Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18521)

Vierailija
16621/18521 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syön suklaata energiavajeeseen, seuraavana päivänä minulla on päänsärky. Pelkästä suklaansyömisestä ilman energiavajetta tai pelkästä energiavajeesta ilman suklaansyömistä päänsärkyä ei yleensä tule. Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
16622/18521 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kanisterissa monta vuotta olleen veden kaataa pois, voiko siitä tulla hengitysilmaan hetkeksi jotain öklöä mitä pitäisi varoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16623/18521 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Foodoralla ja Bondoralla joku yhteys toisiinsa? vain onko niillä samankaltainen nimi vain sattumalta?

Vierailija
16624/18521 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kivekset muka voivat jäädä vetoketjun väliin? Munan (peniksen) ymmärrän jotenkin, mutta munat (kivekset) vetoketjun väliin? Miten? Näin muka käynyt joillekin. Entä tämä kassit lauteiden väliin.. En ole koskaan nähnyt niin leveitä rakoja lauteissa.

Vierailija
16625/18521 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi vuosi sitten poliisiasemalla tekemästäni rikosilmoituksesta ei ole kuulunut mitään. Mitä asiasta pitäisi ajatella? En ole ehtinyt tiedustella siitä. 

Vierailija
16626/18521 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on väitetty, että esim. tällekin palstalle kirjoitetuista viesteistä pystyy selvittämään, onko joku vastannut todellisuudessa itselleen keskustelussa. Minulle on sanottu, että sen tietää siitä, jos viesteissä on sama ip-osoite. Onko tämä oikeasti totta ja jos on, haluaisin päästä itsekin näkemään, onko jossain keskustelussa joku vastannut itselleen.

Tavallisen käyttäjän ei ole mahdollista nähdä toisen kirjoittajan IP-osoitetta. Toki se jonnekin tallentuu, mutta vain harvojen nähtäväksi. En tiedä keille tarkalleen. Ylläpitäjille? Modeille? Tai miten usein he niitä katselevat, jos ei ole tarvetta esim. poliisia varten.

Vierailija
16627/18521 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin että häntäheikki-sanassa häntä tarkoittaa kikkeliä?

Vierailija
16628/18521 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuvaan qr-koodin android-kännykällä? Neuvokaa ihan yksinkertaisin tapa,kiitos.

Vierailija
16629/18521 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en saa määrätä ihmisiä ja esimerkiksi sitä, että saavatko he olla parisuhteessa?

Vierailija
16630/18521 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisen kengän nauha aukeaa useammin kuin toisen?

Vierailija
16631/18521 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku paketinkuljetuspalvelu on tuomassa pakettia kotiin ja koputuksiin ei vastata niin saako se lähetti sitten avata ulko-oven ja astua sisään jos ovi on sattunut jäämään lukitsematta? Vai pitäisikö sen lähetin sitten suosiolla jättää vaan se paketti siihen ulos portaille jos kukaan ei vastaa koputuksiin, vaikka ulko-ovi olisikin auki?

Mietin vaan sitä, kun oma ulko-oveni jää usein auki ja saatan olla kaukana pihalla tai kauempana lenkillä tai sitten ovi vaan ikävästi sattuu jäämään vahingossa auki, eikä menekään lukkoon. Tätäkin tapahtuu. Tietysti pitäisi huolehtia tarkemmin, mutta täällä muuten rauhallista ja monella ovet auki päivisin. Tai sitten sattuu itse olemaan kotona, mutta esim niin huonoissa vaatteissa ja hiukset sekaisin nukkumassa, ettei vaan kehtaisi nousta sieltä ottamaan lähetystä vastaan ja pelästyy kun ovi onkin jäänyt lukitsematta. Silloinkin toivoisi, että lähetti jättäisi sen paketin siihen ulos jos kukaan ei tule "virallisesti" avaamaan sitä ovea. Näin itse mietin. Vai onko lukitsematon ovi aina kutsu kokeilla kahvaa ja astua sisään. Miten muut näkevät asian?

Vierailija
16632/18521 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa kaupasta esim tarjouksen mukaan, vaikka kolme pussia 6 eurolla sipsejä niin pitää ne kaikki kolme sitten laittaa peräkkäin kassahihnalle, että se alennus tulee ilmi vai tuleeko alennus myös jos ei huomaakaan laittaa niitä yhdessä nipussa? Pelkään, että jos esim kassalle tulevat ensin kaksi pussia ja sitten myöhemmin tuo kolmas niin joudunkin maksamaan täyden hinnan ilman tuon "ryhmätarjouksen" tuloa. Mietin tätä paljon, kun ostan usein esim  niitä kahdella eurolla kaksi tai viidellä eurolla kolme tarjouksia. Saa vastata ihan yleisesti. En tiedä vaihteleeko eri kaupoissa tämä kaikki. 

