Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18580)
Miksi ihmisillä täytyy olla julkisilla paikoilla vaatteet päällä, mutta eläimillä ei tarvitse? T: Tyttö 8v.
Mistä johtuu, että jollekin paikkaunnalle on annettu niin ikävä nimi kuin VARKAUS?
Kuka siitä on aikoinaan päättänyt, ja miksi kuntalaiset eivät vaadi nimen muuttamista mukavammaksi?
Miksi tällä palstalla aloitetaan vähän väliä ketju, jossa kysytään, mihin hävisi asiaa x koskeva ketju??
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu, että jollekin paikkaunnalle on annettu niin ikävä nimi kuin VARKAUS?
Kuka siitä on aikoinaan päättänyt, ja miksi kuntalaiset eivät vaadi nimen muuttamista mukavammaksi?
En tiedä, mutta sen tiedän, ettei ko. nimellä etymologisesti ole mitään tekemistä rikoslaissa tarkoitetun varkauden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällä palstalla aloitetaan vähän väliä ketju, jossa kysytään, mihin hävisi asiaa x koskeva ketju??
Täällä palstalla on automaattipoisto, jos tarpeeksi moni ilmiantaa ketjun. Siksi täysin tavallisia ketjuja poistuu tiuhaan. Sitten ihmiset ihmettelee miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaivaa ihmistä, joka ei työpaikalla huoli ollenkaan minun apua töissä, vaan käskee minun huolehtia omista asioistani ja tekemään omat työni ilman, että puutun hänen töihin? Minä yritän vain auttaa, mutta hän päivästä toiseen hokee, että hänen työt eivät kuulu minulle?
Onko sun työnkuva siis auttaa häntä vai miksi kyseinen tilanne toistuu päivästä toiseen?
Ei tehtäväni ole auttaa häntä, mutta minä haluan auttaa häntä koska olen ollut pitempään tässä työssä ja osaan sen siksi paremmin kuin hän. Mutta hän aina hokee, että ei tarvitse apua ja lopulta yrittää jopa työntää minua työpisteeltään pois ja lopettaa työnteon kokonaan hokien että ei tarvitse apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vaivaa ihmistä, joka ei työpaikalla huoli ollenkaan minun apua töissä, vaan käskee minun huolehtia omista asioistani ja tekemään omat työni ilman, että puutun hänen töihin? Minä yritän vain auttaa, mutta hän päivästä toiseen hokee, että hänen työt eivät kuulu minulle?
Onko sun työnkuva siis auttaa häntä vai miksi kyseinen tilanne toistuu päivästä toiseen?
Ei tehtäväni ole auttaa häntä, mutta minä haluan auttaa häntä koska olen ollut pitempään tässä työssä ja osaan sen siksi paremmin kuin hän. Mutta hän aina hokee, että ei tarvitse apua ja lopulta yrittää jopa työntää minua työpisteeltään pois ja lopettaa työnteon kokonaan hokien että ei tarvitse apua.
Kuule kyllä on paras kun pidät vain ja ainoastaan huolta niistä omista työtehtävistäsi ja jätät työkaverit ja heidän vastuualueensa rauhaan.
Se mitä nyt teet on inhottavaa sekaantumista ja olet päällepäsmäri, josta kukaan ei tykkää.
Miksi fyysisen sukupuolen vaihdosleikkauksissa ei ole mahdollisuutta sillä henkilöllä valita kaksi sukupuolta yhtä aikaa, vaan vain toinen? Esimerkiksi olisi mies ja nainen yhtä aikaa. Onko joku halunnut sellaisen mahdollisuuden. Koetaanko että henkilöä syrjittäisi, jos olisi kaksi. Entä tuplasukupuoli, esimerkiksi kaksi miehistä osaa? Tosin sellaisen kiinnittäminen vaatisi jo aikamoisia taitoja, saattaisi olla riski, synnynnäisenä helpompi ominaisuus. Oudot kysymykset, mutta jostain tuli mieleen.
