Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18344)
Vierailija kirjoitti:
Luin erästä seurakuntavaalien ehdokaslistaa, jossa ehdokkaat kertoivat mielipiteitään. Moni oli eräässä kohdassa valinnut seuraavan lauseen omakseen vaihtoehdoista: "On tärkeää tehdä henkilökohtainen uskonratkaisu." Kyseessä oli sellainen jana missä piti sijoittaa ajatuksensa, että mihin päähän janaa omat mielipide sijoittuu. Toisessa päässä oli vaihtoehto "Jäsenyys kirkossa on minulle tärkempää kuin vahva henkilökohtainen vakaumus".
Mietin vaan miksi moni ehdokas pitää tärkeänä sitä, että jokaisen ihmisen pitäisi löytää oma uskonratkaisunsa ja tavallaan tietää uskonnosta paljon. Jos tämä olisi kriteeri, että voi kuulua seurakuntaan niin moni jäsen jäisi pois. Uskon, että moni käy kirkossa myös seuran, tapahtumien, juhlien tai muun toiminnan kautta ja osallistuu muuhun seurakunnan toimintaan kuten lastenkerhoihin, rippikouluihin yms. Moni voi löytää ystäviä, osallistua vapaa-ehtoistyöhön tai auttaa muita seurakunnan kautta, vaikka ei mikään "harras" kristitty olisikaan. Minusta myös seurakunnan voima kasvaa jos nämäkin jäsenet pysyvät mukana. Seurakuntaan kuuluminen ei saisi kaatua kenenkään uskonnollisuuden tasoon. Tietysti ymmärrän, että ihmisillä on eri ajatukset.
En osaa vastata varsinaiseen kysymykseen, mutta kiinnitin huomiota siihen, että väitteen "On tärkeää tehdä henkilökohtainen uskonratkaisu" vastakohta on "Jäsenyys kirkossa on minulle tärkempää kuin vahva henkilökohtainen vakaumus". Jos jälkimmäinen ei päde lainkaan ehdokkaaseen ITSEENSÄ (eli vahva henk.koht. vakaumus on hänelle tärkeämpää kuin kirkkoon kuuluminen), eihän hän voi sitä vastata eli hänen on tavallaan pakko kallistua janalla kohti ensimmäistä vaihtoehtoa? Kysymyksen asettelu siis saattaa ohjata vahvasti vakautuneita vastaamaan määräilevämmällä sävyllä kuin mikä heidän ajatteluaan oikeasti vastaisi.
Olen kuullut, että naiselle voidaan tehdä sektio emättimen kautta. Voiko se olla totta, miten se tapahtuu ja miksi niin tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Rikastuuko Amerikassa oikeasti kuka tahansa kovalla työllä?
Ei. Monet tekevät useampaa työtä, ja joutuvat silti laskemaan jokaisen sentin jotta saavat edes laskunsa maksettua.
Mistä voi johtua läheiseni tällainen älytön negatiivisuus, kun mikään ei kelpaa. Helpompi selittää esimerkin kautta, ihan tällaista ei siis ole tapahtunut. Koululaisella on haasteita eräässä aineessa, mutta tällä kertaa ahertaa tavallista kovemmin ja saa kympin kokeesta. Vanhempi ei kehu, vaan moittii, kun edellisessä kokeessa sai viitosen. Jos joku tekee asioita sillä tavalla kuin läheiseni haluaa, niin hänelle ei kelpaa, koska ennen olet tehnyt väärin. Ihan kuin menneitä voisi muuttaa.
Jos menen hierojalle hierotuttamaan jalkoja, niin heitänkö päällihousut pois ja pikkareissa sitten oon siinä pöydällä? Hartioiden kohdalla konsepti selkeä, mutta jalat mietityttää. Ja eihän sitä nyt voi mennä jos ei etukäteen tiedä miten toimitaan, ennemmin on käymättä kun avaa suunsa ja kysyy hierojalta.
T: jalkahierontaa tarvitseva ujoilija
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi johtua läheiseni tällainen älytön negatiivisuus, kun mikään ei kelpaa. Helpompi selittää esimerkin kautta, ihan tällaista ei siis ole tapahtunut. Koululaisella on haasteita eräässä aineessa, mutta tällä kertaa ahertaa tavallista kovemmin ja saa kympin kokeesta. Vanhempi ei kehu, vaan moittii, kun edellisessä kokeessa sai viitosen. Jos joku tekee asioita sillä tavalla kuin läheiseni haluaa, niin hänelle ei kelpaa, koska ennen olet tehnyt väärin. Ihan kuin menneitä voisi muuttaa.
Tää henkilö ei varmaan itse ikinä tee mitään virheitä? En tiedä mistä johtuu, mutta vois mennä tarkasteleen omaa käytöstään terapiaan. Nimimerkillä monista haitallisista käytösmalleista terapiassa eroon oppinut kun tajus syyt niiden taustalla itsessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että naiselle voidaan tehdä sektio emättimen kautta. Voiko se olla totta, miten se tapahtuu ja miksi niin tehdään?
