Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
Vierailija kirjoitti:
Jos puhelimessani on virus ja jaan mobiilitukiaseman puhelimeni kautta tietokoneelle onko mahdollista, että tuo virus siirtyy tietokoneeseeni?
On se mahdollista. Joskaan ei ehkä todennäköistä. Riippuu siitä minkälainen virus on kyseessä.
Onhan noita BT:n ja wifin kautta levittäytyvät viruksia käsittääkseni tehty.
Riippuu myös kummankin laitteen virustorjunnasta. Osa niistä tsekkaa myös wifi yhteyden (se puhelimesi tekee wifin) turvallisuuden ainakin jollain tasolla.
Jos tiedät, että puhelimessasi on virus, niin poista se.
Löytyykö Etelä-Suomesta talvisaikaan luontopolkuja, joita ei ole varattu hiihtäjille?
Vierailija kirjoitti:
Onko Pori erityisen rikollinen kaupunki? Tuntuu, että on ikävissä otsikoissa tämän tästä.
Ehkä hieman. Vuonna 2022 poliisin tietoon tuli rikoslain mukaisia rikoksia Porissa 99,3 / 1000 asukasta. Koko maan keskiarvo oli 85,54. Muiden keskisuurten kaupunkien lukemia olivat Lahti 109,16 - Jyväskylä 93,97 - Kouvola 88,96 - Kuopio 87,91 - Joensuu 87,47 - Lappeenranta 78,53.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lampun henki yms henget antavat vain kolme toivetta? Miksei 5? Tai 7? Tai sitten parillista määrää kuten 4 tai 6?
Kolme on muuallakin käytetty luku. Raamatussa kerrotaan, miten Juudas kielsi Jeesuksen 3 kertaa ja kavalsi tämän 30 hopearahasta. Samoin ristillä riippui 3, joista yksi oli Jeesus.
Jos auto ei käynnisty kovalla pakkasella, mitä voi tehdä? Mistä se johtuu? Auto ja akku muutaman vuoden vanha, hybridi. Onko akku menetetty? Mistä saa apua? Mitkä kulut? Vähän aikaa vasta autoillut.
Miksi minä en saa muka kieltää muita ihmisiä olemasta parisuhteessa keskenään ja miksi ne suuttuu kun minä huudan, että "Senkin seksihullut te nussitte toisianne".
Tiedän että tää on todella typerä kysymys mutta sitä varten tää ketju onkin. Kun mun tyttöystävä menee melkein juosten vessaan kesken jonkun jutun niin mitä varten? Liittyy ilmeisesti menkkoihin mutta en ymmärrä kun käyttäähän se suojia. Enkä todellakaan ilkeä kysyä kun olen parikymppinen mies.
Voi jos mobiilitukiasema on japanilainen ja sen tunnistaa siitä että tilin juurihakemiston siis kannettavan tietokoneen ajurin formaatin tunnusluvussa on g tai j tai alihakemistossa punainen täplä. Eräajossa varo kehäviittauksia.
Ei kannata lukea Aku Ankkaa vaan esim. Asterlx- tai Niilo Pielinen-sarjakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että tää on todella typerä kysymys mutta sitä varten tää ketju onkin. Kun mun tyttöystävä menee melkein juosten vessaan kesken jonkun jutun niin mitä varten? Liittyy ilmeisesti menkkoihin mutta en ymmärrä kun käyttäähän se suojia. Enkä todellakaan ilkeä kysyä kun olen parikymppinen mies.
Kysy äidiltä ...
Vierailija kirjoitti:
Jos auto ei käynnisty kovalla pakkasella, mitä voi tehdä? Mistä se johtuu? Auto ja akku muutaman vuoden vanha, hybridi. Onko akku menetetty? Mistä saa apua? Mitkä kulut? Vähän aikaa vasta autoillut.
Ensin soita autoliiton tiepalvelulle ja pyydä heiltä apua: https://www.autoliitto.fi/tiepalvelu/
käsittääkseni tuleva paikan päälle ja tekevät mitä voivat. Jos se ei auta, kartoita lähimmät huoltamosi, varaa sieltä aika ja soita hinausauto viemään autosi huoltamon pihaan. Maksaa 500 - 10 000€ riippuen mitä hajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Voi liittyä esim. johonkin suolistohommeliin joka aiheuttaa pahoja, äkillisiä vatsavaivoja. Kannattanee silti keksiä joku tapa kysyä asiasta, voi nimittäin hänelle olla hurjan ikävä juttu ja sinun tukesi voi olla tärkeä juttu.
Tämän videon mies jäi yllättäen leskeksi, kun hänen vaimonsa oli ensin saanut kaksostytöt. Vauvat olivat vain 3 kuukauden ikäisiä. Nyt mies yrittää pärjätä heidän kanssaan. Olen katsonut paljon näitä videoita. Tytöt ovat nyt 5 kuukauden ikäisiä. Muuten moni kommentoi kaikkea hyvää, mutta itsekin olen muutamaan seikkaan kiinnittänyt huomiota. Nämä ovat esim monien kommenteissa mainitsema tyttöjen makuultaan syöttäminen niin, että tytöt pitävät itse tuttipullojaan. Mies on poissa heidän luotaan. Tämä jotenkin tuntuu minusta väärältä. Jos haluat katsoa niin videon kohdissa 1.30 ja 5.15 sekä 8.50 näkyy tuo miten hän jättää tytöt syömään itsekseen. Onko se teistä ok. Minulla ei ole lapsia joten en tiedä onko tuo yleistä ja onko ok niin tehdä. Oma järki sanoo, ettei se ole ok ja tuo ns ruokailutilanne pitäisi olla vanhemman ja lapsen välinen. Samoin ok yleensäkään hyvä antaa vauvojen juoda makuuasennossa. Heillä toki pieni tyyny, mutta näyttää vaaralliselta.
