Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18346)
Mikä on todennäköisyys, että lapsella on sama syntymäpäivä kuin vanhemmalla? Onko 1/365? Entä mikä on todennäköisyys, että perheen kahdella lapsella, molemmilla on sama syntymäpäivä kuin vanhemmalla? Miten se lasketaan?
Toinen todennäköisyyslaskentaan liitttyvä kysymys. Kuulemma, peräkkäisten oikeiden lottonumeroiden todennäköisyys on sama, kuin minkä tahnsa muun 7 oikein rivin todennäköisyys. Miten tämä on mahdollista? Eikö numeroiden peräkkäisyys ole epätodennäköisempää kuin sekalainen järjestys?
Terveisin matikasta vitonen todistuksessa.
Voiko merinovillainen pipo aiheuttaa päänahan kutinaa ja jopa lieveää kipuilua?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on todennäköisyys, että lapsella on sama syntymäpäivä kuin vanhemmalla? Onko 1/365? Entä mikä on todennäköisyys, että perheen kahdella lapsella, molemmilla on sama syntymäpäivä kuin vanhemmalla? Miten se lasketaan?
Toinen todennäköisyyslaskentaan liitttyvä kysymys. Kuulemma, peräkkäisten oikeiden lottonumeroiden todennäköisyys on sama, kuin minkä tahnsa muun 7 oikein rivin todennäköisyys. Miten tämä on mahdollista? Eikö numeroiden peräkkäisyys ole epätodennäköisempää kuin sekalainen järjestys?
Eka: 365 kertaa 365 eli 1/133225?
Toka: ideaalisessa tilanteessa (ainakin täysin identtiset pallot) kaikilla 7 numeron yhdistelmillä lienee sama todennäköisyys eli suunnilleen muistaakseni noin 1/15 000 000?
Kun osa nykyisistäkin vanhuksista jo hallitsee tietokoneet niin tuleeko vanhainkoteihin jatkossa joku tietokone asukkaiden käyttöön ajanvietteeksi. Entä tällä hetkellä jos sormet ja järki sen verran pelaa niin saako omaan huoneeseen tuoda läppärin, onhan siellä osalla televisiotkin
Milloin ihmisen voi sanoa olevan alasti? Jäin miettimään tätä kun eräs ihminen sanoi minun olevan alasti, kun minulla oli päällä t-paita, alushousut, sukat ja aamutakki.
Vierailija kirjoitti:
Itse en matematiikasta myöskään mitään tajua ja mietin samaa tuosta lotosta. Fiksumpi kaverini pitkän ja vaikean keskustelun päätteeksi käski minun ajatella ne numerot jonain muina kuin numeroina, vaikka eläiminä kissa, koira, karhu, kameli jne. Palloilla ei ole mitään peräkkäistä järjestystä tuolloin, ovat vaan satunnaisia eläimiä, joista arvotaan 7 satunnaista eläintä. Jokaisella kombolla eläimiä on sama todennäköisyys tulla arvotuksi.
Toki voit sieltäkin ottaa vaikka kotieläimet ja päättää että on epätodennäköisempää, että tulee pelkkiä kotieläimiä, mutta ne kotieläimet voi edustaa vaikka numeroita 6, 27, 15, 33 jne. Eli jos päätät satunnaisia seitsemän numeron joukkoja 10 tai 10 000 , kuten nuo peräkkäiset numerot edustaa, niin yhtä lailla ne tulee epätodennäköisemmin kuin joukot joita et ole päättänyt. Mutta yksittäisen lottorivin todennäköisyys on aina se about 1/15milj. Toivottavasti selitys auttoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin matikasta vitonen todistuksessa.Itse en matematiikasta myöskään mitään tajua ja mietin samaa tuosta lotosta. Fiksumpi kaverini pitkän ja vaikean keskustelun päätteeksi käski minun ajatella ne numerot jonain muina kuin numeroina, vaikka eläiminä kissa, koira, karhu, kameli jne. Palloilla ei ole mitään peräkkäistä järjestystä tuolloin, ovat vaan satunnaisia eläimiä, joista arvotaan 7 satunnaista eläintä. Jokaisella kombolla eläimiä on sama todennäköisyys tulla arvotuksi.
Toki voit sieltäkin ottaa vaikka kotieläimet ja päättää että on epätodennäköisempää, että tulee pelkkiä kotieläimiä, mutta ne kotieläimet voi edustaa vaikka numeroita 6, 27, 15, 33 jne. Eli jos päätät satunnaisia seitsemän numeron joukkoja 10 tai 10 000 , kuten nuo peräkkäiset numerot edustaa, niin yhtä lailla ne tulee epätodennäköisemmin kuin joukot joita et ole päättänyt. Mutta yksittäisen lottorivin todennäköisyys on aina se about 1/15milj. Toivottavasti selitys auttoi.
Aivan, hyvin selitetty. Osaisiko se sun kaveri kommentoida tuota syntymäpäiväjuttua myös? Mä en oikein usko tuota ensimmäistä vastausta ja haluaisin tietää sen kaavan, miten se lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Milloin ihmisen voi sanoa olevan alasti? Jäin miettimään tätä kun eräs ihminen sanoi minun olevan alasti, kun minulla oli päällä t-paita, alushousut, sukat ja aamutakki.
Ihminen on alasti silloin kun hänellä ei ole päällään yhtään mitään.
Puhekielessä helposti väitetään ihmistä alastomaksi silloin, kun hänellä on puhujan mielestä tilanteeseen nähden liian vähän päällä. Samalla arvostellaan pukeutujan "alhaisempaa moraalia" tms.
