Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18521)

Vierailija
16661/18521 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut, että housu sana tulee englannin kielestä hose eli putki. Joissakin länkkäreissä näkee ratsastajia, joilla on jaloissaan eräänlaiset kankaiset tai nahkaiset erilliset putket. Silloin niitä voi kutsua sanalla hoses. Suomeksi siis housut.

Länkkäreiden karjapaimenilla on usein chapsit, nahkaiset tms. materiaalia olevat housulahkeet, joissa on vyö. Ne lahkeet eivät ole kiinni toisissaan haaroista eivätkä ulotu takapuolen päälle. Chapsit suojaavat jalkoja ratsastaessa ja varsinkin etupuolelta.

Housut on saksaksi  die hose.                                                                                                                  hägä

Vierailija
16662/18521 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuuko Hannu Hanhen uskomattoman hyvä onni mielestänne siitä, että Aku on niin huono-onninen? Eräässä tarinassa Aku väittää, että Hannu ei olisi niin hyväonninen, jos Aku ei olisi niin huono-onninen, mutta Hannu sanoo, että olisi silloinkin.

Joissain maailmankatsomuksissa ajatellaan, että onnea on tavallaan olemassa vakiomäärä eli jos yksi saa tavallista enemmän, se on joltain muulta pois. On henkilökohtainen asia että mitä pitää uskottavimpana tai järkevimpänä ajatusmallina tämän suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16663/18521 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaan on ykskaks 1,5kk synnytykseen liittyvän kertomuksen jälkeen ilmestynyt muokkaushistoriaan tällainen teksti/käynti (nimet ja päivän poistin):

Potilaskertomus

NAISTENTAUDIT JA SYNNYTYKSET

Sukunimi, Etunimi Arkistotyöntekijä

Potilasasiakirjakeskus, Sairaala

xx.xx.2023

Mitä tämä tarkoittaa? Käyntikertomukseen ei ole tullut lisäyksiä tms.

Vierailija
16664/18521 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö ikinä mikä taho oli Suomen monoliittien taustalla ja mihin ne katosi? Vuosi taisi olla 2020 ja kolmelta paikkakunnalta niitä ainakin löytyi (Savonlinna, Virrat ja Nurmijärvi).

Vierailija
16665/18521 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lampun henki yms henget antavat vain kolme toivetta? Miksei 5? Tai 7? Tai sitten parillista määrää kuten 4 tai 6?

Vierailija
16666/18521 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lampun henki yms henget antavat vain kolme toivetta? Miksei 5? Tai 7? Tai sitten parillista määrää kuten 4 tai 6?

Vierailija
16667/18521 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaisiko sinua jos joku tuttusi näkisi sinut dyykkaamassa ruokaa? Jos siis itselläsi olisi tarve dyykkaukselle tai sitten muuten vaan haluaisit kokeilla sitä. Mietin itse tätä paljon ja tilanteeni on se, että lisäruoka ei olisi pahitteeksi ja arvostan, että joku kerää hävikkiin päätyviä ruokia (kuten esim Onnen tongintaa tyyppi). Tämä on vaan pieni paikkakunta eikä minua saisi kyllä dyykkaamaan täällä helposti. Ei varmaan ikinä. Voin jo kuvitella muiden ilkeät puheet (puhuvat jo muutenkin pahaa muista) ja päivittelyn. Näin kaupunki olisi varmasti helpompi paikka dyykkaukseen. Toki tähän liittyy vielä sekin, että monet paikat suljettuja. Saa peukuttaa voisin dyykata myös, vaikka tuttu näkisi (ylös) tai en haluasi dyykata enkä varsinkaan jonkun tutun nähden (alas). Ja voi muutenkin kertoa ajatuksiaan  

Vierailija
16668/18521 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen jatkona voisi vielä soveltaa ajatusta myös ruoka-apuun ja ruokajonoihin. Eli voisitko helposti mennä niihin, vaikka tietäisit esim jonkun tuttusi näkevän tai saavan tietää sen. Tietysti moni ihminen ei voi valita ja on pakko mennä. Ymmärrän sen. En myöskään halveksu niitä ihmisiä ja olen itsekin jo siinä rajalla, että pitäisi joskus mennäkin sinne. Taas nousee esiin tämä pieni paikkakunta ja ihmiset täällä. Kaupungissa varmasti helpompaa jonottaa. Jos sen nyt helppoa voi sanovan olevan. Voi peukuttaa menisitkö ruoka-apuun (ylös) tai et menisi (alas) varsinkin jos tuttusi saisivat tietää. Jokainen voi myös tähän liittyen kertoa ajatuksiaan. 