Voiko muistitikusta levitä tietsikkavirus? Kun siis liittää tietsikan usb:hen.
----+---- kirjoitti:
Kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstalla on automaattipoisto, jos tarpeeksi moni ilmiantaa ketjun. Siksi täysin tavallisia ketjuja poistuu tiuhaan. Sitten ihmiset ihmettelee miksi.
Usein siihen riittää yksi ilmianto.
----+---- kirjoitti:
Kyllä! Ja tämä onkin ollut yksi yleinen tapa millä virukset leviävät. Ja sama koskee kaikki muita laitteita, jotka tietokoneeseen liitetään.
Jos sinulla on käytössä jokin tietoturvaohjelma, niin voit tarkistaa muistitikun sillä ennen kuin avaat tiedostoja siltä.
Vierailija kirjoitti:
Koska se alkuperäinen nimi on Vyörkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaanko käydä gynekologilla vain sen vuoksi, että epäilen kuukautisvuotoni runsastuneen?
Nolottaa muutenkin, kun olen jo reilusti yli 30-vuotias enkä ole koskaan käynyt gynekologilla. Lisäksi olen neitsyt. Pitävät varmaan ihan kummajaisena.
Kehtaat. Gynekologit, kuten muutkin lääkärit, ovat nähneet ja kuulleet kuule paljon ihmeellisempiäkin asioita. He ovat siellä sinua varten. Voit kertoa heti kättelyssä, että kerta on ensimmäinen ja että olet neitsyt, jolloin lääkäri voi ottaa sen huomioon lähestymistavassaan.
Voi ottaa mutta kannattaa muistaa ettei välttämättä ota. Yleinen fraasi "tää ei satu" ei välttämättä päde jokaiseen vaikka sitä sellaisena viljellään.
Sama pätee suhtautumiseen. Lääkäri on aivan normaali ihminen eikä hän välttämättä tee työtehtäviään juuri niin kuin potilas haluaisi. Kannattaa siis muistaa että lääkäri voi käyttäyttä ihan miten vain, koska on vain ihan normaali ihminen.
Tämä on täyttä roskaa. Lääketieteen eettinen perusta on juuri se, miten lääkärit muodostavat lääkäri-potilassuhteen.
Lisäksi potilaalla on Suomessa myös laillisia oikeuksia, joihin kuuluu mm. oikeus hyvään kohteluun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi fyysisen sukupuolen vaihdosleikkauksissa ei ole mahdollisuutta sillä henkilöllä valita kaksi sukupuolta yhtä aikaa, vaan vain toinen? Esimerkiksi olisi mies ja nainen yhtä aikaa. Onko joku halunnut sellaisen mahdollisuuden. Koetaanko että henkilöä syrjittäisi, jos olisi kaksi. Entä tuplasukupuoli, esimerkiksi kaksi miehistä osaa? Tosin sellaisen kiinnittäminen vaatisi jo aikamoisia taitoja, saattaisi olla riski, synnynnäisenä helpompi ominaisuus. Oudot kysymykset, mutta jostain tuli mieleen.
Luuletko, että sukupuolia on vain kaksi? Tiedehän tunnistaa niitä jo kymmeniä ellei jopa satoja erilaisia sukupuolia. Sukupuolensa vaihtajalle vaihtoehtoja siis löytyy muitakin kuin pelkkä mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä johtuu ihan käytönnön syistä. Kun naisen ja miehen sukuelimet muodostuvat sikiöllä tietyistä samoista kudoksista, niin jos vehkeet leikataan, niin kun aikuisella ruvetaan ko. materiaalia leikkelemään, siitä ei riitä matskua kaksiin sukupuolielimiin. Joskus osia muualta kehosta voidaan joutua käyttämään muutenkin.
