Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18521)
ja kirjoitti:
Miksi jatkuva talouskasvu on niin tärkeää? Miksi voitto ei riitä vaan sitä pitää saada enemmän?
Änruuteilla on edelleen niukkuutta. 0sa rahanpesuvaroista on Bahamalla. Laillisesti.
Lain säätäjä säätää mieleisensa lain.
kirjoitti:
Vierailiote:
Tämä on tietysti vaikea kysymys vastata ja moni juttu vaikuttaa. Itselläni on vaan ikävä tilanne asumisen kanssa. Olen maksanut pitkään vuokraa ja se syö oikeastaan elämästä kaikki rahat pois. On ikävää maksaa toiselle hyvän omakotitalon verran rahaa, kun samalla miettii mitä voi enää kaupasta ostaa. Näin tilanne on kurja. Asun siis omakotitalossa vuokralla. Vuokra hieman suurempi, mutta mitä olen laskenut niin en paljonkaan säästäisi vaihdossa rivi tai kerrostaloon. Voisi muutama satanen säästyä. Jollekin myös omakotitalo asuminen on vierasta ja ei edes kaipaa sitä. Itselle taas sellainen tärkeä asia ja en mielelläni luovu siitä.
Joku tietysti miettii miksi en ole ostanut omaa ja ottanut lainaa. Aiemmin en saanut, kun meillä oli puolisoni kanssa yhteinen talo, josta velkaa. Talon myynti kesti pitkään. Emme saaneet
Omistusasuntoa ei aina saa kaupaksi. Suomalaiset myös OIKEASTI vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalla alanuolitetaan todella viattomia ja tavallisia kommentteja? Miksi nähdä se vaiva? Esimerkiksi kun joku toinen aloittaa aiheen, ja itse vastaa. Miksi on vihaa ja ärtymystä muilla niin paljon. Osa on eri mieltä juu, mutta osa porukalla alanuolittaa haiden ja leijonien tavoin. Kiitos.
Jos muistelet katkerimpia ihmisiä joihin olet elämässäsi törmännyt, ja kuvittelet heidät tietokoneen tai puhelimen ääreen, tällaiselle ihmiselle muiden kommenttien alapeukutus voi antaa pienen illuusion omasta vallasta tai vaikutuskyvystä. Jos positiiviseen ei ole kykyä tai paremminkin sanottuna uskoa, jäljelle jää muiden alas kiskominen!
Miksi jalkojenhoidossa (jalkakylpy) käytettävä kylpysuola ei imeydy jalkoihin (eli toisin sanoen ole älytön suolapommi keholle) kun vastaavasti kalaa suolatessa se suola kuitenkin imeytyy kalaan ja maistuu ruoassa? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Miksi jalkojenhoidossa (jalkakylpy) käytettävä kylpysuola ei imeydy jalkoihin (eli toisin sanoen ole älytön suolapommi keholle) kun vastaavasti kalaa suolatessa se suola kuitenkin imeytyy kalaan ja maistuu ruoassa? 🤔
Kuolleen kalan aineenvaihdunta ei enää toimi, ja niinpä suola ei enää poistu siitä. (Eihän kala silloin suolaudu, kun se ui suolaisessa merivedessä.)
Jos laskee perusaineenvaihdunnan ja askelmäärän perusteella lasketut kalorit yhteen, kun kävely on ainoa liikunta, niin paljonkohan lukuun suunnilleen pitää vielä lisätä, että saa kokonaiskulutuksen? Eli kaikki ne pienet asiat (aamurutiinit, ruoanlaitto, istuminen, aivotyö ym.) mitä päivään yleensä kuuluu, paljonko ne keskimäärin kuluttaa? 200? 500?
Onko joku päässyt eroon kiertohuimauksesta liikeharjotteiden avulla?
Minulle iski tosi vaikeana, piti oksentaa liikkeiden jälkeen kun huimaa niin pahasti.
Miten se edistää tasa-arvoa, että ammattinimikkeitä muutetaan sukupuolettomiksi, esim. esimies - esihenkilö? Eikö aito tasa-arvo vaatisi, että naistenkin euro olisi euro eikä 80 centtiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi palstalla alanuolitetaan todella viattomia ja tavallisia kommentteja? Miksi nähdä se vaiva? Esimerkiksi kun joku toinen aloittaa aiheen, ja itse vastaa. Miksi on vihaa ja ärtymystä muilla niin paljon. Osa on eri mieltä juu, mutta osa porukalla alanuolittaa haiden ja leijonien tavoin. Kiitos.