Vierailija
16669/18521 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö täältä tyyppejä joilla on vaan yksi etunimi ja kuinka harvinaista se mahtaa melko nuorilla ihmisillä olla? Historiassahan monilla on ollut vaan yksi. Itselläni on toisaalta kaksi nimeä yhdessä tyyliin Annaliisa. Kuitenkin näistä muodostuu vaan tuo yksi nimi. Tämä asia joskus ihmetyttää minua ja olisi kivaa toisaalta olla vielä toinen nimi. 

Vierailija
16670/18521 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuuko Hannu Hanhen uskomattoman hyvä onni mielestänne siitä, että Aku on niin huono-onninen? Eräässä tarinassa Aku väittää, että Hannu ei olisi niin hyväonninen, jos Aku ei olisi niin huono-onninen, mutta Hannu sanoo, että olisi silloinkin.

Joissain maailmankatsomuksissa ajatellaan, että onnea on tavallaan olemassa vakiomäärä eli jos yksi saa tavallista enemmän, se on joltain muulta pois. On henkilökohtainen asia että mitä pitää uskottavimpana tai järkevimpänä ajatusmallina tämän suhteen.

Tuo nyt ainakin on helppo todeta arkijärjellä täysin potaskaksi. Kyllä sitä hyvää ja huonoa tuuria tulee kaikille enemmän ja vähemmän saman verran, jos vain jaksaa tehdä asioita. Eroja on myös siinä, että esim. masentunut ei usein huomaa positiivisia asioita elämässään, niin siksi heillä voi näyttää siltä, että heillä olisi vain huonoa tuuria.

Vierailija
16671/18521 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö täältä tyyppejä joilla on vaan yksi etunimi ja kuinka harvinaista se mahtaa melko nuorilla ihmisillä olla? Historiassahan monilla on ollut vaan yksi. Itselläni on toisaalta kaksi nimeä yhdessä tyyliin Annaliisa. Kuitenkin näistä muodostuu vaan tuo yksi nimi. Tämä asia joskus ihmetyttää minua ja olisi kivaa toisaalta olla vielä toinen nimi. 

Ei minulla ole kuin yksi etunimi. Eikä edes tuollainen yhdistelmää kahdesta nimestä. En ole koskaan ymmärtänyt mihin niitä useampia etunimiä tarvitaan. Yhdellä pärjää hyvin. Matkustan työkseni paljon ja yksi nimi helpottaa monessakin asiassa. Jos saan lapsia niin annan vain yhden etunimen. 

Vierailija
16672/18521 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhdistaa pakettiautomaatit ja lokerikot, hyllyt? Mihin vuorokauden aikaan? Vai tarvitsevatko vain harvoin siivousta jos tulee sotku.

Vierailija
16673/18521 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole kuin yksi etunimi. Eikä edes tuollainen yhdistelmää kahdesta nimestä. En ole koskaan ymmärtänyt mihin niitä useampia etunimiä tarvitaan. Yhdellä pärjää hyvin. Matkustan työkseni paljon ja yksi nimi helpottaa monessakin asiassa. Jos saan lapsia niin annan vain yhden etunimen. 

