Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18346)
Pahoissa pojissa veljesten isä väittää elokuvan loppupuolella, että ei olekaan vanhimman veljeksen Oton biologinen isä. Puhuuko hän mielestänne totta vai sanooko hän sen vain suutuksissaan?
Olen kuullut tai lukenut paljon valkoihoisten tummiin ihmisiin kohdistuvasta rasismista ja syrjinnästä. Paljonko tummaihoisilla on sitten vastaavasti valkoihoisiin ihonvärin vuoksi esiintyvää rasismia ja syrjintää, entä onko heillä meille valkoihoisille ollut vastaavaa ihonväriin liittyvää halventavaa nimeä kuin meillä on ollut nee ke ei?
Miksi nuoret tytöt ja naiset ei vaan heitä niitä peittelyhuivejaan kasaan ja pistä tuleen, ja sano että nyt loppui meidän alistaminen kun ollaan länsimaassa?!
Mitä ne vanhemmat pystyis tehdä tuossa tilanteessa? Uhata millä?
Monissa maissa ihminen saatetaan ns. pakkohoitoon, mikäli hänen todetaan olevan vaaraksi itselleen tai muille. Eikö nuo kriteerit täyttyisi naapurimme presidenttiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulle sanotaan, että julkisilla paikoilla ei saa olla alasti, vaikka ei se minua haittaa?
Se haittaa muita.
Ei siitä ole mitään haittaa, että olen alasti julkisilla paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoret tytöt ja naiset ei vaan heitä niitä peittelyhuivejaan kasaan ja pistä tuleen, ja sano että nyt loppui meidän alistaminen kun ollaan länsimaassa?!
Perhe hylkää, suku hylkää, yhteisö hylkää. Ei heillä ole muitakaan tukiverkkoja. Heidät on myös opetettu, että tämä on Jumalan tahdon vastaista.
Pahemmissa tapauksissa on väkivaltaa ja jopa tappoja, myös täällä länsimaissa.
Vähän sama, jos sinä tuntisit kovaa halua kulkea joka paikassa pelkissä bikineissä ja verkkosukissa, et silti varmaan niin voisi tehdä? Vaikka oikeasti siinä ei ole mitään väärää, mutta silti täälläkin palstalla, luultavasti omassa yhteisössäsi ja tuttavista suurin osa tuomitsisi sinut.
Saako baarista mitään alkoholitonta, sokeritonta ja kofeiinitonta (terveellistä mutta ei välttämättä kaloritonta), millä olisi kuitenkin sen verran hintaa, että kehtaa istua sitä juomassa?
Vierailija kirjoitti:
Esim. ns. kunniamurhia tehdään juuri siksi, että naiset eivät alistu miesten määräämiin lakeihin.
millä päästä eroon jakelukeskuksen huijausviesteistä? äidilleni tulee sähköpostiin useita viestejä päivässä jakelukeskukselta väittäen että hänellä on joku maksu suorittamatta, viestejä on estetty, poistettu ja merkitty ja silti niitä tulee useita päivässä, muita vaihtoehtoja kuin vaihtaa sähköpostia?
Vierailija kirjoitti:
millä päästä eroon jakelukeskuksen huijausviesteistä? äidilleni tulee sähköpostiin useita viestejä päivässä jakelukeskukselta väittäen että hänellä on joku maksu suorittamatta, viestejä on estetty, poistettu ja merkitty ja silti niitä tulee useita päivässä, muita vaihtoehtoja kuin vaihtaa sähköpostia?
En ole asiantuntija, mutta kun noin kysyit, niin tuli mieleen ettei työsähköpostiini koskaan tule tuollaista roskaa. Se on Outlook. Vai onkohan työnantajalla vielä jotain lisäsuodattimia?
Vierailija kirjoitti:
Saako baarista mitään alkoholitonta, sokeritonta ja kofeiinitonta (terveellistä mutta ei välttämättä kaloritonta), millä olisi kuitenkin sen verran hintaa, että kehtaa istua sitä juomassa?