Sitten tämän lisäksi moni on on kiinnittänyt huomiota siihen kuinka 5 kuukauden ikäisen pitäisi ja vahvistaa lihaksiaan ja sen ikäistä pitäisi tukea istumaan. Moni miettii ovatko nuo vauvat makuulla liikaa, kun itsekään en yhdelläkään videolla nähnyt heitä kuin makuulla. Eivät monen mielestä saa tarpeeksi vahvistusta lihaksilleen eikä heillä ole esim leluja, että voisivat tarttua johonkin tai kokeilla asioita tms. Mietin miten 5 kuukauden iässä pitäisi toimia ja kuinka paljon "toimintaa" sen ikäinen tarvitsee. Joku kirjoitti, että siinä iässä pitäisi lapsen kanssa jo ns leikkiä ja hänellä olla leluja. Ja pitäisi harjoitella istumista. En tarkoita toisaalta, että lasta pitäisi pakottaa, mutta miten te olette esim sen ikäisten kanssa toimineet. Tarkoitan jos joku videon katsoo myös niin miten hän näkee tuon kaiken.
Loppuun vielä eräs asia mikä huolettaa joitakin ja kommentteja tullut siihen liittyen. Eli tyttöjen pään muoto. Joku kirjoitti, että jos nämä vauvat ovat liikaa selällään niin heille tulee litteä pää ja ongelmia esim kallon muodon kanssa. Eli on huoli siitä ovatko nämä vauvat liikaa selällään ilman esim vatsallaan oloa. Kohdassa 5.20 näkyy toisen tytön pää takaa. Onko se teistä ok? Minusta näyttää vähän pahalta tuo ja ehkäpä huoli ei ole turhaa. Saa kertoa mitä mieltä on. Samalla ikävää valittaa hänen kasvatuksestaan. Hän on toisaalta myös nyt suuttunut kritiikkiin. Sanoi toisella videolla, ettei vaan ehdi koko päivää syöttämään pullosta maitoa ja tytöt pysyvät itsekin juoman ja pitämään pulloa kuten videolla näkyy. Samoin väittää, että he ovat myös vatsallaan ja harjoittelevat istumista. Se ei vaan koskaan näy videolla ja mietin tätä kaikkea. Kiitos jos joku viitsii katsoa videota ja vastata ajatuksiaan tähän kaikkeen mitä mieltä on. Videoon liittyen varsinkin. Tämä kaikki vaan tuli mieleeni ja pitkä viesti nyt kaikesta.
Miten iso ikäero pitää olla, että lasketaan puumaksi?
Jos pakastaa ruoan jonka viimeinseen käyttöpäivään on vielä esim 10 pv. ja pitää pakkasessa vaikkapa kuukauden, niin onko sulatuksen jälkeen vielä tuo n.10 pv. ruoka turvallista syödä, vai mites se pakastaminen siirtää tuota viimeistä käyttöpäivää?
En tajua miten koirat voivat olla talvella ilman vaatteita ulkona ja kissat. Ne joilla on vähemmän turkkia. Ne näyttävät alastomilta ulkona ja tassut vielä siinä. Miten omistajat olettavat että eläin kestää kaiken? On myös terävää soraa ja roskaa.
Vierailija kirjoitti:
En tajua miten koirat voivat olla talvella ilman vaatteita ulkona ja kissat. Ne joilla on vähemmän turkkia. Ne näyttävät alastomilta ulkona ja tassut vielä siinä. Miten omistajat olettavat että eläin kestää kaiken? On myös terävää soraa ja roskaa.
Jos vastaan itseni mielipiteen niin minulla oli pohjavillaton iso rotuinen koira. Sekin paleli paljon. Vanhempana vielä enemmän. Kaupungissa oli ok pukea sille mantteli ja haalarikin. Se ihmettely alkoi maalla muuttaessa. Eivät olleet tottuneet ehkä näkemään sellaisia koirilla. Omanikin oli oikeisti ihan lyhytkarvainen. Paleli selvästi. Oli pakko pukea jos meinasi tehdä pidempää lenkkiä. Tossuja ei suostunut ikinä pitämään. Paleli tassuistaan ja nosteli niitä. Emme oikein kovalla pakkasella paljon ulkona olleet. Minusta on ok pukea tälläisiä koiria. Tämä on eri asia kuin ostaa esim joku huppari yms asuste koiralle kuin suojata se manttelilla pakkasella tai sateella. Kissoista en osaa kertoa sen tarkemmin. Ehkäpä niistäkin joku rotu kestää pakkasta paremmin. Voin sanoa, että kärsimys se koirallekin on jos se palelee. Parempi liian lämmin kuin kylmä talvisin. Erotuksena ne pitkäkarvaiset.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niillä vaatteita ja tassuissa omat kengät
Jos puhelimessani on virus ja jaan mobiilitukiaseman puhelimeni kautta tietokoneelle onko mahdollista, että tuo virus siirtyy tietokoneeseeni?