Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18581)

Vierailija
15521/18581 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka suunnittelee koulutuksia ? Laadunvalvonta. kirjoitti:

Minkä takia ammattikoulu on nykyään niin työelämäpainoitteinen eli suuren osan oppimisesta pitäisi tapahtua työpaikalla?

Kuitenkin totuus on se, että näillä työpaikoilla ei oikein haluta opettaa/ ohjata oppilasta, ja opiskelijan teo- jaksosta voi tulla aivan he- le- vi- til- linen.

Tämä myös sotealan paikoissa, joissa on huutava työvoimapula.

Harjoittelupaikkoja alkaa olla vaikea saada. Myös ohjaavan opettajan tuki on usein aika heikkoa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Monessa ammatissa käytännön taitoja voi/ ja pitäisi ! todellakin opettaa koulussa niin paljon, ettei opiskelijan tarvitsisi olla niin keltanokka harkkapaikassa, missä opiskelijaan suhtaudutaan jo muutoinkin vihamielisesti.

On sanottu, että työelämäpainoitteisuus auttaa opiskelijaa saamaan jalansijaa työpaikkoihin, mutta miten se oikein menee käytännössä, jos opiskelijan minäkuva melkein musertuu kiusaajatyöpaikoissa, joissa et oppia saa vaan olet välttämätön paha ?

Lisäksi aivan liikaa on ammattikoulussa diibadaabaa, jonninjoutavaa lässytystä.

Toivoisin näiltä yliopiston käyneiltä tohtoritason koulutussuunnittelijoilta hieman maalaisjärkeä opintojen toteutussunnitelmiin !

Myös laajennettu oppivelvollisuus pakotettuna ja epäkypsänä on varsinaista ajan- ja hermojen tuhlausta .

Ammattiopintojen painotus työssä oppimiseen on yksi seuraus järkyttävistä leikkauksista, jotka opetukseen on tehty, sen jälkeen kun eräs sipilä poseerasi "koulutuksesta ei leikata"-plakaatin kanssa kuvassa ja sitten leikkasi siitä niin paljon, että ihmettelen, miten hän kehtaa elää nahoissaan.

Koulu on se instituutio, jossa on lähtökohtaisesti opettamaan kykeneviä ihmisiä. Peruskoulu, lukio, ammattikorkeakoulu, yliopisto, jne..

Työpaikoilla voi olla hurjan kykeneviä ammattilaisia, jotka eivät osaa kuitenkaan opettaa taitojaan eteenpäin. Heille on nyt yhtäkkiä yritetty laittaa vastuuta varsin nuorten ihmisten opettamisesta.

Suosikkiparturini mainitsi jossain vaiheessa, että eivät enää ota vastaan työssäoppijoita, koska vaikka ko. paikan parturit todella osaavat hommansa (kysy vaikka minulta!), he eivät ole opettajia.

Vierailija
15522/18581 |
04.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tear drops kirjoitti:

Jos luomu blondi ja luonnon punapää saavat keskenään lapsia, miten hiusten väri periytyy? Sininen+Vihreä silmäisten parilla sinisten ja vihreän periytyvyys on noin 50-50, mutta miten sitten hiukset? Jääkö blondi punapään piiloon vai onko punainen mutaationsa vuoksi vielä heikommin periytyvä kuin väistyvä blondi?🤔

Mulla ei ole asiasta mitään tieteellistä todistetta, mutta empiirinen todiste on: Olen huomannut, että punapäiden omat lapset ei välttämättä ole itse punapäitä, mutta näiden lapset taas ovat. Meillä on suvussa paljon punapigmenttiä, ja esim. itselläni on punaiset hiukset, mutta lapseni ovat ristiverisiä. Tiedän siis muitakin esimerkkejä kuin itseni, ja ainakin kolmen sukupolven matkalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15523/18581 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin 1980-luvun loppupuolella noin 7-9 vuotiaana MBD, mutta nyt se on ilmeisesti vanhentunut diagnoosi. Niin tarkoittaako tämä nyt automaattisesti sitä, että minulla on nyt aikuisena vaikka joku ADD tai ADHD? Minulla on lisäksi lievä kehitysvamma ja autisti.

