Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18346)
onkohan sen valkoisen maalin jota käytetään esim. suojateihin koostumusta muutettu viime vuosien aikana. jotenkin tuntuu että ne valkoiset kohdat suojateissä ovat nykyään aiempaa liukkaampia varsinkin sateella
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku vainajalle soitettavasti kuolinkelloista? Itse pitää tunnustaa se etten ole aiemmin ollut tietoinen niistä. Olen lukenut nyt niistä, mutta jos joku haluaa kertoa tarkemmin niin miellelläni luen.
Vierailija kirjoitti:
Kellojen soitit paikkakuntakohtaista perinnettä. Jossain pikkukunnassa saatetaan soittaa vainajalle kellot kuolinuutisen saavuttua. Niitä sanotaan sanomakelloiksi. Yleisemmin soitetaan saattokellot, kun vainaja lähtee kappelista tuhkaukseen tai arkkuhautaan. Laitan saattokellot soimaan myös uurnanlaskuun. Olen suntio.
Meillä ei ole kelloja laisinkaan kappelissa tai sen lähellä, mutta vainaja saa iän ja sukupuolensa mukaisen sanomakellonsoiton kirkonkylällä sijaitsevassa kellotapulissa lähtiessään kirkonkylällä hautaustoimistosta kylmiöön kappelille odottamaan siunausta. Naisille soitot alkavat pienellä kellolla, miehille isolla. Näin siis se on ainakin meillä ja varmasti kaikilla/lähes kaikilla soitto on nykyään automaattinen, napin painalluksen takana siis. Yleensä sanomakelloja soitetaan alle viisikymppiselle vainajalle kymmenen minuuttia ja viisitoista jos vainaja non yli 50-vuotias. Mutta näissä on paljon eroja seurakunnittain ja sijainnin mukaan. Osassa paikoissa soitetaan lapsille viisi minuuttia, osassa kuten meillä vainaja kuin vainaja saa sen kymmenen tai viisitoista minuuttia.
Tässä ihan hyvä sivu , jossa tiiviisti kerrotaan kelloista https://rauhantervehdys.fi/2016/10/sanomakelloista-voi-kuulla-vainajan-…
t. seurakuntamestari
Vierailija kirjoitti:
onkohan sen valkoisen maalin jota käytetään esim. suojateihin koostumusta muutettu viime vuosien aikana. jotenkin tuntuu että ne valkoiset kohdat suojateissä ovat nykyään aiempaa liukkaampia varsinkin sateella
En tiedä onko se muuttunut, mutta ainakin jo vuonna 1996 moottoripyöräkorttia ajaessani opettaja varoitti useampaan kertaan kaikkien tiemaalausten liukkaudesta. Voikohan asiaan vaikuttaa myös se, kuinka tuore tai vanha maalaus on?
Itselläni kohdunsuu on selkeästi auki vasta päivä ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivänä, jonka jälkeen se menee kiinni. Kun harrastaa lapseen tähtäävää seksiä, jos kohdunsuu on auki vain 1-2 päivää, niin onko silloin sillä paljon puhutulla hedelmällisenä aikana harrastetulla seksillä merkitystä niin kauan, kun kohdunsuu on kiinni? Vai onko se auki kuitenkin edes sen verran, että siittiö(t) pääsee oikeaan kohteeseen odottamaan ovulaatiota?
Paljonko oman musan tekeminen koneella vaatii musiikin tietoa ja ymmärrystä (muuta kuin että osaa käyttää vaadittavaa ohjelmaa)? Pystyykö saamaan mitään järkevää aikaiseksi pelkästään sillä periaatteella, että mikä nyt vain tuntuu kuulostavan hyvältä?
T. musiikin tunneilla muissa maailmoissa ollut
Olen seurannut voimistelua ja siellä yksi bulgarialainen voimistelija Stiliana Nikolova. Hän on nyt 17-vuotias ja pituutta vaan 141 cm. Jos katsoo häntä kuvassa niin näyttää minusta kuin lapselta. Hänen kohdallaan mietin sitä, että onko rajulla treenaamisella lapsesta saakka ollut jokin vaikutus hänen pituuskasvuunsa ja ns ulkoiseen kehitykseensä. On kuin murrosikä olisi jäänyt välistä. Tietysti voimistelijat ovat muutenkin laihoja. Aloin hänen kauttaan miettiä sitä, että olisiko tässä hänen tapauksessaan jo pitänyt jotain "kasvuhormonia" antaa. Tulee jotenkin ikävä olo jos miettii sitä onko hän tavallaan kärsinyt kilpauransa ja treenaamisen takia ja sen vuoksi murrosikä jäänyt ja ehkä kilpauran vaikuttanut kaikkeen. En tiedä sitten miten esim Suomessa toimitaan jos nuori uhkaa jäädä 140 cm pituuteen. Annetaanko vaan olla vai lääkitäänkö. Samalla en todellakaan halua arvostella lyhyitä ihmisiä. Omassa suvussakin oli esim 150 cm vanhus. Mietin vaan tätä asiaa nyt.
