperin.

Et kai jätä lojumaan satoja tuhansia sisältävää rahasalkkuakaan niin että et tiedä mihin se joutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17583/18334 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan niin että joidenkin änkytystä ei yksinkertaisesti voida parantaa? Vaikka se häiritsee todella pahasti kommunikointia.

Jotkut änkyttäjät oikein hakeutuvat sellaisiin töihin, jossa puhumista tarvitaan koko ajan. Olen seurannut yhtä tällaista henkilöä vuosikaudet, eikä hänen änkytyksensä ole parantunut lainkaan.

Onko siis niin, ettei hän edes hakeudu puheterapiaan, vai onko hänen änkytyksensä jotakin ihmeen "parantumatonta" laatua?

Muuten kyllä aivan käypä työntekijä, mutta änkytys häiritsee vuodesta toiseen. Puheeksi tätä ei tietenkään voi ottaa, se olisi ilkeän tuntuista.

Vierailija
17584/18334 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille harrastuksille on yhteistä se, ettei niistä välttämättä ole mitään muuta hyötyä, kuin se, että harrastaminen tekee ihmiselle hyvää. Yksi keräilee autojen pienoismalleja, toinen pelaa pesäpalloa ja kolmas soittaa säkkipilliä. Kukaan heistä ei välttämättä arvosta toistensa harrastuksia kovin korkealle. 

Vierailija
17585/18334 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuaki😎

Vierailija
17586/18334 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misdtä tietää missä avaimessa joku laulu lauletaan, esim C minor, Es mayor tms?

Missä avaimessa esim. nämä kaksi on?

Ja voiko jonkun tahti olla vaikka 5/4 tai 19/6?

Kuinka paljon pitää olla tuloja että pääsee klssilliseen konserttiin? Joko ne kysyy siellä kun lippuja ostaa vain sitten vasta kun konsertti alkaa ja sinne tullaan? Entä miten laulajaksi? 30v on varmaan jo liian vanha enkä ymmärrä musikistakaan yhtään mitään niin haaveeksi jää

Vaikeaa, musikki! :( Niin kaunista, niin vaikeaa. Huokaus.

Tarkoitat avaimella varmaankin sävellajia (englanniksi "key"). Ensimmäinen on f-duurissa, jälkimmäinen f#-duurissa.  Sävellaji määritetään sen mukaan, mikä on sen keskussävel eli toonika, käytännössä laulu usein loppuu täkle äänelle. Tavallisimmat moodit ovat duuri (iloinen) tai molli (surullinen). 

Laulajaksi tullaan laulamalla, ammattilaulajat aloittavat musiikkiopinnot jo yleensä lapsena.

Konserttiin pääsee lippukassan kautta, eivät nuo nyt ihan mahdottoman hintaisia ole 😄

Vierailija
17587/18334 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Misdtä tietää missä avaimessa joku laulu lauletaan, esim C minor, Es mayor tms?

Missä avaimessa esim. nämä kaksi on?

Ja voiko jonkun tahti olla vaikka 5/4 tai 19/6?

Kuinka paljon pitää olla tuloja että pääsee klssilliseen konserttiin? Joko ne kysyy siellä kun lippuja ostaa vain sitten vasta kun konsertti alkaa ja sinne tullaan? Entä miten laulajaksi? 30v on varmaan jo liian vanha enkä ymmärrä musikistakaan yhtään mitään niin haaveeksi jää

Vaikeaa, musikki! :( Niin kaunista, niin vaikeaa. Huokaus.

Tarkoitat avaimella varmaankin sävellajia (englanniksi "key"). Ensimmäinen on f-duurissa, jälkimmäinen f#-duurissa.  Sävellaji määritetään sen mukaan, mikä on sen keskussävel eli toonika, käytännössä laulu usein loppuu tälle äänelle. Tavallisimmat moodit ovat duuri (iloinen) tai molli (surullinen). 

Laulajaksi tullaan laulamalla, ammattilaulajat aloittavat musiikkiopinnot jo yleensä lapsena.

Konserttiin pääsee lippukassan kautta, eivät nuo nyt ihan mahdottoman hintaisia ole 😄

Vierailija
17588/18334 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä tahtilajikysymykseen: 5/4 on mahdollinen, monet kalevalasävelmät käyttävät tätä, Va-ka-van-ha Väi-nä-möi-nen.... jne. 

Sen sijaan 19/6 kuulostaa eksoottiselta, koska kuudesosanuotteja ei ole yleisesti käytössä. Alempi numero kertoo, millaisia nuotteja lasketaan, ylempi taas sen, montako niitä mahtuu yhteen tahtiin.