Tästä on ollut keskustelua aiemmin ja monet ovat valitelleet että puhelimella skrollatessa sormi osuu helposti alapeukkuun eikä sitä aina huomaa tai jaksa korjata. Eli silkkaa vahinkoa siis. Toisia voi ärsyttää kirjoitusvirheet, usein toistuvat aiheet, liian lyhyet/pitkät kommentit, aihe yleensäkin tai sitten on vain huono päivä.
Sinä et voi tietää johtuuko alapeukku vihasta tai ärtymyksestä, voit vaikuttaa vain siihen ärsyynnytkö itse alapeukuista.
Jos mies hakee tuntematonta naista tanssimaan niin haluaako hän seksiä vai onko mahdollista että hän haluaisi vain tanssia?
Vierailija kirjoitti:
Jos laskee perusaineenvaihdunnan ja askelmäärän perusteella lasketut kalorit yhteen, kun kävely on ainoa liikunta, niin paljonkohan lukuun suunnilleen pitää vielä lisätä, että saa kokonaiskulutuksen? Eli kaikki ne pienet asiat (aamurutiinit, ruoanlaitto, istuminen, aivotyö ym.) mitä päivään yleensä kuuluu, paljonko ne keskimäärin kuluttaa? 200? 500?
Kaloreiden laskeminen on loputon suo monen tekijän takia. Se onkin huono työkalu esim. syömisten määrän valintaan. Askeletkin voivat olla monenlaisia, ja jos ne kertyvät esim. hitaasti tallustellessa verrattuna hölkkään, askelmäärän perusteella on mahdotonta sanoa paljonko ne ovat energiaa kuluttaneet. Myös monien älykellojen tarjoamat kalorilukemat ovat todella karkeita arvioita vaikka lukema onkin houkuttelevan vakuuttavan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on kädestä, vitsasta ja keittiön puulastasta. Jokaista paljaalle pyllylle ja sen ikäiseksi että muistan kyllä tarkalleen miltä tuntui.
Käsi: kivulias, kuumottava tunne, mutta ei saanut itkemään enää 10v jälkeen. Tosin teininä käsi oli ehkä kuitenkin se noloin ja hävettävin, kun se tuntui paljailla pakaroilla jopa yököttävän intiimiltä varsinkin jos isä antoi.
Vitsa: veemäinen kipu, mutta ei jatkuva vaan hetkellinen ja nopea. Iskut sai kiljumaan, mutta ei yleensä itkemään.
Puulasta: tää oli sitten juurikin se käsittämättömän kivulias kokemus. Lähes heti piiskaamisen alettua saavutettiin piste jossa kipua ei enää kestä ja lähtee kaikki kontrolli: huusin, itkin, sätkin. Ajantaju lähtee ja se noin minuutti tai kaksi tuntui ikuisuudelta. Selkäsaunan jälkeenkin meni pitkään rauhoittua.
Kurjaa ja masentavaa. Itsekin sain hölmöilyistäni selkäsaunoja niin että isä komensi housut alas ja hakkasi paljaalle pyllylle, mutta nämä kaikki rajoittuivat aikaan ennen murrosikää, jolloin sentään käytiin vielä yhdessä saunassakin joka viikko. Vitsaa sain ihan pari kolme kertaa (samassa ikävaiheessa), mutta silloin antajana oli aina äiti.
Puhumattakaan tietysti siitä, että kyllä nyt viimeistään teinien kanssa pitää hyvä tavaton pystyä selvittämään asiat puhumalla, vaikka olisi niin juntti tai niin neuvoton, että nuorempien lasten kohdalla päätyy pitämään satuttamista hyvänä kasvatuskeinona, mitä se ei todellakaan ole.
Miten kaukolämpö tarkalleen ottaen toimii? Muutin omilleni viimekesänä ja mun kämpässäni on kaukolömpölämmitys. Kun laitoin patterin päälle ensimmäisen kerran ja 1, patteri oli yhä kylmänä ja samoin asuntokin. Kun laitoin sen 3 ja lämpöä alkoi vihdoinkin tulla, pysyy patteri yhä edelleen lämpöisenä, vaikka vaihdoin sen takaisin 1. Mistä tälläinen johtuu, että alunperin 1 ei anna mitään lämpöä, mutta nyt yhtäkkiä se pysyykin lämpimänä, vaikka otin sen maksimi 3 pois paripäivää sitten
Vierailija kirjoitti:
Hölmö kysymys torkkupeitoista. Me ollaan yli 70- vuotiaita ja päiväunet tarpeen silloin tällöin. Meillä oli mukavat, pehmeiksi kuluneet filtit/huovat, joissa oli tarpeeksi kokoa, oli kiva pujahtaa niiden väliin. Kuluivat sitten loppuun, mutta ollaan löydetty vain torkkupeittoja, jotka ovat niin lyhyitä, että palelee joko yläosa tai jalat, kippurassa ei lepo onnistu.