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fc8.alamy.com%2Fcomp%…
Jos luovuttaisin sukusolujani ja joku saisi niiden avulla lapsen, niin lapsihan olisi geneettisesti sisarpuoli omien lasteni kanssa. Oon käsittänyt, ettei lapsi saa tietää, kuka sukusoluja on luovuttanut. Mitäpä, jos oma lapseni ja minun luovutetuista sukusoluista alkunsa saanut lapsi tapaisivat aikuisina, rakastuisivat ja päättäisivät hankkia omia lapsia? Eiväthän he edes tietäisi olevansa sisarpuolia.
Olen joskus miettinyt sukusolujen lahjoittamista, mutta tuo puoli siinä on mietityttänyt.
Miksi jotkut ihmiset sanovat, että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia, kun se ei oikeasti ole totta? Esimerkiksi minä lievästi kehitysvammainen mielenterveyspotilas saan jatkuvasti kuulla ihmisiltä, että olen huonompi ihminen kuin he. Muutenkin ihmiset ajattelevat selvästi olevansa aina minua parempia, vaikka käyttäytyvät minua kohtaan teeskennellyn ystävällisesti. Kyllä se asenne sieltä läpi paistaa, varsinkin kun on sen verran tarkkavaistoinen kuin minä. En ole kuitenkaan niin tyhmä, kun ihmiset luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset sanovat, että kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia, kun se ei oikeasti ole totta? Esimerkiksi minä lievästi kehitysvammainen mielenterveyspotilas saan jatkuvasti kuulla ihmisiltä, että olen huonompi ihminen kuin he. Muutenkin ihmiset ajattelevat selvästi olevansa aina minua parempia, vaikka käyttäytyvät minua kohtaan teeskennellyn ystävällisesti. Kyllä se asenne sieltä läpi paistaa, varsinkin kun on sen verran tarkkavaistoinen kuin minä. En ole kuitenkaan niin tyhmä, kun ihmiset luulevat.
Miten sä kuulet ihmisiltä että olet muita huonompi? Sanooko joku niin, vai päätteletkö?
taitaa kone kuin kone pyörittää noita softia ainakin harrastuskäytössä. hommaat mikin laululle/akustiselle instrumentille ja esim sähkökitaran saa nykyään usb-johdolla kiinni koneeseen. keyboardeissahan usein on usb-lähtö. jos sittenkin tahdot vain säveltää niin softia löytyy joka lähtöön myös ilmaisia. itse olen käyttänyt reaper nimistä ohjelmaa äänityksiin. kokeilemalla oppii. tsemppiä.
siellä maataan vaan ja nousta saa vain luvan kanssa esim. vessaan/syömään
Mitä eroa on aseksuaalilla ja frigidillä? Voiko mieskin olla frigidi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on aseksuaalilla ja frigidillä? Voiko mieskin olla frigidi?
Frigiditeetti on ollut lääketieteen sanastossa naisen seksuaalinen tunnekylmyys tai kyvyttömyys seksuaaliseen mielihyvään. Terminä vanhentunut, eikä enää käytetä lääketieteessä. Nykyään sanalla on hyvin negatiivinen assosiaatio ja on enemmänkin haukkumasana, kuin asiasana.
Käyttö on lopetettu, koska termi on oudosti sukupuolitettu, miksi "ei elimellinen seksuaalinen haluttomuus" pitäisi olla eri termillä naisilla tai miksi miehille ei ole omaa termiä?
Aseseksuaali on taas uudempi termi, 1860-luvulla alkanut käsittää myös ihmisten seksuaalisuutta ja 2000-luvun alussa tullut laajaan käyttöön virallisemmin.
Käytännön erona voidaan pitää varmaan sitä, että aseksuaalit eivät koe seksuaalisuuttaan sellaiseksi jota pitäisi korjata tai lääketieteelliseksi "vaivaksi". Kun taas haluttomuutta hoidetaan lääketieteen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuorten ja aikuisten annetaan sotkea ja pissiä kaupunkien kadut ihan vapaasti? Myös sivuilla, ei vain keskustat. Joka paikka on tahmassa, syljessä ja roskissa. Entä miksi on niin paljon haisevia roskiksia teiden vieressä jalkakäytävillä ja lukuisat viemärit. Tiivistä rakentamista isojen meluavien teiden viereen. Taloista tulee ruuantuoksut ja kemikaalit ulos, ei tuule, osa tupakoi kadulla ja pihassa. Paljon ongelmia, vähän ratkaisijoita. Miksi.