"Nimittäjän" paikalle sopii siis vain1, 2, 4, 8 tai joskus jopa 16.

Tavallisimmat tahtilajit ovat 2/4, 4/4, 3/4 ja 6/8. 7/8 tai 11/8 voi löytyä vaikkapa balkanilaisesta musiikista.

Vierailija
17589/18334 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisin laitettua tänne sivulle viestiä, että jonkun toisen tekemän tilin yhteistiedoissa on minun sähköpostiosoite ja se pitäisi saada poistettua tiedoista?

Saan sähköpostiin siis tällaisia viestejä tuolta sivulta tuon tuosta (ja näihin sähköposteihin ei voi vastata):

Dear valued customer

FNB:-) E640.00 withdrawn from Smart Account..879176 @ 08884150 ATM. 10Oct 10:53

Ja tässä tämä sivu, joka ilmeisesti on kyllä ihan oikea pankki?, First National Bank E-Afrikassa : https://www.fnb.co.za/

Vierailija
17590/18334 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saisin laitettua tänne sivulle viestiä, että jonkun toisen tekemän tilin yhteistiedoissa on minun sähköpostiosoite ja se pitäisi saada poistettua tiedoista?

Saan sähköpostiin siis tällaisia viestejä tuolta sivulta tuon tuosta (ja näihin sähköposteihin ei voi vastata):

Dear valued customer

Ja tässä tämä sivu, joka ilmeisesti on kyllä ihan oikea pankki?, First National Bank E-Afrikassa : https://www.fnb.co.za/

https://www.fnb-online.com/Contact-Us

Send an e-mail, tuossa näyttäisi olevan mahdollisuus lähettää sähköpostia pankille. Käytä vaikka Google-kääntäjää viestin kirjoittamisen apuna.

Vierailija
17591/18334 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dear valued customer

Send an e-mail, tuossa näyttäisi olevan mahdollisuus lähettää sähköpostia pankille. Käytä vaikka Google-kääntäjää viestin kirjoittamisen apuna.

Eiköhän tämä ole valmistelua johonkin huijaukseen. Tuskin ap:lla on niin normi-sähköpostiosoite, että se olisi vahingossa joutunut väärään käyttöön. 

Pikemminkin tuolta vois kohta tulla joku juttu, että hups, olemme vahingossa maksaneet tilillesi  rahaa, ole hyvä ja palauta 😀 tms

En tekisi muuta kuin poistaisin viestin avaamatta linkkejä. 

Vierailija
17592/18334 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko AP lyhenne sanoista aloituksen postaaja?

Luullakseni AlkuPeräinen, mutta sama asia. 

Vierailija
17593/18334 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin ravintolassa käymisestä vielä...

Jos menee ravintolaan yksin ja sanotaan vaikka että pääruoan ja jälkiruoan välissä haluan käydä naistenhuoneessa, miten viestitän sanattomasti, että poistun pöydästä vain hetkeksi, esim. että tarkoitukseni ei ole poistua maksamatta, että pöytä on vielä käytössäni? Käsilaukkuani en uskalla jättää pöytään ja sitä paitsi siellä on huulipunani, mitä saatan tarvita. Apuva??

Älä huolestu. Käyt vessassa ja palaat takaisin. Mitään kummallista ei sillä välin ehdi tapahtua. Jos asiakas välillä poistuu pöydästä, niin tarjoilijan ensimmäinen oletus on, että palaat kohta takaisin. 

Vierailija
17594/18334 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juorulehdissä vakituisesti esiintyviä "turhia julkkiksia" pidetään niin usein tyhminä ihmisinä? Eikö ole vain hyvä että ihmiset ovat erilaisia?

Ehkä heitä pidetään tyhmänä, jos eivät ole koskaan sanoneet julkisuudessa mitään älykästä, mutta ehkä runsaastikin typeryyksiä. Sitähän emme voi tietää, kuinka oikein ja valikoidusti heidän sanomisiaan referoidaan.  

Ihan subjektiivisesti pidän tyhmänä ihmistä, joka ehdoin tahdoin hakeutuu julkisuuteen muuten vaan, kun mä haluun olla julkkis, mutta tämä on vain minun rajoittunutta ajatteluani. 

En ihan saa otetta, miten vedät yhtäläisyysmerkkejä kysymyksessäsi. Turhaa julkkista voi pitää tyhmänä ja silti arvostaa erilaisuutta. Toki on hyvä, että ihmisiä on erilaisia. En tosin osaa ajatella, että tyhmyys olisi varsinaisesti hyödyllinen ominaisuus ihmisellä. Erilaisuutta on muutakin. 