Kiitos viestistäsi. Itse haluaisin ehkä toisen nimen sen vuoksi, että en tiedä vaikka joskus vaihtaisin nimeni. Näin ehkäpä toinen nimi toisi vaihtoehdon siihen. Muuten tietysti voi olla ettei toinen nimikään olisi mieleinen. Minulla nimen vaihto ajatukset liittyvät esim ikäviin kokemuksiin nimestäni ja kiusaamiseen. Samoin suvussani on lukuisia ihmisiä molempien vanhempien puolelta joita on kutsuttu toisella tai jopa kolmannella nimellä kuten esim mummuani tämän kolmannella nimellä. Näin olisi mukavaa ehkä olla enemmän nimiä. Eri asia jos pitää nimessään. Minäkin toisaalta pidän, mutta nämä edellä mainitut asiat mielessä. Lisäksi jos omaa tuollaisen Annaliisa tyylisen nimen niin ihmiset lyhentävät sen usein Annaksi tai vääntävät sen mielessään Anneliisaksi tai joksikin muuksi samankaltaiseksi. Nämä vaan esimerkkejä. Lapsesta asti nimeni on ollut kumman vaikea. Kirjoitetaanko viivalla vai ilman ja sitten tai samankaltaisiin nimiin sotkeminen. 

Vierailija
16674/18521 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta tietysti jos haluat että puhelut eivät tule läpi niin silloin voi.

Vierailija
16675/18521 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, luulisi etteivät juurikaan tarvitse siivousta. Ehkäpä kyseisen alueen siivooja siivoaa ne kerran vuodessa aamukuuden aikoihin arkena? Korona-aikana pyyhittiin useammin ulkopinnat ja kädensijat?

Entäpä minkälaisen ja minkä hintaisen asunnon ostaa tyypillisesti 30v sinkkunainen pääkaupunkiseudulla? Jos tulot keskiluokkaa ja kaikin puolin normaali ja järkevä kuluttaja.

Vierailija
16676/18521 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuuluu säilyttää kaakaon annosteluun käytettävää kauhamaista annostelulusikkaa, mikä lie sen nimi on. Kuten kahvissakin on. Siinä on reikä päässä muttei ole sopivaa koukkua ripustamiseen ja se ei tunnu tupakeittiön huoneilmassa säilytettynä hygieeniseltä. Purkin päällä säilytettynä taas miettii moniko on aivastanut kaupassa purkin päälle tai sormeillut sitä. Se mahtuu purkin sisään vasta kun kaakaota on otettu pois.

Vierailija
16677/18521 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaisiko sinua jos joku tuttusi näkisi sinut dyykkaamassa ruokaa? Jos siis itselläsi olisi tarve dyykkaukselle tai sitten muuten vaan haluaisit kokeilla sitä. Mietin itse tätä paljon ja tilanteeni on se, että lisäruoka ei olisi pahitteeksi ja arvostan, että joku kerää hävikkiin päätyviä ruokia (kuten esim Onnen tongintaa tyyppi). Tämä on vaan pieni paikkakunta eikä minua saisi kyllä dyykkaamaan täällä helposti. Ei varmaan ikinä. Voin jo kuvitella muiden ilkeät puheet (puhuvat jo muutenkin pahaa muista) ja päivittelyn. Näin kaupunki olisi varmasti helpompi paikka dyykkaukseen. Toki tähän liittyy vielä sekin, että monet paikat suljettuja. Saa peukuttaa voisin dyykata myös, vaikka tuttu näkisi (ylös) tai en haluasi dyykata enkä varsinkaan jonkun tutun nähden (alas). Ja voi muutenkin kertoa ajatuksiaan  

Dyykkauksen jännitys ei kyllä koskaan häviä.

Ainakaan minulta. Ei ole ketään tuttavia tullut (vielä) vastaan dyykkaus hommissa. Varmaan esittelisin saalistani jos tuttu huomaisi minut. Nykyään menee kyllä ihan virallisten ruokajakojen kautta ruokaa paljon eteenpäin. Hyvällä tuurilla voi vieläjostain löytää lukitsemattomia roskiksia.

Ala ite järjestämään ruokajakelua, saat itekkin murkinat siitä?

Vierailija
16678/18521 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämähäkki kiipeää ylös, alas, antaa tuulen viedä, pudottautuu - ja tietää mitä tekee. Ihmeellisiä spidercreationeja ovat. Googlaa lisää :)

Vierailija
16679/18521 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset sanoo, että heidän asiat kuten parisuhde eivät kuulu minulle vaan on heidän yksityisasioita. Miksi he eivät eroa vaikka käsken ja itken kun ne eivät tottele?

Vierailija
16680/18521 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Pori erityisen rikollinen kaupunki? Tuntuu, että on ikävissä otsikoissa tämän tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme