Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18344)
Kannattaako tarvittaessa töihin kutsuttavan työntekijän kertoa esimiehelleen uupumuksestaan? Tai pyytää apua työterveydestä?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ja millä perusteella jotkut öyhöttää että Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa kun meillä on nytkin 200000 työtöntä kotona makaamassa ja entisetkin muualta (kaukaa) tänne tulleet ovat suurimmaksi osaksi työttöminä.
Koska meillä on paljon aloja joissa on työvoimapula, asiantuntija-aloja joihin ei riitä osaajia (esim IT-alalla kokeneemmat osaajat) sekä matalapalkka-aloilla joita suomalaiset ei enää halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako tarvittaessa töihin kutsuttavan työntekijän kertoa esimiehelleen uupumuksestaan? Tai pyytää apua työterveydestä?
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Mutta eikö silloin käy niin, että työtunnit annetaan jollekin jaksavammalle työntekijälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Mutta eikö silloin käy niin, että työtunnit annetaan jollekin jaksavammalle työntekijälle?
Tämä on varmaan toivekin jos uupumus on niin vakava että tuntee tarvetta keskustella siitä esimiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tällä hetkellä kaikista äänekkäin, ärsyttävin ja v.mäisin lelu jota et koskaan haluaisi omalle 1v lapselle? Olis aika ostaa siskonpojalle lahja.
Sellainen perässä vedettävä muovinen ankkalelu joka vaakkuu kun narusta vähänkin nykäisee. Ankkoja jonossa. Meillä siitä jotenkin loppu patteri aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ja millä perusteella jotkut öyhöttää että Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa kun meillä on nytkin 200000 työtöntä kotona makaamassa ja entisetkin muualta (kaukaa) tänne tulleet ovat suurimmaksi osaksi työttöminä.
Koska meillä on paljon aloja joissa on työvoimapula, asiantuntija-aloja joihin ei riitä osaajia (esim IT-alalla kokeneemmat osaajat) sekä matalapalkka-aloilla joita suomalaiset ei enää halua tehdä.
No eihän tämä nyt riitä ollenkaan vastaukseksi kysymykseeni.
HUOM. kysymyksessäni mainitsin että meillä on itsellämmekin 200 000 työtöntä vailla työtä ja entisetki muualta tulleet vailla työtä (tai maleksivat kaduilla tyhjänpanttina).
Siis miksi ne ei tee niitä mainitsemiasi matalapalkktöitä? Miksi heitä ei työllistetä ensin?
Ymmärrän ict ym tekniikan ja erikoisalojen osaajat, mutta niitä voi tulla Suoneen 5-10 hlö/ vuosi, ei niillä paikata työvoimapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tämä nyt riitä ollenkaan vastaukseksi kysymykseeni.
HUOM. kysymyksessäni mainitsin että meillä on itsellämmekin 200 000 työtöntä vailla työtä ja entisetki muualta tulleet vailla työtä (tai maleksivat kaduilla tyhjänpanttina).
Siis miksi ne ei tee niitä mainitsemiasi matalapalkktöitä? Miksi heitä ei työllistetä ensin?Ymmärrän ict ym tekniikan ja erikoisalojen osaajat, mutta niitä voi tulla Suoneen 5-10 hlö/ vuosi, ei niillä paikata työvoimapulaa.
Meillä on pienehkö kasvuyritys ja aina haussa tuo 5 asiantuntijaa. Eikä tosiaan olla mikään iso rai edelläkävijä, kyllä niitä aika paljon reippaammin tarvitaan myös ulkomailta.
Kuinka vanhaa lohta voi pakastimesta syödä? Kyseessä sellaiset maustetut ns suojakaasupakkaukseen pakatut lohisuikaleet, jotka vielä raakoja. Nyt on jo yli vuoden olleet pakastimessa. Minua ei haittaa jos rakenne tai maku huomompi, mutta en haluaisi mitään myrkytystä saada kuitenkaan. Jos lukee netissä niin hyvin pieniä pakastusaikoja suositellaan. Tämän lisäksi mietin miten samanlaiseen pakkaukseen pakattu kuha säilyy. Tämäkin kypsentämätöntä ja ollut pakkasessa vuoden. Voiko vielä syödä näitä? Ovat unohtuneet pakkasen perällä ja en mielelläni heitä niitä pois. Tämän lisäksi kysyisin soijarouheesta, että onko se ns turvallista syödä viikottain? Olen itse nainen joten ne "estrogeeni" jutut yms eivät haittaa. Kiitos vastauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhaa lohta voi pakastimesta syödä? Kyseessä sellaiset maustetut ns suojakaasupakkaukseen pakatut lohisuikaleet, jotka vielä raakoja. Nyt on jo yli vuoden olleet pakastimessa. Minua ei haittaa jos rakenne tai maku huomompi, mutta en haluaisi mitään myrkytystä saada kuitenkaan. Jos lukee netissä niin hyvin pieniä pakastusaikoja suositellaan. Tämän lisäksi mietin miten samanlaiseen pakkaukseen pakattu kuha säilyy. Tämäkin kypsentämätöntä ja ollut pakkasessa vuoden. Voiko vielä syödä näitä? Ovat unohtuneet pakkasen perällä ja en mielelläni heitä niitä pois. Tämän lisäksi kysyisin soijarouheesta, että onko se ns turvallista syödä viikottain? Olen itse nainen joten ne "estrogeeni" jutut yms eivät haittaa. Kiitos vastauksesta.
Se estrogeenijuttu oli ihan huuhaata, joka 80kg pitäisi sitä soijaa syödä, että olisi mitään vaikutuksia. Joten jos ei ole allergioita, niin ihan huoletta voi sitä syödä.
Pakastin yleensä lisää säilyvyyttä muutaman kuukauden. Bakteerien kasvu ei pysähdy, vaan hidastuu. Itse en uskaltaisi noin vanhaa kalaa, syödä noin 3kk olisi minulla raja. Riippuu toki kuinka tuoreena pakastettu ja onko kylmäketju pysynyt.
Puolisoni käyttää mielestäni keskiverto ihmistä reippaammin vessapaperia ja menee jo tilauksen puolelle. Laittaa puhdasta paperia pyttyyn noin 6 palaa ennen isompaa hätää, pyyhkii ison noin 12 arkkia, niistää 3 arkkiin ja jos siivoaa esim. Kissan oksennuksen, kuluu siihenkin noin 12 arkkia.
Olen yrittänyt sanoa, että paperia kuluu mielestäni turhaan liikaa. Ja kuulemma olen kyttääjä, kun mainitsin tänään että 'voisitko kokeilla niistää kahteen arkkiin?'
Oikein vai väärin yrittää palauttaa puolisoa maan tasalle tämän asian kanssa?
Sinänsä 1,5 kertainen paperin käytön määrä ei haittaa, eikä se paljon maksa, mutta muutaman kerran on jättänyt pytyn tukkoon minulle kotiin, jos on itse lähtenyt töihin,että sen homman suhteen vähän hiertää. Muutenkin ei ole minusta normaalia, että meidän vessassa sijaitsee sähkökourusta leikattu keppi,joka on tarkoitettu tulleiden tökkimiseen ...
Miksi pyörähuoltoliikkeillä on marraskuussa jonoja? Ajaako tosi monet ihmiset nykyään ympäri vuoden pyörällä vai huollattavatko etukäteen kevättä ajatellen? Vein pyörän nastarenkaanvaihtoon ja joudun kuulemma odottamaan useamman päivän. En viitsinyt kysyä asiaa liikkeessä, kun äijällä oli niin kova hoppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tummennettu pitänee paikkansa ainakin pääkaupunkiseudulla ja suuremmissa kaupungeissa. Asiantuntijaosaaminen taas on sellaista, johon tarvitaan kunnon koulutusta, eikä pulaa voida paikata tuomalla tänne kouluttamatonta väkeä kehittyvistä maista. Se on puhdasta k*setusta.
Vierailija kirjoitti:
Lihavoin tuon kohdan, jonka oletan olevan kysyjän pointti. Tietenkin vakityössä olevan täytyy kertoa uupumuksestaan, mutta jos on hyvin epävarma työ, uskaltaako, jos menettää ne vähäisetkin tunnit? Sanoisin, että jos tuntuu, ettei millään jaksa, kannattaa hakeutua sinne työterveyteen ja pyytää sieltä sairaslomaa. Sen aikana ei tarvitse mennä kutsuttuna töihin. Työnantajalle ei kannata kertoa heikkouksiaan, jos työn saanti/ jatkuminen ei ole varmaa.
Tämä on nyt hieman ällöttävää. Kysymys pähkinöistä ja niiden ravintoaineiden, etenkin rasvan imeytymisestä.
Jos olen syönyt paljon pähkinöitä, saattaa ne tulla ulos vain rouheena, ja pöntön veden pinnalla kelluu rasvainen kelmu. Eikö pähkinöiden rasva imeydykään? Pitäisikö ne pureskella ihan jauhoksi, jotta saa kaiken hyödyn irti?
