Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saada kehitysvammainen henkilö tajuamaan, että jos hän haluaa lähettää minulle sähköpostia, niin hänellä pitää olla oma sähköpostiosoite, josta hän sitä minulle lähettää? Hän haluaa lähettää minulle postia, eikä suostu ymmärtämään, että hän ei voi lähettää minun osoitteestani postia minulle, vaan hänellä pitää olla oma osoite. Hän siis luulee, että sähköpostin lähettäminen toiselle on sitä, että lähettää tämän osoitteesta postia eikä ymmärrä millään, että hänellä pitää olla oma osoite.
Sano, että se posti kytketään tietokoneeseen ja puhelimeen. Jos hän haluaa lähettää omalta koneeltaan/puhelimeltaan postia sinun koneelle/puhelimeen, niin hän tarvitsee siihen oman sähköpostin. Sinun posti on kytketty sinun koneeseen. Jos hän käyttää vain tietokonetta, niin älä sano puhelimesta mitään. Kannattaa pitää asiat yksinkertaisina.
Mä en valehtelisi, vaikka se olisi yksinkertaista. Sanoisin että se tuntuu inhottavalta eikä niin yleensä tehdä. Aivan kuin ei haluta toisen käyttää jotain muutakaan omaa esinettä ilman lupaa. Sähköpostitilin voi verrata esineeseen.
Jos kyseinen ihminen omistaisi kaksi laitetta ja haluaisi siirtää vaikka kuvan laitteelta toiselle, sen voisi tehdä sähköpostilla.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se ärsyttävä, sattumanvaraiselta kuulostava summeri joka pärisee monissa pikkukaupoissa? Se voi soida monta kertaa minuutin aikana, eikä myyjä näytä reagoivan siihen mitenkään.
Yleensä, että varastolle on tuotu toimitus. Pikkukaupoissa on yleensä päiväsaikaan myös toinen ihminen, siellä takana purkamassa kuormaa. Hän todennäköisesti menee varastosta ovelle vastaanottamaan, eikä sen myyjän tarvitse huolehtia. Sitten jos hänellä on juuri kädet täynnä, niin kuljettaja soittaa kelloa useamman kerran summeria, että saa tilaukseen kuittauksen ja pääsee jatkamaan matkaa.
Kiitos vastauksesta, tämä on kuitenkin ääni joka soi ihan joka käynnillä toistuvasti kun käyn parissa kaupassa - en usko, että jok'ikinen kerta asioidessani on kuljettaja "rämpyttämässä ovikelloa" :)
Pimpom Pimpom Pimpomm PIMMMPOMMM!! On tuttua!
Joissakin kaupoissa on sellainen kutsupainike, jolla kassalla oleva myyjä voi kutsua esim. hyllyttämässä olevan myyjän toiselle kassalle, jos kassalle tulee jonoa.
Miksi nuorten ja aikuisten annetaan sotkea ja pissiä kaupunkien kadut ihan vapaasti? Myös sivuilla, ei vain keskustat. Joka paikka on tahmassa, syljessä ja roskissa. Entä miksi on niin paljon haisevia roskiksia teiden vieressä jalkakäytävillä ja lukuisat viemärit. Tiivistä rakentamista isojen meluavien teiden viereen. Taloista tulee ruuantuoksut ja kemikaalit ulos, ei tuule, osa tupakoi kadulla ja pihassa. Paljon ongelmia, vähän ratkaisijoita. Miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Wifi toimii ja tarviiko oma mobiiliyhteys kytkeä päälle jos siihen yhdistää puhelimen? En oo viimeseen kolmeen vuoteen saanu puhelinta päivitettyä kun en saa yhdistettyä wifiin ja jostain syystä ei anna puhelimen omalla netillä päivittää.
Muuta puhelinen asetuksista päivitykset tapahtumaan mobiiliverkossa tai missä tahansa verkossa, niin et tarvitse päivityksiin wifiä.
Yleensä asetus löytyy järjestelmäpäivityksille puhelimen asetuksista ja apeille sovelluskaupan (Androidissa Play, iphonesta en tiedä tarkkaa paikkaa) asetuksista.
Jos matkustat EU:n ulkopuolelle, niin salli päivitykset vain wifissä. Mobiiliverkossa iso järjestelmäpäivitys voi maksaa EU:n ulkopuolella paljon. Tee silloin päivitykset vasta kotona tai hotellin (tai muun paikan) wifissä, jos se on ilmainen tai halpa.