Vierailija
15524/18581 |
05.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuossa kuljettua 1970-luvulta peräisin olevalla 44 tonnin lossilla ja huomattua, että lossin ohjailusta kuuluvat vonkaisut tuntuivat kuuluvan huomattavasti voimakkaampina silloin, kun ruoripotkuria (eli ikäänkuin 360-astetta kääntyvä perämoottori, niitä on losseissa kaksi kappaletta) käännettiin vain hieman. Sen sijaan, kun lossi lähestyi rantaa ja kuljettaja käänsi kulkusuunnassa perän puoleisen ruoripotkurin jarrutusasentoon, kääntämisen ääni tuntui kuuluvan huomattavasti vaimeampana.

Pohdin tuossa sitä, että mikä lienee aiheuttanut paradoksin havaintoon.. 🤔

Vierailija
15525/18581 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin lapsen syntymän jälkeen vanhemmat voivat mennä sopimaan ristiäisistä?

Vierailija
15526/18581 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noissa muissa puhekuplissa lukee kohdassa 0:30

Vierailija
15527/18581 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet tarvitsevat pippelin? Miksi heilläkin ei voisi olla pimppi kuten tytöillä?

Yhdyntä ei onnistuisi muuten.

Vierailija
15528/18581 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisestä sanotaan, että kuinka pitkä hän on? Minusta ainakin pitäisi sanoa, että kuinka korkea ihminen on, sillä ihmisen pituus mitataan niin, että kuinka korkealla päälaki on maasta eli jalkapohjista jotka sitä maata koskettavat.

Vierailija
15529/18581 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisestä sanotaan, että kuinka pitkä hän on? Minusta ainakin pitäisi sanoa, että kuinka korkea ihminen on, sillä ihmisen pituus mitataan niin, että kuinka korkealla päälaki on maasta eli jalkapohjista jotka sitä maata koskettavat.

Koska ihmisten väliset korkeuserot ovat suurimmillaankin niin vähäisiä, ja koska lyhyet ihmiset eivät ole korkeita lainkaan. Kielitoimiston sanakirjan mukaan korkea nimittäin on sama kuin 'ylöspäin huomattavasti ulottuva, perustasosta huomattavasti kohoava'. Se siis ei ole pitkän suora synonyymi.

Vierailija
15530/18581 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse ei voi säädellä asunnon koneellista ilmanvaihtoa, niin kuka sen tekee ja miten? Etänä jostain? :D Huom! Tämän nimi on TYPERIEN JA NOLOJEN kysymysten ketju, eli tämä varmasti täyttää molemmat kriteerit.

Vierailija
15531/18581 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset tuo ruokaa kotiin, kun koskaan ei tule naapureita käytävässä vastaan ruokakassit kainalossa?

Vierailija
15532/18581 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa isotyttö? Onko myös olemassa termi isopoika?

Tulee mieleen nuori aikuinen nainen.

Vierailija
15533/18581 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse ei voi säädellä asunnon koneellista ilmanvaihtoa, niin kuka sen tekee ja miten? Etänä jostain? :D Huom! Tämän nimi on TYPERIEN JA NOLOJEN kysymysten ketju, eli tämä varmasti täyttää molemmat kriteerit.

Esimerkiksi kerrostalossa isännöinti/kiinteistöhuolto hoitaa ja joillain suurilla yrityksillä on ihan keskitettyjä valtakunnallisia valvomoita.

Tämä koskee vain sitä taloa, missä asun, mutta meillä on tuolla alakerrassa kiinteistöhuollon toimistossa tietokone, jolta ilmeisesti valvotaan useammankin tämän alueen talon automaatiota. Voi myös olla, että näin vanhoissa taloissa on teknisissä tiloissa ihan perinteisiä kellokytkimiä ja muuta vanhempaa, "antiikkisempaa", tekniikkaa.

Olen käsittänyt, että täällä tuo ohjaus hoituu ilmamäärää kellonajan perusteella säätämällä, koneiden automaattisäädöt hoitavat tuloilman lämmön kohdalleen ja niin edelleen.

