Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18520)
Vierailija kirjoitti:
Jos ja ilmeisesti kun Israel saa osallistua euroviisuihin, niin eikös sen finaaliin pääsyn voi blokata, kun kukaan ei äänestä ko. maata jatkoon?
Kuitenkin koko Eurooppa tuomitsee, niin luulisi toimivan.
Minä ajattelen, että näin tapahtuu automaattisesti. Siksi kenenkään muun maan ei tarvitse alkaa boikotoimaan kisoja, kun kukaan ei vain äänestä Israelia finaaliin. Israel siis osallistuu semifinaaliin, jos haluaa, yleisö todennäköisesti buuaa sille, eikä mikään maa äänestä sitä. Ta-daa, voimme katsella Euroviisu-finaalia rauhassa ilman Israelia ja kaikki muut maat voivat osallistua normaaliin tapaan ja pitää hauskaa.
Onko mitään eroa vaikutuksessa tai sivuvaikutuksissa, ottaako päivittäisen rautalisän yhtenä 100 mg:n tablettina vai neljänä 25 mg:n tablettina kerrallaan?
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä tehdään dokumentteja rikollisista, kuten Aarnio, Ranta-aho ja nyt tämä uusin Kivimäki? Tulee mielikuva, että nämä tyypit on nostettu tämän päivän sankareiksi, joita ihannoidaan!
Rikostarinat kiinnostavat riittävän monia, että aihepiirillä voi tehdä rahaa.
Aihetta voi lähestyä monella tavalla. Omasta mielestäni vallalla on nyt liikaa tyyli, jossa nimenomaan rikoksen tekijälle annetaan aivan liian vapaat kädet selittää musta valkoiseksi ja viedä koko keskustelua ohi aiheen - eli sitä, että ihmisiä on satutettu tai jopa pahempaa.
Kun paketin kaloreissa lukee 100 g, tarkoittaa se 100 g keittämätöntä kuskusta tai riisiä, vai keitettyä? Pitäisi kalorit laskea...
Vierailija kirjoitti:
Kun paketin kaloreissa lukee 100 g, tarkoittaa se 100 g keittämätöntä kuskusta tai riisiä, vai keitettyä? Pitäisi kalorit laskea...
kyllä se yleensä tarkoittaa ruoka-aineen painoa ennen keittämistä.
se keittäminen muuttaa ruokaa niin että sen imeytyminen nopeutuu kun
ruuan ei tarvi sulaa mahassa. kalorit on suunnilleen samat keitit sen ruuan
tai et
Näkyvin osa Elokapinaa ovat aktiot, mutta toimintaa on myös niiden välillä. Voit tulla osaksi Elokapinaa kotipaikkakuntasi paikallisryhmässä sekä kansallisissa työryhmissä ja yhteisöryhmissä. Ryhmien toimintaan pääset osallistumalla Mukaan Elokapinaan osaan 1: perehdytys.
Veetuilenpa kuitenkin ja ihan vetusti.
Vierailija kirjoitti:
se keittäminen muuttaa ruokaa niin että sen imeytyminen nopeutuu kun
ruuan ei tarvi sulaa mahassa. kalorit on suunnilleen samat keitit sen ruuan
tai et
Keitetty riisi ja keittämätön riisi eivät kuitenkaan paina yhtä paljon. Pakkausmerkintä kcal/100g tarkoittaa tuotetta ennen keittämistä.
Kysymys amiksessa opiskeleville tai opiskeneille. Kuinka kauan opettajien kurssiarvionnit kestivät eli kuinka nopeasti sait Wilmaan suoritusmerkinnän jostain kurssista? Itse odottelen nyt suoritusmerkintöjä monesti kurssista ja mietin mikä se raja on, että kuinka kauan pitää odottaa. En voi edetä näyttöön ennen kuin saan suoritusmerkinnät. Yhden opettajan kohdalla arvionnissa voi kuulemma kestää jopa kuukausi. Mietin onko minun ok sitten odottaa se kuukausi ja hukata samalla aikaa, kun voisin jo edetä näyttöön. Tämä kaikki ärsyttää, koska vaikka kuinka ymmärrän kiireen yms niin tuskin se nyt vie aikaa niin paljon laittaa se suoritusmerkintä.