Myös kohdemaan kartat paikoissa kannattaa ladata ennakkoon kotona (ns.
offline kartat). Niidenkin online lataus vieraassa mobiiliverkossa (roaming) maksaa helposti yllättävän paljon. Samoin myös elokuvien ja videoiden striimaus ja verkossa pelaaminen.
Jos ei halua turhaan kuluttaa omaa dataa maassa jossa roaming on kallista, voi vain kytkeä roamingin eston päälle sen lisäksi ettei mobiilidata ole päällä. Jos mobiilidatan täppää vahingossa päälle, puhelin ei vielä tee yhtään mitään koska sitä on estetty käyttämästä dataa sitä kautta. Näin päivitys (jos se on siis sallittu mobiilidatalla) ei ehdi alkaa automaattisesti eikä mitään viestiäkään tule läpi jne.
Mutta joo, vastaus itse kysymykseen tuli jo.
Mikä on merkiltään taksiauto, joka kääntyy videolla kohdassa 1:40?
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/11/24/romanian-taistelut-laajenivat-…
Vierailija kirjoitti:
Miksi kehitysvammaisia ei suljeta mielisairaaloihin kun nehän ovat hirveän vaarallisia ja tekevät kaikenlaisia hirveitä rikoksia, kuten massamurhia, tuhopolttoa, kouluammuskeluja ja kuluttavat ihmisiä? Siis saattavat rynnätä vaikka jonnekin kouluun kirveen kanssa ja tappaa hetkessä satoja viattomia lapsia?
Eivät noiden tekijät kehitysvammaisia ole, mutta mieleltään kuitenkin sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tuon kohdan ja mietin sen jälkeen mitä autoja siellä olisi voinut siihen aikaan olla. Romaniassa oli jo silloin Dacian tehdas joten veikkaan, että auto olisi merkiltään se ja muistuttaa Dacia 1310 mallia. Joten veikkaan sitä. En katso enää uudestaan, kun video ei mitään kivaa katsottavaa ole.
Mitä tarkoittaa kutsumanimi "pöppänä"?
Miksi Englannilla oli 70 vuotta kuningatar mutta sen aikana Iso-Britannia oli silti kuningaskunta eikä kuningatarkunta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut peukuttamaan viestejä täällä palstalla? Onko kyseessä se, että olet samaa mieltä kuin kirjoittaja vai onko kirjoittaja sanonut sinusta hyvin jonkun asian tms? Peukutatko usein?
Juuri nuo mainitsemasi asiat saavat minut peukuttamaan ylöspäin. En siis peukuta vain niitä viestejä, joiden sisältö on positiivista ja mahtavaa, vaan nimenomaan niin, että olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa tai hän on oivallisesti ilmaissut asian. Alapeukkuja taas annan päinvastaisista syistä: Kirjoittajan kommentti ei pidä lainkaan paikkaansa tai olen voimakkaasti eri mieltä kirjoittajan kanssa.
Peukutan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kynsisieneeni auttaisivat sienilääkkeet, mutta todettiin että maksani ei niitä kestä. Jotkut varpaani ovat todella pahan näköiset. Voiko sienisenä mennä jalkahoitajalle ja saisiko jalkahoitaja niille tehtyä mitään? Tämä on itselleni todella kiusallinen ongelma.
-
Ottaisin ennen jalkahoitoon menoa yhteyttä ao. hoitajaan ja kertoisin asiasta hänelle ja kysyisin hänen ohjettaan.
- Veikkaan, että yhdellä käynnillä ei voida tehdä muuta kuin antaa komeettista hoitoa, joka parantaa kyllä visuaalista näkymää varpaissa. Paraneminen onkin sitten toinen juttu. Apteekin myrkyillä saan pidettyä vaivan kurissa, mutta ei se mihinkään pois lähde eikä parane. Vuodesta 1975
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tuon kohdan ja mietin sen jälkeen mitä autoja siellä olisi voinut siihen aikaan olla. Romaniassa oli jo silloin Dacian tehdas joten veikkaan, että auto olisi merkiltään se ja muistuttaa Dacia 1310 mallia. Joten veikkaan sitä. En katso enää uudestaan, kun video ei mitään kivaa katsottavaa ole.
Lisään vielä tähän, että Romanian poliisi käytti kommunismin aikana myös Dacia 1300 malleja joten tämänkin vuoksi varmaan "virka-autot" kuten taksit ovat voineet olla samaa mallia. Eli jotain vastaavaa veikkaan kuten nämä poliisien 1300 sekä uudemmat 1310 mallit.