Veetuilematta kysyn, että mikset kehtaa juoda ihan sitä mitä haluat, hinnasta riippumatta?
Pystyykö heselle antamaan palautetta ja saada vastaus noudettavasta etukäteen tehdystä tilauksesta, josta jatkuvasti puuttuu tuotteita ilman, että kyseiseen yksikköön kerrotaan palautteen antajan nimeä? Me tilataan yleensä kerran kuussa hesestä koko porukalle ruokaa (tilaus tehdään appilla etukäteen) ja aina, kun on eräs tietty tekijä, joka ei aikoinaan meille päässyt töihin, on tekemässä tätä tilausta noudettavaksi, niin tilauksesta puuttuu ranskalaisia, majoneeseja tai jopa kokonaisia salaattiannoksia ja hamppareitakin. Yleensä yksi asia uupuu, joskus kaksi. Pari kertaa menee vielä vahinkoon ja kiireen piikkiin, mutta vaikka ei ole tilauksissa asiakkaita edellä tai takana, niin tämän tekijän kohdalla ei saada koskaan niitä kaikkia mitä tilataan. Yleensä on niin sekalainen satsi mitä tilataan ja yksi hakee, että ei viitsisi alkaa tilausta purkaa paikan päällä ja tarkastamaan kuitista, onko kaikki tilattu mukana, mutta kyllähän tuossa rahaa menee hukkaan aina joltain kun ei saa sitä mitä tilasi.
Olen joskus kuullut Konsta Jylhän viulukappaleen Pikkulukkarin sotiisi laulettuna ja minua jäi vaivaamaan, miten sen sanat menevät ja mistä se lopulta edes kertoo. Monta vuotta aikaa ja silti se aina joskus tulee mieleen. Onko kenellekään tuttu? (Netistä ei löydy ja instrumentaaliversioina vain Youtubessa tai Spotifyssa.)
Mikä on Rinna Kullaan äidinkieli ja missä syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut tai lukenut paljon valkoihoisten tummiin ihmisiin kohdistuvasta rasismista ja syrjinnästä. Paljonko tummaihoisilla on sitten vastaavasti valkoihoisiin ihonvärin vuoksi esiintyvää rasismia ja syrjintää, entä onko heillä meille valkoihoisille ollut vastaavaa ihonväriin liittyvää halventavaa nimeä kuin meillä on ollut nee ke ei?
Suomessa tehdään tilaa uudelle kansalle.
Linkatkaa Kuumia kuvia Joel Hokasta.
Tietääkö näyttelijä ja ohjaaja elokuvakäsikirjoituksen lukemalla tuleeko elokuvasta menestys vai ei? Olen miettinyt tätä jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veetuilematta kysyn, että mikset kehtaa juoda ihan sitä mitä haluat, hinnasta riippumatta?
No tuntuisi vähän asiattomalta hyötyä baarin tiloista tuntejakin, jos joisi pelkkää vettä. Se on meille ihmisille tyypillistä, että emme halua toimia epätoivotulla tavalla, enkä nyt tosiaan jaksa mitään vastaväitteitä tähän, miten pitäisi tulla itsevarmemmaksi ja muuta kysymykseen liittymätöntä. Se olisi jo veetuilua, kun sitä ei haluta.
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009120319.html
Tuossa kerrotaan 6-vuotiaasta pojasta joka vähitellen sokeutuu, kun on perinyt äitinsä silmäsairauden. Myös hänen isänsä on sokea. Mietin vaan sitä, kuinka sokea voi hankkia lapsia jos on mahdollisuus, että myös lapsi sokeutuu. Tämäkin äiti on kärsinyt nuoruudessaan paljon sokeutumisen takia. Silti hankki lapsen joka joutuu nyt käymään saman läpi. Mietin, etten voisi itse hankkia lasta jos kantaisin sokeutumisen johtavaa sairautta ja olisi riski lapsen saada se. Minusta itsekästä.
Kiitos vastauksesta. Voiko tuolla ladata kuulokkeitakin vai voiko kuulokkeet rikkoontua?