Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekoilen jatkuvasti sanoissa ja pelkään ms-tautia

Vierailija
24.02.2024 |

Olen huomannut töissä sekoilevani jatkuvasti sanoissa. Pelkään ms-tautia :( Mikä minua vaivaa? VOiko stressi aiheuttaa tälläiset oireet? Olen ollut vuosia kuormittunut

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP !

Vierailija
2/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun neurologille lähete. Sitten magneettikuvat ja selkäydinnäyte. Sillä se selviää onko MS. Tosin tuollainen ei ihan taida riittää kriteeriksi. Varmasti stressiä ja muuta kuormittuneisuutta lähdettäisiin ensin tutkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa aivosumua. Se on ensimmäinen oire, että arvot on pielessä. 

Tietty kuormittuneisuuskin sitä tekee.

Vierailija
4/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvit heti tutkimuksen.Minkä ikäinen olet. Myös koronan jälkitautiin sopivat sinun oireet. 

Vierailija
5/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea?

Vierailija
6/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla MS-taudin oire. Stressioire?

Vierailija
7/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toistuvista burnouteista tuollainen. 

Vierailija
8/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa tullaan vähättelemään vaivojasi kunnes henki poistuu ruumiistasi. Ohhoh, oli se sittenkin joku hengen vievä sairaus eikä vain ilmavaivoja!

Vierailija
9/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt sekä pään magneettikuvauksessa että varjoainetutkimuksessa. Mitään ei löytynyt ja kävelen edelleen kuin tönkkösuolattu muikku. Sanoissa sekoilen ja unohtelen asioita. Minut on pitänyt esimerkiksi auttaa alas rapuissa. En mitään muuta keksi syyksi kuin koronan, jonka sairastamisen jälkeen nämä oireet tulivat. Jalat eivät toimi niin kuin aiemmin.

Vierailija
10/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut kanssa sanoissa sekoilua välillä tosi pahastikin että varsinkaan töissä en ole meinannut saada yhtään selkeää lausetta aikaiseksi, tosin nyt kun muistutit niin huomaan ettei vähään aikaan ole ollut. Itsellä taitaa liittyä eniten stressiin/kuormitukseen ja jännittämiseen, siitä lähtee kierre aika helposti kun sitten alkaa tarkkailla ja jännittää sitä mitä sanoo niin entistä enemmän menee sanat solmuun. Itsellä eniten sitä eniten sitä että aloitan lauseen esimerkiski menneessä muodossa ja sitten kesken kaiken vaihtuu "oliko silloin tarkoituksena siirrettiin se pois" tai siis tämän tyylisiä tai sit vaan menee jossakin sanassa kirjaimet sekaisin. Olen 30v

Vierailija
11/20 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen vaivat poistuvat reippaalla 5 kmn kävelyllä. Tai pelaamalla tennistä/padelia/sulkkista tunnin viikossa. Uimalla tunnin viikossa.

Huonot asennot koneella usein syynä näihin. 

Vierailija
12/20 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva. Olen 25.

Vierailija
13/20 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen voisi auttaa asiaa. Mulla ainakin auttoi.

Vierailija
14/20 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairastanut ms-tautia noin 30 vuotta. Ehkä kauemminkin, mutta silloin se todettiin. En ole koskaan sekoillut sanojen kanssa. En ymmärrä oikein miten yhdistät sen ms-tautiin? 

Vierailija
15/20 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos aktivoit niitä aivojasi esim. lukemalla vaikeampaa tekstiä ääneen. Se lisää verenkiertoa siellä oikeissa kohdissa. Ehkä auttaa tuonne kävelyysikin. En tiedä, mutta näin voisin luulla.

Vierailija
16/20 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kyllä kaikkea muutakin, melko vaaratonta. Dysleksia esim.

Vierailija
17/20 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 5 ms-tautia sairastavaa ihmistä. Kukaan heistä ei sekoile sanoissaan. Etsipä vikaa jostain muualta. 

Vierailija
18/20 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sanoissa sekoilu MS taudin oire? Onko stressiä tai kuormitusta? Miten lataat akkujasi? Anna aivoille lepoa liiku luonnossa, kuntoile, tee käsitöitä, tee mitä tahansa muuta kuin selaile kännykkää.

Vierailija
19/20 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollaista etten "osaa" puhua kunnolla, kun on paljon univajetta ja/tai stressiä. Unohtelen silloin sanoja eikä puhe jotenkaan tule kunnolla ulos suusta.

Twepww
20/20 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2006-2009 olin n30v fyysisesti hyväkuntoinen mies. Mulla oli massiiviset parisuhde ongelmat, työstressi ja monen vuoden oikeudenkäynti prosessi päällä..

Mä olin ihan varma että mulla on dementia tai jotain muuta vakavaa häikkää..

En muistanut lasten syntymäpäiviä,  mun muisti sekoili en esim välillä meinannut osata paikkaan jossa olin käynyt 5x aiemmin.. Välillä oli avaimet jääkaapissa ja ruuat eteisessä. Ym ihan älytöntä.. En pystynyt yhtään keskittymään mihinkään, jos luin jotain unohdin sen heti tai sotkin sen mielessäni..

No 2010 erosin, oikeusjuttu tuli päätökseen, työpaikkakin vakiintui.

2011 tajusin että kaikki oireet on pois. Muistin sanatarkasti lukemiani asioita, lasten syntymä ajat tulee tykin suusta.  Ei tarvi miettiä missä avaimet ymym

2024 edelleen sama tilanne.  Eli kyllä stressi voi vaikuttaa kaikkeen sun elämässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan