Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18521)

Vierailija
16561/18521 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut, että housu sana tulee englannin kielestä hose eli putki. Joissakin länkkäreissä näkee ratsastajia, joilla on jaloissaan eräänlaiset kankaiset tai nahkaiset erilliset putket. Silloin niitä voi kutsua sanalla hoses. Suomeksi siis housut.

Hose = germaanista alkuperää housut.

Vierailija
16562/18521 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkkupeittoasiaa. Minulla on päiväunikäytössä 100% villaa oleva shaali. On hyvä, lämmin, kaunis ja sopivan kokoinen, että voi olla pitkin pituuttaan sen alla. Esim. Pentik myy niitä, Sokoksellakin myynnissä. Hintava, mutta ikuinen. Välillä pakkasilmalla ulos tuulettumaan koko päiväksi. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16563/18521 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Cellbes.fi-sivustoa ei pääse selaamaan tilaamatta uutiskirjettä? En ainakaan ole löytänyt kohtaa josta kehotuksen voisi sulkea ilman että koko sivusto sulkeutuu. Puhelimella ainakaan ei ole onnistunut. 

Pop-upin oikeassa yläkulmassa on valkoinen ruksi, josta se sulkeutuu.

Kiitos, mutta ei ole tai ei näy minun laitteellani.

Vierailija
16564/18521 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 3,7kg painoisena syntynyt vauva iso..?

Sain juuri esikoisen ja moni on kauhistunut vauvan painosta, että miten jätti vauva olikaan syntyessään. Tulee näistä kommenteista vähän paha mieli, sillä vauva ei tosiaan ole mikään "läski", pituuttakin oli 53cm, eikä synnytyksessä tai raskausaikanakaan ollut mitään ongelmia, esim. radia. Mutta toisaalta omalle lapselle sitä varmaan on aina vähän sokea, joten onko 3,7kg vastasyntynyt iso?

Vierailija
16565/18521 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko 3,7kg painoisena syntynyt vauva iso..?

Sain juuri esikoisen ja moni on kauhistunut vauvan painosta, että miten jätti vauva olikaan syntyessään. Tulee näistä kommenteista vähän paha mieli, sillä vauva ei tosiaan ole mikään "läski", pituuttakin oli 53cm, eikä synnytyksessä tai raskausaikanakaan ollut mitään ongelmia, esim. radia. Mutta toisaalta omalle lapselle sitä varmaan on aina vähän sokea, joten onko 3,7kg vastasyntynyt iso?

No ei ole iso. Neljä kiloa ja siitä yli on iso.

Vierailija
16566/18521 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi palstalla alanuolitetaan todella viattomia ja tavallisia kommentteja? Miksi nähdä se vaiva? Esimerkiksi kun joku toinen aloittaa aiheen, ja itse vastaa. Miksi on vihaa ja ärtymystä muilla niin paljon. Osa on eri mieltä juu, mutta osa porukalla alanuolittaa haiden ja leijonien tavoin. Kiitos.

Jos muistelet katkerimpia ihmisiä joihin olet elämässäsi törmännyt, ja kuvittelet heidät tietokoneen tai puhelimen ääreen, tällaiselle ihmiselle muiden kommenttien alapeukutus voi antaa pienen illuusion omasta vallasta tai vaikutuskyvystä. Jos positiiviseen ei ole kykyä tai paremminkin sanottuna uskoa, jäljelle jää muiden alas kiskominen!

Loistava vastaus🤗🤗

Vierailija
16567/18521 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään lukemastani lasten fyysistä kurittamista koskevasta ketjusta tuli mieleen. Jotkut kertoivat saaneensa vanhemmiltaan piiskaa nahkavyöllä, kun taas toisiin oli käytetty vitsaa, "koivuniemen herraa".

Onko ketään, johon olisi kohdistunut näitä molempia, ja joka siten pystyisi vertailemaan, kumpi niistä tuntuu pahemmalta, tai oliko niissä muuten jotain eroa? Kumman olisi valinnut, jos olisi saanut valita?

Itse sain selkääni joitakin harvoja kertoja, mutta aina pelkästään kädellä läpsimällä paljaalle pyllylle, ja jo sekin sattui niin, että itku tuli joka kerta (vielä kun olin jo vähän varttuneempi lapsikin - viimeinen kerta oli kun olin jotain 11 tai 12). Muistan sen kokemuksen kuin eilisen päivän nyt yli neljännesvuosisadan päästäkin. En voi olla saamatta ajatusta, että jos selkäsaunaan käytetään sitten vielä jotain kättä pitempää apuna, niin senhän täytyy olla aiva

Remmistä ei koitunut pahempaa, kun saunatakki esti kipua, mutta muistan hengarilla lyömisen, sen takia kun olimme(tyttöjä ja poikia) kerrostalon kellarissa piilosta ja pusupiilosta, äitini haukkui minut huoraksi siinä(olin 12v vasta) 

Vierailija
16568/18521 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jalkojenhoidossa (jalkakylpy) käytettävä kylpysuola ei imeydy jalkoihin (eli toisin sanoen ole älytön suolapommi keholle) kun vastaavasti kalaa suolatessa se suola kuitenkin imeytyy kalaan ja maistuu ruoassa? 🤔

Joo XD   XD

Vierailija
16569/18521 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies hakee tuntematonta naista tanssimaan niin haluaako hän seksiä vai onko mahdollista että hän haluaisi vain tanssia?