Kuvaavampi termi tuossa tapauksessa olisi puolialasti.
Veljeni on 42v ja hän on parisuhteessa 54v miehen kanssa, joka on ihonväriltäön tumma ja muuttanut nuorena Suomeen ulkomailta. Eihän heidän parisuhteessa ole teistäkäön millään tavalla hyväksyttävä?
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on 42v ja hän on parisuhteessa 54v miehen kanssa, joka on ihonväriltäön tumma ja muuttanut nuorena Suomeen ulkomailta. Eihän heidän parisuhteessa ole teistäkäön millään tavalla hyväksyttävä?
Ei ole mitään väärää missään, paitsi sinussa. Ulkomailta saa muuttaa suomeen, ihan minkä väriset ihmiset tahansa. 42v ja 54v ikäero ei myöskään tuossa iässä ole mitenkään paljoa. Mies voi olla myös parisuhteessa miehen kanssa. Josko keskittyisit omaan hyvinvointiisi.
En ymmärrä Työmiehen lauantai -laulun sanoista sitä kohtaa, että "viideltä saunaan ja kuudelta putkaan". Jos se tarkoittaa, että mennään klo 17 saunaan ja jo klo 18 joudutaan putkaan, niin eihän se ole käytännössä oikein mahdollista. Jos taas tarkoitetaan, että saunaan mennään klo 17 ja putkaan vasta klo 6 seuraavana aamuna, niin sekin kuulostaa vähän kummalliselta. Eihän sunnuntaiaamu ole enää lauantaita. Selittäkääpä tämä tyhmälle.
Vierailija kirjoitti:
Kylpuhuoneremontti naapurissa, miten etenee? Tuleeko kovaa meteliä muuten kuin purkuvaiheessa?
Kyllä tulee kova meteli. Kokemusta on parista remontista. Talon äänieristys oli todella hyvä, mutta meteli oli kova silti.
Mielestäni Työmiehen lauantaissa mies juo jo saunassa itsensä siihen kuntoon että heti sieltä lähdettyään rellestää siihen malliin että poliisit vie.
Onko kukaan päässyt eroon elohiirestä?
Minulla molemmissa yläluomissa voimakasta nykimistä, häiritsee jo nukahtamista!
Uskoitko että Venäjä-Ukraina sota kestäisi yli puoli vuotta? Itse en, luulin että Venäjä voittaisi alle puolessa vuodessa... Hävettää... Onneksi olin väärässä...
Vierailija kirjoitti:
Kun osa nykyisistäkin vanhuksista jo hallitsee tietokoneet niin tuleeko vanhainkoteihin jatkossa joku tietokone asukkaiden käyttöön ajanvietteeksi. Entä tällä hetkellä jos sormet ja järki sen verran pelaa niin saako omaan huoneeseen tuoda läppärin, onhan siellä osalla televisiotkin
Kyllä ainakin läppärin saa viedä. Meilläkin on eräs sukulainen jolla läppäri. Kai pöytäkonekin käy jos vaan mahtuu. En tiedä sitten alkavatko mitkään laitokset ostamaan koneita asukkaiden käyttöön. Tuskinpa vaan. Jää varmaan asukkaiden ja omaisten huoleksi kuten omat tv:t yms. Tosin kyllä edes yksi tv usein aulasta yms löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Englannilla oli 70 vuotta kuningatar mutta sen aikana Iso-Britannia oli silti kuningaskunta eikä kuningatarkunta?
Käytä sanaa monarkia, niin sinun ei tarvitse jumittua lillukanvarsiin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä Työmiehen lauantai -laulun sanoista sitä kohtaa, että "viideltä saunaan ja kuudelta putkaan". Jos se tarkoittaa, että mennään klo 17 saunaan ja jo klo 18 joudutaan putkaan, niin eihän se ole käytännössä oikein mahdollista. Jos taas tarkoitetaan, että saunaan mennään klo 17 ja putkaan vasta klo 6 seuraavana aamuna, niin sekin kuulostaa vähän kummalliselta. Eihän sunnuntaiaamu ole enää lauantaita. Selittäkääpä tämä tyhmälle.
Tarkoitti sitä että pääsivät töistä neljältä (lauantaisin tehtiin tuolloin vielä töitä) ja menivät heti 17:00 (yleiseen) saunaan kaverien kanssa, alkoivat ryypätä ja päätyivät pikapikaa kännissä tapeltuaan tai häiriötä aiheutettuaan putkaan jo kello 18:00. Pääsivät sunnuntaiaamuna ulos kuten laulussakin kerrotaan, sitten sunnuntai kuluu sitten vaimon edessä katumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Missä naisten pippeli on kun naisilla ei roiku siellä jalkovälissämitään? Miksi naisten pippeli ja pallit ei roiku samalla tavalla kuin miehen mulkut ja pallit?
Naisten pippeli on klitoris. Se ei paljonkaan roiku missään koska suuri osa siitä on naisen kehon sisällä, ulospäin näkyy vain pieni osa. Pallien sijasta naisilla on häpyhuulet. Ne eivät yleensä hirveästi tuulessa heilu.
Mitään kunnolla miesten roikkuleihin verrattavaa naisilla ei ole.
Minä olen kulkenut metrolla vuosikymmeniä, enkä ole koskaan nähnyt mitään heittelemisiä. Joskin erikoisuuksia on ollut paljon, mutta niihin on paras suhtautua huumorilla. Tai olla huomaamatta, kuten erään ukon, jolla oli puukko kourassa ja sormella siveli puukon terää.
Ps. silloinkin satuin metroon, kun siellä mies riehui kirveen kanssa, tästäkin on jo vuosia.