Mahtaakohan jostain löytyä kokopitkiä kevyitä päiväunipeittoja?
Itse olen ostanut Lidlistä, jossa välillä ostettavissa. On täyspitkä ja olen ollut tyytyväinen. Saattaa muuallakin olla, mutta olen törmännyt torkkupeitto nimellä vain näihin minikokoisiin.
Kuinka Wolt/Foodora toimii, kun ruoka saapuu? Jättävätkö vain ovelle ja tulee viesti, että ruoka on perillä vai soittavatko ovikelloa ja kiusalliset jee jee ja kiitos keskustelut edessä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Selviytyjät Suomi -ohjelmassa siellä heimoneuvostossa on aina ihan litimärkää, lätäköitä maassa jne.? Siellä ei sada, joten maa on ilmeisesti jostain syystä kasteltu, mutta miksi? Onhan siellä nuotioita ym. tulia muuallakin kuin heimoneuvostossa, esim. leirissä tai kisoissa on useinkin tulia, joten ei varmaan niiden vuoksi.
En osaa tuohon sanoa kuin, että ehkä sillä jotain draaman kaarta haetaan. Edellisen kauden heimonevostot näytti mielestäni siltä kuin olisi kuvattu jonkun terassilla.
Jossain aiemmalla sivulla oli kysymys kehitysapurahoista ja miksi se meno ei kehity?
Joku oli vastannut, että koska sota ym., niin esim. lapsille saadaan sitä kautta ruokaa jne. ja että myös Suomi on saanut kehitysapua sodan jälkeen.
Suomi kuitenkin "kehittyi" eikä ko. apua ole tarvinnut enää vuosikymmeniin.
Eli, kun kehitysapua annetaan aina näihin sotiviin maihin, niin eikös Suomi (ja muut kehitysapua maksavat maat) silloin tue sitä sotaa? Tietenkään ei tarkoituksellisesti, mutta ne ketkä sotii tietävät, että rahaa tulee ja voivat jatkaa sotaansa ikuisesti. Kuinka todennetaan, että nämä kehitysavut menevät oikeasti niille eniten apua tarvitseville?
Jos flunssasta saa jälkitaudin, kuinka pian se alkaa?
Vierailija kirjoitti:
Jossain aiemmalla sivulla oli kysymys kehitysapurahoista ja miksi se meno ei kehity?
Joku oli vastannut, että koska sota ym., niin esim. lapsille saadaan sitä kautta ruokaa jne. ja että myös Suomi on saanut kehitysapua sodan jälkeen.
Suomi kuitenkin "kehittyi" eikä ko. apua ole tarvinnut enää vuosikymmeniin.
Eli, kun kehitysapua annetaan aina näihin sotiviin maihin, niin eikös Suomi (ja muut kehitysapua maksavat maat) silloin tue sitä sotaa? Tietenkään ei tarkoituksellisesti, mutta ne ketkä sotii tietävät, että rahaa tulee ja voivat jatkaa sotaansa ikuisesti. Kuinka todennetaan, että nämä kehitysavut menevät oikeasti niille eniten apua tarvitseville?
Monet kehittyvät maat ovat äärimmäisen korruptoituneita. On mahdoton tietää, minne rahat todellisuudessa menevät. Aina välistä tulee uutisia ja paljastuksia väärinkäytöksistä. On myös kehitystyöhankkeita, joissa paikallinen väestö on yritetty osallistuttaa yhteisön oloja parantavaan toimintaan, mutta ennen pitkää toiminta on kuivunut kokoon. Onneksi myös positiivisia uutisia avun perille menosta tulee. Erilaisia näkökulmia on otettu kehitysavun puolesta ja vastaan. Sitä on pidetty jopa kolonialismin jatkeena.
Hölmö kysymys torkkupeitoista. Me ollaan yli 70- vuotiaita ja päiväunet tarpeen silloin tällöin. Meillä oli mukavat, pehmeiksi kuluneet filtit/huovat, joissa oli tarpeeksi kokoa, oli kiva pujahtaa niiden väliin. Kuluivat sitten loppuun, mutta ollaan löydetty vain torkkupeittoja, jotka ovat niin lyhyitä, että palelee joko yläosa tai jalat, kippurassa ei lepo onnistu.
Mahtaakohan jostain löytyä kokopitkiä kevyitä päiväunipeittoja?