Uudemmissa systeemeissä voi myös olla, että huonetilojen tai poistoilman hiilidioksidi- ja/tai kosteuspitoisuudet ovat mittauksessa ja niitä käytetään osaltaan ilmamäärän säätöön. Aktiivisesti noita asetusarvoja ei kukaan kuitenkaan seuraa, vaan ne on asetettu koneiden automatioon joko itse teknisestä tilasta tai etänä. Sen sijaan koneiden toiminta on useimmiten kaukovalvonnassa siten, että automatiikka valvoo koneiden toimintaa ja häiriötilanteessa joko valvomo tai kiinteistöhuollon päivystävä huoltomies saa hälytyksen. (Tai pitäisi saada olettaen, että tekniikka toimii..)

Vierailija
15534/18581 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sanotaan vaikka "tulen mukaan laukkuineni" niin miten taipuu sana "vaikeus" tällaisessa tilanteessa? 

Siis kun halutaan sanoa, että tulen mukaan vaikeuksieni kanssa.

Sama kysymys koskien esimerkiksi sanaa "tarjous".

Vierailija
15535/18581 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos sanotaan vaikka "tulen mukaan laukkuineni" niin miten taipuu sana "vaikeus" tällaisessa tilanteessa? 

vaikeuksineni

tarjouksineni

(Tämä sijamuoto, komitatiivi, on suomen kielen viidestätoista sijamuodosta kaikkein harvinaisin.)

Vierailija
15536/18581 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaikeuksineni

tarjouksineni

(Tämä sijamuoto, komitatiivi, on suomen kielen viidestätoista sijamuodosta kaikkein harvinaisin.)

kiitos! tosiaan näinhän se meneekin!

Vierailija
15537/18581 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko mustaihoinen ihminen ollenkaan aurinkovoidetta?

(En ole kehdannut kysyä tätä keneltäkään mustalta, kun sitä ei tiedä jos se vaikka on jotenkin sopimaton kysymys.)

Vierailija
15538/18581 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haen vuokra-asuntoa vaikkapa kaupungilta tai VVO:ta, niin saavatko ne jostain selville että jätin vuokria maksamatta vuonna 1995 silloiselle vuokranantajalleni?

Vierailija
15539/18581 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hotellissa toimitaan? Mitä pitäisi tietää?

Kysymys outo, mutta sairauteni ym. syiden takia en ole hotellissa yöpynyt sitten kun olin pikkulapsi.

Voiko joku vääntää yksityiskohtaisesti rautalangasta, minua pelottaa uudet tilanteet ja jossakin vaiheessa minun pitäisi tuo tehdä.

Miten ihan perusasiat, kirjautuminen ym.?

Vierailija
15540/18581 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eduskuntavaalit meni jo, haluan silti kysyä liittyen puolueiden puheenjohtajiin.

Voiko olla sellaista tilannetta, että jonkun kyseisen puolueen puheenjohtaja ei saa paikkaa eduskunnasta? Vai pitääkö puheenjohtajan olla aina eduskunnassa jolloin eduskunnasta putoaminen tarkoittaisi uuden puheenjohtajan valitsemista?

Kysyn vain, koska kaikki ne ehdokkaat mitä ilta lehden "katso pääsikö oma edokkaaski läpi" tulos/haku koneessa, muistan sen, että oli "oma" ehdokas ihan mikä tahansa ihan mistä päin tahansa, muistan sen, että ne ketkä valittiin saivat vähintään 5000 ääntä. En tietenkään kaikkia muista, mutta karkeasti vähintään 5000 ääntä oli katsomillani läpipäässeillä.

Ja koska

Harry Harkimo-8607, Annika Saarikko-8572 ja Maria Ohisalo-6937 olivat ainoat jotka saivat alle 10 000 ääntä, en voi olla miettimättä mitä olisi tapahtunut, jos heitä ei olisi valittu eduskuntaan.

Varsinkin kun Sanna Marin ja Riikka Purra saivat molemmat yli 2x enemmän ääniä kuin meidän tuleva pääministerimme Petteri joka sai heidän ääniin verrattuna "vain" 17 432 ääntä. Ja sekin on vähemmän kuin Li Anderssonin 18 007 ääntä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän