Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18521)

Vierailija
16501/18521 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään lukemastani lasten fyysistä kurittamista koskevasta ketjusta tuli mieleen. Jotkut kertoivat saaneensa vanhemmiltaan piiskaa nahkavyöllä, kun taas toisiin oli käytetty vitsaa, "koivuniemen herraa".

Onko ketään, johon olisi kohdistunut näitä molempia, ja joka siten pystyisi vertailemaan, kumpi niistä tuntuu pahemmalta, tai oliko niissä muuten jotain eroa? Kumman olisi valinnut, jos olisi saanut valita?

Itse sain selkääni joitakin harvoja kertoja, mutta aina pelkästään kädellä läpsimällä paljaalle pyllylle, ja jo sekin sattui niin, että itku tuli joka kerta (vielä kun olin jo vähän varttuneempi lapsikin - viimeinen kerta oli kun olin jotain 11 tai 12). Muistan sen kokemuksen kuin eilisen päivän nyt yli neljännesvuosisadan päästäkin. En voi olla saamatta ajatusta, että jos selkäsaunaan käytetään sitten vielä jotain kättä pitempää apuna, niin senhän täytyy olla aivan käsittämättömän kivulias kokemus.

On kokemuksia molemmista. Kotona yleensä sai piiskaa vyöllä, koska se oli vaatekaapissa valmiina, mutta kesällä mökillä haettiin koivusta vitsa. Vyö oli mielestäni kyllä se pahempi, sillä se sattui jotenkin tuskallisemmin ja siitä jäi pahemman näköiset ja pitempään pysyvät jäljet. Vitsa myös kyllä kirveli niin että itku tirahti, mutta se kirvely hävisi nopeammin. Vitsassa oli kurjaa se, että se tapahtumasarja kesti kauemmin koska se oksa haettiin ulkoa, ja se piiskauksen odottaminen oli kamalaa. Molempia sai kyllä paljaalle pyllylle ja housut piti aina itse riisua.

Vierailija
16502/18521 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistikysymys:

Mistä voisi johtua että kun esim kuulee jonkun tutun laulun, niin on helpompi löytää muististaan laulajan kasvot, mutta hänen nimensä ei tule heti mieleen, tai paljon myöhemmin, joskus ei ollenkaan.

Samoin voi käydä esim kun on kyseessä joku muu julkisuuden henkilö, lapsuudentuttu, eläinlaji, esine. Kuvamuisti toimii heti, mutta nimiä joutuu etsimään pidempään muististaan.

Kasvot ja ääni ovat persoonallisempia kuin nimi, joka on niihin verrattuna tavallaan mielivaltaisesti määräytynyt. Eli ulkonäöstä tai äänestä ei voi päätellä ihmisen nimeä, kun taas ulkonäöstä voi päätellä millainen ääni hänellä on, ja kääntäen äänestä voi ainakin jollain tarkkuudella päätellä minkä näköinen hän on.

Tutkimuksissa on havaittu, että musiikkimieltymykset ovat ihmisille jotenkin lähempänä oman identiteetin kovaa ydintä kuin esim. elokuva- tai kirjallisuusmieltymykset. Tätä on selitetty sillä, että nimenomaan ihmisen lauluääneen sisältyvä ilmeikkyys ja ilmaisuvoimaisuus saa musiikin tulemaan taidemuotona jotenkin enemmän "iholle". Koetaan, että laulaja laulaa suoraan itselle, siinä missä esim. näyttelijä ei näyttele suoraan itselle. Luulen, että kysymys on nimenomaan tästä tämän nimimuistiasian kanssakin. Ääni ja kasvot antavat viitteitä persoonallisuudesta, nimi ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16503/18521 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia vaivaa. Miksi aina lehtikuvissa ulkomaisilla ja joskus suomalaisilla sotilailla ei ole kaula suojattuna pakkasella? Oikein kunnon kauluri, puristamaton liina, mitä tahansa - joka on siihen suunniteltu. Kaula paljaana aina kylmässä säässä, melko ahdistavaa? Eikö kukaan neuvo niitä. Miten muut vaatteet jos tilanne on tämä. Eikö tule kipeäksi jos ei ole suojaa kaulalla tai ole (maasto-) pörröhuppu tuulessa, joka estää viiman. Miten taistelutilanteen suojukset, kilvet ja remmit, jos olisi teoriassa joku pieni tilanne. Huh huh.

Minulla on aina kaula paljaana ulkona. Korkeintaan kovassa räntäsadetuulessa suojaan. Korkea kaulus tai kaulaliina ahdistaa. En minä siitä kipeäksi tule. Pään ja korvat suojaan hyvin. Kädetkin, mutta esim talviverkoilla ne on paljaana. Alussa sormia palelee, mutta kun ne kerran saa lämpimiksi, niin veri kiertää ja sormet pysyy lämpiminä. Kovassa tuulessa ja yli 10 asteen pakkasilla käytän hanskoja tai kintaita. Jalat ja pää kun on lämpiminä, niin aika kylmässä pärjää.

Sotilaat on varmaan karaistunita.

Vierailija
16504/18521 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö lentokentän matkalaukkupuodissa paljonkin kaupaksi? Kuka menee lentokentälle asti ja sieltä vasta päättää ostaa laukun?

Vierailija
16505/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään lukemastani lasten fyysistä kurittamista koskevasta ketjusta tuli mieleen. Jotkut kertoivat saaneensa vanhemmiltaan piiskaa nahkavyöllä, kun taas toisiin oli käytetty vitsaa, "koivuniemen herraa".

Onko ketään, johon olisi kohdistunut näitä molempia, ja joka siten pystyisi vertailemaan, kumpi niistä tuntuu pahemmalta, tai oliko niissä muuten jotain eroa? Kumman olisi valinnut, jos olisi saanut valita?

Itse sain selkääni joitakin harvoja kertoja, mutta aina pelkästään kädellä läpsimällä paljaalle pyllylle, ja jo sekin sattui niin, että itku tuli joka kerta (vielä kun olin jo vähän varttuneempi lapsikin - viimeinen kerta oli kun olin jotain 11 tai 12). Muistan sen kokemuksen kuin eilisen päivän nyt yli neljännesvuosisadan päästäkin. En voi olla saamatta ajatusta, että jos selkäsaunaan käytetään sitten vielä jotain kättä pitempää apuna, niin senhän täytyy olla aivan käsittämättömän kivulias kokemus.

Kokemusta on kädestä, vitsasta ja keittiön puulastasta. Jokaista paljaalle pyllylle ja sen ikäiseksi että muistan kyllä tarkalleen miltä tuntui.

Käsi: kivulias, kuumottava tunne, mutta ei saanut itkemään enää 10v jälkeen. Tosin teininä käsi oli ehkä kuitenkin se noloin ja hävettävin, kun se tuntui paljailla pakaroilla jopa yököttävän intiimiltä varsinkin jos isä antoi. 

Vitsa: veemäinen kipu, mutta ei jatkuva vaan hetkellinen ja nopea. Iskut sai kiljumaan, mutta ei yleensä itkemään. 

Puulasta: tää oli sitten juurikin se käsittämättömän kivulias kokemus. Lähes heti piiskaamisen alettua saavutettiin piste jossa kipua ei enää kestä ja lähtee kaikki kontrolli: huusin, itkin, sätkin. Ajantaju lähtee ja se noin minuutti tai kaksi tuntui ikuisuudelta. Selkäsaunan jälkeenkin meni pitkään rauhoittua. 

Vierailija
16506/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa taloissa korvausilma tulee porraskäytävästä eli et välttämättä aukkoja löydäkään.

Vierailija
16507/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voin kertoa ystävälleni että hän on tervetullut viettämään joulua kanssani mutta hänen koiransa ei? Pelkään koiria ja asuntoni on pieni, haluaisin silti tavata ystävääni eikä hän tietenkään osaa ajatella joulua ilman isoa (valtavaa) lemmikkiään 

Olisiko mahdollista, että sinä menisit hänen luokseen? Kotonaan koira on omassa ympäristössään ja helpompi kuin rauhattomana kylässä. Ehdota tätä ystävällesi perusteluna pieni asuntosi. 

Vierailija
16508/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olemme onnellisin kansa, mutta teemme RAJUA  sukupuuttoa?

Z2

Vierailija
16509/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä taho aloitti Ruotsissa edelleen toiminnassa olevan muslimien rauhantyön?

iw

Vierailija
16510/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Meneekö lentokentän matkalaukkupuodissa paljonkin kaupaksi? Kuka menee lentokentälle asti ja sieltä vasta päättää ostaa laukun?

Kiireruuhkassa laukkuja saattaa särkyä.

Vierailija
16511/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olemme onnellisin kansa, mutta teemme RAJUA  sukupuuttoa?

