Sekoilen jatkuvasti sanoissa ja pelkään ms-tautia
Olen huomannut töissä sekoilevani jatkuvasti sanoissa. Pelkään ms-tautia :( Mikä minua vaivaa? VOiko stressi aiheuttaa tälläiset oireet? Olen ollut vuosia kuormittunut
Kommentit (20)
Ei muuta kun neurologille lähete. Sitten magneettikuvat ja selkäydinnäyte. Sillä se selviää onko MS. Tosin tuollainen ei ihan taida riittää kriteeriksi. Varmasti stressiä ja muuta kuormittuneisuutta lähdettäisiin ensin tutkimaan.
Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa aivosumua. Se on ensimmäinen oire, että arvot on pielessä.
Tietty kuormittuneisuuskin sitä tekee.
Tarvit heti tutkimuksen.Minkä ikäinen olet. Myös koronan jälkitautiin sopivat sinun oireet.
Ei taida olla MS-taudin oire. Stressioire?
Mulla toistuvista burnouteista tuollainen.
Terveyskeskuksessa tullaan vähättelemään vaivojasi kunnes henki poistuu ruumiistasi. Ohhoh, oli se sittenkin joku hengen vievä sairaus eikä vain ilmavaivoja!
Olen käynyt sekä pään magneettikuvauksessa että varjoainetutkimuksessa. Mitään ei löytynyt ja kävelen edelleen kuin tönkkösuolattu muikku. Sanoissa sekoilen ja unohtelen asioita. Minut on pitänyt esimerkiksi auttaa alas rapuissa. En mitään muuta keksi syyksi kuin koronan, jonka sairastamisen jälkeen nämä oireet tulivat. Jalat eivät toimi niin kuin aiemmin.
Itsellä ollut kanssa sanoissa sekoilua välillä tosi pahastikin että varsinkaan töissä en ole meinannut saada yhtään selkeää lausetta aikaiseksi, tosin nyt kun muistutit niin huomaan ettei vähään aikaan ole ollut. Itsellä taitaa liittyä eniten stressiin/kuormitukseen ja jännittämiseen, siitä lähtee kierre aika helposti kun sitten alkaa tarkkailla ja jännittää sitä mitä sanoo niin entistä enemmän menee sanat solmuun. Itsellä eniten sitä eniten sitä että aloitan lauseen esimerkiski menneessä muodossa ja sitten kesken kaiken vaihtuu "oliko silloin tarkoituksena siirrettiin se pois" tai siis tämän tyylisiä tai sit vaan menee jossakin sanassa kirjaimet sekaisin. Olen 30v
Monen vaivat poistuvat reippaalla 5 kmn kävelyllä. Tai pelaamalla tennistä/padelia/sulkkista tunnin viikossa. Uimalla tunnin viikossa.
Huonot asennot koneella usein syynä näihin.
Juominen voisi auttaa asiaa. Mulla ainakin auttoi.
Olen itse sairastanut ms-tautia noin 30 vuotta. Ehkä kauemminkin, mutta silloin se todettiin. En ole koskaan sekoillut sanojen kanssa. En ymmärrä oikein miten yhdistät sen ms-tautiin?
No mitä jos aktivoit niitä aivojasi esim. lukemalla vaikeampaa tekstiä ääneen. Se lisää verenkiertoa siellä oikeissa kohdissa. Ehkä auttaa tuonne kävelyysikin. En tiedä, mutta näin voisin luulla.
Voi olla kyllä kaikkea muutakin, melko vaaratonta. Dysleksia esim.
Tunnen 5 ms-tautia sairastavaa ihmistä. Kukaan heistä ei sekoile sanoissaan. Etsipä vikaa jostain muualta.
Onko sanoissa sekoilu MS taudin oire? Onko stressiä tai kuormitusta? Miten lataat akkujasi? Anna aivoille lepoa liiku luonnossa, kuntoile, tee käsitöitä, tee mitä tahansa muuta kuin selaile kännykkää.
Mulla on tuollaista etten "osaa" puhua kunnolla, kun on paljon univajetta ja/tai stressiä. Unohtelen silloin sanoja eikä puhe jotenkaan tule kunnolla ulos suusta.
2006-2009 olin n30v fyysisesti hyväkuntoinen mies. Mulla oli massiiviset parisuhde ongelmat, työstressi ja monen vuoden oikeudenkäynti prosessi päällä..
Mä olin ihan varma että mulla on dementia tai jotain muuta vakavaa häikkää..
En muistanut lasten syntymäpäiviä, mun muisti sekoili en esim välillä meinannut osata paikkaan jossa olin käynyt 5x aiemmin.. Välillä oli avaimet jääkaapissa ja ruuat eteisessä. Ym ihan älytöntä.. En pystynyt yhtään keskittymään mihinkään, jos luin jotain unohdin sen heti tai sotkin sen mielessäni..
No 2010 erosin, oikeusjuttu tuli päätökseen, työpaikkakin vakiintui.
2011 tajusin että kaikki oireet on pois. Muistin sanatarkasti lukemiani asioita, lasten syntymä ajat tulee tykin suusta. Ei tarvi miettiä missä avaimet ymym
2024 edelleen sama tilanne. Eli kyllä stressi voi vaikuttaa kaikkeen sun elämässä
UP !