Deitiltä puuttui hampaita!
Oon tavannut netissä todella kivan naisen ja eilen sitten treffattiin ekaa kertaa livenä. No ihan lähettämänsä kuvan näköinen nätti ja ihana nainen oli. Mutta kuvassa oli suu kiinni ja iskikin aikamoinen yllätys kun heti jo puhuessa ja hymyillessä näky että etuhampaiden takana on koloja ja puuttuu hampaita! Ja leveämmin hymyillessä ja nauraessa näky että niitä puuttuu monta ja joka puolelta taempaa!
Ikää hänellä vasta 35 joten kai ne nyt pitäis hampaat tallella olla, ja edessä kyllä ihan siistit ja nätit hampaat oli. Mut mikähän juttu tuollainen oikein on ja mitähän tässä oikein tekis, kun muuten oli niin kiva nainen...?
Kommentit (82)
On kyllä tökerö aloitus.
Et ansaitse kumppania.
Suomessa on hammashoito retuperällä. Kallista lystiä. Ikäänkuin olis rikkaiden oikeus saada hyvät hampaat.Julkinen jono on pitkä kuin leipäjono.
Minulla on muuten siistit hampaat, mutta yksi välihammas puuttuu. Siitä halkesi juuri, se paikattiin, ei tullut kuntoon, joten annoin poistaa sen.
En ole vielä hankkinut implanttia, mutta suun terveys on palautunut hyväksi, en pidä kiirettä. Aika kallis hankinta yksikin implantti, joten mietin, että laittaisinko siihen timantinkin samalla kirpaisulla?
32 v
Hampaan juurihoito on todella hankala operaatio. Sain vaikutelman että hammaslääkäri jopa kannatti ennemmin hampaan poistoa. Ei muuten haittaa syömistä yhtään, kunhan ien on kovettunut puuttuvan hampaan kohdalla.
mitä väliä saahan sitä tekohampaita!
Olen samanikäinen nainen, ja hampaat ovat huonossa kunnossa läpikäymäni vaikean masennuksen seurauksena. Yksi poistettu, pelkään ettei jää viimeiseksi. Tästä syystä en enää edes haaveile kumppanin löytämisestä.
Minulla on synnynäisesti sellainen poikkeama hampaissa että on muutama maitohammas jotka ei lähteneet koskaan koska tilalle ei ole tulossa pysyviä. Maitohammas ei kuitenkaan kestä koko ikää ja nyt yksi niistä jouduttiin poistamaan.
Eli voi olla seurausta sairaudesta, synnynnäisestä häiriöstä hampaissa tai vaikka onnettomuudesta.
Mä oon about samaa ikää ja en todellakaan mikään sosiaalitapaus vaikka myös multa on poistettu kaksi haljennutta juurihoidettua hammasta. Viitoshammas ja kuutoshammas ja kyllä kolot varsinkin tuo viitosen näkyy. Mulla vielä harkinnassa miten korvataan ja hammaslääkärikin sanoi että voin antaa toistaiseksi olla ja katsoa rauhassa millanen jatkohoito olisi järkevin koko suun kannalta.
jos tossa iässä puuttuu jo noin monia hampaita niin saat siitä vaimon jolla on kohta pelkät tekohampaat...
Vierailija kirjoitti:
Minulla on muuten siistit hampaat, mutta yksi välihammas puuttuu. Siitä halkesi juuri, se paikattiin, ei tullut kuntoon, joten annoin poistaa sen.
En ole vielä hankkinut implanttia, mutta suun terveys on palautunut hyväksi, en pidä kiirettä. Aika kallis hankinta yksikin implantti, joten mietin, että laittaisinko siihen timantinkin samalla kirpaisulla?
32 v
Minulta puuttuu myös yksi poskihammas. Juuri tulehtui paikan alta, juurihoidettiin, mutta hammas sitten irtosi. Pitäisi laittaa implantti, mutta jotenkin pelottaa, onnistuuko laitto vai voiko jopa leukaluu vaurioitua tms. jonka myötä tilanne vain pahenisi. Siis en tiedä asiasta mitään, enkä ole kuullut epäonnistumisista. Pitää perehtyä.
Olen sen verran monta kertaa tuntenut hampaat elimeni varressa, että koen kumppanin hampaattomuuden plussana. Tekarit ihan jees kans ku ne saa pois tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
32 v
Minulta puuttuu myös yksi poskihammas. Juuri tulehtui paikan alta, juurihoidettiin, mutta hammas sitten irtosi. Pitäisi laittaa implantti, mutta jotenkin pelottaa, onnistuuko laitto vai voiko jopa leukaluu vaurioitua tms. jonka myötä tilanne vain pahenisi. Siis en tiedä asiasta mitään, enkä ole kuullut epäonnistumisista. Pitää perehtyä.
Tätä minäkin mietin, että onko turvallisempaa laitattaa se implantti vai olla ilman. Miten implantin ja ikenen rajasta saadaan niin tiivis, että siitä ei pääse uutta tulehdusta tulemaan? En kiirehdi, kun suu tuntuu kivalta näinkin.
Joillakin nyt vaan on heikko hammasluu. Implantin laitto ei aina onnistu, mm. minulla, kun oikea kakkonen levisi. Korvattiin kuituhampaalla, joka ihme ja kumma on kestänyt. Oli myös paljon edullisempi.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tökerö aloitus.
Et ansaitse kumppania.
Täh?
Kyllä deittikumppanin hampaattomuus nyt vain on turn off aika monelle. Itse en koskaan huolisi miestä jolta puuttuu hampaita näkyvistä kohdista. Enkä koe olevani pinnallinen. Hampaat nyt on ihan perusjuttu kuitenkin, ne on oltava kunnossa.
Parempi että hammas puuttuu ,kuin että järki.
Näitä kun lukee, niin naurattaa yhä enemmän miesten uhriutuminen ja ulina siitä että naista ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
32 v
Tätä minäkin mietin, että onko turvallisempaa laitattaa se implantti vai olla ilman. Miten implantin ja ikenen rajasta saadaan niin tiivis, että siitä ei pääse uutta tulehdusta tulemaan? En kiirehdi, kun suu tuntuu kivalta näinkin.
Olen kuullut pari ikävää tapausta implanttien laitosta. Yleensähän poistetun hampaan kohdalle suositellaan laittamaan implantti aika pian poiston jälkeen, mahtoikohan olla 3kk?
Itselläni on muuten suht hyvät hampaat, mutta ylhäältä jouduttiin poistamaan 6.hammas epäonnistuneen juurihoidon jälkeen (kanavaan katkesi viila eikä sitä näin ollen saatu kunnolla puhdistettua, joten tulehdus vain jatkui. Alunperinkin juurihoito johtui lääkärin mokasta, kun väitti, ettei ole reikää ja muutamaa kuukautta myöhemmin tuosta hammas halkesi ja reikä oli ehtinyt jo juurihoitoon asti). Myös viereinen 7.hammas jouduttiin myöhemmin poistamaan. Hampaassa ei ollut reikää, mutta joku happo oli syövyttänyt hampaan sisältä päin ontoksi. Tilalle oli joku nimikin, en muista mikä. Harvinainen kuitenkin ja huonoennusteinen.
On sosiaalitapaus.