Ei voi. Oon tosin eri paikassa kun sektiosalissa töissä, mutta alalla kuitenkin ja koskaan en ole kuulutkaan että voisi. Välilihaa voidaan leikata kirurgisesti synnytyksen helpottamiseksi (episiotomia), mutta se on eri asia kuin sektio.
Mikähän mahtaa olla maailmanennätys erilaisista palkinnoista jotka yksi ihminen on voittanut/ansainnut ?
Siis yksi Emmy, yksi Oscar jne. vaikka olisi saanut usemman oscarin ne laskettaisiin yhtenä palkintona
Vierailija kirjoitti:
Mun varvas näyttää siltä kuin siinä olisi sieni, mutta tutkimuksen mukaan ei ole. Lääkäri jätti asian sikseen, sanoi vain, että toisille noita tulee syystä tai toisesta. Mitäs mun nyt pitäisi tehdä vai elänkö vain tämän kanssa? Hävettää mennä mihinkään jumppaankaan, missä pitäisi olla paljasjaloin.
Et todellakaan liiku missään paljain jaloin ja tartuta toisiin sun tauteja amen.
Ihmisillä on jaloissa myös ihottumia syyliä sieniä ja lattioilla sylkeä eläinten ulostetta niin miten joku voi tanssia pöydällä missä ihmisen suolistoon menevää ruokaa. Halveksiiko hän terveyttä vai ruokia. Entä siivoojia.Syöjiä. onko se mielen osoitus kaikkia kohtaan?
Jos ihminen on syntynyt 40-50 luvulla onko se laulanut snapsulauluja 40-50 luvulla tai ollut sodassa ?
Vierailija kirjoitti:
Jos menen hierojalle hierotuttamaan jalkoja, niin heitänkö päällihousut pois ja pikkareissa sitten oon siinä pöydällä? Hartioiden kohdalla konsepti selkeä, mutta jalat mietityttää. Ja eihän sitä nyt voi mennä jos ei etukäteen tiedä miten toimitaan, ennemmin on käymättä kun avaa suunsa ja kysyy hierojalta.
T: jalkahierontaa tarvitseva ujoilija
Olen itse mennyt aina hameessa tai mekossa jonka saa vain taiteltua ylös. Myös hyvin leveälahkeisissa housuissa olen käynyt. On kyllä tarjottu vaihtoehtoa ottaa housut pois ja siihen päälle saa sitten viltin tms, mutta itse tykkään pitää oman vaatteen päällä.
Mietin missä (Suomen mittakaavassa) tunnetut nettisivustot sijaitsevat "fyysisesti", kuten vauva, yle, kela ym. Nettisivuja itse koodailevat yksityishenkilöt varmaan yleensä käyttävät valmiita palvelintilaa jakavia palveluita eivätkä omaa palvelinta, mutta entä nuo isommat/virallisemmat sivustot? Onko niillä yleensä oma palvelin heidän omassa fyysisessä tilassaan?
Osuuspankin korttiin voi liittää K-ryhmän plussa-ominaisuuden.
S-kauppojen bonukset menevät S-pankkiin. Siihen tarvitaan oma tili ja kortti, jonka saa S-pankista.
Vierailija kirjoitti:
Kanadassa ainakin rikastuu. Ja ihan perustyolla. Omasta kokemuksesta voin kertoa. Samassa tyossa mita Suomessa, kanadassa voi saada kolmenkertaisen palkan. Ja ei siella elama ole sen kalliimpaa, jotkut asiat kylla, mutta Suomessa on viela kalliimpaa. Repikaa siita. Ja ihmetelkaa miksei Suomessa voi rikastua tyonteolla.
Olenko jotenkin hukassa kun en enää millään löydä Ylen kanavien omia sivuja, esim Radio 1 tai Radio Suomi. Linkit jotka olin säästänyt antavat nykyään eioota.
Olen yrittänyt hakea sekä googlella että käymällä ympäri ämpäri läpi Ylen omia sivuja, mutta en löydä minkäänlaisia kanavien omia sivuja enää.
Jelppikää siis kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Olenko jotenkin hukassa kun en enää millään löydä Ylen kanavien omia sivuja, esim Radio 1 tai Radio Suomi. Linkit jotka olin säästänyt antavat nykyään eioota.
Olen yrittänyt hakea sekä googlella että käymällä ympäri ämpäri läpi Ylen omia sivuja, mutta en löydä minkäänlaisia kanavien omia sivuja enää.
Jelppikää siis kiitos!
Taitavat olla Areenassa nykyään: https://areena.yle.fi/podcastit/kanavat
Miten jotkut ovat niin hyviä muistamaan lukemattomien keräilyesineiden arvoja? Niitähän ei olisi helppo vain päntätä, kun arvot muuttuvat eivätkä ole mitään tiettyjä kiveen hakattu summia. Yksi tuote voi olla vaikka melko tarkkaan 20 e, toinen vaikka 1723 e jne... eli hinnat ovat sekavia.