Tutustua tanssin kautta ? Niin, mitäpä varten ovat tanssit....

Vierailija
16570/18521 |
05.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku sanoa liekö tämä henkilö jonkin hoidon tarpeessa , kun jokaisessa keskustelu ryhmässä hän kommentoi lähes kaikkeen:Up up. Pidän surullisena jos hänellä ei kommunikointi ja ulosanti muuhun yllä. Se tietenkin vähän lohduttaa että lukutaitoa lienee....

Vierailija
16571/18521 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joitakin juhlia juhlitaan aattona ja toisia itse päivänä? Jos juhlapäiviä on usea, miten niitä voi viettää vaihtoehtoisesti kotioloissa? Mitä kivaa ihmiset keksivät.

Vierailija
16572/18521 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ajattelee :) Ja jos vaikka muija ostamassa grande sized kondomeja niin tulee kelattua että akka saa koht isoa melaa tms.

Vierailija
16573/18521 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin S-Marketiin yksi päivä ja ostin jalkavoidetta. Kotona tarkemmin katsoessa sen tuoteselosteessa luki ainesosana 25% ureaa. Mistä tämä urea on peräisin, onko joku ihminen pissinyt purkkiin (ja nyt jalkaani), jokin eläin vai onko se muulla tavalla tuotettu? Olenko laittanut jalkaani hyvin outoa voidetta vai onko tähän jokin järkevä selitys? Se on kyllä tehokasta. Kiitos.

Tuskinpa sinne kukaan on pissinyt. Yleensä sitä valmistetaan ammoniakista ja hiilidioksidista.

Urea sitoo vettä ja estää kosteuden haihtumista iholta. Urea myös liuottaa sitä kuivaa kovettunutta ihoa, joten sitä käytetään etenkin paksuuntuneen tai karstaisen ihon hoitoon.

Vierailija
16574/18521 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan tallennettua läppärini tiedostoihin kännykällä ottamani kuvan jostakin asiakirjasta? Lähetänkö sen ensin sähköpostiini läppärille (siellä toinen sähköpostiosoitteeni, toinen on kännykässä) ja sieltä jotenkin siirrän tiedostoihin? Tarkoitus on liittää se liitetiedostona lähetettävään viestiin tai hakemukseen. Voitteko neuvoa yksinkertaisesti vaihe vaiheelta?

Vierailija
16575/18521 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se edistää tasa-arvoa, että ammattinimikkeitä muutetaan sukupuolettomiksi, esim. esimies - esihenkilö? Eikö aito tasa-arvo vaatisi, että naistenkin euro olisi euro eikä 80 centtiä?

Kysymykseen en osaa vastata, mutta täytyy muistaa, ettei tuo naisen 80 sentin euro ole totta. Naisen euro suomessa on 97 senttiä.

Vierailija
16576/18521 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saan tallennettua läppärini tiedostoihin kännykällä ottamani kuvan jostakin asiakirjasta? Lähetänkö sen ensin sähköpostiini läppärille (siellä toinen sähköpostiosoitteeni, toinen on kännykässä) ja sieltä jotenkin siirrän tiedostoihin? Tarkoitus on liittää se liitetiedostona lähetettävään viestiin tai hakemukseen. Voitteko neuvoa yksinkertaisesti vaihe vaiheelta?

Yksittäisten kuvien siirtoon tuossa tarkoituksessa on (mielestäni) kätevin tapa pilvipalvelun kautta jako (MicroSoftin OneDrive tai Googlen Drive. Applella Apple Cloud). Muitakin pilvipalvelujs löytyy, mutta nuo ovat yleisimmät.

Ja kun pc on kyseessä, niin lataa puhelimeen OneDrive appi. Ota se käyttöön MicroSoft tilitunnuksilla. Luo OneDtiveen kansio, johon haluat tallentaa kuvat.

Valitse kuva -> Valitse Jaa -> valitse OneDrive -> Avaa haluamasi kansio  -> Lataa OneDriveen (painamalla ok täppää).

Jos haluat, voit kopioida kuvat OneDrivestä pc:n kansioon.

PC:n päässä OneDrive näkyy Tiedostojen hallinta ( resussien hallinta) ohjelmassa omana kansiorakenterna, vaikka sijaitseekin pilvessä). Ota OneDrive käyttöön MS tunnuksilla.  Älä varmuuskopioi sinne mitään, jos et halua käyttää pilveä tähän tarkoittukseen (OneDeiven asetuksista säädetään varmuuskopiointi). 