Vierailija
17595/18334 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aika usein noissa 7 päivää ym juorulehdissä on ollut esillä myös tuo Tuurin kyläkauppias Vesa Keskinen. Monen mielestä hänessä on jotain väärää. Mitä väärää? Hänhän on ihan kunnon kansalainen. Jos se alkoholin käyttö on se asia mistä häntä mollataan niin mikäs siinä? 90 prosenttia suomalaisaikuisista käyttää alkoholia. Myös minä. Mä oon 28 vuotias ja juon viikottain kaljaa ja muutaman kerran vuodessa mä juon humalaan asti. Enkä mä koskaan mollaa ketään vaikka joisi kuinka paljon. Antaa juopottelun olla jokaisen yksityisasia.

Mistä olet saanut käsityksen, että muiden mielestä hänessä on jotain väärää? Tarkoitatko, että hänestä ei pidetä ja ihmettelet, miksi näin? 

Vierailija
17596/18334 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aika usein noissa 7 päivää ym juorulehdissä on ollut esillä myös tuo Tuurin kyläkauppias Vesa Keskinen. Monen mielestä hänessä on jotain väärää. Mitä väärää? Hänhän on ihan kunnon kansalainen. Jos se alkoholin käyttö on se asia mistä häntä mollataan niin mikäs siinä? 90 prosenttia suomalaisaikuisista käyttää alkoholia. Myös minä. Mä oon 28 vuotias ja juon viikottain kaljaa ja muutaman kerran vuodessa mä juon humalaan asti. Enkä mä koskaan mollaa ketään vaikka joisi kuinka paljon. Antaa juopottelun olla jokaisen yksityisasia.

Ei se alkoholi. On vähän outo olento,esim. haastatteluissa. Vähän erikoisempi järjenlento. Varmaan pitääkin olla,koska on miljonääriksi päässyt. Erikoisempi kaveri,jo aikoinaan, seutukunnan baareissa pyöriessään. 

Eikä sen puheesta saa mitään selvää. 

Vierailija
17597/18334 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dear valued customer

Eiköhän tämä ole valmistel

Siis käsittääkseni ja sen mitä selvittänyt niin tuo on ihan maailmanlaajuinen ns. pankki? Eikä nämä viestit sisällä linkkejä tms., ainoastaan ilmoitus tulee aina tilityksistä ja ettei viestiin voi vastata. Ja tietoturvakin sanoo turvalliseksi näitä sposteja.  En ole minnekään antamassa omia tietoja, enkä availemassa mitään, mutta selkeästi mun maija.meikäläinen sähköposti on otettu varmasti  tarkoituksella käyttöön väärän ihmisen toimesta, mutta itse sähköposti on kyllä hakkeroimaton. Ajattelin josko sais tonne sivulle viestiä että poistavat mun sähköpostin tuolta, ärsyttää kun noita tulee jokusia viikossa.

Vierailija
17598/18334 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko jo nykyinen tekoäly luoda itselleen oikean tietoisuuden itsestään ? 

Vierailija
17599/18334 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nolo ja vaikeasti selitettävissä:

Mistä voisi johtua kipeät sähköiskumaiset, hermosäryn kaltaiset "impulssit" peräaukossa/sen läheisyydessä? Muutaman kerran viikossa tuntuu kuin olisi paikkaansa vaihteleva sähköiskumainen elohiiri perssilmän ympärillä 7cm säteellä. Luulin, että olisi ollut pukamia, mutta ei.

Vierailija
17600/18334 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nolo ja vaikeasti selitettävissä:

Mistä voisi johtua kipeät sähköiskumaiset, hermosäryn kaltaiset "impulssit" peräaukossa/sen läheisyydessä? Muutaman kerran viikossa tuntuu kuin olisi paikkaansa vaihteleva sähköiskumainen elohiiri perssilmän ympärillä 7cm säteellä. Luulin, että olisi ollut pukamia, mutta ei.

En ole lääkäri, mutta kuulostaa hermopinteeltä. Jokin painaa jotain hermoa satunnaisesti ja aiheuttaa nuo tuntemukset. Hermopinteillä on ikävä taipumus joskus aiheuttaa hermon halvaantuminen. Silloin se alue, jota hermo hermottaa, ei enää toimi normaalisti. Sijainnista riippuu aiheutuuko siitä ongelmia. Käy lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän