Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18344)
Kylpyhuoneen lattiakaivon hajulukko kehotetaan puhdistamaan. Mikä se hajulukko on, onko se joku mikä pitäisi lähteä irti? Minun kylppärin lattiakaivossa ei ainakaan ole mitään muuta helposti irrotettavaa kuin ritilä kaivon päällä. Lattiakaivon kyllä puhdistan vanhalla tiskiharjalla viikottain kylpyhuonetta muutenkin pestessäni. Olen nainen enkä ole koskaan kehdannut kysyä tätäkään asiaa ainakaan keneltäkään mieheltä koska miehiltä kysymisestä minulla on erittäin huonoja kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikastuuko Amerikassa oikeasti kuka tahansa kovalla työllä?
Kanadassa ainakin rikastuu. Ja ihan perustyolla. Omasta kokemuksesta voin kertoa. Samassa tyossa mita Suomessa, kanadassa voi saada kolmenkertaisen palkan. Ja ei siella elama ole sen kalliimpaa, jotkut asiat kylla, mutta Suomessa on viela kalliimpaa. Repikaa siita. Ja ihmetelkaa miksei Suomessa voi rikastua tyonteolla.
Voiko työtä tekemällä rikastua Englannissakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko jotenkin hukassa kun en enää millään löydä Ylen kanavien omia sivuja, esim Radio 1 tai Radio Suomi. Linkit jotka olin säästänyt antavat nykyään eioota.
Olen yrittänyt hakea sekä googlella että käymällä ympäri ämpäri läpi Ylen omia sivuja, mutta en löydä minkäänlaisia kanavien omia sivuja enää.
Jelppikää siis kiitos!
Taitavat olla Areenassa nykyään: https://areena.yle.fi/podcastit/kanavat
Kiitos paljon tiedosta!
Vierailija kirjoitti:
Kylpyhuoneen lattiakaivon hajulukko kehotetaan puhdistamaan. Mikä se hajulukko on, onko se joku mikä pitäisi lähteä irti? Minun kylppärin lattiakaivossa ei ainakaan ole mitään muuta helposti irrotettavaa kuin ritilä kaivon päällä. Lattiakaivon kyllä puhdistan vanhalla tiskiharjalla viikottain kylpyhuonetta muutenkin pestessäni. Olen nainen enkä ole koskaan kehdannut kysyä tätäkään asiaa ainakaan keneltäkään mieheltä koska miehiltä kysymisestä minulla on erittäin huonoja kokemuksia.
Ei kaikissa lähde edes irti joissain lähtee. Eli tuo tiskiharjaus on just oikein. Youtubesta voi katsoa videon jos ei ole varma miten joku tehdään. Se nykypäivänä tosi hyvä homma, niin ei tarvitse miehiltä kysellä.
Katson joskus tämän usalaisen hyväntekeväisyysjärjestön tms videoita. He pelastavat paljon hevosia, jotka ovat jo ilmeisesti teurastamoon kuljetettu. Saavat käydä siellä "tarhoilla" katsomassa mitä haluavat sieltä ostaa. Sinänsä toiminta on minusta hienoa. Siellä pelastetuissa on paljon myös nuoria hevosia ja muuten hyväkuntoisia, vaikka ovatkin esim laihoja. Moni toipuu ja kuntoutuu ja oikeasti surettaa kuinka hirveässä kunnossa moni hevonen on. Ihmiset eivät ole hoitaneet ja moni on kitunut pitkään ennen teuraskuljetukseen joutumista mikä myös yksi rääkki pitkine matkoineen. Näkee hyvin sen kuinka näillä hevosilla ei ole ollut enää mitään väliä.
Sitten se asia mitä ihmettelen on silti se, että miksi järjestön ihmiset pelastavat niin huonokuntoisia hevosia. Lähes joka pelastusvideolla on muutamat todella pahassa kunnossa. Ontuvat niin paljon, etteivät meinaa pystyssä pysyä. Tässä videolla esim tuo iso työhevonen, jonka kavio on ilmeisesti mädäntynyt. Se pitää lopettaa. Samoin en muista oliko se tämä video vai toinen, mutta siinäkin monta hevosta jotka ontuvat hyvin pahasti ja erään jalka "sätkii" ojentuessaan. Mietin miksi pelastavat tälläisiä joiden kunto minusta liiankin huono. Niiden sijasta voisi ottaa nuorempia ja hyvökuntoisempia joilla on mahdollisuuksia selvitä. Kuitenkin tuollakin jää aina hevosia, jotka teuraaksi päätyvät joten ottaisivat niitä noiden liian heikkojen tilalle. Mietin myös sitä, että vaikka kuinka hoitavat niitä hevosia jotka huonossa kunnossa niin toipuvatko enää kunnolla ja eivät ne eläinlääkärit siellä tiedä mitään niiden historiasta. Näin onko eettistä pitkittää huonokuntoisten kärsimystä ja myydä ne myöhemmin ehkä vielä esim huonojalkaisina uuteen kotiin. Kaikki hevoset eivät välttämättä päädy oloihin missä niiden terveyttä seurataan tarkasti. Tätä mietin paljon. Toisaalta toiminta hyvää ja monet hevoset toipuvat ja kuntoutuvat. Silti liian heikkojen pelastaminen ja kuntouttaminen on minusta väärin.
Tietysti se kuolema piikillä järjestön toimesta on "kauniimpi" kuin teurastamokuolema ja hevoselle inhimillisempi, mutta pelastaisin silti itse hevosen jolla on mahdollisuus selvitä ja toipua. Tuon teurastamokuoleman raakuuden perustan ihan videoihin teurastamoista. Esim Japaniin lähetetään entisiä kisahevosia pitkin maailmaa esim Australiasta ja kuolema siellä on täynnä raakuutta. Näin myös muualla. Toki helppo itse kirjoittaa, kun itse en syö lihaa. Ja toki muutkin eläimet kokevat saman kohtalon. En sitä kiistä. Mietin vaan nyt näiden hevosten kannalta. Sori viestin pituus. Jos jollakin heräsi jokin ajatus niin kiitos vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanadassa ainakin rikastuu. Ja ihan perustyolla. Omasta kokemuksesta voin kertoa. Samassa tyossa mita Suomessa, kanadassa voi saada kolmenkertaisen palkan. Ja ei siella elama ole sen kalliimpaa, jotkut asiat kylla, mutta Suomessa on viela kalliimpaa. Repikaa siita. Ja ihmetelkaa miksei Suomessa voi rikastua tyonteolla.
Suomessa rikastuu vain säkällä.
Tästä ei ole poikkeusta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikissa lähde edes irti joissain lähtee. Eli tuo tiskiharjaus on just oikein. Youtubesta voi katsoa videon jos ei ole varma miten joku tehdään. Se nykypäivänä tosi hyvä homma, niin ei tarvitse miehiltä kysellä.
Meillä rivarissa ( 2000 luvulla rakennettu) on sellaiset kaivot, että ritilän alla on ruuvi kiinnitteinen välikansi, jonka alla on sakkakuppi ja pääosa vesilukosta. Kansi oli vielä paskottunut niin tiukasti, että sai tosissaan repiä ruuvin aukaisun jälkeen
Ikinä ennen ole moisiin törmännyt vaikka liki 20 asunnossa olen lattiakaivoja putsannut.
Olin puhdistanut ritilän alta näkyvät osat säännöllisesti ja luulin kaivon olevan puhdas ja auki.
Naapuriasunnon kaivo meni pesukoneesta tai putkista irronneista zeoliiteista tukkoon ja aiheutti vesivahingon. Sitä ihmetellessä huomasin ruuvin, jonka avattuamme paljastui sakkakuppi ja hajulukko, joka oli täynnä savea. Menin tutkimaan omaa lattiakaivoa, ja kannen avattuani sieltä löytyi kilon möykky hiuksia ja rasvaa, pitkä letti nousi putkesta perässä. Viittä vaille tukossa koko kaivo ja vesivahinko lähellä meilläkin. Todella typerästi tehty lattiakaivo.
Tavallisimmissa kaivoissa on kumi tulppa, jonka avaamisen jälkeen pääsee rassaamaan lähtöputkea, ja hajulukko näkyvillä .