Tietääkö joku vainajalle soitettavasti kuolinkelloista? Itse pitää tunnustaa se etten ole aiemmin ollut tietoinen niistä. Olen lukenut nyt niistä, mutta jos joku haluaa kertoa tarkemmin niin miellelläni luen.
Saanko neuloa ja käyttää ponchoa? Vai onko se kulttuurista omimista. Olen ihan tosissani. Tuleeko metrossa soijalatte naamalle jos käytän ponchoa?
Vierailija kirjoitti:
Kynsisieneeni auttaisivat sienilääkkeet, mutta todettiin että maksani ei niitä kestä. Jotkut varpaani ovat todella pahan näköiset. Voiko sienisenä mennä jalkahoitajalle ja saisiko jalkahoitaja niille tehtyä mitään? Tämä on itselleni todella kiusallinen ongelma.
Jalkahoitaja pystyy hiomaan kynnet. Mutta eipä paljon muuta. Kun itse sain kynsisieneeni lääkettä, lääkäri suositteli että hoidon alussa käyn jalkahoitajalla. Se sitten viilasi ne siistiksi, mutta ei se sitä sientä paranna. Lääkettä jouduin käyttämään puoli vuotta, ennen kuin tehosi. Kynsisieni ei itsestään parane, mulla ehti olla se miltei 15 vuotta ennen kuin sain sen hoidettu pois. Kun se levisi toiseen jalkaan, meni hermo siihen ja hankin lääkkeet.
Kellojen soitit paikkakuntakohtaista perinnettä. Jossain pikkukunnassa saatetaan soittaa vainajalle kellot kuolinuutisen saavuttua. Niitä sanotaan sanomakelloiksi. Yleisemmin soitetaan saattokellot, kun vainaja lähtee kappelista tuhkaukseen tai arkkuhautaan. Laitan saattokellot soimaan myös uurnanlaskuun. Olen suntio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
Ottaisin ennen jalkahoitoon menoa yhteyttä ao. hoitajaan ja kertoisin asiasta hänelle ja kysyisin hänen ohjettaan.
- Veikkaan, että yhdellä käynnillä ei voida tehdä muuta kuin antaa komeettista hoitoa, joka parantaa kyllä visuaalista näkymää varpaissa. Paraneminen onkin sitten toinen juttu. Apteekin myrkyillä saan pidettyä vaivan kurissa, mutta ei se mihinkään pois lähde eikä parane. Vuodesta 1975
Kynnen voi poistaa ja tilalle kasvaa terve kynsi. Kestää kyllä aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Saanko neuloa ja käyttää ponchoa? Vai onko se kulttuurista omimista. Olen ihan tosissani. Tuleeko metrossa soijalatte naamalle jos käytän ponchoa?
Saat. Kulttuurinen omiminen on vaikea asia, mutta yleisellä tasolla ei koske tavallista henkilöä lainkaan. Sitten jos alkaa tekemään rahaa asialla tai on julkkis niin asiaa kannattaa enemmän miettiä. Silloinkaan ei vielä pelkkä poncho täytä mitään merkkejä omimisesta, koska se on ihan yleinen vaate.
Tuskin muutenkaan kukaan on missään metrossa kenenkään päälle heittänyt kahvia, vaikka olisi pukeutunut mihin vaatteisiin. Tuo on somen ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Kylpuhuoneremontti naapurissa, miten etenee? Tuleeko kovaa meteliä muuten kuin purkuvaiheessa?
Meillä on just (koko talossa) meneillään kylppäriremontit. Ei ole mitään kovaa meteliä ollut, ei edes purkuvaiheessa. Ehkä riippuu myös tekijöistä.
Itsetunnon avulla.
Istuin juuri tällä viikolla yhteen pöytään jonne joku tuntematon oli jättänyt juomansa varatakseen paikan. Luulin aluksi hänen jättäneen sen siihen ja lähteneen, mutta luulin väärin. Kysäisin vaan onko ok että istun siinä ja hän vastasi. En toki ollut hänen paikallaan, mutta varmistaakseni ettei odota seuraan liian montaa ihmistä. Vaikka yleisesti olenkin nähnyt sitä että jos useampi paikka on varattu, jokaisella paikalla on jotakin.
Mieluiten tosin menee nimenomaan kahden hengen pöytään jos sellaisia on, jottei varaa turhaan seurueille tarkoitettuja.