Lisäksi ei riitä että elimet tehdään ulkoapäin "oikean" näköisiksi vaan myös hermokudos yms. pitää liittää elimiin, että ne toimisivat ja tuntuisivat siltä kuin asiaan kuuluu. Kehossa ei ole varastossa hermokudosta jota voisi liittää useampaan elimeen.
Jos kolmekymppisen CV on tyhjä tai pelkkää kuntouttavaa työtoimintaa eikä ole erityisiä taitoja eikä minkään alan koulutusta, onko mahdollista saada työtä, josta saisi ihan oikeaa palkkaa, mieluiten vähintään 1200 €/kk nettona? Pois lukien hyvää fyysistä kuntoa vaativat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaanko käydä gynekologilla vain sen vuoksi, että epäilen kuukautisvuotoni runsastuneen?
Nolottaa muutenkin, kun olen jo reilusti yli 30-vuotias enkä ole koskaan käynyt gynekologilla. Lisäksi olen neitsyt. Pitävät varmaan ihan kummajaisena.
Kehtaat. Gynekologit, kuten muutkin lääkärit, ovat nähneet ja kuulleet kuule paljon ihmeellisempiäkin asioita. He ovat siellä sinua varten. Voit kertoa heti kättelyssä, että kerta on ensimmäinen ja että olet neitsyt, jolloin lääkäri voi ottaa sen huomioon lähestymistavassaan.
Voi ottaa mutta kannattaa muistaa ettei välttämättä ota. Yleinen fraasi "tää ei satu" ei välttämättä päde jokaiseen vaikka sitä sellaisena viljellään.
Sama pätee suhtautumiseen. Lääkäri on aivan normaali ihminen eikä hän välttämättä tee työtehtäviään juuri niin kuin potilas haluaisi. Kannattaa siis muistaa että lääkäri voi käyttäyttä ihan miten vain, koska on vain ihan normaali ihminen.Tämä on täyttä roskaa. Lääketieteen eettinen perusta on juuri se, miten lääkärit muodostavat lääkäri-potilassuhteen.
Lisäksi potilaalla on Suomessa myös laillisia oikeuksia, joihin kuuluu mm. oikeus hyvään kohteluun.
Lääkärin työ on ihan normaalia työtä, josta saadaan palkkaa. Mikään ei estä tekemästä töitä kuten haluaa vaikka toimisi eettisesti väärin. Kunhan toimii näennäisesti oikein se riittää.
Vain naiivi ihminen kuvittelee, että oikeudet toteutuvat käytännössä. Miksi meillä muuten olisi iso liuta ihmisiä ja henkilöhaastatteluja, joissa löydetään tavallinen vaiva vuosikymnenen vääränlaisen hoidon jälkeen? Niistä onnekkaista, jotka eivät kuole ennen aikojaan koska lääkäri "luotti itseensä ja omaan työhönsä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa haluaa oppia itse omat tapansa tehdä töitä ja astut simppelisti hänen varpailleen toiminnallasi. Hän voi tietää omat heikkoutensa ja vahvuutensa jo ja haluaa yksin tunnustella nykyisessä roolissaan, miten toiminnasta saa asianmukaista.
Esihenkilöltä on olennaisempaa ottaa palautetta vastaan kuin työkaverilta, jonka tekemiset eivät sivua omia tehtäviä. Tietysti jos hänen tapansa toimia hankaloittaa työtäsi tai vaikuttaa tehtäviisi asialle olisi hyvä tehdä jotain.
Ottaisin etäisyyttä neuvomisroolissa ja miettisin, voisiko omaa kokemusta antaa hänen käyttöönsä jossakin myöhemmässä vaiheessa. Tai mentoroida jotakuta toista missä tahansa roolissa, jos tahdot edistää jonkun toisen kehittymistä ja jakaa osaamistasi.
Työkaverisi ainakin tietää sulla olevan kokemusta, mutta välien kireys nyt voi vaikuttaa halukkuuteen ottaa vastaan mielipiteitä.
Saunan taakse ja .......