Tai pahimmassa tapauksessa odotan sen kuukauden ja opettaja ilmoittaa, ettei se kaikki kelpaa ja tulee joku täydennettävä merkintä vielä. Tämä yhteen kurssiin jonka tehtävien palautuksessa oli minusta riippumattomia ongelmia. Se pitkittäisi kaikkea vielä lisää ja menisi yli kuukausi taas hukkaan. Toki joku opettajakin voi vastata tähän. Itse opiskelen paljolti etänä. Näin opettajilla ei ole edes opetusta tässä koulutuksessa. On valmiit nettimateriaalit yms joten pitäisi olla aikaa arviointiin.
Mitä palstan oikeassa reunassa esim. otsikoiden Poiminnat ja Uusimmat alla olevien joidenkin avausten edessä olevat liekki ja/tai kruunu tarkoittavat?
Vierailija kirjoitti:
Miten QR-koodeja luetaan? Minulle on neuvottu, että kohdista puhelimen kamera koodiin, niin se aukeaa. Ei aukea. Olen myös ladannut jonkun QR-koodin lukijasovelluksen (niitä oli useampia tarjolla) ja yrittänyt sillä sovelluksella kohdistaa/osoittaa koodia, mutta ei tapahdu mitään. Minulla on Android-puhelin.
Luet sen vain Google Lensillä.
Paljonko ulkomailla voi enintään maksaa taksi lentokentältä hotelliin, jos hotelli on samassa kaupungissa kuin lentokenttä tai ainakin läheisimmässä kaupungissa mihin turistit siitä suurella joukolla tuppaavat menemään? Mietin puhutaanko kympeistä, satasista, tonnista...?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ulkomailla voi enintään maksaa taksi lentokentältä hotelliin, jos hotelli on samassa kaupungissa kuin lentokenttä tai ainakin läheisimmässä kaupungissa mihin turistit siitä suurella joukolla tuppaavat menemään? Mietin puhutaanko kympeistä, satasista, tonnista...?
Taksimatkan hinta riippuu siitä, mikä maa on kyseessä, sen hintatasosta ja matkan pituudesta.
Jos majoitut hotellissa, voit lähettää viestin hotellin vastaanottoon ja kysyä hinta-arviota. Usein myös hotellien nettisivuilla kerrotaan lentokenttäkuljetuksista.
Jos käytät matkatoimistoa, he tietysti voivat auttaa myös.
Lähes aina googlaamalla löytyy paljon tietoa matkakohteiden hintatasosta. Esimerkiksi haku "How much is taxi from Malaga airport to city?".
Tarkoittaako sana lajitoveri vain saman lajin yksilöä vai voiko se tarkoittaa muutakin? Voidaanko esimerkiksi miesten ja naisten sanoa olevan leikillisesti eri lajia vaikka todellisuudessa ovat eri sukupuolta? Tai voidaanko esim. autismin kirjon häiriötä sairastavien sanoa olevan samaa lajia, koska heillä on tämä häiriö?
Näkeekö csi :n 1-9 kausia jostain? Olen löytänyt eri suoratoistoista vain 10.kaudelta alkaen, miksiköhän nuo muut puuttuu 🤔
Hankin juuri uuden Electroluxin pyykinpesukoneen, päältä täytettävän. Vanhassa Rosenlewin koneessa oli pyörät joten liikuttelu oli melko iisiä. Mitenkä voin helpottaa koneen vetämistä ulos aukostaan allaolevan lattian osan puhdistamista varten siten, että muovimatto ei pahemmin naarmuunnu?
Terveisin, incel mallia 1952.
Vierailija kirjoitti:
Hankin juuri uuden Electroluxin pyykinpesukoneen, päältä täytettävän. Vanhassa Rosenlewin koneessa oli pyörät joten liikuttelu oli melko iisiä. Mitenkä voin helpottaa koneen vetämistä ulos aukostaan allaolevan lattian osan puhdistamista varten siten, että muovimatto ei pahemmin naarmuunnu?
Terveisin, incel mallia 1952.
Yrittäisin kallistaa konetta taaksepäin ja ujuttaa etujalkojen alle ohuen maton. Sitten kallistaisin koneen etujalkojen varaan ja samalla vetäisin konetta maton avulla eteenpäin.
Ainakin jääkaappi-pakastin liukuu tällä konstilla aika kevyesti pois aukostaan.
Ruotsin prinsessa menee nostamaan NATO lippua salkoon, missä meidän Sanna oli kun tämä tapahtui Suomessa?
- siis oikeesti ainii ilman v ittulua , sori.