Niin oudolta kun se kuulostaakin, tähän on looginen selitys. Ihminen lisääntyy eniten huonoissa oloissa. Taustalla on ehkä jokin evoluution tekijä, joka tähtää siihen, että edes jotkut jäisivät henkiin, kun jälkeläisiä tulee paljon. Myös kulttuurinen puoli vaikuttaa. Joissain kulttuureissa hankitaan paljon lapsia, koska he työllään tuovat rahaa perheeseen vaikeissa oloiss ja huolehtivat lopulta vanhemmistaan, kun sosiaaliturvaa ei ole. Hyvinvointivaltioissa naisten asema on turvattu ja monet opiskelevat pitkään. Kaikki eivät halua perustaa perhettä lainkaan. Näistä syistä väestönkasvu on suurinta kehittyvissä maissa, joissa olot ovat epävarmat, ei ns.hyvinvointivaltioissa.

Vierailija
16512/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Kiireruuhkassa laukkuja saattaa särkyä.

Luulen, ettei lentokentän matkalaukkupuodin matkalaukkuja mene kovinkaan usein kaupaksi. Niissä kaupoissa myydään kyllä muitakin tuotteita ja samat matkalaukut voivat olla pitkäänkin esillä. Matkalaukun kentältä ostanee sellainen, joka on lähtenyt matkaan melko ex tempore ja uskoo, että tarvitsee ostoksia varten isomman/ toisen laukun.

Isompien tai erikoisten ostosten hankkiminen lentokentältä voi olla muutenkin hieman haastavaa, kun pitää varmistua siitä, että ostoksen voi viedä matkustamoon eikä se aiheuta hankaluuksia esim. kokonsa tai rikkoutumisriskinsä vuoksi.

Vierailija
16513/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että etanoilla hampaita on.

Mutta onko sisiliskoilla? Tai muniiko sisilisko jälkeläisiä? Krokotiilit ja alligaattorit munivat, muista liskoista en tiedä yhtään...

Vierailija
16514/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihastumisestansa on vaikeaa kertoa? Olen aikuinen nainen ja en kykene saamaan suutani auki kun oon ihastunut. Ärsyttävää.

Vierailija
16515/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain selkääni joitakin harvoja kertoja, mutta aina pelkästään kädellä läpsimällä paljaalle pyllylle, ja jo sekin sattui niin, että itku tuli joka kerta (vielä kun olin jo vähän varttuneempi lapsikin - viimeinen kerta oli kun olin jotain 11 tai 12). Muistan sen kokemuksen kuin eilisen päivän nyt yli neljännesvuosisadan päästäkin. En voi olla saamatta ajatusta, että jos selkäsaunaan käytetään sitten vielä jotain kättä pitempää apuna, niin senhän täytyy olla aiva

Olen saanut molempia usein ja paljaalle takapuolelle lisäksi minua on lyöty mm. Pajunoksilla, lusikoilla jakoavaimella imurin putkella koirankettingillä ja sen vyön sokipäätyllä kuristuspannalla ja käsin.

Kaikki sattui ja ihan likaa. Tekijä eli elämänsä ilman seuraksia minä olen täysin traumatisoitunut ja työkyvytön.

Vierailija
16516/18521 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olemme onnellisin kansa, mutta teemme RAJUA  sukupuuttoa? Teemme väestön vaihtoa. 

Z2

Vierailija
16517/18521 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi kirjoitti:

Pese kerran viikossa koko kone 90C niin paha haju katoaa.

Caruna kiittää.

Vierailija
16518/18521 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Miksi jatkuva talouskasvu on niin tärkeää? Miksi voitto ei riitä vaan sitä pitää saada enemmän?

Se on tärkeää niille tahoille, jotka ovat lanseeranneet tämän nykyisen talousjärjestelmän maailmaan. He saavat valtavia voittoja ja istuvat tyytyväisinä rahakasojensa päällä silmälaput silmillä välittämättä siitä miten tämä järjestelmä ajaa maailmaa kohti romahdusta. Tämän voisi typistää motoksi: muutamien ahneus ajaa kaikki ahdinkoon.

0rpopiru kevensi ensi töikseen rikkaiden verot.

akti

Vierailija
16519/18521 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisiliskot synnyttävät poikasia, joita peittää kalvo. Ne voivat myös munia. Katso tarkemmin Wikipedia.

Vierailija
16520/18521 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihastumisestansa on vaikeaa kertoa? Olen aikuinen nainen ja en kykene saamaan suutani auki kun oon ihastunut. Ärsyttävää.

Muutama mahdollinen selitys:

- Huono itsetunto, torjunnan pelko

- Pelkää tunteiden haihtuvan, kun niistä kertoo

- Pelkää kohteen pitävän tietoa epämukavana

- Pelkää kiusallisuutta, hankaluutta tms.

- Ei ole itsekään varma mitä haluaa toisesta, tai haluaako mitään

- Pitää ihastumista nolona tai heikkoutena