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut ovat niin hyviä muistamaan lukemattomien keräilyesineiden arvoja? Niitähän ei olisi helppo vain päntätä, kun arvot muuttuvat eivätkä ole mitään tiettyjä kiveen hakattu summia. Yksi tuote voi olla vaikka melko tarkkaan 20 e, toinen vaikka 1723 e jne... eli hinnat ovat sekavia.
Ystäväni tutkii kaikki vapaa-aikansa toria, huutonettiä yms, kulkee kirppareilla ja huutokaupoissa.
Eli tiukka, lähes työssäkäyntiä vastaava harratus. Kyllä siinä tiedot karttuu ja pysyy kärryillä, että mikä milloinkin on kysyttyä.
Itse harrastan muita asioita eikä ole mitään hajua astioiden ja muun eijun hinnoista.
Hyvä muisti on tietysti iso apu tuossa, kuten muissakin harrastuksissa
Sitä paitsi, hintahan on just se, mikä kauppaa tehdessä sovitaan. Ei käytetyillä esineillä mitään tiettyä hintaa ole. Eihän sitä ole edes uusilla tavaroilla kaupan hyllyllä.
Pyyntihinnat ja toteutuneet hinnat ovat eri asia. Jos joku haluaa juuri tietyn esineen, hinta voi nousta korkeaksi. Ja jos myyjä haluaa tavarasta nopeasti eroon, hinta on vastaavasti halvempi.
Kysynnän ja tarjonan laki pätee näissäkin hinnoissa. Sekavuus on vain osoitus siitä, että markkinat toimivat
Vierailija kirjoitti:
Mihin ja millä perusteella jotkut öyhöttää että Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa kun meillä on nytkin 200000 työtöntä kotona makaamassa ja entisetkin muualta (kaukaa) tänne tulleet ovat suurimmaksi osaksi työttöminä.
Liikaväen tuottaminen auttaa riistämisessä. Suomalaisten vastaisku on ollut lopettaa syntyvyys.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa rikastuu vain säkällä.
Tästä ei ole poikkeusta!!
Niin, ei ole, koska säkällähän sitä synnytäänkin sellaiseen perheeseen jolla on massia.
Vierailija kirjoitti:
Katson joskus tämän usalaisen hyväntekeväisyysjärjestön tms videoita. He pelastavat paljon hevosia, jotka ovat jo ilmeisesti teurastamoon kuljetettu. Saavat käydä siellä "tarhoilla" katsomassa mitä haluavat sieltä ostaa. Sinänsä toiminta on minusta hienoa. Siellä pelastetuissa on paljon myös nuoria hevosia ja muuten hyväkuntoisia, vaikka ovatkin esim laihoja. Moni toipuu ja kuntoutuu ja oikeasti surettaa kuinka hirveässä kunnossa moni hevonen on. Ihmiset eivät ole hoitaneet ja moni on kitunut pitkään ennen teuraskuljetukseen joutumista mikä myös yksi rääkki pitkine matkoineen. Näkee hyvin sen kuinka näillä hevosilla ei ole ollut enää mitään väliä.Sitten se asia mitä ihmettelen on silti se, että miksi järjestön ihmiset pelastavat niin huonokuntoisia hevosia. Lähes joka pelastusvideolla on muutamat todella pahassa kunnossa. Ontuvat niin paljon, etteivät meinaa pystyssä pysyä. Tässä videolla esim tuo iso työhevonen, jonka kavio on ilmeisesti mädäntynyt. Se pitää lopettaa. Samoin en muista oliko se tämä video vai toinen, mutta siinäkin monta hevosta jotka ontuvat hyvin pahasti ja erään jalka "sätkii" ojentuessaan. Mietin miksi pelastavat tälläisiä joiden kunto minusta liiankin huono. Niiden sijasta voisi ottaa nuorempia ja hyvökuntoisempia joilla on mahdollisuuksia selvitä. Kuitenkin tuollakin jää aina hevosia, jotka teuraaksi päätyvät joten ottaisivat niitä noiden liian heikkojen tilalle. Mietin myös sitä, että vaikka kuinka hoitavat niitä hevosia jotka huonossa kunnossa niin toipuvatko enää kunnolla ja eivät ne eläinlääkärit siellä tiedä mitään niiden historiasta. Näin onko eettistä pitkittää huonokuntoisten kärsimystä ja myydä ne myöhemmin ehkä vielä esim huonojalkaisina uuteen kotiin. Kaikki hevoset eivät välttämättä päädy oloihin missä niiden terveyttä seurataan tarkasti. Tätä mietin paljon. Toisaalta toiminta hyvää ja monet hevoset toipuvat ja kuntoutuvat. Silti liian heikkojen pelastaminen ja kuntouttaminen on minusta väärin.
Tietysti se kuolema piikillä järjestön toimesta on "kauniimpi" kuin teurastamokuolema ja hevoselle inhimillisempi, mutta pelastaisin silti itse hevosen jolla on mahdollisuus selvitä ja toipua. Tuon teurastamokuoleman raakuuden perustan ihan videoihin teurastamoista. Esim Japaniin lähetetään entisiä kisahevosia pitkin maailmaa esim Australiasta ja kuolema siellä on täynnä raakuutta. Näin myös muualla. Toki helppo itse kirjoittaa, kun itse en syö lihaa. Ja toki muutkin eläimet kokevat saman kohtalon. En sitä kiistä. Mietin vaan nyt näiden hevosten kannalta. Sori viestin pituus. Jos jollakin heräsi jokin ajatus niin kiitos vastauksesta.
Kyseessä on järjestö joka korostaa hevosten pelastamista humaaneista syistä. Tämä järjestö mainitsee nettisivullaankin että pelastavat teurastamolta tai muista hirveistä paikoista myös hevosia, jotka täytyy lopettaa. Heidän tarkoituksensa on tarjota paljon kärsineelle hevoselle edes lempeämpi ja kivuttomampi lähtö.
Mitä eroa on ilmaisuilla human ja human being?
Vierailija kirjoitti:
Miksei suomessa kovenneta rangaistuksia?
Maamme on lempeä rikollisille, loisille. ja kiusaajille
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on ilmaisuilla human ja human being?
Human tarkoittaa sekä ihmistä (subsantiivi) että ihmiseen liittyvää (adjektiivi). Human being tai tarkoittaa ihmistä, etenkin lajinsa edustajana, usein myös niin että käsitteeseen liittyy erityisyys, ero eläimiin, tai ihmisen älylliset ja moraaliset kyvyt, yms.
Kumpikaan sana ei tarkoita täysin samaa kuin suomen sana 'ihminen'. Meillähän sana ihminen viittaa lajin lisäksi myös ihmisiin kadulla, sosiaalisen yhteisönsä jäseninä tai väestöön yleensä, jne... Englanniksi vastaavassa lauseessa ei käytettäisi sanaa humans tai human beings, vaan people, persons tai jotain muuta sanaa lauseen merkityksestä riippuen.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei suomessa kovenneta rangaistuksia?
Maamme on lempeä rikollisille, loisille. ja kiusaajille
Rangaistuksia voidaan "koventaa" usealla tavalla. Voidaan pidentää rangaistuksia ja tuomita murhasta vaikkapa 99 vuodeksi vankilaan kuten USA:ssa. Rangaistuksia voidaan koventaa myös määrämällä ihminen pakkotyöhön kuten Kiinassa. Lisäksi voidaan koventaa rangaistuksia lisäämällä ruumillista kuritusta. Suomessa noita pidetään epäinhimillisinä keinoina.
Nyt pitäisi tietää että mihin tavoitteisiin pyritään rangaistuksia koventamalla?
Ankarammat rangaistukset kun eivät vaikuta siihen uusiiko rikollinen tekonsa vai ei, eivätkä ne vaikuta myöskään suoraan maan rikosasteeseenkaan.
Esimerkkinä voidaan verrata vaikkapa Suomea ja Singaporea. Kummassakin maassa on suunnilleen samankokoinen väestö ja sama rikosaste. Singaporen rangaistusasteikko on kuitenkin paljon ankarampi kuin Suomen ja siihen sisältyy myös ruumiinrangaistuksia kuten kepillä lyömistä, toisin kuin Suomessa.
