Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18520)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako sana lajitoveri vain saman lajin yksilöä vai voiko se tarkoittaa muutakin? Voidaanko esimerkiksi miesten ja naisten sanoa olevan leikillisesti eri lajia vaikka todellisuudessa ovat eri sukupuolta? Tai voidaanko esim. autismin kirjon häiriötä sairastavien sanoa olevan samaa lajia, koska heillä on tämä häiriö?
Kyllä tuolla viitataan nimenomaan saman lajin yksilöihin.
Termin käyttäminen muissa mainitsemissasi yhteyksissä vaatii minusta sitä, että näin puhuva porukka on keskenään hyviä kavereita ja tajuavat varmasti, ettet ole mitenkään pilkkaamassa ketään.
Miksi Miina ja Manu -kirjoissa Miina onnistuu kaikessa mitä tekee ja tietää paljon asioita mutta Manu ei osaa mitään ja hänelle sattuu kaikenlaisia kommelluksia?
Viime aikoina olen kuullut usean poliitikon käyttävän haastattelussa ilmaisua "me Suomena".
Onko se kieliopillisesti oikein?
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään eroa vaikutuksessa tai sivuvaikutuksissa, ottaako päivittäisen rautalisän yhtenä 100 mg:n tablettina vai neljänä 25 mg:n tablettina kerrallaan?
Kyllä sillä voi olla eroa koska raudan imeytyminen on vähän kinkkistä ja imeytyminen voi onnistua paremmin pienempinä annoksina. Mutta jos oletetaan, että kaikki rauta imeytyy eikä 100 mg ole kertatujauksena liian suuri eli aiheuta sivuvaikutusta, niin sillä ei ole mitään merkitystä miten se 100 mg jakautuu päivän mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina olen kuullut usean poliitikon käyttävän haastattelussa ilmaisua "me Suomena".
Onko se kieliopillisesti oikein?
Ei tuossa mitään väärää ole, vaikka voihan se kuulostaa vähän erikoiselta.
Sekä S-ketju että K-ketju haluavat,että lataamme heidän äpin kännykkään. Luvassa tarjouksia. Miksi tämä äppi? Miksei etukortit riitä? Mitä hyötyvät päistä? Keräävät tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä nyt konservatiivi, kun halajan vanhoja, hyviä aikoja? En kannata näitä äkillisiä muutoksia, mitä nyt on meneillään. Kaipaan aikoja, jolloin empatia ja toisista välittäminen olivat hyveitä. Nyt nuo alkavat olla kirosanoja ja halveksittavia ominaisuuksia.
Ensinnäkin konservatiivius on hyve, josta kannattaa pitää kiinni. Empaattisia ja toisista välittäviä ihmisiä ei tosiaan ole nykypäivänä liikaa. Minuakin rassaa empatian puute tässä maailmassa. Toiseksi liberaalius ei tee ketään vapaaksi; se on vapaamielisyyttä, jolla on päinvastainen vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset poistavat kavereita esim. Facebookissa? Mitä syitä tällaiselle toiminnalle voi olla? Mitä tämä kertoo ihmisen luonteesta? Mitä haittaa siitä on sinulle, jos joku tietty tuntemasi ihminen on siellä kaverilistallasi, mutta joka ei kuitenkaan ole mitään pahaa sinulle koskaan tehnyt tai sanonut? Haluaisin vaan ymmärtää. Kun joillakin taas on satoja kavereita, eivätkä varmasti ole niiden kaikkien kanssa jatkuvasti tekemisissä. Minua ei haittaa yhtään, että jokainen, jonka olen joskus lisännyt, ovat kaverilistallani aina jatkossakin, ei minulle ole ainakaan tähän mennessä ilmaantunut mitään syytä ketään sieltä poistaa.
Eikö kukaan osaa vastata tähän mitään?
Tunnistaakohan kukaan tälläistä karkkia, jota sai joskus 90-luvun lopussa/2000-luvun alussa. Olivat kovia, imeskeltäviä pastilleja, nämä joita söin olivat mansikan makuisia. Ne oltiin pakattu erikoisesti vähän niinkuin lääkeliuskassa olisivat, foliolla suljetut rivistöt, olisiko ollut 5 x 10. Ja eivät siis olleet lääkkeitä, vaan ihan karkkia. En muista oliko niitä ihan kaupoissa myynnissä, hatarasti muistelisin että niitä oltaisiin ostettu kesälomamatkalla jossain päin Suomea. Olis mahtavaa jos joku tunnistaisi nämä, ja tehdäänkö niitä enää. :D
Vierailija kirjoitti:
Saunan katossa oleva venttiili on poistoilmalle. Saunoessa pidetään kiinni ja muulloin auki, että tuulettuu.
Lattiarajassa oleva olisi ilman tulolle ja aina auki.
Tuo on aivan toimiva perinteinen järjestely painovoimaisessa ilmanvaihdossa. Meille tuli aikanaan tutun ammattilaisen suosituksesta järjestely että poistoilma imettiin koneellisesti melko alhaalta lauteiden alta ja tuloilma tuli ylempää sivulta kiukaan vierestä. Viileämpi ilma lähti ulos ja uusi raikas ilma lämpeni tullessaan, hyvin toimi. Onnistuu painovoimaisessakin pikku putkituksilla seinän sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette jos joku kuvaa esim kouluruokaa ja valittaa siitä? Toisaalta minusta ymmärrettävää. En ole itsekään pitänyt monestakaan kouluruoasta. Silti jotenkin mieleen tulee ajatus, että Suomi on varmasti ainoita maita, joissa en edes kouluruoka. Siinä mielessä tulee mieleen pitäisikö vaan arvostaa kouluruokaa, vaikka se ei aina olisikaan niin hyvää. Toisaalta arvosteleehan moni aikuinenkin ravintoloita yms ihan työkseenkin.
Mielestäni räikeimmät julkisuuteen tuodut tapaukset ovat ihan oikeasti huomion arvoisia. Esim. tämä taannoinen "makaronilaatikko", tai raa'aksi jääneet ruoat. Tuollaista moskaa lapsille tarjoava taho ansaitsee kritiikkiä ja sitä pitää vaatia parantamaan tasoaan tai muuten palveluntarjoaja vaihtuu.
P
Laman ansiosta aloitettiin ulkoistaa. Ja muksuja ja myöhemmin myös koululaisia on vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset poistavat kavereita esim. Facebookissa? Mitä syitä tällaiselle toiminnalle voi olla? Mitä tämä kertoo ihmisen luonteesta? Mitä haittaa siitä on sinulle, jos joku tietty tuntemasi ihminen on siellä kaverilistallasi, mutta joka ei kuitenkaan ole mitään pahaa sinulle koskaan tehnyt tai sanonut? Haluaisin vaan ymmärtää. Kun joillakin taas on satoja kavereita, eivätkä varmasti ole niiden kaikkien kanssa jatkuvasti tekemisissä. Minua ei haittaa yhtään, että jokainen, jonka olen joskus lisännyt, ovat kaverilistallani aina jatkossakin, ei minulle ole ainakaan tähän mennessä ilmaantunut mitään syytä ketään sieltä poistaa.
Jotkut voivat olla sellaisia että odottavat sosiaalista aktiivisuutta ihmisiltä. Eli jos kaverilistalla on henkilö, joka ei juuri koskaan julkaise mitään niin tällaista kaveria pidetään sitten turhana. Tietysti jotkut voivat olla sellaisiakin että hyväksyvät kavereiksi millaisen henkilön tahansa ja syynä on vain se, että tietää hänet ainakin jollain tavalla ja tällöin ei ole merkitystä sillä, kuinka aktiivinen hän Facebookissa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut voivat olla sellaisia että odottavat sosiaalista aktiivisuutta ihmisiltä. Eli jos kaverilistalla on henkil
Voi olla myös, että tietyt kaverit ovat liittyneet selkeästi tiettyyn elämänvaiheeseen, ja kun tämä vaihe on muuttunut, on myös kaveruus ja sitä myötä yhteiset jutut jääneet. Mua ei haittaa, vaikka mulla on listalla tällaisiakin fb-kavereita, mutta jotkut ovat poistaneet mut kavereistaan esim. siksi, että muutin muualle emmekä enää ole lainkaan tekemisissä. Olin heille siis tiettyyn aikaan liittyvä tuttu, en varsinainen kaveri, jonka kanssa muuten vain kirjoiteltaisiin tai hengattaisiin. Jotkut haluavat pitää kavereinaan nimenomaan niitä, joiden kanssa ovat tekemisissä muutenkin kuin fb:n kautta.
Kuinka ihmeessä edellisellä BB kaudella 2022 Laura pääsi niin pitkälle? Tuli toiseksi. Ei siis ole tyyppiä mitään vastaan. Mietin vain että mikä hänet siivitti hopealle...
Mistä näen gmail-salasanani? Olen puhelimella kirjautuneena gmailiin, mutta haluaisin tietää mikä on salasanani, kun en muista. Olen koittanut klikkailla kaiken mahdollisen auki, mutta en vaan löydä. Näkeekö sitä mistään, vai pitääkö vaan muistaa?
Pystyykö mistään muualta katsoa USA:n Selviytyjiä muutakun televisiosta MTV 3 kanavalta?
Yllättääkö ketään, että nykyhallitus ei ole kiinnostunut puuttumaan harmaaseen talouteen ja veropetoksiin, joissa valtiolta varastetaan miljoonia? Sen sijaan suunnitellaan kelaetsivien palkkaamista. Viimeksimainut kai tutkisivat, saako joku asumistukea tai muuta etuutta perusteettomasti ehkä 10 euroa kuussa.
Miksi i tappaa nyt 11 kertaa enemmän kuin viimeksi sodassa, eli yli 30 000.
Se on noin puolet Ukrainan kaatuneiden määrästä 2 vuodessa.
I on tehokas.
Mikä on vikana jos toinen ihminen ei kuule minua Teams sovelluksessa. Minä kuulen ja näen hänet ja hän näkee minut, mutta hän taas kuule minua. Silti minulla on käytössä ne tyypilliset kuulokkeet sekä se sama nettikamera mikfonilla kuin ennenkin jo kaikki on aiemmin muiden kanssa toiminut hyvin. Mikrofoni on päällä ja kaikki asetukset kunnossa eli se "sallitaanko käyttää mikrofonia" yms klikattuna. En tiedä enää mitä voin tehdä. Jos minä luulen hänet ja hän ei kuule minua niin onko syy sitten minun nettikameran mikrofonissa? Se on sitten poissa päältä vai mikähän on vikana. Olen kuitenkin huolehtinut ne kaikki mikrofonin asetukset kuntoon ja se on ollut päällä.
Samoin käytössä on kuulokkeet mitä olen aina käyttänyt. Ei minulla on pöytäkone missä on oma sisäänrakennettu äänijärjestelmänsä ja liitän siis nappikuulokkeet siihen kiinni. Ei minulla ole mitään muuta järjestelmää tai kaiuttimia. Tuo järjestelmä toimii muuten ja kuuntelen musiikkia sen kautta ja minä siis kuulen teamsissa hänet, mutta hän ei minua. Pitkästi, mutta jos joku osaisi auttaa.
Olenko minä nyt konservatiivi, kun halajan vanhoja, hyviä aikoja? En kannata näitä äkillisiä muutoksia, mitä nyt on meneillään. Kaipaan aikoja, jolloin empatia ja toisista välittäminen olivat hyveitä. Nyt nuo alkavat olla kirosanoja ja halveksittavia ominaisuuksia.