Kun ei kai rasvan kanssa ole mahdollisuutta, että kroppa on jo saanut tarpeeksi ja päästää ylimääräisen läpi? Silloinhan ihmisellä ei olisi rasvavarastoa.
Entä paahdetut pähkinät, ovatko yhtä terveellisiä kuin paahtamattomat?
Mietin välillä sitä miksi minulla on vinot sormet. Eivät vielä pienenä lapsena olleet, mutta alkoivat sitten kasvun myötä kasvaa vinoon alhaaltapäin katsoessa sen keskimmäisen nivelen kohdalta. Siihen asti sormet suoria, mutta koko loppu sormi hyvin vinossa. Vaikeaa jopa vähän esim kännykällä kirjoittaa, kun en aina osu oikeaan kohtaan. Sormista etu ja keskisormi vinossa nimettömään päin eniten. Tämä molemmissa käsissä ja häiritsee eniten. Nimetön ja pikkulilli nojaavat taas keskisormeen päin, mutta tämä ei häiritse niin paljon. Minulla myös varsinkin nuo sormien ylänivelet melko löysät ja liikkuvat sivuttain usein. Joskus mietin onko eräs lapsuuden urheiluharrastus, missä piti pitää lujaa kiinni syy tähän kaikkeen ja olen puristanut niin kovaa, että sormet kuormittuneet liikaa. Ajoitus sopisi, kun niihin aikoihin tuo kaikki alkoi ja sormet aloittivat tuon "vinoitumisensa". Samoin en tarkoita nyt mitään pientä vinoutta mitä kaikilla varmaan on vaan melko isoa ja näkyvää juttua. Sormet muuten ok, mutta kyllä tarkkuus vähän huono ja esim soittaessa saa hakea asentoa jos pitää johonkin pieneen kohtaan osua. Täytyy muistaa se vinous eri jutuissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyörähuoltoliikkeillä on marraskuussa jonoja? Ajaako tosi monet ihmiset nykyään ympäri vuoden pyörällä vai huollattavatko etukäteen kevättä ajatellen? Vein pyörän nastarenkaanvaihtoon ja joudun kuulemma odottamaan useamman päivän. En viitsinyt kysyä asiaa liikkeessä, kun äijällä oli niin kova hoppu.
Huoltoja tekee työntekijä, jonka palkkalistoilla pitäminen maksaa liikkeelle rahaa - siksi on kannattavampaa säädellä sesongin mukaan huoltomiesten tai heidän työtuntiensa määrää niin, ettei siellä ole koskaan yhtään "turhaa" työntekijää. Joissain liikkeissä käy kiertävä huoltomies, jonka työtunnit per liike saattavat olla hyvinkin vähäiset.
Luin erästä seurakuntavaalien ehdokaslistaa, jossa ehdokkaat kertoivat mielipiteitään. Moni oli eräässä kohdassa valinnut seuraavan lauseen omakseen vaihtoehdoista: "On tärkeää tehdä henkilökohtainen uskonratkaisu." Kyseessä oli sellainen jana missä piti sijoittaa ajatuksensa, että mihin päähän janaa omat mielipide sijoittuu. Toisessa päässä oli vaihtoehto "Jäsenyys kirkossa on minulle tärkempää kuin vahva henkilökohtainen vakaumus".
Mietin vaan miksi moni ehdokas pitää tärkeänä sitä, että jokaisen ihmisen pitäisi löytää oma uskonratkaisunsa ja tavallaan tietää uskonnosta paljon. Jos tämä olisi kriteeri, että voi kuulua seurakuntaan niin moni jäsen jäisi pois. Uskon, että moni käy kirkossa myös seuran, tapahtumien, juhlien tai muun toiminnan kautta ja osallistuu muuhun seurakunnan toimintaan kuten lastenkerhoihin, rippikouluihin yms. Moni voi löytää ystäviä, osallistua vapaa-ehtoistyöhön tai auttaa muita seurakunnan kautta, vaikka ei mikään "harras" kristitty olisikaan. Minusta myös seurakunnan voima kasvaa jos nämäkin jäsenet pysyvät mukana. Seurakuntaan kuuluminen ei saisi kaatua kenenkään uskonnollisuuden tasoon. Tietysti ymmärrän, että ihmisillä on eri ajatukset.
Miten saa opiskeluissa ajanhallinnan onnistumaan, kun itsensä on vaikea pakottaa opiskeluun, jos ei juuri sillä hetkellä tunnu pystyvän keskittymään? Tuntuu, että tehokkaimmat opiskelutuokiot on silloin, kun aika tai aihe ei ole ennalta päätetty, mutta pelkästään noiden hetkien varaan ei tietenkään voi laskea.