Kun haluat lähettää kuvan jollekin, valitset kuvan OneDriven kansiosta sähköpostin. liitteeksi ja lähetät. Ihan kuten pc:n omista kansioista.

Jos on paljon kuvia lähetettävänä niin siirrä kaikki kuvat pilvikansioon ( tee kansio xxx OneDriveen) ja jaa kansion sisältö haluamillesi henkilöille. He sitten lataavat itselleen ne kuvat sieltä mitä haluavat.

Sähköposti on huono tapa lähettää paljon kuvia.

Suuren määrän kuvia voit siirtää pc:lle myös usb kaapelin (puhelimen latausjohto) avulla.

Googlen Drive toimii lähes samalla tavalla. Pistät kuvat puhelimessa sinne ja avaat PC:llä Driven ( Googlen kotisivu, oikean yläkulman pistematriisin alta löytyy Drive). Avaat sen ja etsit kuvat ja lataat pc:lle.

Puhelimesi käyttöohjeesta ( löytyy netistä) on kaikkiin noihin ohjeet ja lisää ohjeita löytyy netistä.

Helppoa ja kätevää kun kerran opettelet.

Mutta mikä estää lähettämästä kuvia suoraan puhelimen sähköpostiohjelmalla? Kirjoita sähköposti siinä ja lähetä kuva haluamallesi henkilölle.

Samaa sähköpostiosoitetta voit käyttää sekä puhelimessa että pc:ssä. Ei ne ole laitekohtaisia. Kummassakin voi olla lisäksi vaikka kuinka monta sähköpostiosoitetta käytössä. Vaihdat vaan postilaatikkoa tilanteen mukaan.

Vierailija
16577/18521 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksittäisten kuvien siirtoon tuossa tarkoituksessa on (mielestäni) kätevin tapa pilvipalvelun kautta jako (MicroSoftin OneDrive tai Googlen Drive. Applella Apple Cloud). Muitakin pilvipalvelujs löytyy, mutta nuo ovat yleisimmät.

Ja kun pc on kyseessä, niin lataa puhelimeen OneDrive appi. Ota se käyttöön MicroSoft tilitunnuksilla. Luo OneDtiveen kansio, johon haluat tallentaa kuvat.

Valitse kuva -> Valitse Jaa -> valitse OneDrive -> Avaa haluamasi kansio  -> Lataa OneDrivee

Sori, luin kysymyksesi huonosti ja vastasin turhan laajasti. Halusit kuvan vain itsellesi etkä lähettää muille. No se selviää heti alusta.

Vierailija
16578/18521 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ohjeista. Haluaisin siis lähettää kuvan, jonka olen ottanut kännykällä. Se on täytetty lomake, joka pitää liittää netissä olevaan hakemukseen. Siis vain yksi kuva. Onko jotenkin mahdollista helposti tallentaa tämä kuva sähköpostista läppäri   tiedostoihin, josta sen voi sitten liittää liitetiedostona minne haluaa? Sori, ettei mene mulla jakeluun. 

Vierailija
16579/18521 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ohjeista. Haluaisin siis lähettää kuvan, jonka olen ottanut kännykällä. Se on täytetty lomake, joka pitää liittää netissä olevaan hakemukseen. Siis vain yksi kuva. Onko jotenkin mahdollista helposti tallentaa tämä kuva sähköpostista läppäri   tiedostoihin, josta sen voi sitten liittää liitetiedostona minne haluaa? Sori, ettei mene mulla jakeluun. 

Avaat sähköpostissa liitteen. Siinä on jossain lataus ( nuoli alas, lataa tai muuta). Paina sitä ja avautuvasta tiedostojen hallintanäkymästä valkkaa kansio, mm johon haluat tallentaa liitteen. Kun kansio on valittu, paina Tallenna.

Jos tallennuskansiota ei kysytä ( se riippuu selaimen asetuksista ja on sieltä säädettävissä. Suositus että kysyrään), niin tallennus menee joko Lataukset ( Download) kansioon tai jonnekin, mihin olet viimeksi tallentanut.

Nimeä kuva uudelleen niin on helpompi löytää ( Esim. Kela liite 1). Ja sitten sitä on helppo etsiä pc:n haku toiminnolla kun muistat että kyse on Kelan liitteestä. Alareunan suurennuslasi kuvake tai kenttä on hakutoiminto. Kirjoitat siihen Kela, niin sieltä näkee sijaintikansion kaikista otuksista joiden nimessä on Kela.

Suosittelen tutustumaan vaikkapa Ylen digitreenien sisältöön. Sieltä löytyy ohjeita juuri tällaisiin ongelmiin. Haku sanalla "Digitereenit"

Vierailija
16580/18521 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kummasta voi johtua, että silmiä liikutellessa kuulen korvissani silmänliikkeiden mukaan kuuluvaa kohinaa? Inhottavan tuntuista.