Mitä hyötyä olisi Suomessa vähemmän "lempeästä" tyylistä? Rangaistuslaitokset kuitenkin toimivat veronmaksajien rahoilla, joten pidemmät tuomiot, joten systeemi tulisi kalliimmaksi.
Ainoa hyöty rangaistusten pidentämisestä olisi sen joukon suhteen, joilla rikoksentekeminen on ns. osa henkilön elämäntapaa eli nämä sarjahukuttajat ja -kuristajat, seks. rikolliset, sekä muut psykopatiaan taipuvaiset. Pidemmät tuomiot pitäisi voida määrätä ihan sen takia etteivät heti linnasta päästyään iske uuden uhrin kimppuun. Voi olla kuitenkin vaikeaa Suomen lain mukaan tälläistä tehdä. Toisaalta tuontyyppiset rikolliset osaavat ihan itsekin hankkia lisäkakkua itselleen siellä vankilassaoloaikanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ja millä perusteella jotkut öyhöttää että Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa kun meillä on nytkin 200000 työtöntä kotona makaamassa ja entisetkin muualta (kaukaa) tänne tulleet ovat suurimmaksi osaksi työttöminä.
Koska meillä on paljon aloja joissa on työvoimapula, asiantuntija-aloja joihin ei riitä osaajia (esim IT-alalla kokeneemmat osaajat) sekä matalapalkka-aloilla joita suomalaiset ei enää halua tehdä.
Tuohon IT-alan tilanteeseen: jokuhan iloisesti väitti, että "kaikki oppii koodaamaan". Vertaisin tätä pyöräilyyn: ihan kaikki todellakaan eivät koskaan opi koodaamaan tai pyöräilemään, ja ne jotka ovat koodaamisessa tai pyöräilyssä niin hyviä, että siitä saa ammatin, ovat vähemmistö.
Rekrypuolelta asiaa tarkastellessa ne "kotona makaavat" 200 000 työtöntä eivät ole ihana resurssien keskittymä, vaan sekava kokoelma taitoja ja kykyjä, levitettynä ympäri maan, ja vaihtelevissa terveydentiloissa.
Miltä miehistä tuntuu kun niillä on hirveä pissahätä ja missä kohtaa kehoaan tuntevat kun on mentävä vessaan? Onko miehillä ja naisilla yhtä iso virtsarakko? Olen tänään miettinyt asiaa.
Mietin sitä, että onko jalkapallo kaikkina puolineen "eettisesti" ikävämpää kuin esim jääkiekko. Ylellä sen juuri käsiteltiin sitä, kuinka varsinkin köyhissä maissa nuoria otetaan erilaiseen akatemioihin ja luvataan menestystä. Nämä pelaajat kaupan käynnin kohteena ja joka vaiheessa kerrytetään rahaa. Kasvattiseurat yms käyvät kauppaa ja vain muutamat menestyvät. Tämä yksi asia. Sitten vielä nämä Fifan ikävyydet näidenkin MM-kisojen suhteen. Myös moni seura ottaa rahaa tai jopa sen omistajat ovat näitä ikävien maiden eri yhtiöitä yms. Taustat monesti täynnä kaikkea ikävää. Lisäksi jopa yksittäiset pelaajat syyllistyvät veron kiertoon tai muuhun ikävään.
Jos miettii jääkiekkoa niin minusta kaikki on vielä jotenkin inhimillisempää. Korruptiota ei ole niin paljon ja minusta kaikki on vielä "siistimpää". Eri joukkueiden taustat paremmat. Myös tavalliselle pelaajalle minusta kaikki on vielä inhimillisempää.
Voi auttakaa nyt mummoa mäessä. Kun älypuhelimeen tulee puhelu, miten se saadaan auki?
Näytöllä oli soittajan nimi, sen alla vihreä luuri ja punainen luuri. Painelin vihreää luuria minkä kyhmysormellani pystyin kykeneemään, puhelu ei auennut! mitämitämitä????
Juuri olen siirtynyt älypuhelinaikaan. Päättelykyky ei riitä, pitäisi tietää mikä on se simpsalapim, jolla saadaan puhelu auki. Tai vastaavasti, tuntematon numero kun soittaa, hälytystä ei saa loppumaan punaisesta luurimen kuvasta. Lakkaa kun suljen näytön.
17-23 siis