Vierailija
16633/18521 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syön suklaata energiavajeeseen, seuraavana päivänä minulla on päänsärky. Pelkästä suklaansyömisestä ilman energiavajetta tai pelkästä energiavajeesta ilman suklaansyömistä päänsärkyä ei yleensä tule. Miten tämä on mahdollista?

Tämä saattaa liittyä verensokeriarvojen heittelyyn. Jos syöt nälkäisenä suklaata, verensokeri nousee nopeasti ja laskee sitten nopeasti. 

Vierailija
16634/18521 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa puhelin lentotilassa? Ymmärrän äänettömän mutten lentotilaa vieläkään. Mitä se tekee. Säteileekö se vähemmän vai on äänetön.

Vierailija
16635/18521 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö matkapuhelimessa olla wi-fi päällä vai ei? Koska sen saa ottaa pois päältä? Mikä on bluetooth ja mitä sillä tehdään?

Vierailija
16636/18521 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö matkapuhelimessa olla wi-fi päällä vai ei? Koska sen saa ottaa pois päältä? Mikä on bluetooth ja mitä sillä tehdään?

Jos laitat matkapuhelimen wi-fi:n päälle ja yhdistät sen kotiverkkosi wi-fiin, kaikenlaisten päivitysten lataaminen sujuu joskus nopeammin kuin puhelimen oman liittymän kautta.

Bluetoothin avulla voit käyttää erilaisia bluetooth-lisälaitteita langattomasti. Esim. bluetooth-kuulokkeet ja kaiuttimet ovat tosi yleisiä. Minulla taas vaikkapa tietokoneen langaton tulostin on myös bluetooth-yhteensopiva eli pystyn tulostamaan puhelimen sisältöjä sen kautta. Älykellot synkronoivat tietonsa bluetoothin kautta jne.

Vierailija
16637/18521 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kivekset muka voivat jäädä vetoketjun väliin? Munan (peniksen) ymmärrän jotenkin, mutta munat (kivekset) vetoketjun väliin? Miten? Näin muka käynyt joillekin. Entä tämä kassit lauteiden väliin.. En ole koskaan nähnyt niin leveitä rakoja lauteissa.

Eiköhän kyse ole siitä, että on puhuttu huolimattomasti kiveksistä kun tosiasiassa on kyse kivespussin ihosta joka joissain tilanteissa ja joillain ihmisillä voi hyvinkin jäädä vetoketjun uhriksi. Jälkimmäiseen vaadittaisiin kyllä tosiaan hyvin harva laudoitus, ja on mahdollista että koko aiheesta puhuminen on urbaanilegendaa tai muuta vitsailua.

Vierailija
16638/18521 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat matkapuhelimen wi-fi:n päälle ja yhdistät sen kotiverkkosi wi-fiin, kaikenlaisten päivitysten lataaminen sujuu joskus nopeammin kuin puhelimen oman liittymän kautta.

Bluetoothin avulla voit käyttää erilaisia bluetooth-lisälaitteita langattomasti. Esim. bluetooth-kuulokkeet ja kaiuttimet ovat tosi yleisiä. Minulla taas vaikkapa tietokoneen langaton tulostin on myös bluetooth-yhteensopiva eli pystyn tulostamaan puhelimen sisältöjä sen kautta. Älykellot synkronoivat tietonsa bluetoothin kautta jne.

Suomessa, jossa älypuhelimen yleisimmät liittymätyypit sisältävät rajattoman datan, ei tuolla wifillä niin suurta merkitystä ole. Kuten edellinen jo kertoi, niin wifin kautta saat joskus paremman nopeuden datan latauksiin, mutta kyllä mobiilidata toimii useimmiten riittävän hyvin.

Mutta jos matkustat EU:n ulkopuolella, niin mobiilidatan käyttö sikäläisessä verkossa (roaming) voi tulla törkeän kalliiksi. Siksi kannattaa käyttää mieluummin hotellin tai muun wifiä kun surffaa netissä. Ja estää kaikki päivitykset mobiilidatan kautta. Kannattaa kuitenkin huomioida, että avoimet wifit on tietoturvariski.

Paikalliset kartat kannattaa ladata kotimaassa kännykkään, offline kartat, eikä käyttää niitä mobiilidatalla 

Vierailija
16639/18521 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa puhelin lentotilassa? Ymmärrän äänettömän mutten lentotilaa vieläkään. Mitä se tekee. Säteileekö se vähemmän vai on äänetön.

Lentotilassa kaikki radioliikenne on estetty. Ei säteile

Vierailija
16640/18521 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko realistista odottaa ja toivoa että Ukraina-Venäjä sota loppuu aikanaan ja Ukraina saa kaikki entiset rajat takaisin Itä ja Krim mukaan lukien?