On niin massiiviset virkarottakulut.
Varmaan kysyttykin jo, mutta mitä tarkoittavat tällä palstalla kruunu ja liekki ja ne palkit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Miksi "uudistus" tai "parannus" on lähes aina PASXAA?
Koska ihminen on muutosvastarintainen ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeampaa on opetella uusia asioita. Varsinkin kun ei saa itse päättää muutoksesta. Usein muutos tehdään jotain tiettyä ryhmää varten ja jos sinä et ole tätä ryhmää, niin et ymmärrä muutoksen syytä.
Eli vika on sinussa, olet liian vanha ja änkyrä.Ei pidä paikkaansa. Suomessa (ja muuallakin maailmassa) on ihan oma ammattiryhmänsä (konsultit) jotka tehtailevat muutoksia pelkästään siksi että se on heidän työtänsä. Niissä muutoksissa ei ole järjen häivää, ja yhdeksässä tapauksessa kymmenestä parin vuoden päästä tulee toinen liikkeenjohdon konsultti joka saa johdolle myytyä taas seuraavan muutoksen.
Esimerkkinä yksi tehdas jossa olin jokusen vuoden, ensin tuli konsultti joka vakuutti johdolle että työpisteissä ei kannata pitää työssä tarvittavien komponenttien varastoja, vaan niitä kannattaa varastonhoitajien toimittaa JIT-periaatteella työpisteeseen. Kahden vuoden kuluttua tuli toinen konsultti joka vakuutti johdolle että homma toimii paljon jouhevammin kun ne tarvittavat komponentit on siinä työpisteiden vieressä valmiina. Molempiin muutoksiin meni aina jokunen sata tuhatta euroa kerralla.
Myös Hesan seudun matkalippuvyöhykejako muutettiin päin vixxua, kun b ja c vyöhykkeet yhdistettiin.
Jos yliaikaista synnytystä ei käynnistetä, miten pitkään vauva voi periaatteessa olla kohdussa pahimmillaan ? Jossain vaiheessahan se tulee joka tapauksessa ulkomaailmaan, mutta tiedän tapauksia joissa edes 42 viikkoisilla ei tunnu olevaan mitään hinkua ulos :D jäin miettimään, että koska sitten on se lopullinen deadline vai onko sitä ja lasketaanko ikä siitä huolimatta syntymän jälkeen eikä la:n?
Vierailija kirjoitti:
Jos yliaikaista synnytystä ei käynnistetä, miten pitkään vauva voi periaatteessa olla kohdussa pahimmillaan ? Jossain vaiheessahan se tulee joka tapauksessa ulkomaailmaan, mutta tiedän tapauksia joissa edes 42 viikkoisilla ei tunnu olevaan mitään hinkua ulos :D jäin miettimään, että koska sitten on se lopullinen deadline vai onko sitä ja lasketaanko ikä siitä huolimatta syntymän jälkeen eikä la:n?
Yli vuoden on ollut pisin lääketieteessä tunnustettu raskaus. Kiinassa joku väittää olleensa raskaana 17kk, mutta todisteita ei ole. Viikolla 42 käynnistetään suomessa viimeistään synnytys. Syntymäpäivä lasketaan aina siitä syntymästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli vuoden on ollut pisin lääketieteessä tunnustettu raskaus. Kiinassa joku väittää olleensa raskaana 17kk, mutta todisteita ei ole. Viikolla 42 käynnistetään suomessa viimeistään synnytys. Syntymäpäivä lasketaan aina siitä syntymästä.
Oliko tää tunnustettu tapaus syntynyt sitten ihan omasta halustaan lopulta kuitenkin, eikä siks leikkauksen päätteeksi? Mitenkähän tällainen reippaasti yliaikainen kehittyy ja kasvaa?
Näin juuri. Irwinin laulut olivat usein itseironisia ja surkuhupaisia.
Tässä laulussa surkuhupaisaa on se, että mies on jo alkuillasta saunaan mennessään niin hirveässä kännissä, ettei käytännössä pääse edes viettämään iltaa, kun on jo poliisit viemässä häntä putkaan rauhoittumaan. Aina lauantaisin alkaa hillitön ryyppääminen ja pian kutsuukin jo putka. Ja sunnuntai meneekin sitten kankkusta potiessa. Sanoituksista ei suoraan selviä, onko lauantaikin vielä työpäivä, mutta voisi kuvitella, että on.